News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

SILVIUFG

#1305
Scuze dar pe mine ma lasa nervii!! Procedura de mediu a demarat anul asta parca nu? 3 ani inseamna 2023. 8 ani (total) un studiu de fezabilitate??? In ritmul asta nici fiul meu care are 9 ani nu apuca sa mearga la Sibiu pe autostrada. Chiar speram ca la finalul lui 2021 sa fie demarata licitatia pentru constructie.

horatiu.cosma

Da, contractul ăsta a mers absolut dezastruos. Speranța e că după decembrie vor apărea niște oameni mai interesați de finalizarea lui, că deocamdată se mișcă doar din inerție.

Geri


Multumesc horatiu.cosma pentru raspuns.

Intre un an si trei ani ( 1 - 3 ani )... Eu unul nu inteleg ce pot sa faca acei oameni, de la APM Sb si APM Bv ( de la APM in general ) atat ca sa : parcurga documentatia, verifice daca e cazul in teren, ceara clarificari, ceara modificari sa se faca modificari, sa fie verificate modificarile. Trateaza cu prioritatea statului in sertar si a asteptarii unei semnaturi a unei persoane care face curat in APM ( a se intelege femeie de servici, trebuie toata lumea sa semneze si nimeni sa raspunda ). Sa faca transparent si public procesul,  la ce persoane/functie responsabila si cat timp maxim poate sa stea acolo.

Verifica si ciclul de viata al oamenilor, cum traiesc pe aliniamenul autostrazii si a celor care parcurg acel traseu? Nu numai pe cel al florei si faunei.
Sa nu le dau idei ca si asa dureaza 1-3 mediu ( punem maxim 4 ani ), in caz ca se liciteaza, 6 luni - un an pana ajunge sa fie un castigator, 10 ani executie = ~15 ani pentru Sb - Fg + 20 de ani Fg - Bv = ~20 de ani pentru a avea autostrada intre Sibiu si Brasov. Am calculat numai din momentul aceasta in spre viitor, fara ce a fost pana acum, studii de fezabilitate...

Deci in atatia ani, fiul de 9 ani al colegului, termina scolile, pleaca din tara si o sa poata veni pe autostrada pana la Fagaras. Autostrazi care in momentul acelas o sa fie in reparatii capitale.

myid


PlayStation

Eu as alege varianta rosie, dar ca proiect secundar as lega capatul din moldova cu un drum expres de localitatea Crasna

Bachus01

Varianta rosie (pentru capatul estic) este mult mai potrivita pentru traficul de tranzit . Dar va fii o mare presiune publica si politica sa scoata capatul la sud de Bacau . Ambitii prostesti intre Iasi si Bacau .

La Brasov nu prea se distinge pe harta mare lucru

Bachus01

Am reusit sa maresc imaginea . La Brasov mi se pare gandit cu cap . Vom avea in sfarsit un by-pass cum trebuie daca se ma merge pe varianta neagra sau rosie

pasadia

#1312
@myid: in primul rand sunt curios - cum ati obtinut aceste variante? De la Search, din minister, din CNAIR (exclud autoritatile locale caci vad ca sunt din toate cele 3 judete si mi-e greu sa cred ca ar dovedi toate 3 acelasi grad de transparenta)?

In al doilea rand, pentru cazul in care e Search dispus sa comunica - puteti sa ii "injurati" din partea mea pentru layout (lipsa de respect pentru notiunea ca nordul este figurat in susul paginii) si pentru multitudinea de informatii irelevante care fac harta foarte dificil de citit mai ales la asemenea rezolutii? Imi place cum apar figurate diverse limite cadastrale sau puncte de interes complet aberant plasate (de exemplu imediat la vest de Budila - in partea de sus fata de Budila pe harta - apare un POI albastru numit "Situl arheologic de la Stupini" (sunt "doar" vreo 20 de km distanta).

Greseli de genul acesta ma fac sa imi bat joc mai degraba de munca lor decat sa o privesc serios. Dar mno, asta e: ei primesc banii mei, eu macar ii injur copios.

Iar acum on-topic, pe ideea traseelor.

1. Senzationala obsesia de a NU atinge rezervatiile naturale, SCI-uri sau SPA-uri. Ma uit la plansa brasoveana si ma distrez pe seama traseului albastru, cum il cotim de zor pentru a ocoli diverse limite de rezervatie. Nu ma intelege gresit, sunt unul dintre cei care prefera sa avem un mediu sanatos decat o infrastructura proasta - Si tocmai din cauza asta cred ca, in faza asta, e obligatoriu ca SF-ul sa ia in considerare trasee care ating sau strabat diverse rezervatii, astfel incat in urma unui studiu de mediu serios sa avem solutiile cat mai complete si corecte. Prefer sa dureze inca 3 ani decat sa avem aberatii rapid implementabile!

2. derivat din punctul 1 - solutia perfecta dpmdv ar fi urmat traseul rosu DAR:
- pe la vest de Ilieni
- prin acel SCI intins dinspre muntii Baraolt
- traversand Oltul imediat pe la sud de municipiul Sfantu Gheorghe
- intersectand centura Sfantu Gheorghe (apropo de faptul ca apare si acest proiect distinct pe harta)
- reintrand pe traseul figurat cu negru undeva in apropiere de Reci

3. Tot legat de zona Brasov, in continuare nu imi e clar: celor de la Search nu li se ceruse ca obiectul lor de studiu sa porneasca din zona Triaj (din centura Brasov, acel traseu figurat cu bleu)? Ma bucura dar ma si ingrijoreaza faptul ca, TOTUSI, acum pare ca studiaza si traseul dinspre Codlea, dinspre A3.

4. Dupa cocoasa de la Focsani vom avea cocoasa de la Prejmer (a se vedea traseul negru)? E penibil, sincer!

5. Ma bucura traseul negru pe la nord de Targu Secuiesc, that is what I want!

6. Nu inteleg traseul albastru de la Lemnia pana la Onesti. Adica da, e interesanta ideea de a merge pe valea Raului Negru spre nord si de a trece apoi in valea Slanicului, spre Slanic Moldova. Dar apoi desenul ala e ciudat rau de tot - pare a fi un tunel in curba care ar servi ca centura pentru Slanic Moldova continuat insa apoi nu pe vale ci pe culmea dealului intre Oituz si Targu Ocna. Un deal predispus la alunecari, cu diferente de nivel mari. As fi tare curios de a harta mai detaliata a acelei zone.

7. La fel interesanta si neasteptata ideea transpusa cu bleu de a avea o varianta de la Harja spre Oituz dusa prin dealuri si paduri (care in principiu ar ocoli valea ingusta de la Fierastru - Oituz). Nu pricep de ce nu au avut curaj si nu au continuat aceasta varianta de traseu (oricum improbabila) pana in valea Casinului.

8. Impardonabil mi se pare si faptul ca toate variantele ocolesc Onesti-ul pe la vest si nord. Cel putin varianta rosie ar fi trebuit studiata pe la sud de Onesti si apoi pe un traseu prin interiorul fostei platforme chimice Borzesti. Imi inchipui ca acest element ar putea pune probleme in plus, dar la fel ca in cazul SPA-urilor si SCI sunt convins ca se pot gasi solutii care s-ar putea dovedi mai normale, mai rentabile. Eventual poate traversam din valea Trotusului in valea Siretului mai pe la sud de traseul rosu?

9. Si ca ultima parere personala, tind sa cred dupa cum sunt desenate ca traseul negru este traseul favorit in Searc / CNAIR. Apropape ca as putea trai cu el daca nu ar exista cocoasa de la Prejmer si modul acela stupid de a traversa dealul Magurii paralel cu DN11 si o noua cocoasa la Bacau (adica vin din NV-ul Bacaului ca sa il ocolesc mult prin sud pentru a merge apoi spre nord, spre Iasi sau Suceava?

10. Sunt curios totusi: exista pe undeva si vreo lista a nodurilor propuse pe fiecare varianta in parte?

Dagda

varianta cu negru pare sa fie cea din caietul de sarcini

AlexxC

Varianta rosie all day long cu exceptia zonei de la TgSecuiesc unde trebuie varianta neagra.
Daca scoatem prima data la licitatie si tunelul pe sub Pasul Oituz 50% din problema e rezolvata.

Skynick

Rosu - negru - albastru - negru pe directia Bacau - Brasov

Bachus01

Nu acolo este problema . Strangi din dinti si in 20-30 de min ai urcat si coborat .

Ideal ar fii sa prioritizeze BV-Targu Secuiesc si de la Onesti - Oituz . De la Brasov la Reci mai tot timpul mergi in coloana . Ar ajuta foarte mult inclusiv pe cei din Sf Gheorghe .

Iar ca termen de executie este mult mai scurt fata de zona montana . Exact acelasi principiu ca pe Sofia - Kulata . Nu este problema 40 km de DN daca in rest merg A . Daca mai punem si avantajele cu siguranta (cele mai multe accidente sunt pe tronsonul enumerat mai sus)  + o gura mare de oxigen pentru satele degrevate de trafic .



naivu

QuoteStrangi din dinti si in 20-30 de min ai urcat si coborat
Si cel cu tirul de 20t din ce sa stranga  :D? Dincolo de gluma, trebuie inceput cu sectorul cel mai critic, indiferent ca e pasul Oituz sau Reci-Prejmer (nu circul pe acolo asa ca nu ma pronunt!).

nenea_hartia

#1318
@pasadia: toate informațiile care par irelevante sunt de fapt relevante pentru proiectant și sunt mai mult ca sigur structurate pe layere în CAD, spre exemplu un layer care cuprinde doar siturile arheologice, altul doar UAT-urile, etc. Se poate ajunge la zeci de layere (rezervații naturale, păduri, rețele de utilități, cursuri de ape, etc), iar acestea pot fi înghețate după cum dorește proiectantul, care decide care layer să se afișeze la un moment dat peste planșa tiff și care nu (spre exemplu doar rețelele de utilități; sau doar rețelele de drumuri; sau amândouă în același timp; etc). Pot fi înghețate toate deodată sau doar unele din ele. Presupun că respectivele 2-3 layere nu erau înghețate atunci când ASCORO a obținut planurile.

Referitor la observația cu nordul, există și acolo o explicație. La proiectele de drumuri sau de rețele de utilități intravilane care au o lungime mare se procedează cum a procedat Search, cu scopul de a avea un plan de situație coerent, alcătuit din doar 5-6 planșe. Altfel, dacă respecți poziționarea spre nord, vei avea câteva zeci de mici planșe corect orientate, dar imposibil de urmărit.

Absolut de acord cu observația de la punctul 1. Se observă clar că proiectantul a deschis layerele cu situri, rezervații, etc, și a croit zig-zag-uri printre ele. Presupun că același lucru s-a făcut și pentru a ocoli eventuale câmpuri de sonde, rețele de utilități concentrate, etc, rezultând alte zig-zag-uri. Prima planșă este un caz școală despre cum se proiectează din birou și de ce ne trezim pe teren cu aberații care ne par imposibil de neînțeles.

vlad_gero

daca fac si aici cocoasa ca sa ocolim megapolisul prejmer e clar