Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

cutter

#1230
Varianta studiată în Analiza Multi Criterială (faza 2) nu este cu tunel.

Și nu e niciun mega-debleu, uită-te mai bine pe profilul longitudinal (pag. 57).


Cât despre hobanat - asta e din ciclul "hai să mai inventăm ceva ca să dezavantajăm Varianta Veștem" - adică peste o coadă de lac de acumulare tre să facem ditamai mega-podul de zici că-i Dunărea. Sigur-sigur, Consitrans o să scoată vreun aviz de la Apele Române ca să se acopere (în țara în care Pizzarotti pune pile în mijlocul Mureșului).

Dar chiar și cu exagerările lor - costurile pentru cele 2 variante tot sunt apropiate - e doar cu 9% mai scumpă în evaluarea Varianta Veștem.

Pe de altă parte oare nu merită 9% în plus (chiar și în comparația făcută de Consitrans în care costurile pe Veștem au fost umflate) având în vedere dezavantajele Variantei Boița:

  • - 8km în plus pe relația pe care este 80% din traficul A13
  • 3 milioane de metri cubi în plus de excavatii
  • ~90ha în plus ocupate în arii protejate Natura 2000
  • mega-nod complex la Boița + afectarea masivă a comunei și a extravilanului

Crede-mă că am văzut și variantele de draft ale AMC-urilor, mai ales AMC1, făcute de Consitrans și era o bătaie de joc de nedescris prin care încercau orice doar să dezavantajeze Varianta Veștem. Au mai scos din măgării în variantele finale, dar eu am și draft-urile alea.

Exemplu:
* criteriu de dezavantaj: numărul de lungimi de drum pe direcția est-vest; pe ideea că mergi cu soarele în ochi la apus/răsărit. Și spre Boița e SV/NE deci mai bine decat V/E.
* criteriu de dezavantaj: numărul de urcări/coborâri ale traseului (nu urcarea/coborârea totală) și făcuseră traseul Veștem super vălurit ca o sinusoidă deși nu era nimic din relief să justifice asta

Dacă-mi aduc bine aminte într-unul din drafturile de AMC1, în care studiaseră 2 variante la Boița și 2 variante la Veștem, se calificaseră pe locurile 1 și 2 ambele de la Veștem, deci practic în AMC2 (unde se studiază primele două locuri) n-ar mai fi trebuit studiate decât cele 2 Veștem-uri (cu/fără tunel, asta era diferența între ele). Și Consitrans a pus un text de genul "vă propunem totuși să studiem locul 1 și 3" ca sa fie în AMC2 una cu Veștem și una cu Boița. Ulterior cred că în AMC1-ul final, au mai umblat la criterii/ponderi/scoruri să pună totuși pe 1 și 2, Veștem fără tunel și una dintre variantele Boița. Dar oricum chiar și așa, Veștem era pe 1 în AMC1.

Și le-a fost greu in AMC2 sa scoate Boița pe 1, au trebuit până la urmă sa vină cu acel criteriu de 10% - defrișări în arii Natura 2000 și pentru 3000 m2 (0,3 ha!) de pădure (o lungime de 110m pe traseu) au dat 10 la Boița și 0 la Veștem. Și ponderea criteriului ăstuia nici n-au variat-o în simularea Monte Carlo că s-ar fi văzut că e instabilă ordinea 1-2 între Boița și Veștem. Așa, au putut s-o închidă cu în 57% din situații Boița iese prima, deci e ok...

Să faci așa ceva... incalificabil pentru cineva care pretinde că are probitate profesională.

Dacă Consitrans vrea, scoatem și documentele astea să arătăm cum lucrează un consultant.

Aici s-a dorit un singur lucru de la început: legarea la Boița și analiza multi-criterială a fost tratată la mișto la modul "hai să ne facem că studiem și alternativa, dar noi știm că se leagă la Boița".

voicul

Pai si ce p*** mea sa fac daca eu vreau sa ma duc in E de dimineata?
Vrea sa merg in V ca dupa 20 de ani ajung in punctul in E unde vroiam sa ma duc?

E nasol cu soare in ochi si la E si la V, dar ce sa faci daca asa stau lucrurile in prezent.
De ce s-au inventat ochelarii de soare si palasolarele la masini, nu pentru situatii de genul asta?

Baaa ce motive absurde  :puke:

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Mersul trenurilor

Ei au folosit doar perspectiva de legare cu A1, nu ii intereseaza daca majoritatea merg spre Sibiu sau nu. Variantele  au acelasi numar de KM, deci normal ca varianta fara pod suspendat si fara debleu sau tunel e mai ieftina si mai eficenta. Trebuia o analiza in functie de trafic

cutter

Mai e și detaliul geografic că soarele nu apune la V (270 de grade) și nu răsare la E (90 de grade), de regulă :)

Azi, de exemplu, la Sibiu soarele răsare la 54 de grade (Nord-Est) și apune la 306 grade (Nord-Vest).


cutter

#1235
@dinamogabry

Păi ei au ca job să facă asta analiza de trafic. Și 80% din trafic merge Sibiu-Brașov sau Brașov-Sibiu. Deci face 8km în plus trecând pe la Boița.

Și le-a dat și lor prost. Oricât au încercat să o chinuie cu hobanate și avioane, tot le-a dat prost. Într-atât încât până la urmă au inventat aia cu un colț de pădure de 3000m2 care dă totul peste cap. Detaliile sunt în articol și pentru cine are răbdarea (și nervi...) pe Contributors am pus link la toată arhiva.

dr4qul4

Trebuiau sa calculeze si sansele sa mai existe padurea aia la momentul executiei. Si nu ma refer doar la cei 3600 m2.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

kitsune

Ca unul care merge mereu pe drumul cel mai scurt și economic (ortodromă) mi se par ciudate cocoașele astea. La fel și chestia aia cu autostrada în curbe ca să nu adoarmă șoferii (am auzit-o de mai multe ori, nu știu dacă e normă sau legendă).
Întrebarea mea este: Ce pisici au de câștigat dacă fac nodul ăsta la Boița și nu la Veștem de insistă atât să iasă varianta asta? Premii, diplome, prestigiu, șpăgi, influență, voturi, femei, ce?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

horatiu.cosma

E mai simplu să proiectezi în teren plat, pe lângă Olt, decât să urci puțin prin Dealul Bradu și să trebuiască să îți faci drumuri noi de acces. Pe teren plat nu prea ai consolidări, în Dealul Bradu cel mai probabil ar fi fost nevoie de ceva efort suplimentar să gândească și niște sprijiniri, consolidări, muncă de inginer drumar cu alte cuvinte, dar e mai ieftin și mai rapid să nu faci așa. Ei nu au avut niciodată în minte cum să asigure cel mai bun proiect pentru trafic, ci pentru propriile buzunare. Și în cârdășie cu unii indolenți din CNAIR, le-a mers.

kitsune

#1239
Mda, nu am la îndemână o hartă cu formele de relief, dar din moment ce DN1 merge drept, nu văd impedimentul. Credeam că e un motiv mai serios, nu lenea și incompetența.
Eu fac mereu analogia cu A2 de la Cernavodă la Medgidia, unde mergi sus-jos pe dealuri fără nicio problemă (în afară de restricțiile alea tâmpite la 120 kmph).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

prom

Poate o sa imi iau multe dislike, dar varianta asta mi se pare inca o dovada, ca niciodata nu se va face, Comarnic - Bv, De ce? Pai cu nod la Boita, si autostrada pana la Bv de la Boita, pornind din Bucuresti sunt cam 350 km de A , candva in viiitor cand Pitesti - Sibiu e gata, so, 350 km de A, cat sunt , 3h sa zicem. Well, in week-end , si chiar si in timpul sapt cateodata, nu cumva B- Bv e mai mult de 3h ? Ma rog, dc aberez, imi cer scuze!

voicul

Nu are legatura una cu alta. A3 se va face pentru ca acum - deci in perioada asta - este aglomerat la Nistoresti, cand teoretic foarte putini merg in week-end/vacanta.

@kitsune DN1 Merge drept, dar dupa ce urca puternic un deal.
Ce trece de la rau pana in la restaurant e panta serioasa.
Dealul ala nu e simplu de trecut, dar nici munte nu e.

dr4qul4

Si eu consider ca  autostrăzile ar trebui sa fie cat mai drepte. Inainte intelegeqm explicatia cu somnul, dar acum s-au inventat sisteme active de siguranta. In 10 ani pilotul automat (ca la tesla) va devenj ceva banal. Poate nu complet autonom, dar destul de destept sa tina banda si distanta fata de cel din fata.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

paullie

@voicul daca te uiti pe harta API cu proiecte o sa vezi ca A13 vine intr-o curba foarte larga acolo.
http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=15/45.703/24.263/0

Europiu

@kitsune și @dr4qul4: termenul e "highway hypnosis" și nu e chiar poveste... Uitați-vă la peisajul dintre Mississippi și Rocky Mountains și veți înțelege de ce a fost introdus. Că în câteva decenii va fi depășit... foarte posibil.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).