Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

pasadia

Da, în sfârșit suna a termen normal de execuție, nu 4 sau 12 luni cum era pe alte contracte!
Și da, aceasta faza e mai complicata și mai importantă decât cea de execuție!

adiarc

Sa nu uitam ca marea majoritate a problemelor din executie vin ca urmare a unui SF de birou tip hartie igienica...

au mai fost unii destepti carora nu le-a placut actualizarea cu adevarat a SF-urilor...rezultatul...intarzieri si blocaje fara numar...nicidecum economii de timp
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Mie și 18 luni mi se pare putin pentru zona asta. Ar trebui 24 luni SF cu 6-9 PT. Dar da, e mai aproape de realitate. Prețul însă mi se pare tot foarte mic pentru cate foraje trebuie și cat de dificile sunt dealurile alea și zonele muntoase... Nu este autostrada de câmpie... Nu e A7.

Prețul e mic. Va ieși tot asa ceva semi-slab. Păcat. Nu învățăm mai nimic.

Quest

Exista vreun normativ ptr numarul de foraje geo per km de A de munte ? Ca discutia asta a posibilei subdimensionari a numarului de foraje (din subbugetarea proiectului...) tot apare si nu stiu ce jaloane de sprijin avem la dispozitie.
Common sense will get you far !

alexmocian

Miscare interesanta facuta de Guvern, este pur electorala.  In cateva luni or sa spuna ca sunt sanse mai mari sa tarverseze muntii pe la Brasov si va fi gata mai repede decat pe la Ditrau, si ca este mai benefica o intersectare a A13 cu A7 decat 15 ani de asteptare pentru Tg Neamt. La urma tot 10-15 ani o sa fie pana cand vedem autostrada trecand prin Carpatii Orientali. Nu uitati asta.

pasadia

10-15 ani durează DACĂ chiar se va dori construcția. Indiferent ce traseu alegi, nu ai cum să îl termini mai repede. Iar cine promite (sau speră altceva) se înșeală singur!

Nu știu de ce am impresia că sunt unii pe aici care își închipuia că ar putea fi gata A8 sau A13 înainte de 2030 sau 2034. Zici că nu sunt conștienți ce pași presupune, care e efortul financiar, care sunt constrângerile tehnice, etc...

pest1969

Sa vedem mai intai daca terminam A1 pana in 2030...

ghrt

PiSi până în 2030 e doar un vis frumos. Singura speranţă realistă mi se pare lot 4+5 şi reabilitarea decentă pt autoturisme a DJ-ului Suici-VO.
A7 în schimb ar fi posibil dacă s-ar alinia nişte planete, şi ar ajuta foarte mult.
A13 dacă ajunge de la Sibiu până la BV în 2030 mi se pare nesperat de mult. Cel mai probabil va fi în zona Cristian - Coldea - centura BV - Făgăraş, asta dacă nu mai avem pusee populiste.
Cont (aproape) inactiv.

mirceaeliade

Asta e primul SF pe Brasov - Bacau.  Daca e sa ne uitam in istorie, cam toate SF au fost refacute. Si cum autostrada asta nu se va construi f curand, suspectez ca SF are rolul de a ajuta la a decide daca sa se prioritizeze BV-PH sau BV-BC sau MS-NT.

voicul

Nu prea inteleg care e legatura BV-PH?
"BV-BC sau MS-NT" intradevar sunt concurente, dar ele o sa aiba trafic si fara BV-PH

ghrt

2 traversări montane simultan în lucru (PiSi+ încă una) ar fi ceva maxim. Şi financiar, şi managerial (de fapt aici CNAIR este depăşită şi de zona de deal...). Dacă se va face cumva o a treia (ceea ce nu cred), posibil să fie pe Lugoj-Calafat-Vidin-Montana-Sofia. Dacă şi BG se va apuca de Vidin - Montana - Sofia, iar Serbia nu va intra în UE pe termen foarte lung.

Ideea că ar putea fi în lucru, mai mult sau mai puţin simultan, 4 traversări: A1, A13, A8 şi A3/CoBra este nerealistă.

Deci legătura A13-Cobra este că sunt doar 2 poziţii deschise pentru traversări montane, PiSi ocupând una dintre ele.
Cont (aproape) inactiv.

pasadia

Asta e o discutie doar asa, ca sa fie. Ce e aia traversare montana?
- PiSi 1? Pisi 5? Rasnov - Cristian? Nu, astea NU sunt traversari montane!
- LD2, sectiunea E? PiSi4? Da, astea ar putea fi considerate strict pe idea ca contin lucrari de arta sub forma de tuneluri. Sa zicem ca acestea ar avea sansa sa fie incepute in 2021-2022 si terminate pana in 2025-2026 (optimist oarecum).
Apoi care ar fi urmatoarele traversari montane? PiSi 2, PiSI 3, tunelul Meses si poate, cu ceva noroc, ceva centuri pe A3 la Sinaia si Busteni? Cel mai dvreme ar putea fi incepute (in teren) prin 2022-2023 si terminate dupa 2026.

In cazul asta vorbim deja de 3-4 loturi in zone montane pe 4 traversari concomitent. E cat se poate de posibil (nu neaparat probabil). Dar in timpul asta ar trebui sa se lucreze si pe nu stiu cate alte loturi "mai usoare": A0, A7, A8 Iasi - Pascani, poate A13 Sibiu - Brasov, A3 celelalte loturi dintre Cluj si Oradea, etc....

Concluzia mea ar fi ca zonele montan din A13 sau A8 vor fi atacat oricum mult mai tarziu - dupa 2027, poate chiar dupa 2030. Ceea ce NU le pune in concurenta cu PiSi sau CoBra sau Meses sau Holdea (teoretic acestea ar trebui sa fie finalizate sau aproape de finalizare), Dar totodata insamna si o mare intarziere pentur siguranta si confortul in trafic - dupa cum am mai spus, preferam un SF separat pentru un tunel la Bretcu - Oituz cu sanse mari de implementar mai curand, decat SF pe intreaga autostrada cu sanse reduse de implementare rapida. 

Goldmund

Ma bucur pentru discutiile aprinse despre oricare autostrada din Romania, pentru ca exista un interes sustinut si continuu pentru fiecare proiect de autostrada in parte . Ce ma mira este avalansa de "planse" platite pentru proiecte care teoretic nu pot fi nici macar incepute inainte de finalizarea la A1, A3, A0, A7 si A8(sa spunem ca A10 este aproape gata, cel tarziu in 2021) si mai cred ca aceste autostrazi nu pot fi realizate inainte de 2030. Bineinteles ca se pot realiza cativa km din A13 inainte de 2030, dar ar fi colosal sa avem atatea autostrazi incepute si neterminate, sa ramanem cu cateva cioturi de A peste tot.
Normal ar fi ca A1 si A3(cu A0 care ar face legatura cu A2 si restul) sa fie finalizate pana in 2025(deci tot efortul posibil concetrat aici si-mi dau seama ca este naiv sa cred asta) plus mare parte din A7 si A8.

pasadia

Din contra, prefer mult mai mult cioturi si mult mai putine autostrazi complete. Dar mno, o zic doar asa, ca sa nu para ca exista unanimitate.

Sau, ca sa zic altfel: DN1 intre Fagaras (sau ma rog, Ucea de Jos si Avrig) duce inca decent traficul existent. Nu e placut vara, cand sunt valori mari, dar e ok: nu sunt multe sate (Arpasu, Scoreiu, Sarata, Porumbacu), exista portiuni drepte lungi intermediare (si deci optiuni de depasire a traficului lent), viteza medie decenta (60-70km/h). Asa ca decat sa mi-l dubleze pe asta cu autostrada, prefer bucata care ar insemna centura Fagaras sau centura Codlea / Ghimbav sau cea care ar inlocui dealul Persanilor. Din 2 motive: siguranta rutiera si de timp pierdut in trafic.   

cove_adrian

@voicul
Eu nu le vad deloc concurente ci doar complementare.
A8 are urmatoarele argumente:
1. are conectivitate cu reteaua functionala de autostrazi
2. are conotatie internationala (coridor eficient Est-Vest)
3. avem si LEGE pt asta - Legea 291/2018
4. relationeaza eficient si cat mai complet regiunea moldava
5. este pe TEN-T CORE
6. este pe POIM
7. are rentabilitate economica superioara A13


A13 este :
1. pe relatie secundara cu orizont/deziderat european de implementare anul 2050
2. nu are conectivitate rutiera
3. este pe TEN-T comprehensive core
4. nu e pe POIM
5. aliniamentul A13 e pe traseul strategic al magistralei de gaze dintre Transilvania spre Moldova
6. nu deserveste eficient regiunea moldava avand un rol secundar si partial
7. rentabilitate economica este inferioara A8

Ambele sunt importante si necesare pt a contura "caroiajul" national de autostrazi insa implementarea lor trebuie ierarhizata.
A13 nu "canibalizeaza" A8 ci sunt complementare fiecare avand un rol important.

Asteptam finalizarea SF+PTE+PAC dupa cele + 30 luni pentru a vedea costul real al A13. Pana atunci se speculeaza aiurea ca una ar fi mai "ieftina" decat cealalta!

Link imagine :
Pentru o analiza mai complexa redau ce am facut via MVA in feb 2020: https://moldovavreaautostrada.ro/wp-content/uploads/2020/02/Analiza-A-8-versus-A-13.pdf
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica