Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

adrian-FSB

Pana cand o sa inceapa lucrarile la A8 o sa fim cu totii la/aproape de pensie (care mai apuca pensia), iar cand A8 o sa "treaca" muntii, o sa fim toti oale si ulcele. In primul rand, A13 este importanta pentru traficul din tara, care vrea sa mearga din Moldova spre Brasov-Sibiu-Nadlac sau Brasov-Pitesti-Craiova-Calafat (chiar ieri citeam ca CNAIR a lansat o licitatie pentru SF Pitesti-Mioveni, parte din DX Pitesti-Brasov). Pe A8, cand o sa fie gata, o sa fie trafic din Moldova spre Cluj-Bors si, mai departe, spre Austria-Germania. Daca tot vine vorba de vama Albita, ar fi interesanta o varianta de drumuri rapide (autostrada/drum expres), cu urmatoarele trasee:

1. A13, pe traseul actual, pana la Onesti
2. A/DX, pe traseul vama Albita - Vaslui - Barlad - Tecuci - Bucuresti
3. A/DX, cel putin pe traseul Comanesti - Onesti - Adjud (intersectie A7), cu posibila prelungire pana la Barlad (conexiune cu A/DX care vine de la Albita-Vaslui
4. A/Dx, cel putin pe traseul Comanesti - Moinesti - Bacau (intersectie A7), cu posibila prelungire pana la Vaslui (conexiune cu A/DX care vine de la Albita). De asemenea, acest drum rapid (A/DX) ar putea fi extins in viitor spre vest, pentru a uni Moldova cu alte orase mari din Transilvania, respectiv Miercurea Ciuc - Odorheiu Secuiesc - Sighisoara (conexiune cu A3) - Medias - Blaj - Teius (conexiune cu A10)

naivu

Asta este, in lipsa a ceva concret lucram cu previziuni, iar la momentul de fata avem previziunea ca se va face A8 pe traseul TgMures-Sovata-Ditrau-TgNeamt-Pascani-Iasi-podUngheni, ca acest proiect este inclus intr-un coridor european si va avea prioritate fata de oricare alte proiecte din Moldova (exceptand cel mult A7), ca avem lege pt el, ca sunt organizatii care fac lobby si monitorizeaza avansul acestui proiect. Chiar daca probabil nu va fi gata nici in 12ani, de ani buni de zile este mai mult decat o dunga cu carioca pe harta si mi se pare normal sa ne orientam dupa el cand imaginam alte trasee.
Dupa cum sublinia vancouver, "drumurile moderne cu geometrie normala fara localitati" inclusiv DX-urile sunt potrivite pt trafic regional, pt distante pana in 100km, pt trafic long-distance este totusi nevoie de autostrazi (ne-o zic cei care aveau retea de autostrazi de pe vremea lui Gheorghiu Dej). Nici o zona a tarii nu ar trebui sa fie la mai mult de 100-150km de o autostrada ca sa aiba sanse la investitii si dezvoltare economica.

naivu

@adrian-FSB, ai dreptate cu A8, dar nici A13 nu e gata maine; abia s-a desemnat firma care va face SF+PT si contractul (inca nesemnat) va dura 30luni, daca mai adaugam 1-2 ani pt licitatia executiei lucrarilor si minim 3ani pt executie (e totusi o autostrada montana), ajungem la minim 7ani care se poate duce lejer in 10ani. Cat despre DX Pitesti-Brasov, mult mai rapid o sa ai DX Ploiesti-Gaesti(Pitesti) si Moldova se va duce la Craiova pe acolo (+A7).
1. si 2. OK
3. Atentie, Comanesti este un pic off, A13 vine la Onesti direct, prin pasul Oituz sau valea Casinului nu prin pasul Ghimes si Comanesti. In lipsa A8 s-ar fi impus de la sine o conexiune Adjud-Barlad, dar prevad ca, atunci cand va fi terminat A13 si DX Albita-Barlad-Tecuci, A8 va fi deja in lucru, cu orizont de a fi gata in mai putin de 5ani, si Adjud-Barlad nu va mai fi considerata necesara.
4. Daca prin extindere spre V ai vrut sa spui o strapungere Comanesti-MCiuc, ma indoiesc ca va fi considerata necesara o a doua strapungere la nivel de autostrada la 30km de TgSecuiesc-Onesti.

adrian-FSB

Multumesc pentru observatii. Eu am gandit A13, indifferent daca va avea traseu pe valea Oituzului sau valea Casinului, ca avand capat la Onesti (in sudul orasului), intrucat acolo se va intersecta cu DX Comanesti - Onesti - Adjud - Barlad. Din acest DX prioritara este construtia tronsonului Onesti - Adjud, pentru a facilita conexiunea A13 cu A7 si, de la Adjud, mai departe spre Bacau, Suceava/Iasi, respectiv Focsani - Bucuresti si Barlad - Albita. Restul tronsoanelor pot fi construite (sau nu) intr-un orizont indepartat, in functie de trafic si bani.
Tot intr-un orizont mai indepartat am gandit constructia acelui DX Vaslui - Bacau - Comanesti - M Ciuc - Odorheiu Secuiesc - Sighisoara - Medias - Teius. La fel, in functie de nevoile de trafic, unele tronsoane ar putea fi construite mai devreme, altele mai tarziu, altele deloc.
Despre DX Pitesti - Brasov, intr-adevar, este o solutie pe termen lung si foarte lung, varianta DX Pitesti - Targoviste - Ploiesti (A7) fiind foarte buna si usor de realizat.
In concluzie, am vrut sa expun doar posibilitatea realizarii unor drumuri rapide, care ar facilita legatura intre orase mari din Romania, intr-un orizont mare de timp (30-40 ani) dar cu posibilitatea realizarii unor tronsoane intr-un orizont mai scurt de timp (10-15 ani).

naivu

 Cu placere! Intradevar, intr-un orizont mare de timp, evolutia dezvoltarii locale poate crea necesitati pe care nu le putem intrevedea de acum. Totusi, la investitii majore, intotdeauna se va pune problema oportunitatii; un proiect aflat la mai putin de 30-50km de o autostrada deja construita va suscita cu greu interesul national. O conexiune Vaslui...Teius nu o vad realizata ca un proiect unitar ci mai degraba ca un sir de upgraduri punctuale la DN-urile existente facute la initiative locale sau regionale (o centura/VO facuta de o primarie, un segment de DN1+1 largit la 2+2 de catre consiliul judetean, denivelarea unei intersectii mai aglomerate, ... eventual cu cofinantare de la bugetul national sau UE). Dar viitorul stie mai bine ce va face  :)

NGC

#1115
Quote from: tom_sawyer on March 27, 2020, 08:36:45 PM
Quote from: kumar on March 05, 2020, 01:06:46 PM
Miercuri, 04.03.2020, CNAIR a finalizat evaluarea ofertelor depuse în cadrul procedurii de achiziție publică derulată în vederea atribuirii contractului "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Autostrada Brașov - Bacău".

Ofertantul declarat câștigător este Asocierea Search Corporation SRL - Primacons Group SRL, acesta având o propunere financiară de 20.093.359,86 lei fără TVA.

Licitatia era in "deliberare", dar vad ca a trecut inapoi in "evaluare financiara" cu termen 30.04.2020. S-au depus contestatii?

Nu.

Quote from: Dagda on March 27, 2020, 09:14:08 PM
Nu vad vreo contestatie la CNSC din partea celorlalti ofertanti:

Nici nu o sa vezi vreo una.

Quote from: Dagda on March 27, 2020, 09:14:08 PM
Poate si-au retras oferta cei ce castigase... se depasise perioada minima de valabilitate a ofertelor prevazuta in procedura.

Niciuna din variante nu e buna. Din ce am auzit, pur si simplu au "gresit" evaluarea, adica nu au verificat tot ce trebuia.

Quote from: Dagda on April 29, 2020, 12:37:00 PM
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-23941155-interviu-online-director-cnair-mariana-ionita.htm

QuoteA13 Bacău-Brașov: Săptămâna viitoare semnăm contractul. Este foarte bine gândită și va fi ușor de implementat. Se va lega foarte bine cu Sibiul. Potențialul zonei este unul foarte mare.

Unde e marmota?

Dagda

mda, era prea frumos sa fie adevarat... in ce sens au gresit evaluarea ai idee?

NGC

#1117
Am scris mai sus "adica nu au verificat tot ce trebuia". Parca era vorba de incadrarea sau neincadrarea la ceva articol din legea achizitiilor publice, dar a trecut mai bine de o luna de la momentul cand am primit informatia si nu mai tin minte exact toate detaliile.

L.E. Incadrarea sau neincadrarea era legata de subcontractorul VIAPONTE, care a fost pana la urma inlocuit. Ati intuit motivul? ;)

Dagda

Nu prea aveam cum sa intuim  :(

Si acum ce se va intampla mai departe? se reevalueaza daca impreuna cu noul subcontractor oferta poate fi validata?

NGC

Motivul e acelasi ca si la PiSi 5 pentru asocierea VIAPONTE + CHINA RAILWAYS. ;)

Reevaluarea e gata de mult si a ramas castigator tot asocierea condusa de SEARCH CORPORATION.

cove_adrian

Din discutiile de ieri de la CNAIR (se pare ca) s-a semnat cu Search.
Conform SICAP deliberarea e pe 21.05.2020.
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

JUVENTUS_1

#1121
Autostrada A13 Bacau-Brasov are proiectant

S-a semnat contractul cu Asocierea Search Corporation SRL - Primacons Group SRL pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic al autostrăzii.

https://www.desteptarea.ro/autostrada-a13-bacau-brasov-are-proiectant-2/
The order of my priorities according to my own interest: 1.A7; 2.A13; 3.DX Bacau - Piatra Neamt; 4.A8; 5.Other.

NGC

Deci totusi, marmota a aparut, dar abia azi, corect? :D

kumar

Comunicat de presă
22.05.2020
S-a semnat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic necesare construcției Autostrăzii Brașov - Bacău
Vineri, 22.05.2020, CNAIR a semnat contractul de servicii "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Autostrada Brașov - Bacău".
Contractul în valoare de 20.093.359,86 Lei Lei, fără TVA a fost semnat cu Asocierea SEARCH CORPORATION S.R.L. & PRIMACONS GROUP S.R.L .
Durata contractului este de 30 luni, din care:
- 18 luni pentru elaborarea studiului de fezabilitate,
- 8 luni pentru elaborarea proiectului tehnic de execuție
- 4 luni pentru acordarea serviciilor de asistență tehnică cu privire la procesul de achiziție al contractului/lor de lucrări și pentru obținerea finanțării aferente lucrărilor.
Obiectul prezentului Contract de Servicii este elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului tehnic de execuție pentru Autostrada Brașov - Bacău.
Sursa de finanțare: FONDURI EUROPENE NERAMBURSABILE.

CNAIR pe facebook

tonică

rog a se boldui de-acum inainte doar fraza: "Durata contractului este de 30 luni" si a se preciza ca nu, nu e vorba sa se construiasca nimic, acesta este doar termenul necesar trasarii cu pixu si ceva gropite in pamant! 30 de luni!
Revenim curand!  :lol: