Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dagda

#1095
pt varianta Racaciuni se poate si fara tunel, sunt 200 metri de urcare in 6 km si la fel tot vreo 200 m de coborare in 6 km...ar fi o panta de 3-4%.
Dar da, ar fi mai elegant sa avem un tunel...

Dagda

#1096
^^
Deci nici acum nu e gata SF-ul pt Fagaras-Sibiu...

Eu am o nedumerire cu litigile astea, chiar trebuie sa se faca apel de fiecare data la decizile instantelor? adica chiar nu se poate accepta ca s-a facut o greseala si sa se mearga mai departe?
In cazul de fata contestatarul a fost firma respectiva... dar totusi nu se putea merge mai departe in baza deciziei din prima instanta si dupa in functie de decizia definitiva sa se regleze eventualele probleme?
QuoteMai exact este vorba de un litigiu cu POYRY DEUTSCHLAND GMBH
http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000830342&id_inst=3
http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000380910&id_inst=2 

Suspendarea proceselor pt achizitile publice in perioada starii de urgenta a fost o ineptie.
Dupa ce ca sistemul judiciar din Romania abia se mai misca, anul asta au mai si amanat procese, ba ca au facut greva, ba ca a venit pandemia...

pasadia

Tu speculezi, dar nu cunoști exact care e conținutul acestor spețe. Eu îți amintesc că anul trecut, cam pe vremea asta, aceleași informații le-am scos și eu de la Neaga (era director CNADNR atunci). Mai mult formularea lui a fost că "negociază cu ei pentru a obține toată documentația", recunoscând oarecum că nu au "pus mana" pe tot ce a lucrat Poyry.

Bănuiala mea e că nu au plătit - și că asta e de fapt speță care se judecă. Dar mai mult decât atât - Neaga in aceeași conferință de presă din aprilie 2019 spunea că după ce vor avea documentele (estima el vara lui 2019), le vor analiza și vor decide dacă e nevoie de o reactualizare a SF-ului.

Chestie care e firească - ei acum se judecă pe seama unor acte de prin 2007-2008. Acte care nu mai sunt actuale - alte normative, alte reglementări de mediu, alte date de trafic..

Revenind, soluția mea e simpla: CNAIR să se judece cât vrea în continuare, dar între timp CJ Brașov / ADR Centru / ADDJB sau AMB sa pornească separat în alt proiect de SF pentru același obiectiv. Dar unul cu datele actuale și cu soluții potrivite, așa cum le definim noi local. 

Dagda

oricum, ritmul in care avanseaza proiectul e ametitor
- in 2007-2008 s-a facut SF-ul
- pana in 2016 s-a lucrat la masterplan (conform analizei din masterplan autostrada trebuia inceputa 2017)
- in 2017 am inceput sa analizam SF-ul sa vedem daca trebuie reactualizat
- in 2018 ne-am dat seama ca nu avem tot SF-ul si s-au cerut toate livrabilele celor ce l-au realizat... nu le-au dat si s-a ajuns la procesele ce le-am pus mai sus
- in 2019 CNAIR a castigat in prima instanta (nu stim exact ce)
- in 2020 firma respectiva a facut apel.

- daca o sa rezulte necesitatea reactualizarii studiului o sa mai avem 3 ani de asteptat (pregatire caiet de sarcini, licitatie)

voicul

Pai realist vorbind daca avem complet Boita - BV in 2030 e mare realizare.

Mai probabil o sa fie vreo 50 - 70% gata. Poate totusi mai misca si de la BV spre BC, dar mai ca in CNAIR ... mai deloc.

pasadia

@Dagda tu ești mai nou, nu ai prins frumoasele vremuri 2012-2015, când toată lumea îmi explică de zor că sunt mari interese sa fie "trase" toate autostrăzile prin Brașov și orice spuneam era perceput ca "patriotism local".  Așa mari interese erau sa fie totul pe la BV de vezi ce bine sunt pregătite aceste proiecte.

Dar mă rog, să lăsăm rant-ul căci ști prea bine câtă "considerație" am și pentru figurile brașovene din administrație sau parlament.

Dagda

#1101
@pasadia solutia ta e foarte buna, dar nici in CJ Brașov / ADR Centru (poate ei ar misca ceva) / ADDJB sau AMB nu sunt si nici nu vor fi prea curand oameni care sa o implementeze, fie ca nu vor vrea sa isi bata capul, fie ca nu vor fi efectiv in stare de asa ceva... cu siguranta se vor gasi unii sa mimeze ca lucreaza ceva la astfel de solutie, ca n-a mai avem campanii electorale din cand in cand...

Alegerile trecute se bateau cu pumnul in piept ca fac terminalul intermodal de la Feldioara pe cont propriu... s-a miscat ceva?

La ultima tentativa de dezbatere Scripcaru si chiar sefa directiei pt proiecte ziceau ca nu se poate face un SF pt dezvoltarea unui sistem de transport feroviar in zona metropolitana... cand i-am intrebat de ce se balbaiau si ziceau ca nu le da CFR-ul avize... ce avize sa le dea pt un amarat de studiu? la Cluj Primaria a putut sa liciteze un SF pt asta... si chiar si asa Primaria Brasov nu a deschis niciodata subiectul asta cu cei din CFR (i-am intrebat si au zis ca nu au avut primit vreo solicitare in acest sens).

Departamente tehnice care zic da la orice ineptie zice politicul... oameni politici egocentristi carora daca vine vreun expert in domeniu si le zice ca ce isi doresc ei e o ineptie ar fi in stare sa-l dea afara.


LE: stai linistit, am prins si eu vremurile alea 2012 -2016, dar nu aici pe forum.
Mai in gluma mai in serios, daca am alege random alesii locali din toata populatia sunt mari sanse ca rezultatul final sa fie mult mai bun decat ce avem in prezent...

horatiu.cosma

Las că ne implicăm noi mai aproape de nivelul decizional și o să avem altă șansă să împingem unele proiecte. În toată administrația e o cimentare și o fugă de inițiativă și inovație ceva de speriat (citeam ieri de ceva manager de spital din Neamț parca care a refuzat un aparat de prelevare probe PCR fiindcă nu primise ceva hârtie de mai sus). Chiar îi ziceam lui Ionuț că nivelul de proactivitate, inteligenta, viziune, pasiune e la ani lumina pe forum fata de orice alt forum din RO, iar fata de administrație nici nu are rost sa discutăm. Doar când mă uit la sintezele noastre pe proiecte, hărțile interactive, rapoartele și analizele lui NGC făcute pe gratis și apoi la rapoartele CNAIR sau paginile web ale instituțiilor publice făcute pe mulți bani mă iau de cap.

Mersul trenurilor

Legat de nodul de la Boita, am luat apararea nodului ca ocoleste un deal si scapa de un tunel (care ar fi probabil impus) dar m-am uitat pe traseu si nu stiu daca ati descoperit si voi, faza e ca mai scapa de ceva, si de ceva destul de costisitor si anume un pod peste Olt, suspendat (vedeti imaginea).

offtopic: cocoasa de la Focsani A7 e peste orice limita si nejustificata.


voicul

Daca pleca mai din centura SB atunci ramanea doar un pod suspendat peste Olt. Totusi pana in Fagaras nu stiu ce nod-uri ar fi importante, deci ar fi avut timp sa treaca Olt-ul mai optim/fara pod-uri suspendate.

Acum situatia este ca am scapat de podul de pe Olt de la Porumbacu sa ziceam si am a dat peste podul de peste Olt de la Boita.

Cetatean

O intrebare usor stupida.
De cele mai multe ori procesele astea nu se misca din tot felu de motive tehnice. Zic, judecatorii de principiu nu au studii tehnice...deci cum se iau deciziile, pe ce sustin avocatii sau ? Adica mi s-ar parea normal sa existe "ceva" specializat pe domeniul asta, altfel facem autostrazi in tribunale.

Ionut

Instanța cere expertiza livrată de un expert independent tras la sorți în timpul procesului. Va rog nu mai deviati de la subiect, adică A13 în cazul de față.

Paulta

#1107
Salut, Sambata am dat peste o foreza in zona Sebesul de Jos intre Olt si sat.

naivu

M-am uitat pe harta lui @vancouver https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=9.msg284335#msg284335 si mi-am dat seama ca A13 nu prea prezinta interes pt traficul dinspre vama Albita. Cei care vor spre Occident vor prefera A8 (Chisinau-TgNeamt-Viena 1206km < Chisinau-Onesti-Viena 1323km); chiar cei 1% care au treaba la Brasov sau Sibiu mental le va fi mai simplu sa urmeze A8 pana la Ditrau apoi sa vireze spre MCiuc. Odata finalizata A8, vama Ungheni va fi prelua traficul spre Iasi-Transilvania-Occident iar vama Albita traficul spre Bucuresti-Bulgaria-Grecia+Turcia.
Varianta Onesti-Adjud are sub 50% sanse, Bacaul este in balanta cu Focsani+Tecuci+Barlad, imi e greu sa cred ca se va adopta varianta cea mai dezavantajoasa pt Bacau (sper doar ca isi vor da seama ca varianta pe DN11 nu avantajeaza prea mult nici Bacaul si vor adopta varianta reciproc avantajoasa cu iesire la Racaciuni). Evitarea unui tunel la est de Onesti ar putut conta decisiv doar daca era vorba de un proiect fara alte tuneluri (ori nu ai cum sa treci A13 prin muntii Vrancei fara nici un tunel!).

pasadia

Așa îmi plac previziunile astea... Cam cat din traficul ăla ce pleacă din Chișinău are nevoie până la Viena? Oare unii nu vor prefera Nadlacul daca până terminam noi A8-ul vor face și ungurii M9 (creând astfel legătură mai scurta spre Italia / Spania?
Oare până terminam noi A8-ul nu va ajunge Ucraina în situația de a oferi un tranzitat mai ușor spre nordul Germaniei / Olanda / Anglia.

Și tot așa mai departe...sunt atâtea variabile la mijloc încât singurul lucru pe care îl știu sigur e că nu avem nevoie de autostrăzi ci de drumuri moderne (geometrie normală, fără localități) cat timp volumul de trafic e infim (lucru valabil și pentru culoarul A13 și pentru culoarul A8). Dar mno, rămâneți voi numai cu autostrada in cap.