Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

MihaiD

Dacă vrei să ajuți Iașul și jumătatea de nord a Moldovei, faci Onești - Bacău, 30 km în plus contează. Dacă vrei să ajuți transportul de mărfuri de pe principală vamă pentru transportul de mărfuri de pe frontiera de est, Albița, de departe cea mai mare pe rutier față de toate celelalte puncte de trecere a frontierei cu Rep. Moldova, atunci faci Onești - Adjud. Dacă vrei să ajuți Moldova să mai recupereze din decalajul de dezvoltare, le faci pe amândouă (34 km DX Onești - Adjud) și faci ca DX Albița - Focșani (Tișița) să devină DX Albița - Adjud.

Ceea ce mă încântă pe mine e perspectiva unui nod rutier A13-A7-DN2-DX Albița - Adjud (?) la sub 5-10 km de ,,baza" UMB, licitat integral într-un tronson de A, poate A7. Ar fi cu adevărat un loc unde macaraua achiziționată să fie pusă în valoare. Și nu doar macaraua. :)

Europiu

Atât doar că, în perspectiva deschiderii A8 până la Ungheni/Prut, Albița ar putea să își piardă din statut.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

ghrt

Părerea mea este să căutăm distinct varianta cea mai ieftină prin care A13 să iasă în A7 (şi până atunci în DN2) cu un profil bun pt marfă, pentru că aceea se va face.

În ceea ce priveşte deservirea Moldovei, nu are cum să deservească bine partea de nord, aşa că ar fi cred de dorit să fie legătura optimiză pentru judeţele din zonă (poate inclusiv Galaţi/ Brăila?) urmând ca ulterior să se optimizeze distinct traseul de nord (A8 sau prin Bistriţa), iar dacă sunt bani să facă şi acolo un drum modern. Orice altceva şi iese o struţo-cămilă! O legătură cu / prelungire până la Albiţa sună interesant dar întrebarea este dacă există trafic pe ruta Albiţa - Sibiu?

Pentru evitarea Albiţa, cred că ucrainienii din zona Kiev / Odessa vor putea veni pe la Isaccea, după inaugurarea punctului de ferry, iar cei din Lvov au drumul prin Cernăuţi.
Cont (aproape) inactiv.

vancouver

Faptul ca acum vama Albita este principala de tranzit MD-RO se datoreaza unei conjuncturi de factori. In alt context acest lucru se va schimba. Traficul Ucraina de sud + Rep. Modlova (complet) va folosi A8 daca de la Ungheni (MD) va pleca A8 spre Iasi-Tg. Mures-Cluj-Oradea si va fi completa. Pe Albita o sa ramana numai traficul spre Romania de sud / Turcia / Bulgaria / Grecia.

Atunci la ce sa ajute o autostrada sau un drum express Adjud-Albita? Pentru traficul de Europa de Vest e out. Pentru traficul de Europa de Sud ar fi un ocol si camioanele ar fi puse sa urce si sa coboare mai multe randuri de dealuri, in loc sa mearga lin ca acum pe DN24, deci nu prea o s-o faca.

Numai daca nu se face niciodata A8 are rost sa discutam de Adjud-Albita.

A13 trebuie sa iasa la Adjud nu ca sa ajute traficul spre Albita, ci ca sa fie cu 150 milioane de euro mai ieftina.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

Traseele se aleg și în funcție de trafic. Poate că sună bine pe hârtie că cei din comuna Toflea sunt bine legați de autostradă, dar trebuie văzut și câți din comuna Toflea vor merge până la Bacău zilnic. Cifrele CESTRIN din 2015 dau un trafic de 6000 pe Adjud-Onești, iar pe Onești-Livezi 8400 și pe Livezi-Bacău 4300, Onești-Oituz 9300, Oituz-Bretcu 4000. Plus că, oricare va fi traseul ales, până când va fi gata proiectul ăsta deja va fi gata sub o formă sau alta de drum rapid A7 și Galați-Brăila-Buzău-Ploiești-Găești-Pitești-Sibiu și cam oricine de sub linia Galați-Rm.Sărat va alege traseul acesta. Plus că, dacă se face ceva și pe A8, rămâne o zonă destul de subțire din Moldova care va utiliza A13.

Din punctul meu de vedere, aș scoate traseul la Răcăciuni cu un HP peste/prin dealurile alea.

voicul

Dar ce se intampla la Livezi de se dubleaza traficul de la BC spre Onesti?

pasadia

La Livezi nimic - la Sănduleni se întâmplă, adică în următorul sat mai în amonte: acolo ajunge DJ118 care leagă DN11 de DN2G și apoi prin DJ156A leagă Roznov / Piatra Neamț / Fălticeni / Suceava de Onești / Brașov.

dr4qul4

Credeti ca de la Vaslui/Albita, va mai merge cineva pe Barlad si nu pe Bacau?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

IosuaT

Cei ce vin dinspre Albita si merg spre grecia bulgaria si in sudul româniei. Tot prin Albita vor intra.  Si asta va zic sigur eu locuiesc in barlad si din pacate văd traficul si am vazut si  coloana pe europeană de peste 60 de camioane grupate.. Si plus traficul ii foarte  aglomerat in oras din cauza tranzitului...
Acum se pregătește centura orașului. Dar pe viitor tot ar  fi utila o legatura  la A7 prin Tisita pana la Albita.
Si de A13 ce sa zic daca ar fi legată  undeva intre Adjud si Bacău ar costa mai putin.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitesti, A0 Centura Bucuresti,  A7 Ploiesti - Bacau - Pascani, A3 Cluj - Oradea ; Importante. A8 Iasi-Targu Mures, A13 Sibiu - Brasov - Bacau; A3 Ploiesti - Brasov; DX 12 Pitesti - Craiova.

Dagda

Pai si acum de la Vaslui se merge pe Bacau... e mai scurt si mai rapid...

slartibartfast

Contează și ce e la est de Prut. De la Chișinău la Leușeni (Albița) e un "drum magistral" realizat de sovietici și reabilitat cu bani de la UE. Deși e 1+1, faptul că nu trece prin nicio localitate face ca circulația pe el să fie foarte fluidă. Pe la Ungheni (actualmente cu trecerea Prutului la Sculeni), un drum prost cu destule restricții, prin destule localități. Albița va rămâne, cred, pe termen lung o opțiune validă pentru ruta spre sud de la Chișinău (spre București, Bulgaria, Grecia).

horatiu.cosma

Și ce treabă are drumul de la Albița spre București, Bulgaria, Grecia cu Autostrada Brașov-Bacău?

dr4qul4

#1092
@IosuaT, nu are logica ceea ce spui.
Aici vorbim de A13. Cand am intrebat "Credeti ca de la Vaslui/Albita, va mai merge cineva pe Barlad si nu pe Bacau?" , m-am referit strict la cei care vor continua pe A13. Cei care vor continua spre sud, o vor face pe A7 si aia se discuta pe alt topic.
Eu unul as vedea nodul A13xA7 cat mai aproape de Bacau, dar trebuie sa tinem cont si de costuri, asa ca pana la urma poate fi oriunde intre Adjud si Bacau.
Si nu cred ca ne permitem 20km de autostrazi paralele la mai putin de 20km intre ele (daca A13 ar merge de la Onesti spre Sanduleni).

PS. pana ajungem acolo, m-ai bine s-ar lua in calcul si cateva "corectari" de DN. De exemplu, nu ar strica o bucata mai dreapta pentru Vaslui-Husi si ceva imbunatatiri pe DN2F.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

naivu

Pt capatul estic al proiectului A13, de la Onesti se contureaza trei variante: Bacau de-a lungul DN11, Racaciuni de-a lungul DJ119 si DJ206B, Adjud de-a lungul DN11A (valea Trotusului); varianta 2 pare cea mai dificila dar este cea mai scurta, varianta 3 pare cea mai usoara.
A13 ar putea deservi:
-traficul (zona Bacau)-Brasov-Occident; zona Bacau s-ar intinde de la Roman (ce este la N de Roman vor prefera A8, inclusiv Piatra Neamt este mai aproape de TarguNeamt-A8 decat de Bacau-A13) la Focsani (de la Ramnicu Sarat vor prefera deja sa vireze spre S spre Ploiesti) si ar include judetul Vaslui+mare parte din judetul Galati (orasul Galati ca atare va prefera DX Braila-Buzau) si traficul dinspre vama Albita cu destinatia Brasov-Occident
-traficul PiatraNeamt-(Brasov+Sibiu+secuime si atat)
-traficul (Iasi+Botosani+Suceava+vamaUngheni)-(Brasov+Sibiu si atat), dar varianta A8+un viitor DX prin secuime ar fi cam la fel de atractiva
1. Varianta Bacau (judecand dupa denumirea proiectului pare sa fie optiunea oficiala de moment) ar fi varianta preferata pt Bacau, Roman, Piatra Neamt-Brasov, Iasi-Brasov dar nu si pt Focsani, Tecuci, Barlad; traficul de vama Albita ar putea fi adus la Bacau printr-un DX Husi-Vaslui-Bacau (care ar lasa Barladul fara DX pt ca DX Albita-Barlad-... clar nu s-ar mai justifica, dar ... asta-i viata). Insa varianta nu este atat de facila pe cat s-ar putea crede, intre Onesti si culoarul Siretului (unde se afla Bacau si A7) se afla culmea subcarpatica Pietricica Bacaului care trebuie traversata. DN11 urca pana la +400m (ca si DJ206B spre Racaciuni) si trece prin vai destul de intortocheate (= multe viaducte si tunelase); in plus iese, fata de A7, in spatele Bacaului  care va trebui ocolit pe centura 1+1 pe care aproape au terminat-o (nu stiu daca proiectul va prevede largirea ei sau un traseu 2+2 paralel). De asemenea valea este destul, de ingusta cu multe localitati care vor fi dificil de ocolit, inclusiv Onestiul este posibil sa fie taiat pe mijloc de la S la N. Dupa parerea mea, s-ar putea ca varianta Bacau sa devina mai costisitoare decat varianta Racaciuni.
2. Varianta Racaciuni (de-a lungul DJ119+DJ206B) nu adauga prea mult nici la traficul dinspre Bacau-Roman-Iasi nici la cel dinspre Focsani sau Tisita. In plus pe A7 este deja prevazut un nod la Racaciuni (si nu ar strica sa-l reproiecteze daca se alege varianta asta pt A13). Nu trece prin localitati, cel mult prin zona industriala a Onestilor. Dar va fi necesar un tunel probabil maricel (ceea ce nu ar trebui sa fie o problema deosebita la un proiect care are deja cel putin un tunel mare pe sub pasul Oituz).
3. Varianta Adjud (pe valea Trotusului) ar fi varianta preferata de Focsani, Barlad si Tecuci nu si de Bacau si Roman, probabil Iasi-Brasov s-ar muta pe A8+MiercureaCiuc iar PiatraNeamt-Brasov pe cheileBicazului. Ar fi varianta preferata si de un DX Albita-Barlad-Tisita; daca la Ghidigeni gara s-ar iesi din valea Barladului si s-ar traversa 3 dealuri s-ar putea muta capatul DX la Adjud si continua direct cu A13. Este varianta cea mai ieftina, valea Trotusului este destul de larga si dreapta si s-ar ajunge la Adjud cu 2-3 poduri si fara tunel. Sunt localitati dar pot fi ocolite usor.
Din cele trei variante cea mai slaba mi se pare varianta 1 (varianta oficiala, varianta Bacau).

ultrasbz

Intrebare si raspuns de pe hotnews:

"7. Dan Corolea [anonim]: ,,Cand se vor scoate la licitatie tronsonul de autostrada A3 Brasov-Fagaras? De asemenea cand se vor scoate la licitație tronsoanele din Autostrada Sibiu-Fagaras? S-a receptionat studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu - Fagaras?"

Răspuns:

La momentul actual, pe acest obiectiv compania este in litigiu cu elaboratorul Studiului de Fezabilitate, iar documentația necesara revizuirii Proiectului Tehnic va fi gata de publicare in SEAP pana la finalul lunii iulie.
În ceea ce privește la licitarea tronsoanelor din Autostrada Sibiu-Fagaraș, în primul trimestru al anului viitor estimam ca va fi lansata procedura pentru elaborare Proiectului Tehnic si execuția aferenta acestui sector. Studiul de Fezabilitate încă nu este complet, la momentul actual încă nu avem studiul geotehnic si acordul de mediu, etape ce vor fi realizate in cadrul contractului de prestări servicii aflat in derulare."