Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

^^ N-arata rau varianta desenata de tine @dagda, mai ales daca e cum spui cu conductele si firele. Sa vedem ce spune un studiu.

Singura problema e urmatoarea: daca mergi de-a lungul drumului actual, chiar daca apar sincope te poti lega oriunde de drumul existent si folosesti ceea ce este gata. Pe Valea Casinului ori faci tot, ori e degeaba. Degeaba ai finalizat 90% din traseu, daca 10% e in aer. Vei avea muzeu 90%.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

Da, relocările de utilități necesare pentru construcția unui proiect pe fonduri POIM sunt eligibile. Oare pe zona dificilă care întâmplător e destul de lipsită de localități nu s-ar putea integra acel half-profile în actualul DN, cel puțin pe unele porțiuni? Lărgit la 2+1/2+2, corectat curbe cu poduri mici/mini-tuneluri/polate/consolidări. În zona localităților evident, centuri, iar pe unde sunt ceva căsuțe/pensiuni răzlețe, drum colector cu un singur nod înghesuit doar pentru vehicule mici. Nu sunt convins că așa ceva ar fi permis prin caietul de sarcini totuși, dar e de analizat.

pasadia

#1067
Nu, nu prea, căci ar însemna să păstrezi o geometrie execrabila - altfel spus ar însemna să păstrezi virajele existente, foarte multe, căci DN-ul urmează poalele dealurilor/munților nemergand drept, prin lunca (probabil inundabilă, naiba știe). Nu sunt ace de păr, dar nici nu sunt curbe pe care să le parcurgi cu mai mult de 70-80, mai ales daca ești tir/ camion. Majoritatea mașinilor grele de fapt ar merge cu 40-50 km/h.

Și chiar nu vad avantajul de a transforma un drum local pastra d elementele sale ce determina o viteză redusă

Dagda

#1068
Geometria pe acolo pare a fi pentru 50 km/h dupa cum zice si @pasadia, cu masina mergand ceva mai agresiv poti sa mergi cu 70-80 km/h.
Problema mare pe care o vad ar fi deranjul cauzat in perioada lucrarilor... dar da, ar exista si un mega avantaj, ar fi mult mult mai ieftin.
Ar trebui tinut cont ca din punct de vedere al proiectarii e mai complicat sa ajustezi traseul actual al DN-ului decat sa vi cu ceva complet nou, deci slabe sanse sa fie deschisi cei de la Search la o astfel de analiza/varianta, mai ales ca au de facut destul de multe pt o suma destul de mica.

horatiu.cosma

Evident că geometria actuală nu se pretează. De aia am zis de recorectări de traseu prin soluții tehnice punctuale. Gen aici cu 2 poduri minimale și un cut and cover ai rezolvat problema. Puțin mai sus mai e o curbă care s-ar putea corecta cu un mini-tunel și apoi vine o zonă destul de lungă cu geometrie ok. Până la urmă și autostrăzile noi permit o geometrie de 80 km/h în zone de munte, nu cred că ar fi o problemă pentru trafic să aibă un 2+1 alternativ sau 2+2 cu viteza asta pe câțiva km. E mult mai dificil de construit ceva nou de la zero pe versanți din perspectiva accesului, a riscurilor, dar și a impactului asupra mediului.

Dagda

Pt distanta de siguranta fata de o conducta de gaz (50 m) nu se pot da si derogari pt situatii punctuale? Am mai avut proiecte care au intampinat probleme de genul?
DN 11 nu respecta distanta de siguranta fata de conducta de gaz in anumite puncte...

Io

#1071
^ Subscriu la ce scrie Pasadia. Pentru mine drumul de Oituz (cel de Bacau) a fost pina s-a stricat drum de pilotaj/tras de masina, Ploiesti - DN10 - Harman - Oituz si retur pe DN1A. Pentru mine e o placere insa pentru Tir-uri nu, e greu si nu e treaba lor sa le fie. Iarna pentru Tir-uri imi inchipui ca e foarte dificil cind nu imposibil.
In plus are destule ingustari ca valea-i serpuita iar daca-s si magistrale de gaz pe ea urca costurile si stim cum merg relocarile, nu? Banuiesc ca analiza multicriteriala ia in calcul si costul mutarii lor vs (sper) varianta cu tunel, mai eleganta, mai accesibila pentru traficul greu (cred) fie si la o viteza de proiectare mai mica si pe unele portiuni chiar fara banda de urgenta.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

naivu

Un plus pt un traseu Onesti-Adjud (comparativ cu Onesti-Bacau sau Racaciuni) ar fi posibilitatea de a conecta A13 cu proiectul Focsani-Albita. In loc de Focsani sau Tisita, proiectul ar putea incepe in continuarea A13, din nordul Adjudului, apoi de-a lungul DN11A pana la Barlad, dupa care Husi, vama Albita. Nu imi dau seama cat vor deranja cele 4-5 dealuri barledene care se pun de-a curmezisul DN11A.

MihaiD

Ca să ajuți și Iașul, ideal e să ieși din Onești cât mai aproape de Bacău. E un DJ care pleacă acum din Onești spre Răcăciuni extrem de costisitor de reabilitat, iar prin Adjud e un ocol mult prea mare. Pentru DX spre Albița, DN11A trebuie modernizat pe Bârlad - Adjud (Podu Turcului), consolidat, două sensuri unde se poate pe la curbe, e spațiu... poate chiar mai mult. Trebuie să-ți bați joc de mașină ca să mergi pe el, mai ales noaptea + ceață, cu plăci sărite, era surpat efectiv ultima dată când am trecut.

ovidiuionut

#1074
Conexiunea cu A7 în apropiere de Adjud este mai utilă pentru că scurtează mult distanța parcursă către Brașov > Europa pentru cei de pe ruta Albița, Bârlad, chiar și pentru Focșani, față de traseul prin Ploiești pe A3. Ideal ar fi un drum direct Brașov-Focșani dar probabil nu e fezabil din cauza costurilor ...
Conexiunea cu DX ... Albița nu obligatoriu să se facă paralel cu DN11A. S-ar putea face pe ruta Adjud > Gara Ghidigeni > Crasna > Albița și din ,,5 dealuri Bârlădene" ar fi de traversat doar 3, iar între Gara Ghidigeni și Tișița DX-ul ar putea să nu se mai facă pt. că devine inutil. Tecuci-ul nu va fi foarte tare dezavantajat pentru că oricum e la 18 Km de A7 (Tișița).

Cei de la Iași vor putea trece munții pe A8, și cei care ajung în zona Bacăului și nu doresc să ocolească ar putea să meargă pe DN11 până la Onești.
Părerea mea e +1 pentru Adjud.

voicul

Albita - Poiana Sărată 214 km prin Adjud sau 232 prin Bacau. 18 km e o distanta, dar nu e asa mare. Daca e sa faci un drum de legatura Vaslui - Crețești salvezi vreo 25 de km pe ruta Bacau. Asta ar fi un drum nou de 10 km

Eu nu stiu cati vin pe la Albita sa mearga in Europa. Cei din Ucraina cred ca prefera sa mearga pe la ei prin tara.

Eu as vedeam legatura cu Bacau, pentru ca asta e orasul important in zona.

vancouver

#1076
Comparatie:

km de autostrada de construit:
- de la Onesti spre Adjud pana la A7: ca. 34km, relief extrem de simplu, 3 treceri peste Trotus (incl. zona inundabila) = total ca. 2,5 km de viaduct gen pe A7 pe centura Bacaua
- de la Onesti la Bacau pe Valea Tazlaului: ca. 43km, relief mediu, 8-9 treceri ale Tazlaului = total ca. 3,0 km de viaduct, trecere la nord de Onesti cu deblee adanci si viaducte (gen Gilau-Nadaselu), posibil necesar si 1-2 tunele scurte (gen Sacel pe A1), trecere peste dealuri Sanduleni - Sarata ca. 13 km alternanta deblee adanci / viaducte, posibil 1-2 tunele scurte deschise

costuri estimate de mine (fara cost noduri rutiere):
- Onesti - Adjud 31 km x 6 + 3 km viaducte x 15 = 230 mil. €
- Onesti - Bacau 23 km lin x 6 + 16 km deal x 10 + 1 km tunel x 40 + 3 km viaducte x 15 = 380 mil. €

diferenta cost +150 mil. € (+65%) mai scump direct Bacau


Distanta in km pe autostrada:
Onesti - Bacau centru via Adjud = 82 km
Onesti - Bacau centru via V. Tazlau = 50 km
diferenta = -32 km

Onesti - centura Bacau via Adjud = 80 km
Onesti - centura Bacau via V. Tazlau = 55 km
diferenta = - 25 km (asta conteaza de ex. pe relatia Brasov - Iasi sau Sibiu - Suceava, ca sa dau 2 exemple)


In schimb evident pentru relatii gen Galati / Braila / Tulcea spre Brasov (si mai departe Sibiu/Deva/Cluj/Arad/etc...) daca se face varianta prin Valea Tazlaului autostrada este aproape inutila. O sa fie mai usor de mers via Ploiesti - Brasov pe A3 sau chiar via Ploiesti - DX Gaiesti - Pitesti.

De ex. pentru a ramane numai pe autostrada intre Galati si Deva daca se face autostrada prin Adjud se economiesc ca. 40 km fata de varianta prin Pitesti-Sibiu, dar cu ocol pana la Bacau sunt chiar cu 40 km mai mult.

Deci o iesire directa la Bacau este ceva mai buna pentru bacauani , dar complet inutila si inutilizabila pe relatia jud. Braila + jud. Galati + jud. Vaslui + jud. Vrancea spre Transilvania si Europa. Acel ceva mai bine pentru bacauani se traduce prin 15 minute in minus, iar spre Iasi / Suceava de la Bacau ar fi vreo 10-12 minute economie.


Parerea:
- argumentul pret e categoric si nu poate fi ignorat
- faptul ca autostrada devine mai greu accesibila pentru 4 judete zic ca compenseaza din plin piederea de 10-15 minute pentru Bacau si Moldova centrala.

Eu inclin puternic spre varianta Adjud.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

IosuaT

#1077
Varianta propusă de tine ii chiar utila pentru județul vaslui.  Acum sa vedem ce va iesi la  studiul lor... dar garantat studiul lfacut de cnair va duce la bacau... Dar o continuare spre albita nu cred ca ar fi utila. Eu as spune ca ii mai viabila varianta Tisita Tecuci Albita. Cu începerea variantelor ocolitoare la nivel de drum expres.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitesti, A0 Centura Bucuresti,  A7 Ploiesti - Bacau - Pascani, A3 Cluj - Oradea ; Importante. A8 Iasi-Targu Mures, A13 Sibiu - Brasov - Bacau; A3 Ploiesti - Brasov; DX 12 Pitesti - Craiova.

Dagda

#1078
Traficul Bacau-Onesti este mai mare decat traficul Adjud-Onesti, iar o conexiune directa cu A7 / DN2 ar necesita doar vreo 18 km de autostrada intr-o zona cu un relief ceva mai greu. O astfel de conexiune (Onesti-Racaciuni) ar presupune doar 10 km in plus fata de ruta directa dintre Onesti si Adjud.

LE: sper sa faca o analiza pertinanta in SF pentru variantele pe valea Casinului, valea Oituzului... aici am cele mai mari dubi legat de varianta cea mai buna pt a fi aleasa, nu de alta dar chiar si relocarea celor 2 magistrale de gaz si a 10 km de LEA s-ar putea sa nu justifice costurile in plus ale unui tunel de vreo 4 km in plus si a unui viaduct de 1-2 km...
Plus ca in prima faza s-ar putea face doar tunelul pe sub Oituz, care oricum ar aduce un plus imens pentru tranzitul pe ruta asta. Daca se alege varianta asta ar fi bine ca si transgaz sa isi sincronizeze planul de modernizare a retelei.

medicul de garda

Eu nu inteleg de ce nu am putea realiza calea de mijloc intre cele doua trasee, mai ales luand in considerare ca traseul oficial spre Bacau necesita traversarea Subcarpatilor pe o lungime deloc neglijabila, cum a descris Vancouver mai sus. Propun deci trecerea dealurilor pe de-a dreptul la est de Onesti, pe traseul DJ119, care are in jur de 20km (autostrada ar fi clar mai scurta, cu cateva tuneluri si viaducte).

Avantaje:
- ocol minor pentru relatia Barlad, Galati&co cu vestul, iar catre Bacau si Iasi este aproape aceeasi distanta
- nod cu A7 intr-o zona fara noduri locale cu alte orase, ceea ce va reduce riscul de ambuteiaje si noduri complicate, scumpe (evitam un viitor Sebes la Bacau)
- lungime mai redusa per total a A13
- diferenta de nivel similara intre capete si varful dealului
- evita DN11 pe relatia Bacau-Onesti, ceea ce mai scade costurile prin limitarea relocarilor de utilitati; traseul propus de mine are 2 comune si nu cunosc sa fie utilitati majore pe traseu
- Onesti poate fi ocolit fara probleme pe la sud, prin relief usor, dar cu ceva probleme din cauza acelei platforme industriale si a utilitatilor aferente... Este posibila si varianta prin nordul orasului, dar cu dezavantajele mentionate de vancouver

Dezavantaje:
- portiunea de deal e ceva mai lunga dintre variantele propuse (pe DN11 ar fi cu 2km mai putin relief dificil)
- CNAIR trebuie sa accepte o modificare atat de radicala a "proiectului" si sa ceara studierea variantei


Suna rau?
Trust me, I'm an east-european doctor!