Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

@vancouver nu sunt neapărat fanul văii Cașinului. Dar după cum am spus și în alte dați: valea Oituzului e antropizata (2 magistrale de gaz, LEA, câteva sate) - toate acestea generează costuri și de asta as vrea o comparație completa și corectă. Nu de alta dar și valea Cașinului va genera costuri de mediu căci ar însemna să tai o zona complet sălbatică acum (e adevărat, tunele/viaductele necesare pe valea Cașinului vor acoperi acest cost in vreme ce pe dincolo probabil că vei fi nevoit să faci ecoduct chiar daca tehnic nu ai avea nevoie de vreun tunel).

Pe de altă parte eu insist cu ideea mea mai veche: traficul în RO nu cere neapărat autostrada - nu e nevoie neapărat peste tot de 3 benzi pe sens și curbe proiectate la 120km/h. Daca pentru 23 de km voi avea la dispoziție un 1+1 sau un 2+1 alternativ astfel încât tirurile sa tina 90 km/h și să poată fi depășite ocazional, eu sunt împăcat. Asta ar însemna un parcurs de 15 minute pentru 23 de km și probabil 30 de minute pentru Tg. Secuiesc - Onești (drum care acum durează 65-70 de minute cu mașina mică și cred că 90 de minute pentru tirurile obligate să urce serpentinele).

dr4qul4

Eu as pastra traseul cat mai drept la Nord de Brasov. Toate drumurile rapide ar trebui sa fie mai scurte decat DN-urile actuale, bineinteles, daca traseul cel mai scurt este si fezabil.
Daca facem ocol pentru fiecare oras, nu facem nici o afacere. Venind dinspre secuime spre Bucuresti, ar trebui sa coboram spre Brasov, apoi sa urcam la loc, si in final sa coboram spre Cristian.
Vad ca sunt ceva paduri/rezervatii pe traseul mai scurt, dar putem face 2 poduri peste Olt (de fapt unul in plus, pentru ca al doilea va fi peste Olt in loc de Raul Negru si e cam acelasi lucru). Si s-ar evita niste demolari.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Dagda

^ varianta pe malul oltului nu mi se pare ca interfereaza cu vreo zona protejata, dar daca se merge pe la Nord de Podu' Olt se interfereaza cu un site Natura 2000 si trebuie si mutate 2 LEA sau la fel se pot demola cateva case.... nu cred ca ar trebui sa ne fie "frica" de cateva demolari, dar cu siguranta trebuie o analiza in ceea ce priveste costurile...

vancouver

#1053
Traseul scurt la nord de Brasov are cateva dezavanje:
- sunt ceva paduri si zone inundabile ale Oltului (ce ai spus si tu); e nevoie de poduri sau alte masuri costisitoare - ori traseul trasat de mine usor mai la sud este CAMPIE PURA PURA, fara absolut nici o problema
- pe traseul de nord cei care acum folosesc DN11 nu se vor putea "urca pe autostrada" decat pe undeva pe la Chichis, adica au de folosit in continuare 20km din DN11, exact cei mai aglomerati. Practic, cu timpul acesti 20km din DN11 vor trebui atunci dublati de un DX. Adica economisesti acum 5 km de A13 ca sa faci peste 20 de ani 20 km de DX Chichis-Brasov.
- DN10 este extrem de neinspirat trasat in Prejmer. Si acolo va fi nevoie de o centura 1+1 la un moment dat. Macar 4 km, mai bine 6 pana la intersectia cu numitul DX mai sus. Asta se rezolva cu modul in care am trasat eu si nu mai e nevoie niciodata de vreo masura suplimentara pe DN10 la Prejmer.
- Singura legatura directa a autostrazii cu Brasovul va fi via DN13. In loc sa existe 2-3 variante de acces spre / dinspre oras va fi numai una, care evident se va aglomera si strica, obligand si aici la un upgrade
- culmea ca traseul prin nord nu va fi cu mult mai scurt, doar 4-5km, pentru ca trebuie sa serpuiasca un pic prin zonele impadurite, locuite, iar relieful nu e la fel de plat, deci o sa fie ceva costuri din cauza reliefului. In ansamblu s-ar putea sa fie mai scump.
- in cazul variantei prin nord nici nu intra in discutie un drum de legatura cu DN1A la Sacele, cum am desenat. Ori acolo este o oarecare presiune de a rezolva mai bine tranzitul pe DN1A, fata de actuala asa-zisa centura lipita de Sacele. Sacele tinde sa devina o zona rezidentiala. In plus un drum de legatura cu nod cu DJ103A ofera posibilitatea unor dezvoltari industriale sau logistice de-a lungul DJ103A, o zona relativ libera si complet plana, deci ideala pentru ceva parc industrial / logistic, cu o conexiune perfecta cu viitoarea autostrada.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Dagda

#1054
- tranzitul pe DN1A nu e chiar atat de problematic si ar fi satisfacut decent pe conexiunea centura DN13 - A13 / centura DN11 - A13...
- se poate face o noua conexiune cu DN11 dupa Harman combinata cu dublarea DN11 pt inca vreo 2 km
- D13 va trebui dublat (2x2) si el pana la conexiunea cu A13 si dupa pana la intersectia cu DJ 112A
- zona rezidentiala are nevoie de o conexiune cu orasul nu de vreo conexiune cu autostrada, traficul de tranzit de pe DN1A nu e imens si va disparea dupa finalizarea A3 CoBra

- marea problema pe care o vad pt "varianta scurta" este ca vor trebui demolate vreo 10-20 de case... dar daca ma uit la varianta cealalta pe la sud de Sanpetru / Harman / Prejmer sunt mai multe case de demolat, lucrari de arta de facut si LEA de relocat - deci varianta scurta este cel mai probabil si mai ieftina


oc7avian

Din păcate, personal nu văd nicio șansă pentru A13 la sud de Sâmpetru... Față de Focșani, aici pe bune este potențial real de dezvoltare continuă de case rezultată și din dezvoltarea accelerată a cartierului Tractorul. Impresia mea e că o să devina un nou cartier al Brașovului în maxim un deceniu. Fiind deja centura, un DX în plus ar separa zonele destul de tare + poluarea fonică care nu poate fi stopată total.

dr4qul4

Sanpetru+Harman sunt aproape integrate in Brasov. Greu sa strecori o autostrada pe acolo. Si 4-5 km aici, cu 10 la Boita (sau mai mult), cu 5-6 la Aciliu (si acolo A1 face o serpuire destul de mare), cu 4-5 la Tg Secuiesc (ocolul prin Nord), alti 5-6 intre Codlea si Sibiu, inca 10 pana la Bacau  si uite asa am adunat 40 de km in plus.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Dagda

Daca tot vrem sa ne pregatim sa sugeram o varianta de traseu, pt capatul celalalt, intre Onesti si DN2 & A7 cum credeti ca ar trebui sa se realizeze conexiunea si pe unde?

ultrasbz

Mi se parea buna varianta prezentata de cineva mai devreme ca A13 sa se conecteze la A7 la Racaciuni. Nu vad ce utilitate ar avea sa "dubleze" A7 mergand pe culoarul DN11 Onesti - Livezi - Bacau. In plus, pe la Racaciuni ar fi incurajate si zone mai din sudul Moldovei sa foloseasca A13 ca traseu catre Brasov (Adjud, Barlad, poate chiar Tecuci).

Cetatean

S-a luat in vreun moment in considerare sa coboare de la Onesti pana la Adjud? Nu de alta, dar la cat ne place sa facem autostrazi pe munti, asa poate o vedem facuta in veacul asta.
Subscriu la varianta de half-profile pe tot ce inseamna zona muntoasa.

vancouver

#1060
Iata si varianta scurta. E mai scurta cu 9km, prin evitarea ocolului de la Brasov, dar si a celui de la Tg. Secuiesc.

Cu galben sunt figurate drumurile suplimentare, CARE IN PRIMA VARIANTA NU MAI ERAU NECESARE, adica erau rezolvate automat prin ocolul facut. Pentru a oferi aceleasi posibilitati si relatii, in varianta scurta mai sunt necesare aceste drumuri suplimentare, unele la standard 2+2, altele 1+1.

Evident aceste drumuri galbene suplimentare nu trebuie sa se faca, este numai pentru a face o comparatie corecta.



Am reusit sa gasesc o varianta scurta pentru A13 fara sa fie necesara daramarea nici unei case. Cum e cu zonele protejate nu stiu. Oltul e trecut de 2 ori, o data trebuie pod zdravan, a doua oara doar unul mediu.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Detaliu trecere la nord de Sanpetru si Harman:


(click pentru zoom in)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Quote from: dojaalex on April 29, 2020, 10:10:13 PM
S-a luat in vreun moment in considerare sa coboare de la Onesti pana la Adjud?

Oficial nu cred. La noi pe forum s-a luat. De ex. aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=282.msg277944#msg277944
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Dagda

 - coboarea de la Onesti pana la Adjud (32 km) ar fi aproape dubla ca distanta fata de traversarea directa prin zona muntoasa (18 km).. plus ca ar necesita vreo 2 treceri peste Trotus care costa si ele

- varianta pe valea Oituzului presupune sa mutam 2 magistrale de gaz pe vreo 25 de km ceea ce ar costa destul de mult (25 mil euro x2).
De asemenea trebuie mutata o linie de inalta tensiune pe vreo 10 km.
Totusi magistrala e prevazuta pt modernizare dupa 2020 in planul Transgaz, si in multe zone cred ca se poate pastra distanta minima de protectie de 50 m.
- varianta pe valea Casinului presupune vreo 10 km de urcare abrupta si inca 10 km de coborare la fel de abrupta (4%) + niste lucrari de arta care ar costa cam cu vreo 200 mil euro in plus (tunel viaduct tunel)

Relocarea utilitatilor se deconteaza din fonduri UE?

Si la nivel de half-profile daca se face de la Bretcu pana in DN2 ar fi o mega realizare... dar daca se face half profile ar trebui sa fie proiectata chiar la standardul de autostrada cu geometrie pt 100 km/h minim


In urma discutiilor de aici, varianta ce pare a fi cea mai acceptata si cu cele mai multe plusuri ar fi asta:
https://drive.google.com/open?id=1Avd-gSXSrvBtYIRTs2I01C_Nx_b4STYT

Full profile Brasov - Bretcu - 75 km (campie)
Half profile Bretcu - DN2/A7 - 75 km zona montana dintre care 10 km ft dificili


TibiV

Dagda,
+1

Asa trebuie explicate ideile...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)