Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Dagda

E doar o propunere, nu ft exacta... traseul ramane sa il stabileasca cei se se ocupa cu asta dupa niste analize mai detaliate... momentan nu avem un traseu stabilit.
O sa incerc sa desenez si traseul din caietul de sarcini candva zilele astea.

pasadia

QuoteBrasov -> Bretcu -> Calcâi este destul de clar.

E pentru prima oara cand aud de Calcai si am trecut pe acolo de zeci, daca nu sute de ori. Spune-i Fierastrau -Oitzu, ala e termenul folosit. Sau Oituz (mai exista un Oituz, mai spre amonte, dar aluia i se mai zice Oituzul maghiar, caci e in judetul Covasna si iti ofera "traditionalul" kurtos afumat de tiruri.

Cat priveste partea cu "destul de clar" da-mi voie sa am cateva observatii. Asa, pe repede inainte pana fac o prezentare mai completa:

- locatia nodului A13*A3 (in unele planse CNAIR este la sud de aeroportul Brasov, in mod normal ar trebui sa fie la nord-vest).
- capatul din estul Brasovului (din caietul de sarcini) e gresit (merge spre centura Brasov, eu l-as fi gandit spre intersectia dintre centura Sacele (DN1A) si DJ103B). In plus el ar trebui figurat in cadrul proiectului A13 dar sarcina constructiei lui ar trebui sa revina administratiei judetene locale. 
- traseul exact printre Bod - Harman - Podu Olt va fi dificil de trasat in conditiile existentei in zona a unor arii protejate (Dealul Lempes, mlastinile de la Harman).
- merita analizate 2 variante intre zona Bod si zona Reci - una care presupune traversarea Oltului de 2 ori (odata in zona Podu Olt si apoi la sud de Sfantu Gheorghe) alta care presupune un traseu la est de DN11 (este de Lunca Calnicului - Ozun) traversand o zona cu sanse mari de inundatii (Lunca Marcusului, zona de conflunta Tarlung - Raul Negru - Olt). Personal inclin spre prima varianta SI pentru ca centura Sfantu Gheorghe (alt proiect aflat in faza de SF acum si care NU e corelat cu acesta) nu propune pod peste Olt la sud de Sfantu Gheorghe!
- optiunea de mai sus presupune apoi si o alta optiune: traseul estic ar puta fi ocolit mult spre statiunea Covasna (nu cred ca e ncesar, doar zic ca exista si aceasta optiune). 
- in zona Targu Secuiesc se naste o alta discutie intre a ocoli orasul direct pe partea sud-estica sau a avea un traseu prin vestul si nordul orasului. Personal inclin spre a doua varianta in ideea ca ulterior, printr-o oarecare modernizare a DN11B, traseul de tranzit intre Brasov si Miercurea Ciuc se va muta de pe DN12 (si toate satele de pe aceasta varianta) pe A13+DN11B.
-cea mai creativa propunere vizeaza renuntarea la constructie pe traseul vaii Oituzului si folosirea mai degraba a vaii Casinului. Exista argumente economice (prezenta retelelor LEA si a conductelor de gaz pe valea Oituzului) plus sansa de a crea astfel un trasu mai scurt si potential mai economic (prin ocolirea Onesti-ului mult la sud si un traseu in valea Trotusului spre zona Adjud / Sascut / Valea Seaca.

Si ar mai fi cateva de spus despre drumurile de legatura care ar trebui sa conecteze noua constructie la reteaua curenta si care ar putea folosi ca centuri pntru traficul de tranzit.

jaston

Dir. Gen. CNAIR Mariana Ionita a anuntat, intr-un interviu online Hotnews, faptul ca saptamana viitoare se semneaza contractul pentru studiu de fezabilitate A13: BV-BC.

Dagda

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-23941155-interviu-online-director-cnair-mariana-ionita.htm

QuoteA13 Bacău-Brașov: Săptămâna viitoare semnăm contractul. Este foarte bine gândită și va fi ușor de implementat. Se va lega foarte bine cu Sibiul. Potențialul zonei este unul foarte mare.

horatiu.cosma

Cred că ar fi un exercițiu foarte mișto ca din dezbaterea de aici să iasă un traseu grosso modo cu o descriere succintă (argumentată) pe care să îl trimitem oficial la CNAIR. Dar pentru asta e nevoie de un project manager (Dagda, Pasadia ?) care să centralizeze ideile ce reies de aici, eventual dacă nu se ajunge la un consens, să le trimitem variante alternative.

Cetatean

Daca stie cineva unde pot gasi traseul pe ceva maps, mi-ar placea sa ii fac o 'analiza'
Din ce m-am uitat pe traseul lui Dagda, cred ca s-ar putea optimiza traseul super mult, daca pe zona Cabana Mistretul - Hanul Codreanu - pana in zona Ferastrau Oituz, chiar la iesirea din vale, ar ramane traseul autostrazii in locul DN.
Cand zic optimizare ma refer ca ar fi mult mai usor sa redesenezi DN mai sus si sa lasi autostrada in "vale" bineintles in zonele in care poti, si mi se pare ca in aceasta zona se poate face asta.
Poate facuta o analiza ce inseamna o proiectare pe zonele grele la viteze de "doar" 100 km/h. Asta influentand foarte mult costurile.

Dagda

^^
Cei drept sansa ca transgazul sa vrea sa isi mute teava sunt mici si probabil va costa, mai ales ca sunt 2 magistrale de transport gaze defapt pe acolo.
Cu LEA s-ar intersecta doar partial si oricum la sud de Onesti e statia de transformare, unde nu stiu cum s-ar putea muta tot paienjenisul ala de linii de inalta tensiune.

Am pus si varianta pe Valea Casinului, care pare a fi una din alegerile cele mai bune, doar ca imprica vreo 8-9 km de tunel - viaduct -tunel, cu niste costri pe masura cel mai probabil (poate chiar un sfert din pretul total).
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1zyo30jQrjCnTsPTqZHAlkSO36VDhpesn&ll=46.102487820818006%2C29.49623781142634&z=7

am mai gasit si o cateva date despre costurile pt tunel

pasadia

#1042
@Dagda : ideea e că pe valea Cașinului ai avea în mod clar cel mai scurt traseu montan. Bretcu - Scutaru sunt 23 de km in total. Practic în afara de A1 la Holdea și de A3 la Meses nu vom avea nici o alta trecere peste Carpați mai scurta. Da, va fi scump dificil, etc...

Dar rahat - vreau o comparație completa a costurilor între cele 2 variante și apoi, dacă e după mine, poate fi implementat și etapizat: half-profile urmat mult mai încolo de construcția completa.

vancouver

Am analizat si eu destul de detaliat varianta cu pe Valea Cașinului. Eu zic ca nu e fezabila. Motive:

- suplimentar necesar un tunel de ca. 5 km, care altfel nu e necesar
- dupa trecerea pe sub pasul Oituz in varianta paralela cu DN11 se incepe o coborare lina de la cota 700 spre 600 si tot asa. In schimb pe Valea Casinului e necesara o urcare destul de brutala spre cota 800-900, inclusiv un viaduc foarte inalt peste Valea Oituzului. Pentru a limita tunelul la numai 5 km, iesirea trebuie sa fie undeva la cota 950-930, dupa care urmeaza o coborare destul de brutala spre 700
- asadar in loc de cota max. 700 se urca pana la 930-950 sau trebuie tunel de 7-8 km pentru a ramane la cota 800

Nu va fi usor de mers in paralel cu DN11, dar varianta pe Valea Casinului pur si simplu este aruncata in aer de costurile acestei traversari muntoase dificile. Mai bine cateva puncte pe Valea Oituzului in care curbele vor fi mai accentuate si trebuie limitare la 80 km/h, decat costuri fabuloase pe Casinului.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#1044
Am analizat traseul Brasov - Oituz (CV) si iata ce a iesit. Explicatii in poze, faceti click sa se deschida mai mari:







Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

voicul

Intre Boita si Fagaras ce A avem? Tot A13? Urmata de A3 si dupa iar A13?

vancouver

Intre Fagaras si Brasov autostrada va avea indicativ dublu, si A3 si A13. Asa cum este Dn1/Dn7 intre Vestem si Sebes.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Dagda

#1047
Daca se va face half profile, asa ramane... eu cred ca e mai avantajos ca lucrarile de arta din zona dificila sa se faca conform standardului de DX 2x2 (diferenta de pret fata de half profile ar fi de vreo 20%, dar din punct de vedere al traficului capacitatea ar fi dubla, egala cu cea a unei autostrazi)

Intradevar panta ar fi consistenta de vreo 3-4 % in varianta de pe valea Casinului, dar totusi nu cred ca ar trebui sa ne fie frica e astfel de lucrari de arta... la urma urmei banii investiti in lucrari de genul raman in economia romaneasca si creeaza plus valoare / know-how pt lucrari viitoare.
Si beton si fier beton producem in Romania, ce s-ar importa? care ar fi principalele costuri? forta de munca? materialele? utilajele?

Oare un viaduct ar fi mai ieftin / se poate proiectat in genul acesta cu sensurile suprapuse? In cazul tunelurilor e clar, e mai ieftin.

vancouver

^^ in tunelul suprapus nu incap decat masini mici (maxim microbuze de 2,00 metri, dar si in alea zici ca dai cu capu') si este extrem de periculos la incendiu. Scopul autostrazii este mai ales pentru usurarea transportului de marfa. Masinile mici s-ar descurca binisor si pe drumul actual, daca nu ar merge pe acolo nici un camion sau alt vehicul lent.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Dagda

#1049
^ Depinde de diametrul tunelului, nu vad de ce ar avea restrictii de inaltime, mai ales ca am discuta de 14 metri.
Iar in caz de incendiu orice varianta ar avea probleme, dar cu siguranta se gasesc suficiente masuri de siguranta pentru a evita/limita eventualele problemele.