Infrastructura sub presiunea situatiilor de urgenta

Started by TibiV, March 12, 2020, 10:29:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pe o scala de la 1 la 10, cat de multumit esti de felul in care autoritatile romane au manageriat, pana acum, pandemia COVID-19?

10 (super multumit)
9
8
7
6
5
4
3
2
1 (deloc multumit)

Harry

Fiecare cort dispune de propriul sistem ce genereaza curent, asigura cliamtizarea si sterilizarea aerului.

Un spital Echelon 2 :

is normally provided at larger unit level, usually of Brigade or larger size, though it may be provided farther forward, depending upon the operational requirements. In general, it will be prepared to provide evacuation from Role/Echelon 1 facilities, triage and resuscitation, treatment and holding of patients until they can be returned to duty or evacuated, and emergency dental treatment. Though normally this level will not include surgical capabilities, certain operations may require their augmentation with the capabilities to perform emergency surgery and essential post-operative management. In this case, they will be often referred to as Role 2+. In the maritime forces, Echelon 2 is equivalent to the land forces' Role 2+, as a surgical team is integral to this echelon.


voicul

Spital din România, construit în DOAR 4 săptămâni! Va arăta INCREDIBIL. Au început AZI

Asociaţia "Dăruieşte Viaţă" anunţă că începe ridicarea unui spital modular pentru pacienţii cu COVID-19, care va fi amplasat în curtea Spitalului Elias Bucureşti, în baza acordului dat de conducerea unităţii medicale.

Acesta va fi finalizat în patru săptămâni, iar dotarea şi funcţionarea lui vor fi în sarcina Spitalului Elias şi a Ministerului Sănătăţii, informează asociaţia, prin intermediul unui comunicat de presă transmis joi. De asemenea, "Dăruieşte Viaţă" face apel la companii şi la donatorii din ţară şi din străinătate să se alăture proiectului.

https://www.facebook.com/oana.gheorghiu.58/posts/2976377799052288

https://www.money.ro/firea-insista-sa-i-testeze-la-gramada-pe-bucuresteni-si-a-gasit-un-alt-partener/

kitsune

Eu chiar am sperat că e bășcălie de 1 aprilie, dar se pare că primarele ăla chiar a dat 52k iepuroi ca să se ... cu boltă din elicopter. Ăștia chiar nu au un sfetnic pe lângă ei să îi tragă de mână când sunt penibili? Pe banii contribuabililor, bine-înțeles, nimic nu e prea scump pentru sănătatea lor.
Apa oxigenată aruncată din elicopter are același efect cu frecția galenică la un picior de lemn. Sau apa din cisterna pe care s-a urcat romulanul de Tomis.
Pe bune, cât e o oră cu elicopterașul ăla? 300 €? Cam câte ture trebuie să dea de 52k? Câtă sarcină utilă are și cât H2O2 poate duce la o tură?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

gruiarew

Cred că soluția e simplă. E perioadă de urgență, trebuie să facem să fie bine. Nu comentează nimeni că e pentru sănătatea lor. Stropește cu ceva, nu contează cu ce, nu contează dacă are efect sau nu. "Noi am încercat să facem să fie bine".

Niște echipamente la spitale care pot să rămână și după ce trece buba asta? Neah, las'că vă facem o stropeală. Dar să-l cheme și pe nenea cu tichie să-i descânte la apă înainte de a o sui în elicopter.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

oc7avian

#229
M-a frecat la melodie toată ziua elicopterul ăla, deci confirm că a făcut multe ture.

Norocul nostru că se descompune repede. Deci efectul a fost că a dat cu apă din elicopter... Măcar de era sfințită

Bine că nu era clor, că au aruncat peste bulevarde unde totuși mai sunt oameni pe trotuare/balcoane.

TibiV

Back to Nadlac 1....

Quote
Convorbire telefonică între miniștrii de interne din România și Ungaria pentru fluidizarea traficului la frontiera comună
Postat în: 2 aprilie 2020

Astăzi, la ora 18:00, domnul Ion Marcel VELA, ministrul afacerilor interne, a avut o convorbire telefonică cu omologul ungar, domnul Sándor PINTÉR, în contextul eforturilor comune depuse pentru identificarea celor mai bune soluții în vederea fluidizării traficului prin punctul de trecere a frontierei comune, NĂDLAC 2, care a fost stabilit culoar de tranzit pentru transportul rutier.

Demnitarii au evidențiat foarte buna cooperare și au apreciat reciproc eforturile depuse în scopul limitării răspândirii COVID 19. Partea maghiară și-a exprimat acordul cu privire la continuarea, în aceleași coordonate, a bunei colaborări la frontiera comună.

Totodată, a fost făcută referire la deschiderea celor trei puncte de trecere a frontierei (Urziceni, Salonta și Săcuieni) strict pentru deplasarea lucrătorilor transfrontalieri, având cetățenie română și ungară, care domiciliază în limita a 30 de kilometri de la linia de frontieră către interior. Domnul ministru al Afacerilor Interne, Ion Marcel Vela,  și – a exprimat disponibilitatea ca, în funcție de necesitățile identificate, să poată fi deschise și punctele de la Petea și Turnu, în același scop.

Având în vedere timpii mari de așteptare înregistrați în anumite intervale orare, în vederea decongestionării punctului de trecere a frontierei Nădlac II și pentru funcționarea corespunzătoare a "culoarului verde", partea română a propus ca acest punct să fie folosit în exclusivitate pentru camioane și traficul de mărfuri, urmând ca traficul de persoane să fie direcționat către NĂDLAC 1.

Ministrul ungar a fost de acord cu această propunere, iar detaliile tehnice au fost stabilite imediat la nivelul conducerii polițiilor de frontieră  din cele două state.

Astfel, începând cu ora 20:00 ( ora României), traficul, prin punctul de trecere a frontierei NĂDLAC 1, a fost deschis numai pentru autoturisme.

Această separație a tranzitului va duce la fluidizarea traficului pentru camioane prin punctul NĂDLAC 2.

Ca măsură suplimentară a fost mărit dispozitivul de ordine publică pe traseul NĂDLAC 1- Autostrada A1, inclusiv în localitățile Nădlac și Pecica.

De asemenea, echipaje ale poliției rutiere vor însoți convoaie de maxim 10 autoturisme care vor fi preluate de la frontieră și însoțite până în județele de destinație prin preluarea escortei de fiecare inspectorat județean de poliție sau jandarmerie de pe traseu.


https://www.mai.gov.ro/convorbire-telefonica-intre-ministrii-de-interne-din-romania-si-ungaria-pentru-fluidizarea-traficului-la-frontiera-comuna/
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Probabil o sa tot vedem asa ceva.


Trupe speciale au ajuns în Ialomița, unde cetățenii nu respectă carantina. Cei din Țăndărei, păziți cu Armata

Zeci de mașini de poliție s-au dus vineri în Ialomița, în satul Bărbulești, unde sute de cetățeni s-au întors din străinătate și nu respectă regulile de izolare. Zona are un mare grad de infracționalitate și este deja declarată focar de infecție cu coronavirus. Orașul Țăndărei a fost propus pentru carantinare de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, și, potrivit presei locale, oamenii sunt obligați de prezența Armatei să nu iasă din case.

https://www.facebook.com/watch/?v=687997445275761

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/trupe-speciale-au-ajuns-in-ialomita-unde-cetatenii-nu-respecta-carantina-cei-din-tandarei-paziti-cu-armata-1285912

voicul

^
Cum a ,,dezinfectat" primarul Mutu Sectorul 6 cu APĂ DE PLOAIE. Câţi bani s-au dus pe apa sâmbetei

Primarul Sectorului 6, Gabriel Mutu (PSD), a închiriat cu elicopter cu 52.000 de euro din care a aruncat apă oxigenată. "E cel mai sigur şi eficient dezinfectant natural din lume", spune Mutu. Însă Ministerul Sănătăţii şi alţi specialişti în chimie susţin că apa oxigenată aruncată din cer are acelaşi efect ca apa de ploaie: zero. "Pentru spălarea pavajelor urbane, recomandările sunt să se utilizeze săpunuri convenţionale", arată ministerul.

Primăria Sectorului 6 a demarat de joi dezinfecţie prin pulverizare aeriană, scrie adevarul.ro.

,,Stropim cu apă oxigenată. Este unicul germicid compus doar din apă şi oxigen, este cel mai sigur şi eficient dezinfectant natural din lume, nu afectează viaţa omului, a animalelor, a plantelor", a anunţat Gabriel Mutu. Primarul PSD a explicat că deocamdată se foloseşte un elicopter, închiriat prin sistemul electronic de achiziţii publice, iar costul este de 1 ban pe metrul pătrat şi ar ajunge la 52.000 de euro la o trecere, pe o suprafaţă de 2.500 ha. În replică, Ministerul Sănătăţii a publicat pe pagina de facebook un mesaj în care întreabă: "Dezinfectarea străzilor ajută la combaterea COVID-19?".

Şi tot Ministerul răspunde: "Nu. Nu există dovezi care să ateste eficienţa dezinfectării străzilor (folosind dezinfectanţi / produse de curăţare, indiferent de metoda de aplicare) în combaterea COVID-19". Apoi, specialiştii din minister explică:

"Pentru spălarea pavajelor urbane, recomandările sunt să se utilizeze procedurile obişnuite, pe bază de săpunuri convenţionale / detergenţi convenţionali, evitând, însă, producerea de praf şi aerosoli. Dezinfectarea acestora este o măsură a cărei utilitate nu a fost stabilită, întrucât nu există dovezi că suprafeţele de mers sunt implicate în transmiterea virusului". Ciprian Ciucu, candidatul PNL pentru primăria Sectorului 6, a întrebat mai mulţi specialişti în chimie dacă, într-adevăr, apa oxigenată aruncată din elicopter acţionează ca dezinfectant. Apoi a postat răspunsurile pe Facebook.


https://adevarul.ro/news/politica/cum-dezinfectat-primarul-mutu-sectorul-6-apa-ploaie-bani-s-au-dus-apa-sambetei-1_5e8735a25163ec427169e1a3/index.html

kitsune

Exact ce spuneam mai sus. Ei, acum ar trebui ca locuitorii sectorului 6 să îi trimită factura primarului, să o plătească pe persoană fizică. Dar tare mi-e teamă că o s-o plătească mutu.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Earthchild

#234
https://www.vice.com/ro/article/v74kbj/cum-va-trece-economia-romaniei-prin-criza-de-coronavirus

"Una dintre prioritățile, la nivel declarativ în România, au fost mereu autostrăzile.
Construcția de autostrăzi mi se pare o fantezie despre modernitatea anilor 50, distopică, care merită înlocuită cu ceva mai rațional. Pe lângă faptul că sunt foarte scumpe și extrem de greu de executat în condițiile României, în curând vom vedea ce capcană sunt autostrăzile.
Am trăit în SUA 17 ani, acolo lumea competentă nu știe cum să scape de dependența de sistemul de autostrăzi. În afara unei rețele minimale de autostrăzi, accentul trebuie să cadă pe infrastructura feroviară electrificată și extrem de densă, ca-n Elveția (unde nu sunt trenuri de mare viteză – o altă fantezie costisitoare – ci trenuri dese în toate direcțiile). Combinația dintre metrou, tramvai și bicicletă în transportul urban este imbatabilă. Ca exemplu, contrastul dintre naveta mea din Boston, transpirată și poluată, și cea din Copenhaga, o adevărată utopie în urbanism, este șocant. Din păcate, în România, discursul public vede în această infrastructură (șine-bicicletă) mai degrabă un semn al înapoierii. Asta ne spune multe despre cât de ne-europeană și provincial-frustrată este clasa care participă la formarea și consumul acestui discurs. Dar, mă rog, de gustibus."

PS: pentru că l-am citat pe lectorul ăla "neomarxist", m-am ales scurt cu trei dislike-uri. Nu prea dau dovadă de toleranță respectivii colegi de forum, având in vedere că nu sunt genul care umple forumul de fake-news...

voicul

A zis bine "retea minimala". In RO nu exista retea minimala.
Eu vad un minim A1, A7, A10, A8 sau 13 + A3 Cluj - Oradea (desi A3 trebuie si pe VP).

Sa facem noi minimul asta (in 20 de ani) si dupa o sa ne spargem si noi in figuri ca nu mai trebuie autostrazi.


adiarc

retea minimala inseamna vreo 3000 de km ( A1,A0,A2,A3,A10,A7,A8)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Harry

nu mai puneti frate botu la toate tahaturile scrise de scursurile alea neomarxiste de la vice. ce mi-e vice ce mi-e sputnik.

QuoteIn 2018, the public sector spent about 92.5 billion U.S. dollars on highway construction. Highway and road construction put in place in the United States is projected to grow to about 103 billion U.S. dollars by 2022.

https://www.statista.com/topics/2148/highway-construction

O chestie misto aprobata anul asta, vor avea voie ca in rest stops sa fie amplasate food trucks. Eu inca sper sa se destepte si ai nostri si sa inteleaga ca e nevoie de-a lungul autostrazilor sa fie si moteluri, fast food etc nu doar benzinarii si toalete.

Noi avem nevoie de autostrazi, cai ferate, aeroporturi, poduri, porturi. Trebuie sa dezvoltam infrastructura nu sa plecam urechea la tot felul de imbecilitati ecologiste. Oamenii au evoluat modeland mediul inconjurator dupa necesitati nu ramanand maimute in copaci.

ghrt

Ha-ha, ce limbaj elevat! De ce ecologia este o imbecilitate?

Ce spune el, reducerea capacităţilor cognitive motivat de poluare, am mai citit şi prin alte părţi, însă nu am păstrat referinţe. Pe de altă parte, prefer aerul de acum din Bucureşti celui din ianuarie - februarie... Aparent lumea de aici e convinsă că poluarea vine la pachet cu dezvoltarea industrială, un alt mit care ar putea fi spulberat cu o vizită prin oraşele germane, atât oraşele cât şi suburbiile (aici suburbiile put mai rău decât oraşul). Chiar şi China a luat măsuri pentru limitarea poluării, numai noi nu putem (alege nişte politicieni competenţi) şi s-a ajuns la o procedură de infringement care probabil va însemna bani, nu măsuri.

Din ce am mai citit aşa amatoriceşte, SUA investesc în autostrăzi şi în transportul aerian deoarece nu au reuşit să pună la punct legături feroviare performante, în parte şi datorită distanţelor foarte mari, ritmului de viaţă (nu prea îţi permiţi să iei trenul de noapte în loc de avion 1-2 ore), problemelor de management (de ex linia de mare viteză pe coasta de est) şi datorită mentalităţii centrate pe automobil (consumeristă şi substitut pentru senzaţia de control). Probabil de asta tocmai au relaxat cerinţele antipoluare pentru autoturisme sau acum 100 de ani au renunţat la metrou.
În Europa locuirea este mult mai densă, distanţele mai mici astfel încât trenul e viabil. Autostrăzile nu sunt o soluţie pentru navetă de masă, pentru că oraşele nu sunt concepute pentru trafic auto şi chiar dacă ar fi, se stă foarte bine în ambuteiaj pe 5-10 benzi de autostradă aşa cum s-a stat în ambuteiaj în Bucureşti, motivul bucureştean fiind evident, lipsa unui transport public performant (durata cu transportul public e dublă faţă de maşina personală).

Pe de altă parte, deşi o soluţie mai bună, acel feroviar dens şi relativ eficient ca timp de deplasare (oricum este mai eficient că poţi lucra din tren) se aplică greu în România din cauza mentalităţii execrabile privind întreţinerea reţelei, a parcului, a optimizării legăturilor etc. Sunt de altminteri destul de puţine ţările din Europa în care transportul public e o alternativă reală la maşină. Personal am trăit situaţia Germaniei, dar o vizită în ţările latine reduce mult entuziasmul. I-aş considera pe nemţi cei mai pedanţi în calculul eficienţei, aşa că dacă ei construiesc autostrăzi pentru traficul de lung parcurs şi transport public pentru navetă optimizat pentru rush-hour, probabil că e cel mai eficient model, cel puţin pentru ei.

Cât priveşte reţeaua de autostrăzi la noi, este departe de a fi minimă - e aproape inexistentă. Sunt clar nişte fluxuri de marfă pe rutier care au nevoie de autostradă pentru a fi mai eficiente, feroviarul nu cred că ar putea să le preia prin RO-LA inclusiv datorită volumului în sine. Nu ne comparăm cu SUA unde totuşi au mai demolat autostrăzi în zonele urbane. Pe de altă parte, faptul că mai sunt localităţi fără centură, mai ales cele mari, şi câte mai sunt, e de nescuzat!

Imparţial ca tot românul, visez la un transport public civilizat care să îmi permită să trăiesc fără maşină, dar cred că optimul pe termen de o generaţie este totuşi predominant rutier.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

Între timp worldometers are statistici separate pe fiecare țară, se poate urmări evoluția individual

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence