News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania

Started by iuli, February 07, 2014, 10:43:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

http://www.profit.ro/stiri/social/dupa-trei-ani-de-liniste-aeroporturile-reincep-vanatoarea-de-ciori-14467884

După trei ani de liniște, aeroporturile reîncep vânătoarea de ciori

    Aeroporturile vor avea din nou mână liberă să angajeze oameni care să împuște păsările și alte animale despre care consideră că periclitează siguranța avioanelor aflate la decolare sau aterizare, după ce timp de trei ani, la presiunea organizațiilor ecologice, au fost obligate să se abțină de la astfel de practici. Acum, cu argumentul creșterii numărului de evenimente aeriene în care au fost implicate păsările, "vânătoarea" va fi reluată. Anul trecut, inspectorii din Transporturi au sesizat nereguli în această operațiune.
    Până în 2012, administratorilor aeroporturilor civile li s-a permis de către ministerul de resort să angajeze persoane sau firme care să împuște ciorile și câinii maidanezi, în principal, despre care considerau că periclitează siguranța avioanelor la momentul decoltării sau aterizării. Organizații de protecție a animalelor au atenționat că aeroporturi din alte state folosesc metode diferite de alungare, precum aparatele cu ultrasunete, dar contractele au continuat să fie parafate.
    Au fost dresați și câini din rasa Border Collie, cu tradiție în manevrarea turmelor de animale, dar au fost angajați în paralel și vânători care să împuște păsările, pe motiv că zburătoarele, abia ridicate în aer de câini, riscau să intre în motoarele avioanelor.
    În vara anului trecut, inspectorii din Ministerul Transporturilor au finalizat un control care a identificat și nereguli în atribuirea acestui tip de contracte, în valoare de peste 1 milion de euro, ca angajarea unei firme de câini abia înființate în acest scop.
    În 2012, Organizația Internațională a Aviației Civile a cerut introducerea unor măsuri ecologice, precum adaptarea programului de zbor în funcție de orele de prezență a păsărilor, pe aeroporturile cu trafic redus, sau elaborarea de către unitatea aeroportuară a unui program de control și monitorizare zilnică a păsărilor. Cum elaborarea unui astfel de program nu a fost gândită în România, autoritățile au trebuit să interzică folosirea armelor de foc împotriva păsărilor și câinilor vagabonzi.
După trei ani fără focuri de armă pe aeroport, Ministerul Transporturilor pregătește un nou sezon de împușcare a ciorilor
    Argumentul ministerului pentru anularea interdicției de utilizare a armelor cu muniție cu proiectil împotriva păsărilor și animalelor în perimetrul aeroporturilor civile este că, în ultimii trei ani, măsurile alternative introduse de aeroporturi nu s-au dovedit suficient de eficiente.
    "Măsurile cu costuri mici, adoptate de aeroporturile cu trafic redus din cauza lipsei fondurilor, au și un grad redus de eficiență iar măsurile care presupun cheltuieli importante își pierd și ele în timp eficiența «datorită» adaptării păsărilor la noile condiții", este justificarea ministerului de resort.
     Sursa citată arată că această creștere a numărului de evenimente de aviație în care au fost implicate păsările a fost semnalată, de mai multe ori, de administratorii aeroporturilor și ai companiilor aeriene care au solicitat fie modificarea ordinului prin care armele de foc au fost interzise,  fie derogări de la prevederile acestui ordin.
     Ministerul explică totodată că utilizarea armelor de foc pentru managementul faunei în perimetrul aeroporturilor constituie una dintre metodele în continuare recunoscute de către Organizația Internațională a Aviației Civile  și de Consiliul Internațional al Aeroporturilor împotriva acestor incidente de tip "bird/wild strike".

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Allex

Începe modernizarea aeroportului Bacău (BCM)

Ziarul Evenimentul

Sa speram ca nu se va intampla la fel ca la Varianta Ocolitoare Bacau :)
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

ashbird

am vazut astazi 3 MIG 21 in formatie survoland partea de nord a Brasovului
La fel si 2 Biplane si un ANtonov ..

stie cineva daca e ceva planificat in Zona in perioada aceasta?
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

iuli

How to watch StarWars #TheForceAwakens 2 days before US!

Air France invites you to catch the most anticipated movie of the year, on December 16th - in France! This movie will be shown in English.

An exclusive "Flight & Cinema" offer, which includes your movie ticket and a transfer from the airport to the movie theater.

After flying with Air France to Paris-Charles de Gaulle, you will experience the highest level of technology a theater can provide, thanks to EuropaCorp CINEMAS. With a 60 foot wide screen, 4K Dual Projector, HD 3D Dolby technology, and an immersive Dolby ATMOS sound system, which includes more than 40 surround sound speakers, you'll remember this experience for a lifetime!

HOW TO DO?

Book any of the following flights on December 15th:

  • AF083 San Francisco - Paris
  • AF065 Los Angeles - Paris
  • AF011 New York - Paris
  • AF009 New York - Paris
Complete the online form.
You will receive a confirmation email within 72 hours after you've completed the form.

Sursa: AirLive.net
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Will the owner who forgot his three Boeings please collect them from KLIA before they are sold?

QuoteHere's an advertisement you don't see every day in your local daily: Wanted! The owner of three Boeing 747-200F who left them behind in the Kuala Lumpur International Airport (KLIA) at Sepang.

Malaysia Airports (Sepang) Sdn Bhd, the country's main airport operator that also manages the KLIA, put out this bizarre notice in the classifieds section the The Star newspaper today, after failing to trace the owner of the three commercial planes despite having their registration numbers.

The owner is being sought under the Civil Aviation Act 1969 and has 14 days from date of publication to claim his planes parked at Malaysia's foremost airport.

"If you fail to collect the aircraft within 14 days of the date of this notice, we reserve the right to sell or to set off any expenses and debt due to us under the said Regulations," the notice warned.

The owner was further cautioned that he would have to pay Malaysia Airports (Sepang) certain charges, presumably for stashing his aircraft there, though the notice did not say how much or how long the planes have been at KLIA.

According to a schedule accompanying the notice, the three Boeing 747-200F planes are: an off-white with the registration number TF-ARM parked in KLIA Bay B61; TF-ARN (white) in KLIA Bay B61; and another TF-ARH (also white) in KLIA Bay M3.

The owner is advised to contact the airport operator's staff, Zainol Mohd Isa at this number: 03-8776 6100.

It is unknown if this is the first time such an incident has occurred, or if similar notices have been taken out by the airport operators previously.



Sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Fire fighters spray foam on wrong plane during engine emergency

QuoteAN Air China's passenger aircraft caught fire on its engine at an airport in southeast China this morning, but firefighter sprayed foam onto another aircraft waiting nearby. The incident caused the runway to be closed for more than 1.5 hours.

The Boeing 737 with Flight CA1822 from Fuzhou in southeast Fujian Province to Beijing suddenly caught fire on its right engine at 8am when taxing on the runway as it was about to take off, the nation's flagship carrier said.

The captain of the following Fuzhou Airlines FU6577 found the fire first and informed the Air China captain. The Air China aircraft closed engine and then called the fight fighters, the Fuzhou Airlines said in a statement.

Eight fire trucks arrived within two minutes. However, the vehicles turned to surround the Fuzhou Airlines aircraft and began spraying foam onto the plane, the Fuzhou Airlines said.

When the firefighters realised they picked the wrong plane and moved on to deal with the Air China aircraft with the heating engine, the Fuzhou Airlines aircraft was already all covered up in foams.

The airport authority then decided to close the runway to deal with the aftermath.

All the passengers with the Fuzhou Airlines flight that was scheduled to fly to Jinan in east Shandong Province have to get off the plane, since the aircraft covered with foam has to be washed and pass a safety inspection from the aircraft manufacturer Boeing to fly again, the airline said.

The Fuzhou Airlines then arranged accommodations for all the affected passengers on that flight. Another 12 flights with this airline scheduled to take off from the airport were also delayed by up to five hours.

The runway was reopened at around 9:38am, according to Air China.

"It turned out to be an normal situation as aircraft engines would spark sometimes and it would not threat flying safety," the Air China said later.

Sursa

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

American, United, Delta, British Airways all ban "hoverboards"

QuoteOn Friday, three major US airlines' ban against so-called "hoverboards" goes into effect.
American, United, and Delta banned the devices on Thursday out of concern that their lithium ion batteries could be a fire hazard on a flight. According to the Los Angeles Times, British Airways will also reject the self-balancing devices.

In a statement, Delta said that it had "reviewed hoverboard product specifications and found that manufacturers do not consistently provide detail about the size or power of their lithium-ion batteries. This investigation revealed devices often contain battery varieties above the government mandated 160 watt hour limit permitted aboard aircraft."

The company acknowledged that "occurrences are uncommon" but that hoverboards can "spontaneously overheat." The Consumer Product Safety Commission is also reportedly investigating the devices.

In 2013, Boeing had similar concerns about lithium ion batteries on-board its 787 Dreamliner aircraft.

Sursa

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

Quote from: dr4qul4 on December 16, 2015, 11:24:03 AM
oare de ce?  O:-)



Litiul este un metal alcalin. Asta il face extrem de reactiv (motivul pentru care e extrem de reactiv este pentru ca are un singur electron de valenta, usor de cedat etc. etc., un chimist probabil ca m-ar lua la bataie pentru explicatia asta, dar atat mai stiu din chimia de liceu).

Adica reactioneaza rapid si violent cu apa si aerul. In aer ia foc (se oxideaza), in apa reactia e exploziva. Culmea, litiul nu e asa rau ca magneziul. Ala face MUUUULT mai urat. Iar daca vrei sa vezi ceva ce face foarte urat, cauta reactii ale cesiului.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Am un unchi chimist la armata... cand eram mai mici ne mai distram putin cu bateriile de masina  :D.
Hoverboard-ul acela are cu siguranta o baterie mult mai mare decat orice laptop.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Archi

Imi amintesc ca parca si boeing-urile 787 au avut ceva probleme cu bateriile litiu-ion, care cred ca functionau ca un fel de APU...


pasadia

Tehnic vorbind, omul cred ca a facut din placerea (de a zbura) acest gest. Da, implica un cost si pentru el, dar la ce avere are (si tinand cont si de modul in care a facut-o) nu cred ca e cazul sa il laudam prea mult.

In rest imi e sila de acea stire si cred ca releva o problema grava a modului in care e administrata zona Balea - cativa oameni fac profituri imense pe seama bugetului statului. Si nu e corect acest lucru.
Mai precis, strict in acest caz: nu e vorba de vreo actiune de salvare - acei oameni nu erau in nici un pericol. Aveau cazare asigurata, hrana si apa. Da, poate contul bancar nu le e atat de gros incat sa-si permita aceste servicii pana cand se repara telecabina, dar trebuiau sa se gandeasca la asta dinainte. In plus salvarea pe cale aeriana mi se pare o cheltuire exagerata de bani - chiar si iarna se coboara pe valea Balei sau pe valea Doamnei destul de usor, si nu neaparat pe schiuri. Ok, trebuie ceva echipament (bocanci, geaca) si ceva experienta. Dar doar atat! Multi dintre acei oameni trebuiau coborati pe jos, pe propriile lor picioare, si nu cu elicoptere puse la dispozitie de statul roman.

In plus, pe viitor, as prefera sa aflu ca cineva se gandeste sa interzica accesul iarna cu copii atat de mici. In acea zona un viscol e posibil oricand - deci telecabina poate iesi din discutie ca mijloc de acces nu numai din cauze tehnice. Ar trebui primiti in zona doar oamenii care pot gestiona situatia, oameni cu experienta muntelui.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Io

#134
Pasadia, in practica nu poti sa interzici accesul la Balea Lac pe baza criteriului experientei montane din foarte multe motive! De la faptul ca ar trebui sa fie cineva acolo care sa aprecieze experienta montana a celor care vor sa urce (cine, cu ce autoritate si in baza caror criterii? Nu, nu Salvamontul, au destula treaba cind au, nu e deloc cazul sa le pui in circa asa ceva) si mai apoi n-ar fi economic, Cabana Balea si Hotelul sint unitati de cazare pentru turisti indiferent pentru ce vin ei acolo, la alpinism, schi sau bataie cu bulgari (majoritatea) si nu e deloc aceeasi situatie ca la unele dintre cabanele din Alpi unde te programezi cu 3-6 luni inainte.
In anii '80 am facut citeva Revelioane la Podragu si salvamontistii din Victoria faceau intr-adevar un triaj (pe baza echipamentului) in gara Victoria sau cel tirziu la Cabana Arpas si nu le permiteau multora sa urce, insa accesul la Podragu iarna se facea in 2 zile (asta daca ne lasa zapada) tip revolver (pleaca atitia din Turnuri, pleaca atitia din Arpas, ne organizam noi, cei 60-70 de montaniarzi care faceam asta. Nu poti sa faci asa ceva azi la Balea fie si pentru ca felul de turist care vine azi acolo e foarte diferit de cel de-atunci. Ramin la opinia ca e nevoie de o gondola, batrina telecabina (17? locuri) nu face fata fluxului de turisti de weekend si-mi mentin parerea ca drumul Balea Cascada-Balea Lac nu trebuie deszapezit (acum cind scriu riscul de avalansa e 4 din 5, cine-ar indrazni sa intre acolo fara sa stie BINE ce face si-o cauta).

In rest +1, oamenii aceia nu erau in pericol, altul decit sa ramina fara bani si haine curate. Gestul d-lui Butuza e oricum de apreciat desi opinez ca desfasurarea de forte ale statului a fost mult exagerata.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.