News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania

Started by iuli, February 07, 2014, 10:43:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

GrmmrNzi

Poate că îi interesează foarte mult, dar din celelate motive.

TibiV

Problema retelelor de contrabanda este reala, dar nu sunt in masura sa apreciez cat este de grava/ampla...

Insa problema asta: "cât de sigură este granița de Est a României, în contextul în care vineri un avion ucrainean a pătruns ilegal în România, fără să fie detectat de poliția de frontieră și sistemul radar românesc" (Romania=membru NATO) este o mare prostie....

An-2 este un avion care zboara confortabil cu 100 km/h (daca nu este plin, se tine in aer si la 60 km/h. Viteza de angajare este aprox. 50 km/h !!!!).
Pai la viteza asta poate ocoli cladiri, copaci si aproape orice obstacol (pilotii fac deseori "ca distractie" slalomuri printre obstacole. Un coleg de liceu a ajuns pilot de An-2 la Aviatia Utilitara - varianta "prafuitor agricol". M-am intalnit dupa vreo 10 ani cu el si avea niste cicatrici ciudate pe fata. Mi-a explicat ca ii placea sa "croseteze" stalpii de inalta tensiune, dar la un moment dat motorul a avut un rateu si... Buf! El si-a avariat fizionomia, dar a continuat sa zboare...)

Mai departe...
Pai granita cu Ucraina este preponderent muntoasa. Un An-2 poate ocoli fiecare deal si damb, nu mai vorbesc de zonele muntoase, unde se poate plimba prin vaile dintre munti ca o caprioara....

Pai cum mama Domnului sa il detecteze un sistem radar? Radarul este facut pentru aparate care zboara sus, si care nu sunt "obturate" de obstacole pe "linia directa" dintre antena radar si aparatul de zbor.

Cu un An-2 poti sa faci "prastie" tot NORAD-ul, ca efectiv nu au cum sa il detecteze...

Singura metoda sa "vezi" un astfel de avion este cu un alt avion AWACS (sau AEW&C). Iar armata romana NU are avioane AWACS...
Americanii au in permanenta un AWACS deasupra Romaniei, dar este pentru supravegherea Rusiei, nu pentru "gainariile" cu tigari ale contrabandistilor...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

In Polonia tocmai au inchis of fabrica ilegala de tigari, care functiona cu tutun de contrabanda venit din Belarus. Fabrica era constant aprovizionata, si aveau un stoc echivalentul a 65.000 cartuse de tigari. Si in fiecare luna mai fac cate o captura...

Si AN2 e nimic fata de "narcocoridorul" Columbia - Mexic - SUA, unde se folosesc avioane cu reactie dedicate pentru carausie... Avioane cu reactie mult mai usor de detectat ca un AN2, care probabil a intrat in RO, s-a dus la "locul de intalnire", si a aruncat baxurile din aer.

Ia uitati aici cu ce se joaca narcotraficantii :

https://www.washingtonpost.com/world/2020/07/05/guatemala-cocaine-trafficking-laguna-del-tigre/

respectiv



Si nu-i poate opri toata USAF si Fortele Aeriene Mexicane...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

pasadia

Nu stiu daca discutia ar trebui sa fie strict despre detectarea avionului cat despre faptul ca statul roman prin entitatile sale nu prea pare dornic in a gasi solutia sa opreasca contrabanda. Ok, nu poti detecta un avion odata, nu il poti detecta in zecile sau sutele de ori in care iti traverseaza granita, dar chiar nu poti detecta retelele de traficanti? Nici o institutie nu reuseasca sa urmareasca traseul contrabandei, sa gaseasca banii ilegal obtinuti? Caci daca s-ar gasi vreo institutie capabila suspectez ca ar putea la un moment dat sa destructureze reteaua chiar si pana la nivelul de a sti cand vine viitorul zbor si a captura avionul.

Dar daca mergem in directia asta am fi deja off-topic.

PS - acum vreo 10 ani, din motive profesionale, ajunsesem in hala detinuta de un proprietar de televiziune si fin al unui parlamentar. Iar dupa sase luni hala aia a ajuns subiect de stiri - cica oficial era inchiriata altora care lipeau timbre pe tigari. Neoficial eu stiam cum omul ala imi aratase hala si imi spunea planurile sale de a face acolo o linie de profile metalice si alte investitii. Mentionez asta doar pentru a fi clar - in traficul de tigari SUNT implicati persoane oficiale din statul roman. Ce functii au, ca sunt ministri sau parlamentari sau generali sau altceva, asta nu stiu...


tom_sawyer

Quote from: pasadia on August 12, 2021, 03:36:30 PM
Mentionez asta doar pentru a fi clar - in traficul de tigari SUNT implicati persoane oficiale din statul roman.

Cum făcea contrabandă un șef al Poliției de Frontieră din Republica Moldova. Ancheta, pornită după lansarea a mii de pachete de țigări dintr-un deltaplan

Isac Tarlapan, fostul șef al Direcției Regionale Vest (DRV) a Poliției de Frontieră din Republica Moldova, structură care are în subordine toate punctele de frontieră de la granița cu România, a fost condamnat recent de o instanță din județul Vaslui la 6 ani de închisoare pentru contrabandă. Ofițerul a fost acuzat că livra țigări unei rețele de traficanți din Iași. De zeci de ori a trecut Tarlapan cu Mercedesul ticsit de țigări prin Vama Sculeni și nimeni nu a îndrăznit să-l controleze.

Isac Tarlapan a intrat în atenția autorităților române în 2016, pe când era șef al DRV a Poliției de Frontieră din Republica Moldova. Totul a plecat după ce un motodeltaplan a fost interceptat, într-o noapte, lansând cutii cu țigări pe un câmp din Vaslui. Cazul a fost tratat cu discreție de autoritățile române, nefiind mediatizat. Aparatul de zbor de mici dimensiuni a fost surprins survolând localitățile aflate în Sectorul Poliției de Frontieră (SPF) Berezeni din județul Vaslui. Se întâmpla la doar câteva luni după ce un alt aparat de zbor fusese găsit prăbușit într-o pădure aflată la aproximativ 50 de kilometri de granița cu Republica Moldova.

libertatea.ro

Deocamdată ăștia din România sunt negustori cinstiți.

b1

Știe cineva cât de adevărată este această hartă?


Eu nu am găsit informații referitoare la niște aeroporturi planificate în Deva, Alba Iulia sau Bistrița, doar în Buzău (Aeroportul Civil Boboc).
Sursa imaginii.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

dr4qul4

Avem deja prea multe aeroporturi in Transilvania. Si sunt degeaba, pentru ca cele mai multe au doar cateva curse si alea subventionate la greu.
Ar fi o prostie sa faca aeroport in Alba/Hunedoara.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

b1

Că bine zici:

Harta este bună până la urmă? Chiar sunt/ au fost discuții despre construirea unor aeroporturi în Deva, Alba Iulia și Bistrița?  ??? :o
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

clf

Harta anterior postată este mult în urmă din perspectiva traficului. La nivel de 2019 (https://t2t.ro/topul-aeroporturilor-romanesti-in-2019-crestere-modesta-de-6-29/ ) , Suceava a depășit 400k(față de 100k pe hartă), Oradea +220k, Cluj se ducea spre 3M, Iași 1M+ șamd.
Potențial e. Otopeni se ducea în 2019 spre 14M și sigur dacă nu venea pandemia în 2020 ar fi depășit 15M pax. În mod normal vom ajunge la 20M în 2025 pe OTP.
Sigur, nu știu dacă s-ar justifica un aeroport la Bistrița sau Deva dată fiind proximitatea imediată TSR, SBZ sau CLJ. Dar cred că e de interes național să ai niște variante rapide de a ajunge la Oradea, Satu Mare, Baia Mare șamd având în vedere distanța față de capitală + infrastructura rutieră și feroviară. Indiferent cât de subvenționate sunt aceste rute spre TAROM (deși nu văd cum se pot acorda aceste subvenții pe termen lung).

frunzaverde

Harta reflecta traficul din 2015. De-atunci s-au schimbat multe...

In 2019, ultimul an pre-pandemie, arata asa:

>5 milioane: Otopeni (14.6M)
2-5 milioane: Cluj (2.9M)
1-2 milioane: Timisoara (1.6M), Iasi (1.3M)
0.5-1 milion : Sibiu (0.7M), Craiova (0.5M)
Bacau, Suceava, Constanta si Tg. Mures treceau si ele suta de mii.

In 2020, Otopeni a cazut la 4.4M, Cluj la 0.9M, Timisoara si Iasi la 0.4M, Sibiu la 0.2M, restul sub 100.000 pax. In 2021 e o mica revenire, dar departe de cifrele din 2019...

Cat despre harta cu proiecte, si aia e fantezie pura, de ordinul faimosului "Plan al Amenajarii Teritoriului" de acum vreo 15 ani, care avea vreo 5000 km de autostrazi si drumuri expres cariocite...

Galati - Braila : au existat niste fituici numite pompos "studii de oportunitate" facute de CJ Galati, si tot felul de declaratii politice sforaitoare, ultima facuta de Cuc. E nevoie de foarte multi bani - peste 100 milioane euro chiar si pentru o solutie "bare-bones", ca la Brasov, si nimeni nu e dispus sa-i investeasca. Ideea vehiculata politic a fost de fonduri UE, dar asa ceva e imposibil : urmatorul ciclu de finantare UE (pe fonduri structurale) practic nu mai cuprinde nimic pentru sectorul aviatic in toata Europa.

Deva: au existat prin 2007-8 niste planuri de conversie a aerodromului in aeroport, s-au si facut niste transferuri de teren, dar niciodata nu s-au gasit banii - a fost o mare iluzie ca vine "investitorul PPP" care n-a venit niciodata... Nici macar 15 milioane de $, cat ziceau ca au nevoie pentru "deschis lucrari" nu au fost. Si acum, cu autostrada completa la Sibiu, in curand la Cluj, si la Timisoara aproape completa, Deva nu mai e deloc atractiva.

De Alba Iulia in afara de niste idei tot prin 2007-8 nu am auzit nimic - atunci era mare moda sa vorbesti de aeroporturi peste tot : Alexeni, Bucuresti-Sud-Romstrade si alte aberatii "dead in the water". De Bistrita, nu am auzit nimic si nici cautand nu am gasit nimic.

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

b1

Mulțumesc @frunzaverde pentru lămuriri.
Am actualizat harta postată de mine mai sus cu datele din tabelul cu traficul din 2019. Inițial avea datele de trafic din 2014 și nu am considerat că s-a modificat substanțial traficul de atunci până în prezent. Cine poate, să le urce în wikipedia.

Prima variantă:


Și varianta cu propunerile recente (nu mai vechi de 3 ani) despre construirea de noi aeroporturi:


Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

tom_sawyer

Modernizarea Aerodromului Clinceni

Aerodromul Clinceni, cel care deservește Aeroclubul Teritorial "Aurel Vlaicu" București este în plin proces de modernizare. Iar dacă știați cum arăta Clinceniul înainte, cu siguranță nu-l veți mai recunoaște.

Lucrările sunt foarte complexe și acoperă mai multe paliere ale infrastructurii.

Sunt aproape gata noul hangar de mari dimensiuni și noul turn de control și vă pot spune că arata senzațional.

De aproape o lună se lucrează și la pistele de decolare-aterizare. Da, ați citit bine pentru că la Clinceni vor fi în curând două piste, una asfaltată și una înierbată.

Pista asfaltată va beneficia și de o bretea pentru a facilita accesul aparatelor.

Cea înierbată va fi utilizată pentru zborul cu planorul și cel ultraușor, iar pista asfaltată va face ca activitatea de la Clinceni să nu mai depindă de capriciile vremii, aerodromul putând fi folosit practic tot anul.

Este probabil cea mai complexă serie de lucrări în care Aeroclubul României investește într-un termen atât de scurt și asta va duce la transformarea Clinceniului în mini-aeroport lângă București.

Cine știe, poate că în scurt timp va fi o alternativă mai bună la Băneasa, măcar pentru anumite categorii de aeronave.

https://www.aviatiamagazin.com/aviatie-civila/modernizarea-aerodromului-clinceni/

TibiV

#358
O prostie...

In urma cu cateva decenii (alt trafic) ma trezeam la 5 dimineata ca sa prind busul de la 7 spre Clinceni.
Daca vremea era buna si NU erau restrictii, zburam...

Fara suparare....
Clinceni nu poate fi altceva decat aerodrom. Pentru a fi aeroport este nevoie de muuuuuuult, mult mai mult....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

b1

Și așa Aeroportul Băneasa este sub-utilizat cu mult... Aeroportul Clinceni nu o să aibă niciodată suficient trafic încât să nu fie nevoie să fie subvenționat. Așa cum spunea și @dr4qul4, ar trebui să ne gândim ce facem cu aeroporturile din vestul țării, nu să construim altele.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)