Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania

Started by iuli, February 07, 2014, 10:43:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

bogdymol

Cu toate ca nu zbora in Romania, poate e interesant de stiut: airberlin files for insolvency

Am zburat de cateva ori cu ei. Airberlin erau un fel de hibrid intre low-cost si companie normala de linie. Stiu insa ca aveau de mult timp probleme financiare.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Bogdy, vezi la Europa -> Aviație -> Companii europene.

bogdymol

Am uitat de thread-ul ala. Vad ca a postat deja altcineva acolo. Sorry :D

Eventual sterge postarea de aici, ca nu mai are sens.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

tom_sawyer

David Ciceo: Dacă nu se conectează cu calea ferată, aeroporturile din România vor fi mai puţin competitive decât cele din Europa

Preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România şi directorul Aeroportului Internaţional "Avram Iancu" Cluj, David Ciceo, a declarat marţi, într-o conferinţă de presă susţinută în judeţul Constanţa, că România este singura ţară din Europa care nu a început un proiect de conectare a aeroporturilor cu calea ferată şi că aeroporturile din ţara noastră vor fi mai puţin competitive decât cele din Europa dacă nu vor fi conectate cu reţeaua feroviară.

QuoteSuntem singura ţară din Europa care nu am demarat niciun proiect de legătură cu calea ferată, deşi este obligatoriu conform Cărţii Albe a Uniunii Europene ca până în 2030 toate aeroporturile internaţionale trebuie să se conecteze cu calea ferată.

Vreau să vă dau exemplu. Două aeroporturi din Ungaria, aeroportul Debrecen, privat, deja s-a legat de calea ferată, aeroportul Budapesta, privat, deja se leagă de calea ferată. Aeroporturile din România, dacă nu se leagă de calea ferată şi mai ales prin fonduri europene, vor fi mai puţin competitive decât aeroporturile din Europa", a mai spus David Ciceo.

https://www.news.ro/economic/david-ciceo-daca-nu-se-conecteaza-cu-calea-ferata-aeroporturile-din-romania-vor-fi-mai-putin-competitive-decat-cele-din-europa-1922401929202017082017183892

cristi5

^  am scris textul asta despre CF la aerport acum mai bine de un an, puteti comenta, si am sa-l dau la "tipar", nu ajuta pe nimeni daca sta in "sertar".

https://docs.google.com/document/d/1j5d7xeVfSqiKbl22Bd5wk0O9Vv_8jB90NF9EzJxCcZI/edit#

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

elphax



TibiV

I.N.Statistica a publicat "Transportul aeroportuar - Semestrul I 2017"
http://www.insse.ro/cms/sites/default/files/field/publicatii/transportul_aeroportuar_de_pasageri_si_marfuri_sem1_2017.pdf

Un material interesant de studiat...
Nu are rost sa citez din el, sunt 30 de pagini de tabele.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Quote from: cristi5 on September 09, 2017, 11:14:20 AM
A aparut, multumesc pentru comentarii!

Daca va place ideea legarii Ploiestiului de Otopeni (si a altor aeroporturi de magistrale CF) si vreti sa o faceti cat mai cunoscuta in societate, dati share la post-ul API!

https://www.facebook.com/proinfrastructura/photos/a.441074709399875.1073741828.411782165662463/831505267023482

Quote
Ați auzit de calea ferată Ploiești-Otopeni-Bucuresti? Din păcate nici Ministerul Transporturilor România nu a auzit. O deviere a magistralei 1000 Ploiești-București ar lega jumătate de țară direct la principalul aeroport, așa cum se întâmplă în lumea civilizată: Frankfurt, Bruxelles Zaventeem, Stockholm Arlanda, Berlin Schönefeld, Viena Schwechat, Budapesta Ferihegy și multe altele.

Oficialii sunt blocați în dezbaterea "metrou sau tren spre aeroport", dar la pasagerii din provincie (sudul Ardealului, sudul Moldovei, Prahova) nu se gândește nimeni. Ministerul cere oferte pentru un studiu de fezabilitate cu gară înfundată la Otopeni, când în lume se construiesc gări "de trecere" în orice aeroport cu pretenții! Lipsa de viziune ne ve costa scump când toată zona dintre actuala magistrală Ploiești-București și Otopeni se va dezvolta și va fi împânzită de construcții.

La Cluj-Napoca, al doilea aeroport al țării, situația e și mai frustrantă. O magistrală CF principală (300, 401) trece la o sută de metri distanță, există chiar și gară (Cluj-Napoca Est), dar cei care vor să călătorească cu trenul trebuie să ia troleibuzul sau taxiul 10 km până la gara centrală!

Nici aeroportul Timișoara nu e departe de magistrala 900. Alte câteva aeroporturi mai mici se află la o aruncătură de băț de calea ferată. Când vom gândi oare suficient de strategic astfel încât să punem în valoare această proximitate?!

Citiți pe contributors.ro
http://bit.ly/2xA8DKQ

#AeroportFărăTren #InfrastructuraFeroviară

Ionut

Ce taxe plătesc companiile aeriene pe cele mai mari zece aeroporturi de pe piaţa locală

Taxa de îmbarcare este 14 euro pe pasager pe Otopeni şi numai 2 euro pe aeroportul din Suceava, Clujul are cea mai ridicată taxă de iluminare (2,55 euro), iar Bacăul urcă în top la taxele de securitate.

Aeroportul internaţional Henri Coandă (Otopeni), cel mai mare aeroport din ţară, percepe companiilor aeriene o taxă de 14 euro pe fiecare pasager îmbarcat pe destinaţii externe şi de 7 euro pentru serviciile de securitate, acestea fiind cele mai mari taxe solicitate de un aeroport local.

Al doilea cel mai mare aeroport de pe piaţa locală, aeroportul din Cluj-Napoca, cu un trafic de aproape 1,9 milioane de pasageri anul trecut, solicită companiilor aeriene o taxă de pasager îmbarcat de 6 euro, la care se adaugă taxă de se­cu­ritate de 6 euro per pasager îmbarcat, în timp ce numărul trei din piaţă, aeroportul din Timişoara, cu 1,1 milioane de pasageri anul trecut, percepe un tarif de 8 euro pentru fiecare pasager îmbarcat pe curse externe, plus 3 euro  taxa pentru servicii de securitate.

ZF

Ionut

Bulgaria şi România, cea mai mare creştere a traficului aerian de pasageri din UE

Un număr record de 972,7 milioane de pasageri au utilizat transportul aerian anul trecut în Uniunea Europeană, în creştere cu 54,4 milioane sau 5,9% comparativ cu 2015, statele membre cu cele mai mari creşteri procentuale fiind Bulgaria (22,5%) şi România (20,5%, până la peste 15 milioane de pasageri), arată datele comunicate miercuri de Eurostat.

În 2016, cel mai mare număr de pasageri aerieni a fost înregistrat în Marea Britanie (249 milioane), urmată de Germania (201 milioane), Spania (194 milioane), Franţa (145 milioane) şi Italia (135 milioane). De asemenea, transportul intra-UE a reprezentat aproape jumătate (47%) din totalul transportului aerian de pasageri în UE, în timp ce transportul naţional a reprezentat mai puţin de o cincime (17,3%) iar transportul extra-UE a reprezentat o treime (35,6%) din total.

În cazul României, marea majoritate din cei peste 15 milioane de pasageri care au utilizat transportul aerian în 2016, aproximativ 12,3 milioane, au călătorit intra-UE, 1,9 milioane au călătorit în afara UE şi doar 895.000 au călătorit în interiorul graniţelor.

Capital

AdrianB1

#222
^^
Daca Suceava poate sa o faca cu 2 euro, probabil si Otopeni ar putea cu 4. Faptul ca cere 14 e doar monopolul natural pe care il are. Cu curse pe Baneasa, tariful ar fi fost sensibil mai mic.

dragos76

^^^^
Depinde.
Cu 14 euro pe persoană AIHCB e o întreprindere rentabilă, care a adunat bani pentru eventuale noi dezvoltări (că nu le face, e altă treabă). Cu 2 euro, mai ales în condiții de volum mic, e foarte probabil că la Suceava (sau alte aeroporturi) activitatea curentă a aeroportului e finanțată cu fonduri de la proprietar (MT, sau CJ). Sau dacă nu, măcar finanțarea dezvoltării.

SB76UFO

Eu sunt curios ce taxe sunt pe SBZ, ca unul din motivele pentru care am auzit ca nu se inghesuie nici o companie sa vina ar fi pretul.
"Prostia este eternă și invincibilă"