News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Bucurestiul istoric

Started by Ionut, February 01, 2014, 07:52:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rizzuh

Intre timp ce noi ne certam daca se merita sa pastram niste cladiri darapanate doar pentru ca sunt vechi, altele se fura bucata cu bucata:

Quote
Bucuresti: Celebra cladire de pe strada Visarion 8, construita in urma cu circa 100 de ani dupa planurile arhitectului Berindei, a disparut furata bucata cu bucata

Celebra cladire aflata la intersectia bulevardului Lascar Catargiu din Capitala cu strada Visarion, un simbol al luptei pentru salvarea patrimoniului construit, a disparut, terenul fiind curatat de moloz. Imobilul, construit in urma cu aproape 100 de ani dupa planurile arhitectului Ion Berindei, se afla intr-o stare decenta in urma cu 17 ani, insa de atunci a fost lasat in paragina, demolat partial in mod ilegal, iar in final, peretii ramasi au fost furati bucata cu bucata, proprietarii neasigurand paza.

Acestia si-au manifestat tot timpul dorinta de a demola cladirea si a construi un bloc in loc, insa au primit aprobarile necesare de la Primaria Capitalei, deoarece imobilul face parte din ansamblul monument istoric ¬Lascar Catargiu¬ si este zona protejata.

Primaria Capitalei, Ministerul Culturii si Inspectoratul de Stat in Constructii au fost tot timpul spectatori si nu au luat nicio masura reala pentru protejarea cladirii.

https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-22353682-bucuresti-celebra-cladire-strada-visarion-8-construita-urma-circa-100-ani-dupa-planurile-arhitectului-berindei-disparut-furata-bucata-bucata.htm

dr4qul4

Tocmai ce am fost pentru prima data la Budapesta ....."Monumentele" noastre nu fac nici cat o ceapa degerata.  Sunt curios cum si-au facut ei si vienezii strazile acelea late. Ca doar nu au lasat loc de banda de autobuz si banda de biciclete acum 3-400 de ani.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Goldmund

dr4qul4,
cunosc Budapesta si Viena destul de bine, iar bulevarde late are si Bucuresti si inca destul de multe. Greseala mare s-a produs in anii 70-80 si dupa 1990 cand capitala Romaniei nu a mai "crescut" precum a facut-o intre anii '20-'60.(spre sfarsitul anilor '60 s-au construit ultimele bulevarde ale Bucurestiului, Drumul Taberei, Iancului-Pantelimon, Baba Novac(dupa modelul sovietic)... si o exceptie dureroasa, Bulevardul Unirii...
Atat in Viena cat si in Budapesta nu a fost distrus din patrimoniul arhitectural precum s-a intamplat la noi,10% pt. Centrul Civic (anii '70-'80), plus 10% dupa 1990...

De la Piata Unirii si pana la Piata Romana, blocurile de pe bulevarde ar trebui consolidate si refacute la splendoarea anilor '20-'30, la fel si de la Piata Opera si pana la Piata Iancului.
Daca unele orase au avut perioada lor de glorie pana in Primul Razboi Mondial, cu arhitectura respectiva, Bucuresti a avut o perioada de glorie in epoca interbelica. Daca aceasta epoca este acum distrusa prin dezinteres, sau speculativ, nu mai vedem ceea ce am avut valoros.
Nordul orasului arata in continuare bine, mai putin ce s-a construit dupa 1990...cu exceptia Pipera care s-a dezvoltat enorm in ultimii ani.

PS
prietenii m-au intrebat dupa ce vazusem prima oara Budapesta in 1979 cum mi s-a parut orasul. Le-am raspuns lapidar precum e diferenta intre Dunare si Dambovita. Acum nu mai mi se pare diferenta la fel de uriasa precum a fost in acei ani...Viena e altceva, poate cel mai frumos oras de pe continent, dupa multi cunascatori.

dr4qul4

@Goldmund, numeste o singura cladire care se afla pe traseul largirii Caii Calarasilor si care ar trebui salvata!
Te rog argumenteaza de ce.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Harry

Desi in general, in proportie de 80% eu si golmund suntem pe pozitii opuse, de data asta sunt de acord cu el. Calea C. are cladiri valoroase. Si iti dau exemple,

-inca de la inceput unde se desprinde din Coposu avem pe stanga o bijuterie in stil mediteranean cu un bowindow de inspiratie franceza art nouveau, iar pe dreapta avem un neoromanesc foarte foarte reusit

-lipit de neoromaneasca de mai sus se afla o bijuterie art deco cu mici elemente neoclasice si niste usi superbe cu motivul soarelui dogoritor

-in diagonala de asta e o superba casa neoclasica stil mic paris cu o itnrare monumentala pe doua niveluri si elemente sculpturale pe frontispiciu

-intersectia cu strada Al. S. - un bloc art deco francez si un neoromanesc

-urmeaza la nr. 44 un interesant imobil late 30s cu un mix de art deco si neoromanesc

-in diagonala pe colt, un elegant mic bloc art deco

-urmatoarea intersectie pe stanga avem un alt frumos bloc art deco cu tematica pachebotului

-biserica Sf. Stefan

-intersectia cu strada I.V. - un elegant bloc art deco

si pot continua. ce as face pe strada asta? scos tramvaiele, refacut trotuarele cu caramizi sau klinker si pus niste felinare retro

rizzuh

Doar intre intersectiile cu Strada Romulus si Intrarea Platon este foarte ingust, in rest ar fi loc de 2 benzi / sens, fara tramvai. Pe aceasta bucata sunt doar cladiri noi sau darapanaturi, cu o singura exceptie, Hala Traian, care nu ar fi afectata pentru ca este retrasa.

Puss in Boots

Dar de ce sa nu reabilitam linia de pe Calarasi? E mai simplu sa sa scoatem tramvaiele, nu? Si e si in trendul european. Si asa ne-am tot bagat picioarele in liniile pe care le avem, sa le scoatem naibii pe toate sa nu ne mai complicam inutil. Macar daca vine cutremurul sa fie vina lui si nu trepidatiile tramvaielor.

rizzuh

Pentru ca in zona aia este mereu incurcat de trafic si din cauza asta circula incet, nu este loc pentru a fi separat, este foarte des blocat de cate un idiot care a parcat aiurea, etc. etc. Daca se largeste strada ca sa fie loc pentru 1 banda pe sens + tramvai (ar putea fi banda 2 cu sinele de tramvai) si se repara linia de tramvai atunci ar putea circula decent si tramvaiul.

dr4qul4

@harry, blocurile alea de la intersectia cu Al Sihleanu pot ramane in picioare. Acolo avem 18m latime (din perete in perete) si putem demola pe partea celalata, unde avem doar case cu 1 etaj.
Si ce se vede pe streetview (poze de 4 ani) nu mai corespunde cu realitatea. Unele nu mai au nici geamuri. Nici acoperis.
O linie de tramvai + autobuz dedicata (macar garduri ca pe colentina) intre Unirii-Muncii-National Arena si Titan ar face minuni. Titanul nu are o alta sansa. Un cartier imens (si in continua dezvoltare) nu are o legatura decenta pe sina cu centrul. Avem metrou, dar ocoleste si oricum e partial si in curand neincapator si 2 linii de tramvai: Unul care se blocheaza pe C Calarasilor, si unul care se blocheaza pe Dudesti-Marasesti-11 Iunie, unde ai mult mai mult de demolat.

Stam cu ruine in picioare, si ne miram de ce toti vor sa mearga cu masina la munca.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Se vede ca Harry circula ocazional prin Bucuresti...

Pe Calarasi nu trebuie desfiintat tramvaiul, ci gasita o solutie ca sa incapa decent si tramvaiele si masinile, fara sa se incurce unele pe altele.
(La fel pe Dudesti...)

Interventiile chirurgicale sunt intotdeauna dureroase, dar necesare. Chiar daca pacientul se desparte cu greu de "organul cu care s-a nascut".

Quote from: dr4qul4 on April 23, 2018, 04:37:22 PM
Titanul nu are o alta sansa. Un cartier imens (si in continua dezvoltare) nu are o legatura decenta pe sina cu centrul. Avem metrou, dar ocoleste si oricum e partial si in curand neincapator si 2 linii de tramvai: Unul care se blocheaza pe C Calarasilor, si unul care se blocheaza pe Dudesti-Marasesti-11 Iunie, unde ai mult mai mult de demolat.

Stam cu ruine in picioare, si ne miram de ce toti vor sa mearga cu masina la munca.
+1
:cheers:

Iar daca tot vorbim despre case vechi si proprietari care le lasa sa se prabuseasca pentru a ridica un bloculet cu 4-5 etaje...
Uite un exemplu fotografiat saptamana trecuta:











In stanga, la numarul 17, avem un bloculet cu lift pentru masini...

Adica cladirea asta:

(La etajul 3, unde vedeti un steag, este... ambasada Muntenegrului !... )

Bine,nu pare ceva iesit din comun...
Si nici nu stiu ce stil are (daca are vreunul).
Dar se va prabusi si in locul ei va aparea un bloc similar celui de la numarul 17.

Si acum surprizaaaaaa....
Cladirea in paragina este in cartierul Aviatorilor, fix intre Bd.Aviatorilor si Bd. Kiseleff.
Adica aici: https://goo.gl/maps/Jvp7RvaanVt

Ca story general: nu daramam tot felul de "art nouveau", "neoromanesti" sau altele asemenea...
Doar le permitem proprietarilor sa le lase sa se macine, dupa care pe locul ruinelor pot cere o AC si vor "f...te" un bloc "art smecherescu, v-am facut prostilor!".
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

^^ ocazional...adica saptamanal ajung prin bucuresti :)))

Problema e lipsa unei legislatii reale atat in zona cladirilor vechi cat si a reglementarilor privind cladirile noi si modificari aduse in general cladirilor : AC pe fatada, vopsea monocolor, balcoane inchise etc

TibiV

Quote from: Harry on April 23, 2018, 11:47:11 PM
^^ ocazional...adica saptamanal ajung prin bucuresti :)))
Dar este clar ca nu ai incercat sa ajungi din Titan in centru, pe cele 2 (+2 x 1/2 variante (Vitan si Baba Novac care dau tot in Dudesti/Posta Vitan/Unirii... ;)

Quote from: Harry on April 23, 2018, 11:47:11 PM
Problema e lipsa unei legislatii reale atat in zona cladirilor vechi cat si a reglementarilor privind cladirile noi si modificari aduse in general cladirilor : AC pe fatada, vopsea monocolor, balcoane inchise etc
Asta da.
Vopsele monocolor si balcoane - astea deja sunt "mofturi de Viena"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Goldmund

Poate nu am fost inteles (v. si cate puncte negative am) si nu este bai, insa sunt adeptul orasului modern, bine structurat cu o legislatie corecta, clara dupa cum aduce aminte si Harry, adica Bucurestiul Nou, Bucurestiul comunist, Bucurestiul Vechi, etc..
Imi place cum se dezvolta orasul in zona Barbu Vacarescu, dar si Centrul Vechi, imi plac cartierele cu vile si case, dar cartierele comuniste, sau cele construite pe camp precum Militari Re.., sunt o catastrofa estetica si...umana(mama locuieste intr-un cartier comunist la et. 3, iar vis a vis are un bloc de 10 etaje, oribil)
Intr-un oras mare, istoria lui conteaza, doar istoria, daca nu cumva este New York si toti turistii vor sa vada doar turnurile si muzeele uriase...

Harry

^^ App de americani, ma uitam pe documente de la primariile unor orase din USA: Portland (Oregon), Miami, LA, NY s.a. si eram sincerr surprins ce regulament strict au privitor la protectia cladirilor/zonelor istorice. Intr-unul din documente scria clar ca AC nu trebuie sa fie la vedere, iar daca vrei sa iti extinzi casa, corpul nou trebuie sa fie facut in asa fel incat sa nu aecteze vizual sau in alt fel cladirea veche si sa poata fi eventual demolat fara a afecta cladirea veche. La naiba pana si aleea din curte era reglementata...

Harry

Maine am sa ajung la o intalnire cu Murad si am sa-l intreb daca va reface piscina cu valuri de la Lido.