[B] Bucurestiul istoric

Started by Ionut, February 01, 2014, 07:52:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cristi N

E un mic detaliu in stire, procesul a fost deschis de asociatia USB, nu de USR. Mai nou majoritatea membrilor sunt destul de pro dezvoltare/sistematizare chiar daca asta inseamna demolari in anumite cazuri. Membrii vechi intradevar vedeau monumente istorice peste tot, intre timp, odata cu extinderea accelerata lucrurile s-au mai schimbat si viziunea este orientata mai mult in directia progresista decat in cea conservatoare.


Am cam dat-o in politica, sper sa nu ma fugareasca foarte tare Ionut.

GDPR

#121
^Este vorba de ASB (Asociatia Salvati Bcurestiul), ce este controlata de N(e)icusor Dan. Dar din cate stiu, multi din consilierii USR de la "muncipiu" si sectoare sunt din vechea garda userista "conservatoare", asa ca preocuparile lor sunt mai mult pe parte de salvat spatii verzi si cladiri vechi. Nu stiu cum e treaba la nivel national, pot doar sa-l remarc in mod neplacut pe Gotiu care salveaza si el raul, ramul.

ghrt

Am observat mai de mult entuziasmul multora de pe forum pentru betonat şi asfaltat, poduri suspendate şi autostrăzi urbane. Eu nu sunt pentru metri cubi de beton şi ca mine sunt şi alţii. Consider că a trăi bine înseamnă a fi plăcut să te plimbi pe o stradă, nu a avea un bulevard larg pe care să alergi motorizat de la servici la super market şi apoi acasă iar pentru o plimbare în parc să te sui înainte în maşină.

Urbanismul este ştiinţa despre a trăi bine în oraşe. Faptul că e la pământ nu însemnă să îi trageţi câteva picioare în burtă. Faptul că trăim într-un oraş tot mai execrabil nu înseamnă că asta e direcţia aia bună.
Cont (aproape) inactiv.

GDPR

Cred ca nu sustine nimeni pe acest forum betonarea parcurilor sau blocurile autorizate in mod dubios si rasarite ca ciupercile in foste spatii verzi la cativa metri de ferestrele altor cladiri. Insa de aici pana la multe din cauzele sustinute de ASB e cale destul de lunga. Ia uite aici:

QuoteNr. unic (nr. format vechi): 47550/3/2011
ASOCIATIA SALVATI BUCURESTIUL CU SEDIUL ALES   Recurent Reclamant

Admite recursul formulat împotriva sentinţei civile nr. 3048/10.05.2016, casează în parte sentinţa recurată şi trimite cauza primei instante, în vederea rejudecării capetelor de cerere privind anularea autorizaţiilor de construire/desfiinţare nr. 596/08.12.2010 privind desfiinţarea imobilului din str. Buzeşti nr. 1, Bucureşti, sector 1 şi nr. 598/08.12.2010 privind desfiinţarea imobilului din str. Buzeşti nr. 3, Bucureşti, sector 1 şi reconstruirea de către pârâţi a acestor imobile pe amplasamentul anterior.

Document: Hotarâre 4808/2018  26.09.2018

Pe bune, sa reconstruiasca pe amplasamentul anterior, adica in mijlocul strazii??? Thanks, but no thanks!

Cristi N

Nu pot sa inteleg cum poate sa dea cineva o asemena sentinta, este o aberatie totala si din pacate nu e singura. Ok a fost demolata ilegal, aia care au semnat trebuie sa plateasca, mai departe puteau sa impuna reconstruirea pe un amplasament in aceiasi zona daca era cu adevarat o mare bijuterie, dar in mijlocul noului bulevard, wtf?
Din acelasi film face parte si retrocedarea in natura a diverselor propietati care acum se suprapun cu vreun parc sau zona verde dintre blocuri. Oamenii au tot dreptul sa fie despagubiti fie ca le dai un teren construibil fie ca ii despagubesti in bani.

GDPR

#125
Cladirile de la nr. 1 si 3 de pe Buzesti pe care ASB-ul le vrea construite pe vechiul amplasament sunt cinematograful Feroviarul si hotelul Marna. Intreb si eu: oare vor sa fie reconstruita doar fatada cinematografului? Restul cladirii se prabusise cu mult timp in urma: https://goo.gl/maps/CLnF7o3cuy72

Dar oare autorizatia de demolare a Manastirii Sarindar o fi fost legala? Eu zic sa dam in judecata primaria sa demoleze Cercul Militar National si sa o reconstruiasca pe acelasi amplasament.



https://www.zf.ro/ziarul-de-duminica/biserica-sarindar-inainte-de-demolare-3094534

ghrt

^^

Poate nu ar fi trebuit să fie bulevard pe acolo peste hala Matache de la bun început? Poate că şi un bulevard ar trebui demolat exact ca un bloc construit aiurea la 2 metri de ferestrele unora? Urbanismul e diferit de construcţii, şi ar trebui să se construiască numai dacă e ok dpdv urbanistic. Şi Ceauşeşcu a tăiat bulevarde lungi şi late, a construit blocuri ieftine, şi ne-am ales cu un oraş incredibil de urât şi la care oamenii nu mai ţin. Adică e mai frumos şi mai confortabil doar dacă îl compari cu uliţele înglodate de prin satele regăţene şi drumurile desfundate de prin oraşele mici.

Cât despre ce propui ca remedii, scuză-mă dar sunt frecţie. Bine că avem bulevard, o fi şi hala aia pe undeva, dacă nu mai e, amendaţi şi voi pe cineva: e un fel de câinele latră, caravana trece, nu îmi pasă de oamenii care trăiau acolo.
Scopul este de a se păstra ţesutul unui cartier, deoarece face parte dintr-o identitate şi un stil de viaţă. Îl păstrăm deoarece ar trebui să ne respectăm unii pe alţii. Pe ăia de acolo, prin curtea cărora vor unii să treacă cu maşina ca să ajungă mai repede undeva.


Cont (aproape) inactiv.

ghrt

@adrian rosca, hai invers, propune-le ălora de prin oraşele occidentale să îşi demoleze catedralele ca să construiască pe locul lor niscaiva cluburi cu pretenţii şi arhitectură clasică.
Cont (aproape) inactiv.

GDPR

Momentan Bucurestiul ocupa locul trei în topul oraselor cu cel mai aglomerat trafic din lume. Pe langa necesitatea de consolidare a cladirilor subrede din centru, asta e cea mai mare problema a orasului, care poate fi rezolvata si prin unele sistematizari urbane (exemplu la indemana: largirea Caii Calarasilor). In rest sunt povesti bune de inghitit daca locuiesti prin alta parte, nu in Bucuresti.

GDPR

O lectura interesanta: Planul director de sistematizare al Municipiului Bucuresti din 1935. Ai dreaq' burghezo-mosieri, cum puneau ei la cale demolarea Bucurestilor ca sa lase loc la noi bulevarde:


ghrt

Trăiesc în Bucureşti de când mă ştiu. Şi nu numai că trăiesc aici, dar prefer viaţa cu o ceainărie, o cafenea, un teatru, librării şi anticariate, parcuri şi trotuare animate. Şi îmi plac străzile relativ înguste, care nu te separă de celălalt trotuar. Apropo de trotuar, mă tem că nu mă prinde viaţa la ţară!
Iar în Bucureşti îmi folosesc curent maşina şi cartela de metrou. Foarte rar cardul Activ al STBului. Deloc bicicleta, după ce era să o mierlesc.

Părerea mea este că maşina personală nu este o soluţie adecvată traiului în oraş. Cumva trebuie rezolvat transportul în comun. Aşa cum utilizăm în comun o reţea de canalizare, o reţea de apă, de electricitate etc, tot aşa ar trebui să existe şi o reţea de mijloace de transport în comun. Da, e confortabilă, da, e foarte utilă la cărat cumpărături grele (dar care se pot aproviziona săptămânal), dar în Bucureşti compensează în realitate lipsa transportului în comun sau disconfortul major al acestuia, gen timpi mari de aşteptare, aglomeraţie, staţii impracticabile iarna, mizerie şi înăuntru şi afară. După cum ai postat chiar tu, edilii bucureşteni nu au auzit încă de transport public. Nu auziseră nici în interbelic, când totuşi se mai făceau lotizări care astăzi dau o valoare cartierelor rezultate, nu au auzit nici acum. Mai trist e că nu prea se aude nici în discuţiile private. Nici pe aici, unde STBul este un subiect minor.

Ai spus de Calea Călăraşilor. Eu trec des... dar nu pe ea. Nu am de ce să îmi rup maşina pe calea tramvaiului. Sunt două-trei rute alternative decente, mai prietenoase cu maşina mea. Şi mai rapide, dar asta ţine de câţi circulă pe ele.
Cred că ar trebui să rămână cât mai apropiată de prezent, cu recondiţionările şi consolidările de rigoare. Tramvaiul o poate lua pe dedesubt. Nu e greu să intre în subteran pe porţiunea de după Delea Veche până la capăt şi respectiv pe Ferdinand. Adică e imposibil pentru primarii bucureşteni dar nu cred că e greu ca soluţie tehnică, iar costurile nu cred că sunt prohibitive. Plus că ar merge şi mai bine, până la Republica poate avea fără probleme cale separată de rulare.

Dacă mă întrebi pe mine, aş propune rezolvarea intersecţiei dintre A2 şi Drumul între Tarlale. DîT e o străduţă 1+1, dar care este conectată la 2 bulevarde 2+2. Şi care e practicabilă doar pe întuneric, unde o grămadă de oameni îşi pierd zilnic timpul şi unde nici nu e de demolat pe lângă şi oricum pe acolo e o zonă industrială minoră. Fără alternative adecvate.

Pe de altă parte, în cartierul prin care trece CC, dacă mai cade o vilă, se mai face un P+x, evident va fi nevoie de ceva mai lat. Eventual un bulevard. S-ar putea să nu îmi mai pese, pentru că deşi sunt bucureştean get-beget, mă gândesc să nu mă mai prindă pensia pe aici, cauza principală fiind calitatea extrem de scăzută a vieţii citadine. Îmi place să merg pe jos şi cu transportul în comun, nu cu maşina. La urma urmei, ceainării şi teatre găsesc şi în alte oraşe, şi tot acolo găsesc soluţii urbanistice care îmi permit o viaţă frumoasă şi relaxată prin oraş.
Cont (aproape) inactiv.

ghrt

Apropo, la Chicago au închis (au astupat galeriile) metroul ca să asigure supremaţia automobilului. Cine vrea cu maşina, are unde se simţi acasă.
Cont (aproape) inactiv.

Ionut

Mai oameni buni, comentati va rog ontopic. Adica despre cladirile istorice din Bucuresti. Deviati rau de tot.

Harry

Sa revenim on topic cu ceva superb. Magheru - 1937


Harry

Amintiri dintr-un Bucuresti frumos