Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kimi

Am spus experiment. Pentru un weekend.

Daca vrei detaliez:
Solutii tehnice exista. Camere precum cele de rovinieta. Mai avem solutia de la podul de la Cernavoda.
Localnicii se exclud usor cu o interogare a bazei de date de la DRPCIV.
Taxarea se face dupa X ore daca nu se iese la capatul celalalt in acest interval (tranzit). Nu trebuie returnata nicio taxa. Si rovigneta o poti plati pana la ora 24, altfel nu esti taxat.

Pentru gratuitate pe tren nu trebuie modificare legislativa. Pur si simplu nu verifici biletele intre Bucuresti si VP. Solutii se gasesc daca se vrea.
Iar in statiuni exista taxiuri de la gara pana la pensiune. Sa nu fim carcotasi.

Nu promovez taxele, dimpotriva. Dar asa cum avem taxe la Cernavoda si nu se plange nimeni putem aplica un experiment timp de un weekend. Abia dupa putem trage concluzii daca ajuta la ceva sau e un efort in zadar.

dr4qul4

pe mine nu ma deranjeaza valoarea taxelor, ci numarul lor.
Solutia aia tehnica de care spui tu, nu va functiona. Nimeni nu va plati taxa si in caz de amenda cineva o va contesta si dupa ce va castiga, se va scoate in afara legii.

Pt trenuri iti repet: poti face oricate trenuri gratis. Nu vei atrage nici macar 10% din cei care folosesc acum masina.  Tu ori nu ai masina, ori nu stai in Bucuresti.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Kimi

Quote from: dr4qul4 on May 26, 2021, 03:02:19 PM
Tu ori nu ai masina, ori nu stai in Bucuresti.

Spune-mi te rog cum ai tras concluzia asta.

In Bucuresti cat am stat lasam masina unde gaseam loc si nu o mutam de acolo. Foloseam doar metroul, uber si picioarele. In Cluj la fel. E mult mai relaxant psihic decat statul la semafoare si mai ales sa gasesti un loc de parcare. Si ajungeam mai repede.

Dar astea sunt exceptii. In alte zone din tara unde nu ai transport in comun pus la punct sau buget generos pentru taxi lipsa masinii e un chin.

Repet, la Cernavoda de ce nu contesta nimeni?

dr4qul4

Se pare ca am tras concluzia corecta. Niciun bucurestean care merge pe VP nu va cere trenuri gratis.
Si se pare ca tu nu intelegi. Nu am nici o problema cu taxele. Chiar sunt de parere ca sunt prea mici (masina e un lux si sunt dispus sa platesc pt a o folosi).
Singura mea problema e cu modalitatea de plata. Ce propui tu este mult prea complicat. La Fetesti (ca la Cernavoda nu ai statie) ai taxare punctuala. Asta se poate face. Dar chiar si asa provoci aglomeratie.
Pentru ca vezi tu, daca taxezi esti obligat sa oferi posibilitatea de plata si celor care vor sa plateasca in numerar.
Si unde pui statiile de taxare? una e sa o pui pe o autostrada, intr-un loc special construit, si alta e sa le pui in statiuni. Spun statii pentru ca probabil vei pune mai multe. Desi poate nu ar strica una singura la Nistoresti. Dar va trebui sa gasesti modalitati prin care sa nu fie ocolite ca blochezi strazile laturalnice.

Si mai ai o problema, localnicii. La Fetesti nu ai trafic local. Aici vei avea. Si multi localnici au masini de leasing...inmatriculate in B sau in IF, . Asa ca spor la exceptat de la taxa pe baza numarului de inmatriculare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

jaston

Se mai aude ceva de alternativa DN1 Campina - Valea Doftanei - Sacele?

Sent from my SM-A515F using Tapatalk


naivu

^Cat e cineva de bun simt la CNAIR/MT nici nu o sa auzi! S-a inceput deja elaborarea SF pt A pe VP, celelalte variante nu sunt nici in stadiu de pregatire pt demararea licitatiei de SF (ar fi f probabil gata dupa A pe VP).

vancouver

Degeaba faci trenul gratis, daca WC-ul din tren si din gara pute! Pe mine nu ma prinzi pe acolo, mai ales prin jegul din Gara de Nord, cata vreme am masina.

Degeaba faci trenul gratis, daca dumininca seara nu sunt decat 5 trenuri si unele asa de pline, de risti sa nu mai ajungi la Bucuresti, ca ramai pe afara.

Degeaba faci trenul gratis, daca sunt anumite ore, cand stai peste o ora sa astepti urmatorul tren. Ca nimeni n-are chef mai ales iarna sa inghete in gara sau vara sa se cloceasca, cand in masina ai aer conditionat si caldura.

Eu nu vreau tren gratis, ci tren civilizat, nu exagerat de aglomerat, ca sa fiu nevoit sa-i miros transpiratia de la schi celui care sta langa mine in picioare pe culoar. (adica trebuie trenuri multe).


Ca sa fie trenul civilizat trebuie echipa de igienizat WC-urile in fiecare tren, care sa mearga din vagon in vagon sa faca curat. PERMANENT. Trebuie in fiecare gara echipa de curatenie non-stop, care sa treaca din 30 in 30 minute sa faca curat. Cu lista si semnatura. Ca la McDonalds. Trebuie echipa de reparat, care sa treaca o data pe zi din gara in gara, sa verifice toate instalatiile si sa repare ce se strica.

Daca nu intelegeti chestia asta, daca credeti ca treaba cu WC-urile nu e importanta, atunci papa. Pe mine si multe alte mii de oameni nu ne prindeti in tren.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TVlad

Bravo, acum am si eu curajul sa spun ca unul din motivele pentru care nu mai merg cu trenul e exact mirosul de urina si jeg. Dintotdeauna a fost asa la CFR (sau, ma rog, in cursul vietii mele) dar pina acum vreo 10 ani macar puteai sa deschizi geamul si sa aerisesti. Acum esti obligat sa suporti acelasi miros dar statut. Ciudat cum primul lucru care imi vine in memorie cind vad o poza cu o rama TE e mirosul acru caracteristic. Cu vagoanele mai noi e la fel dar combinat cu un puternic deodorant de toaleta pentru camuflarea porcariei :)

Inca un aspect: daca oamenii si-au asumat riscul de a sta in masina 3 ore in plus, inseamna ca au motive intemeiate sa evite transportul feroviar. Mi se pare inacceptabil sa vina statul si sa spuna 'stiu eu mai bine, te taxez de nu te vezi si o sa fii nevoit sa mergi cu trenul'.

Probabil s-a mai discutat: costurile amenajarii drumului pe Valea Doftanei sint destul de mari si nu merita sa se lucreze concomitent cu A3. Inteleg ca nici localnicii nu sint tocmai incintati.

dr4qul4

Bucuresti-Busteni faci maxim 4 ore in weekend. Doar ca trebuie sa eviti perioada de maxima aglomeratie (nu-i inteleg pe cei care pleaca la 8-9 si la Nistoresti zic..nu ne asteptam).
Cu trenul cat faci? includem aici plecat de acasa, metrou/ratb, cumparat bilet si urcat in tren, coborat din tren, cautat taxi in Busteni, ajuns la pensiune.
Sa zicem ca pleci de acasa din zona Pallady sau Popesti.  :D
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vladioan_bv

mie imi vine rau cand vad o postare nou pe acest topic, mai ales cand se vine cu o alta idee de implementare. Fratilor, nu se va face! tind sa cred ca nici autostrada. pai daca documentatia o sa fie gata la urmatoarea guvernare, (nu mai zic ca o sa fie a psd) daca o sa avem utilaj pe ploiesti comarnic o sa fim foarte norocosi. si l=am mai auzit si pe citu zicand ca in guvernarea asta trecem carpatii [bai, m-am saturat cat (ne) pot mintii astia) :)) pe unde? pe a3 nu o sa fie documentatie, pe a8 de abia avem pe capete. de sector montan cand? si mai avem sperante ca pe VP poate se face ceva pe DN1 Campina - Valea Doftanei - Sacele....

oc7avian

Descrierea aia a trenului, mai ales pe Valea Prahovei, mă surprinde. E departe de realitate în ultimii ani cel puțin. În afară de budă... acolo e haos chiar dacă se curăță perfect dimineață. Inclusiv la privat.

O să sintetizez motive (deduse personal) pentru care nu merge mai multă lume cu trenul, pe care le-am mai enumerat prin thread-ul ăsta:

  • nu găseai loc decât cu câteva zile înainte (deobicei libere la ore proaste, însă afirmație la timpul trecut pentru că nu știm impactul eliminării gratuității studenților)
  • te suprapui cu naveta de la Ploiești (combinat cu primul punct, ai oameni pe culoar, deci AC-ul nu mai face față => disconfort)
  • număr extraordinar de redus de IR-uri pentru întors (de capacitate ridicată avem acum 6 trenuri după prânz, dintre care 2 ajung după 10pm, deci la risc continuarea drumului spre casă cu transportul public)
  • RE mai rapide ca mașina, dar mai lente ca IR-ul, cu vagoane inconfortabile
  • vagoane de scurt parcurs inclusiv pe IR, de juri că nu mai calci în CFR toată viața la cât de incomod a fost, chiar dacă ar fi curat lună

Curățenia mi se pare că se îmbunătățește treptat treptat. Am început să văd praful ăla gros și clisos tot mai rar. Am văzut echipe de curățenie în Gara de Nord pentru trenurile care sunt în tranzit.

pasadia

Quote[...]  și acum singura soluție luată în considerare tot de politicieni, ca să nu dărâme cartiere întregi, este să se facă tuneluri prin munți, care sunt foarte scumpe și greu de făcut. Posibil să rămânem și fără autostradă și fără drum lărgit la 4 benzi, dacă se insistă pe varianta cu tuneluri, care dacă sunt prea multe, nu o să mai facă rentabilă autostrada.

De aici: https://www.revistasinteza.ro/nicolae-noica-inginer-pentru-ca-au-construit-peste-traseul-autostrazii-bucuresti-brasov-posibil-sa-ramanem-si-fara-autostrada-si-fara-drum-largit-la-patru-benzi

Altfel spus - facem orice, dar numai sa nu fie vorba despre tuneluri. Și asta e Noica, nu vreun neica nimeni. Dar dacă asta e capacitatea inginerilor noștri de drumuri (aia vechi, care învârt totul prin instituții și Search), ce naiba sa ceri?
Mă rog, sa fim optimiști și să presupunem că pensionarea astora ne va aduce niste oameni care nu se sperie de noțiunea de tunel.

vladioan_bv


vancouver

Nu luati in seama ce spune unul ca Nicolae Noica. Iaca aici, ca sa va lamuriti cum gandeste omul: "Cel mai mare obstacol este cel al incompetenței decidenților politici. Nu ne lipsesc nici specialiștii, nici experiența, nici forța de muncă, nici măcar finanțarea (avem capacitatea să face lucrări și din fonduri proprii sau PPP, care începuse să se miște). Ne trebuie doar voință politică. Atât!"

Deci omu tot la spagutza aia ratata de vreo 500.000.000 € trage. Fara licitatie, fara concurenta, totul aranjat frumos. Ca pentru asta Romania tre' sa plateasca 8-9 miliarde de euro la o lucrare care se poate face si cu 300-400 de milioane partea Romaniei si inca 1 miliard de la UE, asta pe tovarasu nu-l mai intereseaza. Sa plateasca fraierii...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

rt25

Quote from: oc7avian on May 26, 2021, 08:39:30 PM

O să sintetizez motive (deduse personal) pentru care nu merge mai multă lume cu trenul, pe care le-am mai enumerat prin thread-ul ăsta:

  • nu găseai loc decât cu câteva zile înainte (deobicei libere la ore proaste, însă afirmație la timpul trecut pentru că nu știm impactul eliminării gratuității studenților)
  • te suprapui cu naveta de la Ploiești (combinat cu primul punct, ai oameni pe culoar, deci AC-ul nu mai face față => disconfort)
  • număr extraordinar de redus de IR-uri pentru întors (de capacitate ridicată avem acum 6 trenuri după prânz, dintre care 2 ajung după 10pm, deci la risc continuarea drumului spre casă cu transportul public)
  • RE mai rapide ca mașina, dar mai lente ca IR-ul, cu vagoane inconfortabile
  • vagoane de scurt parcurs inclusiv pe IR, de juri că nu mai calci în CFR toată viața la cât de incomod a fost, chiar dacă ar fi curat lună

Parerea mea e ca trenul a devenit ne-atractiv odata cu 2 evenimente (evident, lista de mai sus e corecta):
- gratuitatea pentru studenti
- criza vagoanelor CFR

Ce se intampla e ca prin ~2000-2010 trenurile CFR circulau Bucuresti-BV cu 10+ vagoane. Acum au ajuns sa fie trenuri cu 3 (trei) vagoane.
Degeaba sunt 2 trenuri pe ora (da e corect, duminica dupa-amiaza pe relatia de intors, BV-Bucuresti ai chiar si 2 trenuri intr-o ora, puteti verifica), daca ai 3 "autobuze" Astra Trans, Regio Calatori si un CFR Regio cu 2 vagoane.

in 2010-2011 te prezentai in gara cu 10 minute inainte si iti cumparai bileti si te urcai in tren. Acum, studentii isi cumpara biletele gratuite cu saptamani inainte, asa ca "ciu-ciu" loc de stat jos in trenuri CFR (acum = perioada pre-pandemica :) ). Iar cele private merg in regim de tren personal (adica fara loc rezervat), mai putin cel de la Softronic, dar care are cred maxim 200 de locuri, deci bafta sa gasesti loc.

Daca mergi pana la BV, rareori mergi cu o servieta, deci ai si un bagaj si nu prea iti vine sa stai 2h 45' in picioare.
In 2019, eu inclusiv am vrut sa merg cu trenul intr-o vineri la Brasov pentru ca nu aveam bagaje si mergeam doar eu, nu am gasit nici macar loc de stat in picioare, asa ca ... m-am intors acasa in Bucuresti si am luat masina... (ratasem personalul de la Regio Calatori fara rezervare de loc, aveam optiuni doar trenuri IR de la CFR care sa ajunga inainte de 23.00 la BV)

Rezumat: tot ce trebuie sa se intample pe tren sa redevina atractiv: sa gasesti loc, sa nu stai inghesuit si sa fie predictibil. 1 tren pe ora e perfect acceptabil. Mie imi e acceptabil sa astept 1h in gara de nord daca am pierdut un tren sa il iau pe urmatorul, nu e chiar asa de rau, doar sa stiu ca la urmatorul gasesc si loc si chiar vine si pleaca la ora specificata.