Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

nenea_hartia

^ Păi ăștia susțin că varianta ar fi doar pentru turisme. Evident, super aberație să investești sume mari în DJ-ul ăsta doar ca să fie tranzitat de automobile, dar asta e varianta oficială. Nu-mi dau seama care sunt resorturile pentru care prostia asta e scoasă de la naftalină de fiecare guvernare, zona e slab locuită și nu există politicieni influenți sau mari baroni locali pe acolo care să fie interesați de așa ceva (afacerea lui Florin Anghel e oale și ulcele), dimpotrivă, ăia care defrișează pădurile nu-și doresc în nici un caz modernizarea DJ102I până la Săcele (bun, ,,modernizare" în stilul C...R, cu jdemii de ace de păr în Pasul Predeluș). Nici ăia care au băgat jumătate din cursul Doftanei în subteran pentru MHC-urile lor, fără să asigure debitul legal de servitute, nu-și doresc lucrul ăsta, mi-e imposibil să înțeleg cine împinge ideea asta în față la fiecare 2-3 ani.

cristi5

Pentru ca e f mult trafic local care interactioneaza cu cel de tranzit, pe langa vederea de ansamblu a VP la zoom 12, gasiti aici zoom 15 (la care se vede traficul de pe toate strazile) pe Sinaia, Busteni, Predeal

http://pum2.project-online.se/data/timelapses/videos/

Vederea de ansamblu in continuare la

http://pum.project-online.se/maps/data/timelapses/videos/VP/

GDC

Quote from: TibiV on January 19, 2020, 11:21:55 PM
https://economie.hotnews.ro/stiri-companii-23609713-orban-autostrazile-comarnic-brasov-sibiu-pitesti-pot-realizate-cinci-ani-daca-ramane-pnl-guvernare-comarnic-brasov-putea-facuta-bani-buget-iar-pentru-mures-iasi-vor-cerute-fonduri-europene.htm

QuoteOrban: Autostrăzile Comarnic- Brașov și Sibiu-Pitești pot fi realizate în cinci ani, dacă rămâne PNL la guvernare/ Comarnic- Brașov ar putea fi făcută cu bani de la buget, iar pentru Tg Mureș- Iași vor fi cerute fonduri europene

Ce a mai spus despre Comarnic- Brașov:

Până la finalul lunii ianuarie vom lua o decizie. Cred că trebuie făcută pe finanțare din buget, nu pe PPP. Trebuie revizuit de urgență studiul de fezabilitate și pornită licitația și finanțată din buget. Asta e soluția mea, care e cea mai simplă. Sunt cei mai mari indici de trafic pe DN1.

Dacă mă întrebaţi pe mine care este punctul meu de vedere eu cred că nu are rost să ne complicăm într-un PPP, acolo trebuie să-l facem pe buget. Trebuie revizuit de urgenţă studiul de fezabilitate, că studiul de fezabilitate e un pic mai vechi, revizuirea nu înseamnă, după părerea mea, schimbarea soluţiei tehnice, ceea ce înseamnă o durată mai scurtă de revizuire a studiului de fezabilitate şi să dăm drumul la licitaţie şi să finanţăm din buget. Asta este decizia mea, care e cea mai simplă, controlezi cel mai bine toţi paşii procedurali.

Trecând peste declarația de an electoral, observ o gândire din punctul meu de vedere periculoasă: a nu se schimba soluția tehnică. Care, dacă îmi aduc bine aminte, înseamnă să mergem cu viaductele alea de-a lungul Prahovei. O soluţie inestetică, absolut dezavantajoasă pentru mediu și care, părere personală, îți va tăia tot cheful să mergi pe Valea Prahovei pentru a te bucura de munte (vei vedea stâlpi în loc de munți).

De aceea (re)lansez o idee care s-ar putea să nu fie agreată la primă vedere de mulţi: autostrada nu trebuie să treacă pe Valea Prahovei. O soluție pe Valea Doftanei a fost prezentată la un moment dat de @vancouver. Cred că traficul de tranzit va trebui separat de traficul cauzat de turism. Se discută pe alt thread de soluții pentru DN1 în zonă. Clar că trebuie găsit ceva și acolo, cel mai elegant, dar care mănâncă timp, ar fi tuneluri 1+1. Dar să faci autostradă acolo pe care să aduci și toate camioanele de pe DN1A, oare nu va creea mai multe probleme și nu va distruge tot ce e "turistic" la Valea Prahovei?

Ceea ce vreau să pornesc e o discuție generală de soluție completă în zonă atât pentru traficul de tranzit, cât și pentru turism. Părerea mea: două trasee separate pentru turiști și tranzit, cu geometrii de secol XXI, nu neapărat autostradă, ci poate doar HP pentru început pe partea de tranzit.

pasadia

Solutia lui vancouver (ma rog, nu era a lui ci a altui contributor de pe alt forum), presupunea un traseu si mai ocolit, pe la Tabla Butii, pe la est de Ciucas, prin comuna Vama Buzaului. In sine o tampenie, pe tiparul de a face lucrurile complicate daca si-asa nu se intampla nicicum.

La fel si asta cu valea Doftanei: hai sa separam traficul de tranzit de cel local pentru a constata ca nu sta in picioare investitia (nu e fezabila) luand in calcul doar cate jumatate de trafic si prin urmare vom putea sa spunem ca solutia din prezent e perfecta. Dar ma amuza justificarea: daca facem tuneluri ""mananca timp". Prin urmare voi spune asa:

- resursa bani exista. Ea nu trebuie sa existe ACUM, ea trebuie sa exista pe o perioada de timp lunga (probabil vorbim de cheltuieli impartite pe o perioada de 7-10 ani) si nici macar nu e obligatoriu sa folosesti fonduri europene (desi exista si acestea, dar probabil se va ajunge la un procent de cofinantare mai redus)

- la fel, resursa timp exista. Da, avem impresia ca meritam autostrazi ACUM, dar hai sa fim seriosi - aceasta societate va trai cu acelasi cost ca si pana acum (financiar, de vieti umane, etc..). Nu se va opri din loc, nu va face un nou "15 minute pe 15 martie"... Nu e obligatoriu sa terminam toate autostrazile in 3, 5 sau 10 ani, dar e OBLIGATORIU sa constuim corect, cu cap.

horatiu.cosma

Discutia pe care vrei sa o pornesti e pornita pe forum de vreo 5 ani minim. Traficul de tranzit e foarte mic comparativ cu cel cu destinatie statiunile de pe VP. Avem de "ieri" o problema mare pe VP si vrem sa rezolvam 10-20% din ea peste 5 ani, grozava solutie. Pentru cine nu e evident inca, solutia cea mai apropiata de rezolvarea completa a problemei e CoBra, eventual un HP in prima faza.

GDC

@pasadia: ca să fie clar, eu sunt pentru tuneluri pe DN1. Doar că până sunt gata mai trebuie făcut și altceva.
Referitor la soluția pe Valea Doftanei: investiţia stă în picioare atâta timp cât nu ceri autostradă FP. O rută decentă de tranzit trebuie să existe. Doar că eu nu cred că trebuie să fie aceeași cu aia de turism. Traseul lui @vancouver poate ar prost, recunosc că nu l-am analizat, doar văzut fugitiv, dar chiar Valea Prahovei e singurul traseu bun? Construitul cu cap chiar implică autostradă prin mijlocul stațiunilor?

@horatiu.cosma: eu nu vreau să rezolv 10-20% din ea peste 5 ani (bănuiesc că te referi la tranzitul de turism pe DN1) Eu vreau ca soluția pe Valea Prahovei care oricum va apărea peste 10 ani (atât vor dura minim tunelurile prin dreptul localităților pe care le susțin și eu, dar hai să fim realiști) să nu fie înrăutățită cu 20% din cauza traficului de tranzit (aici mă refer la DN1A). Eu doar trag un semnal de atenționare (nici măcar de alarmă) că autostrada nu e soluția magică pentru toate problemele de trafic.

În rest sper măcar că sunteți de acord că pe Valea Prahovei trebuie tuneluri și nu viaducte prin mijlocul stațiunilor.

dr4qul4

Pentru toti cei care merg pe VP sau spre bran este clar ca solutia este CoBra. Poate fi si Hp pentru inceput.
Nodurile trebuie sa fie putin mai lungi. Eventual ar merge si niste parcari cu plata exact in noduri!
Ar mai fi o solutie sa facem noduri doar la Dn71 sau centura (ideal ar fi ca breteaua de iesire sa fie o extensie a centurii pana la intersectia cu DN71) si la sud de Predeal. Noduri care sa se inchida pe directia de iesire in cazul in care se blocheaza statiunile.
In functie de traseul autostrazii, ar mai merge un nod la Busteni (cu drumul spre Gura Diham) sau Azuga, dar aici este mult mai complicat.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GDC

Soluția e CoBra pentru turiștii care merg pe Valea Prahovei, dar când ai CoBra ce faci cu traficul de pe DN1A? Îl lași tot acolo sau îi dai drumul pe CoBra?

Total de acord cu soluție trainică pe Valea Prahovei, dar mai peste tot în Europa autostrada nu trece prin zona cu stațiuni. Or fi având și amărâții ăia o motivație.

Dacă traficul de turiști o cere sunt de acord și cu tunel cu 3 benzi pe lângă stațiuni (exagerez evident, sunt zone turistice în Europa mult mai mari și aglomerate și tuneluri cu 2 benzi sunt arhisuficiente), dar hai să nu facem din drum turistic, drum de tranzit.

Kimi

Nu stiu daca s-a mai discutat, dar...

Personal nu pot sa inteleg de ce se insista ca A3 sa treaca pe Valea Prahovei, prin statiuni. E la mintea cocosului ca implica niste costuri uriase, fie ele de executie, mediu sau exproprieri.

A3 ar trebui sa fie o centura de tranzit intre Comarnic si Brasov care sa strabata cel mai rentabil traseu intre cele doua.
Pentru traficul de weekend o solutie ar fi suplimentarea garniturilor de tren cu tarife preferentiale in weekend si eventual o taxa auto de statiune valabila doar in weekend/ziua.


Propunerea mea alternativa de traseu (inca nu l-am luat la pas dar pare mult mai facil ca si VP):



Mi se pare mult mai realizabil avand in vedere tara in care traim.
1. Leaga direct Comarnicul de centura Brasov.
2. Incomparabil mai putine exproprieri.
3. Relief mai usor.
4. Lungime totala similara cu VP

Singura zona mai critica mi se pare la barajul Sacele unde trebuie analizate mai multe variante in functie de un studiu (serios) de fezabilitate.


Parerea mea.

TibiV

S-a mai discutat mult, dar...

Blocajul din fiecare week-end (si fiecare sarbataoare) de pe DN1 este produs fix de turistii care vin/pleaca in/din statiunile de pe VP.
Variantele care ocolesc VP vor lasa problema fix in aceeasi stare. Inacceptabil si pentru turisti, si pentru politicienii care vor voturile turistilor.
Evitarea VP este utila exclusiv pentru tranzit, dar ambuteiajele nu sunt provocate de tranzit.

Parerea mea...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

^^
Se face CoBra pe VP din același motiv pentru care coridorul IV european trece prin București, deși poate ar exista vreo soluție mai "rentabilă" care să scurteze Constanța-Arad cu câțiva km.

dr4qul4

Da, las toate camioanele sa treaca pe CoBra. Un procent destul de mare din camioanele alea au ca destinatie/plecare chiar statiunile de pe VP sau cele din zona Rasnov-Moeciu.
Daca reusesti sa elimini blocajele, orice camion va face sub 1 ora pe cei 55 de km.
Pe Valea Doftanei se paote face un DJ, eventual si o partie de Ski, dar orice solutie care trimite camioanele la peste 1000m este o solutie proasta.
pasul Predelus are 1295m, si distanta in linie dreapta intre cele 2 puncte unde vaile putin (altitudine de 950m respectiv 990m la capete) este de vreo 7,5 km. Adica am avea nevoie de un tunel de 7,5 km doar pe sub pasul Predelus. Probabil ar mai fi nevoie si de altele, ca de la Tesila la Comarnic numai plat nu e.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Varianta pe la Valenii de Munte - Pasul Boncuta - Vama Buzaului nu imi apartine. Apartine lui @eduard si a prezentat-o aici: https://dezbate.construim-romania.ro/t/drum-rapid-ploiesti-brasov-prin-pasul-boncuta/206/1.

Eu doar am propus niste modificari ale solutiei propuse de el, se poate vedea in discutia care a avut loc la acel link.

Avantajul cel mai mare - sustine @eduard - ar fi numarul mic de tunele. Zice el:
QuoteTraseul propus de mine ar necesita doar 5 tunele totalizând 1800 m, astfel :
Tunel Valenii -de Munte - 350 m
Tunel Mâneciu - 350 m
Tunel Valea Telejenel - 600 m
Tunel Mare Crivina - 300 m
Tunel mic Crivina - 200 m

Comparatie Valea Prahovei:
QuoteComarnic_Predeal : 22 poduri, 3 viaducte, 7 pasaje CF, dar, MAI ALES, se prevãd 2 km 600 m pentru cele 18 TUNELE NECESARE !!!
Iar de la Predeal la Rasnov fara un tunel zdravan pe langa Paraul Rece nu se poate.


Problema cea mai mare pe care o vad eu, atat prin Pasul Boncuta, cat si orice alta varianta care nu este prin Valea Prahovei: NEMULTUMIREA POPULARA. Care nu este de neglijat. Acele ambuteiaje uriase care se produc si care vor continua in perioada turistica, daca se face autostrada prin alta parte. Da, stiu, ambuteiajele vor exista SI ATUNCI CAND SE FACE AUTOSTRADA PRIN VALEA PRAHOVEI. Dar oamenii nu inteleg asta acum. Poporul vrea autostrada si nu se poate sa fie fentat si refuzat. Partidele sunt politice, trebuie sa asculte electoratul, deci parerea mea personala: ORICE AR FI A3 TREBUIE SA MEARGA PE VALEA PRAHOVEI !



Strategia elaborata de mine pentru Valea Prahovei, impreuna cu colegii de la ASCORO prevede realizarea A3 pe VP, dar etapizat, in ca. 20 de ani - mai ales ca orisicat, fara 15 ani nu scapam din motive tehnice si tehnologice. Degeaba se lauda politicienii cu diverse abureli cu 5 ani cu PPP sau buget sau egal. Nu o sa iasa in 5 ani.

Strategia propusa de mine + ASCORO pentru VP este cea de pe contributors, dar cel mai bine se vede aici: https://www.construim-romania.ro/2018/03/21/strategie-pentru-dezvoltarea-infrastructurii-pe-valea-prahovei/. Posibil unele aspecte sa fie invechite deja, propunerea este din martie 2018, ar trebui ajustate mai ales termenele, ca de atunci nu s-a miscat nici un deget, deci totul se amana cu minim 2 ani.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Dagda

^ apropo de propunerea ASCORO, @vancouver de ce nu e Brasovul destinatia finala pentru solutia propusa pt tren?

danpandrea

Orice discuție despre A3 pe Valea Doftanei mi se pare pierdere de timp, din moment ce deja se lucrează între Cristian și Râșnov.