Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pasadia

@vancouver cu asemenea cifre de trafic ar trebui sa consideri PPP-ul că fiind soluția perfectă căci ar fi destui care să plătească taxa. Noroc că realitatea e mult mai prozaică și mai apropiată de celebra "creștere zero" a lui Vacaroiu.

Tomcat1974

Problema major la VP va fii clar descarcarea de pe autostrada a traficului in statiuni .. Desi asta se poae prevedea si proiecta ceva bretea lunga la coborarea de pe autostrada.

StefanCelMare

#92
Traficul de marfă poate fi deviat la ore de vârf de pe Valea Prahovei (Brașov - Cheia - se face și acum).
De asemenea, se poate impune reducerea vitezei pe viitoarea autostradă la ore de vârf (prin afișaj pe panourile electronice).
Dacă se impune dur regula (cu sistem radar automatizat), atunci vei avea surpriza că numărul de congestii de trafic se reduce.
https://sydney.edu.au/business/news-and-events/news/2018/12/21/does-slower-driving-make-us-go-faster-.html
Reducerea vitezei duce și la reducerea poluării (poate fi luată în considerare ca măsură permanentă).
https://www.eea.europa.eu/themes/transport/speed-limits-fuel-consumption-and
Eu zic că A3 Co-Bra are sens, chiar dacă evident nu este ideală pentru zonă (estetic).
Pentru București - VP, soluția optimă evidentă pentru turism ar fi pe calea ferată (combinat cu taxe mari pentru acces auto în stațiune fără loc de parcare asigurat la cazare - dar pentru asta, ai nevoie de A3).

pelan87

Dar pana la urma, pentru Comarnic - Brasov nu s-a mai facut nicio revizuire a studiului de fezabilitate, nu? Parca prin 2016 - 2017 au fost ceva incercari, esuate, de a atribui contractul pt revizuire.
Adica, stie cineva ce avem acum pe masa pt Comarnic - Brasov? Eu imi amintesc ca au fost mai multe SF-uri, cu mai multi sau mai putini km de tunel, a mai fost si maculatura de studiu de fundamentare facut de CNSP in 2018, dar exista ceva documentatie concreta acum?

danpandrea

@vancouver: 100.000 de mașini cu destinația Valea Prahovei mi se pare enorm, chiar și cu un A3 existent. 20k colo, 20k dincolo - oamenii ăia unde vor fi cazați?

"Sosirile înregistrate în structurile de primire turistică din luna octombrie 2019 au însumat 46961 turişti, în scădere față de luna octombrie 2018 cu 6,4% şi în scădere față de luna septembrie 2019 cu 11,8%."

Asta este o statistică pe tot județul Prahova (deci fără Predeal), iar întrebarea logică este: cât se mai poate construi pe Valea Prahovei? În condițiile în care oamenii nu vor avea unde să stea și unde să mănânce, vor mai aborda stațiunile de pe VP sau, așa cum a menționat cineva anterior, vor merge și dincolo de Brașov?

miahi

^^Nu toata lumea sta pe VP in "structurile de primire turistică" sau mananca la "unităti de alimentatie publică" . Nu toate aceste unitati declara oficial tot businessul de turism rezultat.

Poate ca o solutie destul de laborioasa ar fi sa extrapolam un procent din datele de trafic / tranzit (rutier si c.f. ) si datele turistice oficiale. Cum sunt secret de stat sau imposibil de obtinut, pare lupta cu morile de vant. 

dr4qul4

Statistica aia e fara Predeal, dar si fara Bran, Rasnov, Rucar, Moeciu si Zarnesti. Nu sunt pe VP dar Co-Bra ar ajunge si acolo.
Si este si fara turistii cazati in pensiuni neclasificate si fara proprietari de case de vacanta.
Cel putin in zona Rucar-Bran-Rasnov eu nu am completat nici macar o data vreo foaie de cazare. In Predeal mi s-a mai intamplat la rezervari prin booking (dar platite cash la fata locului), dar nu pot sa bag mana in foc ca am si fost raportat ca turist (si platita taxa de statiune) sau au aruncat hartia la gunoi.
Ar fi interesant daca am avea cum sa numaram masinile care au trecut prin Comarnic in cele 4 zile de revelion. Si cred ca sunt mai putin de 1/4 din nr de calatorii, pentru ca sunt destui cei care fac mai multe drumuri dupa ce ajung in statiuni, care aleg DN1A, DN73 sau care vin dinspre Brasov.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Eu asa adauga si Poiana Brasov si chiar si Brasovul + ce e intre Predeal - Brasov.
Intradevar nu sunt pe VP, dar masinile alea probabil vor prefera calea rapida - adica A3.

vancouver

@pasadia: acele cifre de trafic sunt valabile pentru 6-7 zile pe an (o data pe urcare si o data pe coborare) + cifre undeva la jumatate inca 10-20 de zile pe an.

Deci calculul tau cu PPP din pacate pica. Mai mult, la PPP sunt 2 variante: statul subventioneaza mare parte din cost si acela stim ca e triplu-cvadruplu decat daca se face direct de la buget, deci ABERATIE cu A mare. Varianta 2, taxe f. f. mari, caz in care traficul va fi subtire, cei care circula regulat vor cauta alte cai, deci iar e aberant sa facem o autostrada care va fi goala 97% din an, cu risc mare sa dea faliment firma care face PPP-ul si datoria sa ajunga tot in carca statului, deci mega-aberant.

Oricum o invarti un PPP e o nenorocire, o prostie.

-----------------------------------

Acum sigur o sa-mi sara unii sau altii in cap, ca e aiurea sa ne agitam pentru 6-7 zile pe an cu varfuri extreme si alte 10-20 de zile pe an cu trafic turistic intens. Asta e cu totul alta discutie. Dar:
1. DE ACEEA DE EXEMPLU si eu si multi altii insistam ca A1 pe Valea Oltului este MUUUUUULT MUUUULT mai importanta si prioritara fata de A3 pe VP.
2. Tot din acest motiv eu propun etapizarea investitiei in autostrada pe 20 de ani, ca sa nu incarcam bugetul prea tare - pentru cateva zile (zile in care culmea - asa cum tocmai am aratat, cu tot cu autostrada, tot vor fi ambuteiaje)
3. Si in general propun alte solutii, cum e cea TREN REGULAT TIP METROU LA 15 MINUTE (doar in week-end, in rest garniturile pot fi folosite chiar ca metrou in Bucuresti sau ca trenuri metropolitane) + PARCARI GIGANT LA GDN, PLOIESTI, CAMPINA + INTERDICTII PARCARE PE DOM. PUBLIC IN STATIUNI + TRANSPORT PUBLIC DE LA GARA LA ATRACTII IN STATIUNI (de ex. gondole, ca sa nu conteze daca drumul e blocat). Aceste solutii se pot implementa repede si produc efecte benefice multiple si pe termen lung, incl. reducere dramatica a poluarii aerului.

In pisicii masii de treaba: avem si noi o linie de cale ferata de buna calitate: Bucuresti - Predeal. Nu apar sincope si intarzieri pe zona asta, tocmai ca e calea buna. In week-end pe relatiile normale circula oricum mai putine trenuri. DECI AVEM SI INFRA, ACEM SI TRENURI DISPONIBILE IN WEEK-END. Dar noi ne batem joc si lasam pe week-end aceeasi capacitate mizerabila pe feroviar ca si in restul saptamanii. Si ne bagam ca idiotii in ambuteiaj bara la bara si cu noxe sa mergem pe VP.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

@danpandrea: 100.000 de vehicule pare intr-adevar enorm. Mai ales ca inseamna de fapt mult mai multi oameni (sa zicem 3 per vehicul = 300.000).

Hai sa vedem:
Bucuresti + Ilfov = 3.000.000 locuitori
Constanta = 300.000
Braila + Galati = 500.000
orasele din Giurgiu + Teleorman + Ialomita + Prahova + Buzau +  = inca minim 700.000
sa adaugam si ceva trafic de mers la rude, ceva trafic de aprovizionare, etc..
-----------
Total peste 4,5 milioane locuitori numai IN ORASELE din sudul Ro. Chiar pare asa de greu de crezut ca 300.000 din 4.500.000 vor sa mearga la munte pe Valea Prahovei cand e liber totul, de Craciun, de Revelion, Paste, Sf. Maria, etc...? Mie nu mi se pare deloc spectaculoasa cifra. Chiar modesta.

-----

In afara de asta, am aratat ca ambuteiajul ajunge pe autostrada inca de la 1000 de vehicule pe ora timp de 2-3 ore spre o anumita statiune. Ti se pare greu de crezut ca 3000 de vehicule vor iesi pe la iesirea Busteni de pe A3 intre 12 si 15? Mie mi se pare ridicol de mica valoare, tinand cont de ceea vedem deja si de atractia suplimentara data de autostrada insasi.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

iar incepem cu "6-7 zile pe an" ?
Se vede ca nu stati aici. In Decembrie si Ianuarie am avut peste 20 de zile in care traficul a fost blocat cel putin 3 ore pe VP.
Weekendul asta (adica VSD) va fi la fel ca e liber vineri. Apoi va ninge si va fi la fel in fiecare weekend. Dupa vine 14 Februarie, Pastele, 1 Mai, 1 iunie, vara.
Nu sunt 6-7 zile cu cifrele astea de trafic. VP este blocata minim 100 de zile pe an. Si traficul ar fi fost mai mare, dar a depasit de multe ori capacitatea drumului.
Mai nou, cele 3-4 ore de mers bara la bara au ajuns sa fie 3 ore de stat pe loc + alte 3 de mers bara la bara. De Revelion s-a ajuns la 8 ore pt parcurgerea drumului.
Au fost zile in care drumul a fost blocat (viteza medie sub 10km/h) mai mult de 10 ore/zi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

@vancouver,
fara suparare, dar mie chiar mi se pare ridicol de mare cifra...

Eu nu am am mai fost in statiunile de pe VP de cel putin 5 ani. (Aglomeratie, galagie, cocalari - mai rau ca in Mamaia...)

Da, lipsa mea a fost compensata de ambii mei copii, care merg acolo de 3-4 ori pe an....
Dar frunzaverde ar putea sa iti explice ca asta este frumusetea  statisticii. Statistic, un bucurestean merge acolo O DATA pe an. Unii de 3-4 ori, altii O DATA la 3-4-5 ani...

Iar 20.000 de masini pentru o singura statiune mi se pare exagerat (nimeni nu merge singur la munte, decat daca este un pustnic... Si atunci nu va merge in week-end, ci de luni pana joi). Asadar, 20.000 de masini inseamna 40-60 de mii de turisti per statiune si 250 de mii pe toata VP (100k x 2,5/masina, in medie) ...
(Nu mai vorbesc despre faptul ca nu stiu unde poti parca 100.000 de automobile....)

Dar bunul nostru nostru coleg GDC ne-a lamurit...
Quote from: GDC on January 20, 2020, 08:07:28 PM
Busteni: 8894 locuitori in 2011, Sinaia: 10410 locuitori in 2011, Predeal 4755 locuitori in 2011
Deci undeva la sub 30 k locuitori pe toata VP (nu a dat cifra pentru Busteni si alte maruntisuri...)
Deci ar fi cam 20 de locuri de cazare la 1 locuitor permanent... Poate asa este, dar atunci ANAF ar putea redresa rapid bugetul tarii...

Anyway...
Asa cum am scris cu vreo 2 pagini in urma...
Sa faci CoBra in alta parte decat pe VP este o prostie...
Este ca si cum ai incerca sa faci metroul M5 NU din Drumul Taberei spre Pantelimon, ci din Drumul Taberei spre Ciorogarla...

@GDC,
Eu nu m-am plimbat prea mult prin statiunile montane din tari straine. Mi-a luat mult sa inteleg pe harta...
Dar tu confunzi niste lucruri.
Statiunile austriece nu sunt pe strapungerile montane dintre regiunile Austriei.
Sunt niste apendice "laterale", care nu ar fi justificat vreo autostrada pe acolo - pentru ca nici austriecii nu isi permit sa gaureasca muntii pe zeci de kilometri doar "de amorul artei".
Uiti ca Valea Prahovei este o trecere "naturala" intre Muntenia si Transilvania - si nici nu este cea mai facila. In cursul sutelor de mii/milioanelor de ani, Oltul a facut o treaba "mult mai buna" (mai lata, mai adanca) decat Prahova. Cu rezulatatul (vizibil cu ochiul liber) ca VO este mult mai lata, in primul rand, decat VP. Si (din fericire pentru PiSi) mult mai putin locuita...

Dar VP a devenit o "salba de statiuni montane" din cauza / datorita (astept comentarii... ;) ) faptului ca este cea mai apropiata zona montana de cea mai populata regiune  tarii.
Statiunile de pe Valea Prahovei au aparut in urma acestui simplu fapt.
Dar, sa ma ierti, toate aceste statiuni au devenit mult prea de "pantofari cu pisi la remorca" (pisi, nu PiSi...)

Niste exproprieri nu sunt un dezastru national, la fel cum nici traficul de autostrada nu va deranja nici macar 50% dintre turisti, ca oricum nu aud nimic, pentru ca petrec noaptea in cluburi...

LE
Imi cer scuze pentru eventualele greseli de ortografie.
Cateva taste (printre care g si h, foarte raspandite in limba romana...) au murit, iar baietii de la service nu m-au sunat - desi imi promisesera ca pe 15 ianuarie "ma rezolva"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Europiu

@vancouver: mă-si e cu cratimă... altfel de acord cu ce ai spus în intervenția respectivă :lol:
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

cris_ct

@Ionut : scuze daca nu e bine aici, te rog sa muti unde trebuie.
Pentru ca e interesanta discutia despre capacitatea de cazare si aproximam pe aici (unitati clasificate + "la negru"), va dau cifrele prezente pe site-ul ministerului turismului pentru urmatoarele judete (sant incluse toate unitatile clasificate din acel judet, hotel, pensiune, apartament individual, etc si locurile de cazare per unitate):
Prahova - 790 unitati de cazare cu 18.278 locuri de cazare
Brasov - 1.482 unitati cu 38.113 locuri
Si, pentru comparatie cu litoralul unde se spune vara la tv (cu burtiere galbene si voce apasata :-) ) ca in cele mai aglomerate weekend-uri sant app 200.000 de turisti la mare
Constanta - 2.149 unitati cu 134.363 locuri
Retineti: numai in cele 29 de unitati "all inclusive"  (hoteluri mari, intre 100 si 500 de camere) se pot caza in acelasi timp app 13.500 de turisti.
Concluzie "ochiometrica": si daca sant inca pe atatea locuri (paturi) de cazare neclasificate in PH si BV, tot nu ajungem la 120.000 de turisti cazati in zonele respective.
Acum revenind la traficul de turisti, e adevarat ca sant in tranzit pe DN1 si spre/dinspre HR, CV, etc in zilele critice , dar ponderea nu poate fi insemnata raportat la cei ce raman in zona.

Dagda

Turistii stau in medie 2 zile in BV / PH si vreo 5-6 in CT... deci trafic dublu-triplu la acelasi nr de turisti...