Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xenos

Este complet inutila largirea la 2 benzi daca nu se fac centurile Comarnic si Busteni, unde sunt gatuirile de fapt...

naivu

Ar avea un pic de sens sa ai doua benzi pe sensul Comarnic-Nistoresti, pt ca se fac depasiri acolo; pe sensul celalalt este intradevar inutil, ba chiar se incurca un pic cand cele doua benzi vor sa intre simultan in Comarnic pe o singura banda!

Calin88

Intre ingustarea despre care e vorba, inainte de intersectia de Breaza si zona de la intrarea in Comarnic in care se trece din 2 benzi intr-o singura banda sunt 7 km in care drumul are 2 benzi, deci nu e chiar aproape zona de 1+1.
Mai mult, chiar dupa ingustare avem si intersectia cu drumul spre Breaza, unde masinile opresc sa faca stanga, deci e si potential o problema de siguranta (masini care vin cu 110-120 km/h care trebuie sa fereasca din scurt o masina oprita sa faca stanga spre Breaza).

Pe bune, e o rusine absoluta ca nu suntem in stare de atatia ani sa expropriem o fasie de cateva sute de m pe unul dintre cele mai circulate drumuri din tara. Ce e trist e ca, chiar si aici se gasesc voci care sa spuna ca nu e utila largirea acolo sau ca ar trebui sa retrasam pe 2+1 desi avem, dupa ingustare, inca 7 km de 2+2.

naivu

@Calin88, cred ca vorbim de ingustari diferite.
Nistoresti e zona unde DN1 e strans (cum vii dinspre Bucuresti) intre dealul din dreapta si calea ferata din stanga si trece de la 2benzi/sens la 1banda f lata/sens si continua asa vreo 4km pana la intrarea in Comarnic unde trece la 1banda normala/sens.
Tu vorbesti de ingustarea de dinainte de Breaza Sud (care e doar pe sensul spre Comarnic) care e ingustata pe vreo 100m pt ca acolo e un fel de parcare de utilaje care nu a fost expropriata cand trebuia, si care e urmata de 7km de 2+2 pana la Nistoresti. La ingustarea de care vorbesti singurul lucru logic e intradevar largirea la 2+2!

mirceaeliade

#874
@Calin88 cred ca fasia de 50 de m de care zici tu s-a lansat o licitatie CNAIR (cred proiectare???) pe care am postat-o acum cateva pagini mai sus.


edit: da din Ianuarie CNAIR facea cereri de finantzare:

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/completare-de-la-3-la-4-benzi-de-circula%C8%9Bie

mirceaeliade

S-a vorbit vreodata de construire de portiuni 2+1 intre Predeal si Campina, cum parca se discuta pe DN2? 

Mi se pare ciudat ca prin localitate (Sinaia) te grabesti sa bagi 100 km/h ca sa depasesti o masina/tir lent(a) ca daca nu trebuie sa stai 30 de minute in spatele ei pana ajungi ori dincolo de Predeal ori la Campina ca sa mai ai vreo sansa.  Nu de altceva dar nu exista nici un fel de cultura "eu sunt masina lenta deci mai fac si eu pauze sa las coloana din spate sa treaca fara sa faca zeci de depasiri la limita".

pasadia

Mi se pare distractiv ideea ca te grabesti in Sinaia sa depasesti acea masina lenta pentru ca in Predeal sa ajungi cu 3 secunde inaintea ei (nu de alta dar ea va fi exact in urma ta). La modul serios, de ce sa se opreasca masija lenta daca ea oricum se deplaseaza cu viteaza masinii din fata ei (caci vorbim de coloane continue, care cateodata merg cu 20-30km/h, cateodata cu 50-70km/h - in ambele cazuri fiind un regim de viteza atins de orice masina "lenta").

vancouver

@mirceaeliade :

1. Pe DN1 Valea Prahovei exista mai multe sectoare de 2+1. In esenta pe urcarile f. puternice: la Posada, intre Timis de Sus si Predeal. Exista chiar zi zone de 2+2, adica e ca si cum ai avea 2+1 pe ambele parti in aceasi loc.

2. Am explicat de n ori deja, 2+1 nu creste, ci scade capacitatea unui drum. Si anume destul de serios, cu ca. 8-12%. Care ar fi logica sa fac 2+1, cand marea problema pe Valea Prahovei este lipsa de capacitate. E adevarat, ca reducerea de capacitate este la 1600-1650 de vehicule pe ora, fata de 1800-1900 vehicule doar 1+1 in coloana cu 80 km/h - dar pe Valea Prahovei exista oricum alte congestii mult mai severe, cum ar fi oprirea sacadata a traficului din cauza trecerilor de pietoni si a virajelor la stanga acolo unde nu exista banda dedicata. Astfel ca pe masuratori reale facute de mine in Busteni trec doar ca. 1100-1300 veh/ora. Si atunci concestia de retragere de la 2 benzi la una, care are o limita de 1650 e oricum departe si nu mai conteaza in ecuatie.

3. Orice retragere de la 2 la 1 benzi reprezinta un bun prilej de cearta, mai ales atunci cand deja s-a creat un ambuteiaj si se merge foarte lent.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

mirceaeliade

>Lucrari de executie pentru "Amenajare intersectie cu sens giratoriu pe DN 1 km 94+650 cu DJ 101 R km 16+635

Intersectia spre Breaza?  Nu stiu daca am intalnit vreo problema acolo vreodata

https://e-licitatie.ro/pub/notices/simplified-notice/v2/view/100164551

danutzu_1069

^ NU, este drumul spre Campina, ceva mai inainte de drumul spre Breaza...
Adica aici: https://goo.gl/maps/vEJvWR382TqaqBs8A

dumbravaandrei

chiar asa scump era un pasaj acolo? Fix giratie trebuia acolo... 

tom_sawyer

Ministrul Dezvoltării: Se lansează licitația pentru modernizarea drumului de pe Valea Doftanei, Câmpina – Brașov, alternativă pentru aglomerația de pe DN 1 Valea Prahovei

Licitația pentru modernizarea Drumului Județean 102 I Câmpina – Săcele pe Valea Doftanei, o șosea de 25 de kilometri care va deveni o altă alternativă pentru DN 1 Valea Prahovei, va fi lansată săptămâna viitoare, a anunțat joi ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Cseke Attila. Investiția de peste 600 de milioane de lei va fi derulată cu bani de la buget prin Compania Națională de Investiții (CNI), iar valoarea mare se explică prin lucrările mai dificile din zona de munte, pe segmentul din județul Brașov șoseaua fiind, de fapt, un drum forestier, accesibil doar pentru autovehicule de teren 4X4.

Reabilitarea și modernizarea drumului județean 102I se va realiza între km 37+620 și km 63+256,08, pe o lungime totală de 25,6 km, iar traseul se împarte în 2 tronsoane, astfel:

• tronsonul 1, aflat pe raza județului Prahova, între km 37+620 și km 50+820,38 (limita jud. Brașov), în lungime de 13,2 km;

• tronsonul 2, aflat pe raza județului Brașov, între km 50+820,38 și km 63+256,08, în lungime de 12,4 km.

economedia.ro

b1

Compania de Drumuri construiește o turbogirație pe DN 1 lângă Câmpina. Intersecția este unul dintre numeroasele ,,puncte negre" de pe Valea Prahovei

Compania de Drumuri va construi o turbogirație pe DN 1 Valea Prahovei, lângă Câmpina la intersecția cu Drumul Județean 101 R, ruta care asigură accesul la Câmpina, Castelul Iuliei Hașdeu și localitatea Cornu. Este o intersecție foarte periculoasă pentru că, la ieșirea din Drumul Județean șoferii care merg spre Ploiești sau București trebuie să ,,taie" benzile de pe sensul de urcare și să se încadreze pe banda 2 a sensului Brașov-București, de unde și accidentele grave. În plus, se estimează creșterea traficului pe breteaua Drumului Județean dacă Ministerul Dezvoltării va reuși să modernizeze alternativa pe Valea Doftanei (detalii aici).

Pentru amenajarea unui sens giratoriu care va funcționa ca o turbo girație (model Centura București -Pipera) și reducerea riscului de accidente, CNAIR a lansat o licitație pentru execuție, valoarea lucrărilor fiind de 2,5 milioane lei, bani de la buget și o durată de 3 luni. Turbogirația va funcționa ca un sens giratoriu clasic pe direcția spre Sinaia și va avea bandă dedicată pentru sensul de coborâre, deci va reprezenta o zonă de reducere a vitezei, dar nu și de ,,gâtuire". Potrivit Memoriului Tehnic disponibil în SEAP, diametrul exterior al Girației va fi de 23,5 metri și o lățime a carosabilului pe cale inelară de 2X5,5 metri și 1X7 metri. Intersecția va fi iluminată atât cu panouri solare cât și cu energie de la rețeaua publică.  Unul dintre cele mai importante aspecte ale viitorului șantier este obținerea avizelor de la Poliția Rutieră în funcție de ce restricții vor fi impuse pentru amenajarea turbogirației. Ofertele pot fi depuse până 15 iulie. În lipsa Autostrăzii Ploiești-Brașov ( deocamdată în faza de proiectare, dar cu întârziere) CNAIR poate face doar investiții pentru fluidizarea traficului pe Valea Prahovei, precum pasaje pietonale sau pasaje rutiere.

O altă intersecție foarte periculoasă pe DN 1 București -Brașov este la Snagov, unde va fi construit un pasaj cu fonduri europene. Deocamdată, intersecția de la Snagov este sistematizată cu balize de plastic, după numeroase accidente grave.



Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Sper să ia în calcul separarea benzilor în giratoriu:






Separarea fizică a benzilor direcționează șoferii spre o anumită ieșire, restricționând posibilitatea de schimbare a benzii. Astfel se exclud careva puncte de conflict, respectiv se reduce numărul de accidente și fluidizează traficul.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

GIV

scrie pe desen: borduri din granit 20x25 si se vede zona in care vor fi