Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

georgec

Este evident ca orice alternativa la DN1 este de folos mai ales daca se realizeaza in urmatorii 2-3 ani si aici includ refacere drum Valea-Doftanei-Sacele si pasajele de la Sinaia unde se vede cu ochiul liber ca se formeaza blocaje.
Construirea autostrazii pe sectorul Comarnic-Brasov cred ca realist va mai dura 10 ani si atunci este de exploatat orice solutie alternativa iar 100 milioane de lei nu este o suma exorbitanta pe care statul roman sa nu poata astazi sa o cheltuiasca pentru a imbunatatii putin viata cetatenilor lui.
Acum aprox 10 ani am facut traseul Valea Doftanei -Sacele cu un Tiguan si inafara a vreo 3km drumul a fost ok. Acolo unde nu a fost ok erau probleme din cauza eroziuni de la scurgerea apei si am fost nevoiti sa ghidam masina la cm pentru a nu ramane suspendata.

pasadia

Sunt euro, nu ron. In rest chiar nu are rost sa raspund, sunt destule elemente mentionate aici pe topic care sustin inutilitatea investitiei. Plus ca oricum senzatia e ca am comenta degeaba, nu exista nici un argument care sa fie acceptat de cei care vad vreo "utilitate" in acest drum.

JohannDB

      La Predeal, "sus în deal" (asta pentru rimă)....  :)  :)  :) 

https://bzb.ro/stire/predeal-marele-giratoriu-suspendat-va-redesena-unele-strazi-adiacente-din-oras-a172971
     
Predeal: ,,Marele giratoriu" suspendat va redesena unele străzi adiacente din oraş

Autor: Radu COLŢEA
Publicat la 22 martie 2022
Încep şi exproprierile, proiectul putând fi amendat până în 29 martie

Amenajarea giratoriului de la Predeal (de la intersecţia dintre DN 1 şi DN 73A) va redesena unele străzi adiacente din oraş. Mai exact, conform proiectul hotărârii de Guvern prin care este stabilită valoarea lucrărilor la sensul giratoriu de la Predeal, lansat în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Transporturilor, pentru accesul la giratoriul suspendat vor fi amenajate patru rampe de acces.
Investiţia este estimată la 132.493.000 lei, cu tot cu TVA (din care 114.685.000 lei este costul lucrărilor propriu-zise), iar proiectul beneficiază de finanţare europeană.
Lucrările vor dura 30 de luni, iar proiectul va fi implementat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Noua amenajare va ocupa o suprafaţă de 35.062 metri pătraţi, compusă din proprietăţi private, proprietăţi aflate în domeniul public al statului (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii, Administraţia Naţionala Apele Române şi Compania Naţionala de Căi Ferate CFR-SA) şi din domeniul public al Oraşului Predeal. Din această suprafaţă va fi nevoie de exproprierea a 1.119 metri pătraţi de teren.

Cum vor fi ,,adaptate" străzile din Predeal noului giratoriu
,,Sensul giratoriu suspendat va fi amplasat central faţă de intersecţia actuală dintre DN1 şi DN73A, în timp ce, cele patru rampe, care primesc fluxurile de trafic direcţionate, respectiv către Braşov, Râşnov şi Bucureşti, vor fi amenajate paralel cu DN1 şi DN73A", se arată în documentaţia supusă dezbaterii publice. Sensul giratoriu va avea o lungime de 220 m, o lăţime 13,15 m, o raza externă 35,00 m şi o rază internă 21,80 m.
Prima rampă (Bucureşti - Braşov), cu lungime de 240 m şi o lăţime 6,30 m, va avea o singură bandă de circulaţie şi urmează să preia fluxul de autovehicule care vine dinspre Capitală şi merge către Braşov sau Râşnov.
A doua rampă (Braşov – Bucureşti), cu o lungime de 287,00 m şi o lăţime 6,30 m, va avea tot o singură bandă, se va se desprinde din sensul giratoriu suspendat şi se racordează în DN1. Aceasta urmează să preia fluxul de autovehicule care vine dinspre Braşov sau Râşnov şi se îndreaptă spre Capitală. În zona acestei rampe, Drumul Mânăstirii nu va mai putea fi accesibil dinspre Bucureşti, din cauza virajului periculos la stânga. Pentru eliminarea virajului la stânga din DN1 către Strada Mănăstirii este prevăzut un podeţ cu lungimea de 7.00 m peste ,,Pârâul lui Vlad", care să asigure accesul auto către strada Mănăstirii, respectiv Mănăstirea Predeal.
A treia rampă (Bucureşti – Râşnov/Râşnov – Bucureşti), cu o lungime 185,00 m şi o lăţime de 10,80 m, este proiectată cu două benzi de circulaţie, câte una pe fiecare sens de deplasare şi va prelua fluxul de autovehicule care vine dinspre Râşnov şi se deplasează spre Capitală, respectiv spre Braşov. 
Realizarea acestei rampe va duce la blocarea unuia dintre accesele pe proprietatea unităţii militare ,,Vânătorii de Munte Bucegi", fiind astfel necesară mutarea acestuia în lungul DN73A. Pentru a oferi o cale de acces în locul celei închise de realizarea rampei 3, prin proiect se propune realizarea unui pod cu lungimea de 30 m. 
Cea de-a 4-a rampă (spre Braşov), cu lungime 160,00 m, lăţime 6,30 m, va avea o bandă de circulaţie şi urmează să direcţioneze vehiculele către Braşov.

Cum vor putea transmite cetăţenii observaţiile
Proiectul hotărârii de Guvern a fost lansat în dezbatere publică în 18 martie, iar opiniile pot fi transmise până 29 martie, prin poştă (la adresa Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii – Direcţia  Comunicare şi Dialog Social – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti), prin depunere la Registratura Ministerului (Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G), prin fax (la numărul de telefon 021-319.61.29), prin email, la adresa consultare.publica@mt.ro sau completând formularul ,,E-consultare" (disponibil pe site-ul ministerului, la anunţul dezbaterii publice a acestui proiect).






Powered by API/PUM imgur uploader

AndreiB

Ce risipa colosala de bani - o singura bretea denivelata in directia DN1 > Paraul Rece rezolva 80% din probleme.

survola

De fapt problemele serioase sunt de-abia de aici spre/ prin Azuga și Bușteni.

BIGRED1984

Daca incepi gatuirea de aici, o sa para ca e mai liber in fata ... e cu bataie lunga , nu vedem noi beneficiile

punktnet

Ar trebui sa ne dam jos ochelarii de cal, beneficiile nu sunt pentru DN1 ca nu era balamuc niciodata, in schimb cine a venit pe DN73A dinspre Rasnov sigur nu a uitat niciodata cele 2-3 ore pierdute aici de multe ori.
Este solutia de bun simt care se putea lua.
Just kidding.

zeckesan

@punktnet nu sunt de acord cu tine. Asta e o soluție de bun simț, nu ce visează oamenii ăștia.
Sau soluția de la turbogirația Otopeni + breteaua denivelată propusă de @vancouver


punktnet

Pentru un 1 x 1 nu este nici o solutie, muti cedarea de trecere din intersectie in X in banda de incadrare, castigi cateva masini pe ora in plus.
Turbogiratia se aplica pe segmente de 2x2 unde poti separa doua benzi pe doua directii.
Just kidding.

liviu09

@punktnet Situatia pe care ai descris-o se intampla (de obicei duminica) in momentul cand si pe DN1 este coada pana la serpentinele de la Predeal.

Cu ce ajuta un sens giratoriu suspendat/ pasaj de orice fel situatia?


Simulare trafic zona Predeal/Paraul rece:


Schita sensului giratoriu:



Powered by API/PUM imgur uploader


Powered by API/PUM imgur uploader

mirceaeliade

Stie careva de ce cei vreo 5-10 km inainte de Comarnic (cum vii dinspre Ploiesti) sunt doar de 1.5 benzi sau de 2 benzi fara separatoare pe sens?  Am tot trecut pe acolo si cu foarte mici exceptii nici nu pare se necesite exproprieri sa mai adaugi 1m de asfalt pe ambele partzi.  Stiu ca nu ar repezi traficul, dar ar elimina bombardierii care fac depasiri riscante. Asteptam un accident mortal ca sa se mai puna un petic de asfalt pentru siguranta noastra?

vancouver

Hai s-o formulam asa: PROPUNEM largirea DN1 Nistoresti - Comarnic la 2+2 benzi si instalarea unui parapet median din beton.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dumbravaandrei

Dacă aveți treabă de la Brașov la București, și din Predeal se înfundă țeava... mergeți liniștit prin Bran - Târgoviște....


dr4qul4

peticele proaspete de pe Targoviste- Baldana sunt puse de PORR.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

naivu

^^Pana atunci, s-ar putea retrasa marcajele: lasata doar o banda de latime normala pe Nistoresti-Comarnic (pt ca oricum urmeaza Comarnicul cu o singura banda pe sens) si largit la doua benzi de latime normala pe Comarnic-Nistoresti (pt ca se continua cu doua benzi). Asa, cei care intra pe valea Prahovei se vor aranja frumos intr-o singura coloana pregatindu-se pt traversarea Comarnicului, serpentinele de la Posada, etc, iar cei care ies de pe valea Prahovei vor putea sa inceapa depasirile fara intrare pe comtrasens imediat ce ies din Comarnic!