News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

GDC

Quote from: Io on January 20, 2020, 06:15:47 PM
daca indrazneste cineva sa se gindeasca sa faca o autostrada pe la Kitzbuehl o sa fie indrumat rapid spre un spital de psihiatrie sau o sa ia bataie.  :lol:

@Io: De ce? Cumva fiindca ei tin la statiunile lor si nu vor sa fie pline de trafic de tranzit? Pe langa Innsbruck trece A12, am zis eu ceva de Innsbruck? Uita-te atent unde sunt partiile de schi prin taoat zona de vest a Austriei si vei vedea ca statiunile nu sunt pe marginea A12. In schimb au drumuri nationale modernizate, cu tuneluri si tot ce trebuie astfel incat traficul pentru turisti sa nu fie vacarm.

@pasadia: da, n-am trecut des prin zona Valea Prahovei si nici nu voi trece. Si stiu, asta inseamna pentru unii dintre voi ca n-am dreptul la parere. In schimb am vazut alte statiuni prin alte tari si stiu cum s-a facut acolo. O autostrada pana la nord de Comarnic care apoi sa treaca spre Valea Doftanei si apoi pana la Brasov ar fi tot la maxim 25 de km departare de toate statiunile de pe VP. Iar tragem de cifre ca sa ne iasa argumentatia?

nenea_hartia

^ Ce omiți să spui e cum vei conecta apoi stațiunile cu autostrada, după cum e în Austria :).

Am fost de câteva ori la Ischgl (am stat în Kappl), localitățile sunt pe un fel de fundătură, de 2 ori drumul de la Ischgl spre Galtür era închis din cauza căderilor de zăpadă. Valea pe care sunt înșirate localitățile respective (altfel relativ slab populate) e foarte îngustă, de la intrarea dinspre S16 către Kappl sunt tuneluri și polate pe drumul național. Dar nu problemele tehnice i-au împiedicat pe austrieci să construiască pe acolo, ci faptul că autostrada n-ar fi conectat nici o localitate semnificativă și ar fi legat nimic de nimic. Oarecum același lucru cu propunerea pe Valea Doftanei. Crede-mă, cunosc bine tot traseul ăla, l-am și descris oarecum aici.

@pasadia a spus foarte bine, Sinaia, Bușteni, Predeal trebuie legate la autostradă nu doar din cauza ambuteiajelor de stațiune pe care le generează constant, ci și ca orașe propriu zise, așa cum toate toate autostrăzile pe care le-am construit până acum sunt proiectate să conecteze și orașele de pe traseu, nu doar să ușureze traficul de lungă distanță.

Io

In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dragos76

Decât A3 pe VP "la sol"/prin albia Prahovei, mai bine deloc :).

GDC

Busteni: 8894 locuitori in 2011, Sinaia: 10410 locuitori in 2011, Predeal 4755 locuitori in 2011
Quote from: nenea_hartia on January 20, 2020, 07:03:43 PM
@pasadia a spus foarte bine, Sinaia, Bușteni, Predeal trebuie legate la autostradă nu doar din cauza ambuteiajelor de stațiune pe care le generează constant, ci și ca orașe propriu zise, așa cum toate toate autostrăzile pe care le-am construit până acum sunt proiectate să conecteze și orașele de pe traseu, nu doar să ușureze traficul de lungă distanță.
Cu argumente de genul asta ne apropiem de nivele noi si nemaiauzite ale dublei masuri.

@Io: din incercarea "de bombaneala explicativa" nu stiu daca ma contrazici sau sustii. Eu sustin lucrul cu cap, fara autostrada prin mijlocul statiunii, pe aceeasi gandire cu "cu cap inseamna sa nu largesti drumul pe Valea Ziller ci sa ai tren cu locomotiva cu abur".

@nenea_hartia: statiunile se vor conecta la autostrada printr-un DN1 modernizat, cu tunele in dreptul statiunilor, ca sa nu poluezi naibii toata statiunea.

Solutia sustinuta de mine pe VP suna similar cu solutia buna de CoBra prin statiuni (tunele) doar ca as lasa DN1 prin afara lor si as face o trecere diferita pentru traficul de tranzit. Eu vad o problema mare in presiunea pusa aiurea prin care politicul va lua decizia proasta: viaducte de-a lungul Prahovei pe care aduci si tot ce inseamna trafic de tranzit.

nenea_hartia

^ DN1 modernizat? Cu tuneluri? Plus o autostradă pe partea cealaltă? În fine.

Și eu sunt absolut împotriva autostrăzii prin stațiune sau pe albia Prahovei, varianta asta e sigur băgată în față de trântorii din C...R care au deja hârțoagele. Dar văd partea plină a paharului, dacă actualul guvern a putut fi convins (oare de cine?) să renunțe la aberațiile PPP, poate va înțelege și ce tâmpenie intenționează să facă. Oricum, prevăd de acum că vor mai trece vreo 5 ani și tot în etapa asta ne vom afla.

N-am idee la ce te referi cu dubla măsură, sper că nu compari orașele alea cu Valea Doftanei.

voicul

Eu cred ca si de asta s-a impins asa mult PPP in fata.
Responsabili la maxim, cei de la CNAIR, au zis:
- Faceti voi castigatori de PPP orice, numai tuneluri sa nu se puneti pe noi sa facem!

GDC

Si pentru ca o poza face cat o mie de cuvinte, cam asta e propunearea mea:

-autostrada HP pe traseul urmator:

La nord de Posada autostrada se desprinde de DN1 si merge spre Tesila


apoi inspre nord pe Valea Doftanei


Cu magenta ceea ce vad a fi tunel, la cel mic se poate renunta. Tunel va trebui insa in zona pasului Predelus


Tunelul e cu atat mai lung cu cat sa pastram autostrada mai jos


Si varianta de tuneluri pe DN1, cu magenta tunel, cu rosu drum la suprafata.











Powered by API/PUM imgur uploader

Nu am pretentia sa fi desenat perfect tunelurile sau sa fi gasit solutia ideala pe VP, dar e doar ca sa va faceti o idee a ceea ce incerc sa spun prin cuvinte:

- DN1 trebuie modernizat cu tuneluri pentru un trafic decent de turisti care sa nu distruga total statiunile.
- traficul de tranzit trebuie separat printr-un alt traseu care sa lase in pace turismul de pe VP. O eventuala autostrada trebuie sa fie relativ aproape de VP, de aceea ideea de a se desprinde de traseul VP la nord de Posada

PS: API/PUM uploader e genial, felicitari pentru implementare. :)

GDC

@nenea_hartia: dubla masura se refera la faptul ca nicaieri nu ne-am incurcat de localitati insumate de sub 30000 de locuitori la stabilirea unui traseu si am acceptat ca ele pot fi si la 20 de km de autostrada.

Si da, DN1 cu tuneluri si autostrada alaturi e solutia scumpa, dar "cu cap". Plus ca daca ne uitam mai atent, parca nu e chiar de doua ori mai scumpa decat autostrada cu tuneluri pe VP, ci poate de 1,5 ori. Nu spunea cineva ca banii nu ar fi de fapt o problema daca e vorba de a face ceva bun? (ma uit la tine @pasadia :))

pasadia

Poți tu sa te uiți cat vrei, poți să desenezi ce vrei - pentru sănătatea mea prefer sa ignor asemenea mesaje. Îmi pare rău că nu pot sa îți pun acum SF-ul făcut de Vinci prin 2010. Acolo ai soluția completa, destul de perfecta. Dar mno, spor la căutat și justificat orice alta soluție dorești! 

GDC

@pasadia: din punctul meu de vedere poti sa ramai "nemuritor si rece", dar atunci pentru sanatatea mea, macar nu mai comenta la mesajele mele. Daca vrei sa discuti constructiv, chiar te rog, as aprecia SF-ul lui Vinci, dar daca e doar asa ca sa facem pe desteptii, nu-mi aduce aminte de ce am plecat din tara, stiu deja.

Am spus, pe VP nu am pretentia sa fi desenat solutia perfecta, evident Vinci are ceva mult mai bun, nu stiu insa care e solutia lor. Insa ce incerc sa spun e ca o autostrada pe VP care sa fie singura trecere cum trebuie de la Bucuresti la Brasov va distruge complet zona turistica. Cine are urechi sa auda, bine, cine nu, da-tii inainte cu solutia izbavitoare in orice situatie: autostrada.

pasadia

Mă rog, eu vorbisem pentru a corecta o informație greșită data de tine - ai atribuit o anumită idee lui Vancouver și nu era cazul).

In rest ai dreptate și îmi cer scuze pentru faptul că ți-am răspuns. Rămâi cu bine.

dragos76

@GDC, eu nu prea înțeleg, dacă se face A3 pe VP în soluția care pare că are cel mai mult consens pe aici, și anume cât mai mult "îngropată" (tunel, casetată etc), de ce anume s-ar distruge turismul în zonă?

vancouver

Quote from: TibiV on January 20, 2020, 03:45:13 PM

Quote from: vancouver on January 20, 2020, 02:31:08 PM
Da, stiu, ambuteiajele vor exista SI ATUNCI CAND SE FACE AUTOSTRADA PRIN VALEA PRAHOVEI.
Aici m-ai pierdut...
De ce crezi ca vor fi ambuteiaje si dupa ce va CoBra va fi facuta?....
Dupa cum stim cu totii, ambuteiajele pe DN1 sunt create fix de de toate trecerile de pietoni/intersectiile din statiuni...
Daca autostrada elimina sursa ambuteiajelor, atunci ce anume la va produce?

Aceeasi pietoni vor produce si ambuteiajele pe autostrada  :lol:

Acum serios: nu pot sa stiu cu siguranta daca se vor produce sau nu ambuteiaje cu A3 gata pe Valea Prahovei. Dar urmatorul scenariu este realist, zic eu, deci posibil:
- autostrada va atrage si mai mult trafic rutier decat acum (orice proiect nou, orice pasaj in oras, peste tot s-a vazut asta, cresterile sunt de peste 30% de regula)
- in plus vom fi in anul 2030-2035, deci inca o data mai multi oameni din sudul Romaniei vor vrea sa vina cu masina la munte in week-end
- numai in zona metropolitana Bucuresti locuiesc ca. 3.000.000 de oameni, care detin 1,5 milioane de masini. E usor de presupus ca 100.000 de vehicule vor sa sa se repeada in zilele libere la munte pe Valea Prahovei (acum cifrele sunt pe la 30.000 - 40.000 - mai mult de 40.000 nu trec prin VP intr-o zi aglomerata, ca nu se poate fizic)
- din 100.000 sa zicem ca 20.000 vor folosi iesirea Sinaia, 20.000 iesirea Busteni si 20.000 iesirea Predeal, restul merg la Brasov.
- cu 20.000 de vehicule orasele precum Sinaia sau Busteni vor fi practic paralizate;
- luam cazul Busteni: cea mai mare parte a celor 20.000 tot vor trebui sa treaca pe la trecerile de pietoni; acolo vor fi si mai multi pietoni ca acum, deci nu trec decat 500-700 vehicule pe ora, ca si acum (cifra valabila ziua; seara si noapte fluenta creste si capacitatea urca spre 1500 pe ora, noaptea spre 2000)
- daca la ora 12 sa zicem vin 1000 de vehicule si vor sa treaca pestre trecerile din Busteni, dar incap doar 500, avem ambuteiaj.
- un vehicul ocupa cam 5-7 metri in ambuteiaj, sa zicem in medie 6m. De la trecerile de pietoni din Busteni pana la iesirea de pe autostrada presupunem ca sunt 5 km (desi posibil sa fie si mult mai putin). Pe 5 km incap 5 x 1000 / 6 = 833 vehicule, cate vin intr-o singura ora (pe autostrada pot veni si mult mai multe).
- asadar LA O SINGURA ORA DUPA CE SE FORMEAZA UN DOP / AMBUTEIAJ LA O TRECERE DE PIETONI DIN BUSTENI, COADA AJUNGE PANA PE AUTOSTRADA. E si firesc si logic: acum cozile ajung pana mult dincolo de Comarnic, adica o coada de asteptare de peste 20 km...
- cum romanul e f. inteligent, el se baga in fata, nu sta frumos la o coada pe banda de urgenta, deci pe autostrada o sa se formeze de asemenea un dop in dreptul iesirii Busteni. Nu de alta, dar cu toata disciplina germana, si in Germania se formeaza repede astfel de blocaje pe autostrazi, generate de probleme pe drumuri transversale sau locale.


Asadar nu e nevoie de 20.000 de vehicule sa iasa pe iesirea Busteni, e suficient 2 ore la rand sa iasa in jur de 800-900 vehicule si s-a terminat.

Sigur ca nu o sa fie asa de rau ca acum, adica din acel ambuteiaj de pe autostrada, din cand in cand o sa scape grupuri grupuri de masini, care merg inainte (unii o sa mearga de buna voie pana la Predeal, ca sa se intoarca de acolo pe DN sau tot pe A), si viteza de inaintare in amsamblu va fi undeva la 40-50 km/h. Cand Waze o sa vada problema, o sa ruteze pe drumul vechi, cu iesire la Sinaia sau chiar Comarnic. O sa apara blocaje si pe drumul vechi. La un moment dat va fi fix ca acum, doar ca nu cu 40.000 vehicule, ci cu 70-80-90-100 de mii. Lumea o sa injure iar si iar.

Solutia este cea feroviara, o dezbatem eventual pe feroviar.

In ciuda acestui scenariu probabil, repet, A3 trebuie facuta pe VP.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

GDC

@dragos76: pentru ca probabil nu sunt prevazute tuneluri de 10 km astfel incat sa ocoleasca cu totul statiunile, ci doar bucati, cam cum am desenat si eu. Bagi camioane pe acolo = doua lucruri: poluare fonica si chimica. Si vei avea noduri destul de dese, care daca nu vor avea benzi de incadrare lungi (si alea prin tuneluri? mama ce tare suna) vor duce la blocarea traficului si pe autostrada mareata fiindca traficul de turisti pe VP este unul cu varf mare in doua momente ale saptamanii, explicatia pe larg ti-a dat-o @vancouver. Trebuie sa intelegem ca pe VP for fi cozi chiar si cu autostrada. Putem influenta doar cat dureaza ele (care e viteza cu care reusesti sa scoti masinile din ambuteiaj), dar ar fi bine sa nu adaugam la trafic si poluare prin aducerea traficului de tranzit.