Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

Ca sa te duci la metrou urci si cobori cat de zece ori intr-un pasaj subteran sub un DN. Si sunt oameni in varsta destui si la Bucuresti in metrou, si in toate orasele din lumea asta. Nu mai vorbesc ca exista orase intregi amplasate pe dealuri, cu urcari, coboari.

Si nu mai vorbesc ca in blocurile cu max 5 etaje (in Germania max. 3 etaje) nu e obligatoriu lift, si ai de urcat la scari... Cate blocuri de 4 etaje sunt in Bucuresti? Parintii mei locuiesc intr-un astfel de bloc la etajul 4 in Bucuresti fara lift si taica-miu a trecut de 80 de ani...

Si al naibii cei din Busteni nu pot sa mearga decat pe teren plat... Las-o ca macane rau.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

DarkFranck

Nu văd legătura între a sta la bloc, într-o locuință personală, și utilizarea spațiului public, care înseamnă altceva. Metroul este o chestie subterană per se. Eu nu cred că e o problemă să facem pasaje subterane acolo unde chiar merită efortul, în metropole etc, dar nu în localități pe care ajungi să le tai fizic în 2 (cum e pe DN1 Bucuresti-Ploiesti - de ex. Otopeni a ajuns să fie, de fapt, 2 orașe separate complet fizic). Dacă nu suntem în stare să facem centuri și infrastructură în general, îi băgăm pe oameni în pâmânt sau îi urcăm pe garduri ca să poată merge șoferii mai lejer. Oamenii ăia din Bușteni au și ei dreptul să circule în propriul lor oraș, doar că noi decidem că nu mai au dreptul să treacă strada.

PS: după ce băgăm pietonii în pământ o să ne dăm seama că nu s-a rezolvat mare lucru, pentru că oamenii din Bușteni sau Comarnic au tupeul incredibil de a alege să facă stânga pe DN1 de pe străzile lăturalnice, încurcând traficul. O să le interzicem să facă stânga pe DN1, îi trimitem la Sinaia să întoarcă la giratoriu și am rezolvat problema.

Rămân la părerea mea că o semaforizare inteligentă e o soluție mai bună și mai ieftină până se termină A3 Comarnic-Brașov (rezolvă un pic mai bine conflictul dintre traficul local și cel de tranzit).
Fluctuat Nec Mergitur

vancouver

Eu vad legatura intre a sta la bloc fara lift la etajul 4 si utilizarea unui pasaj in spatiul public. 10 puncte pentru cine mai vede legatura pe care DarkFranck nu o vede. Hint: e vorba de scari.  :kenny:

Si da, wow, metroul e chestie subterana... desi la unii e si supraterana ...

@DarkFrank:  eu n-am spus ca ideea ta nu este buna. Si ca nu ajuta o semaforizare inteligenta. Si ca nu exista viraje la stanga. N-am spus asa ceva. Doar am vrut sa combat argumentul (considerat de mine stupid) ca oamenii vai-vai trebuie sa urce si sa coboare niste scari, ca sunt batrani etc... Atat, doar acest argument e gresit. In rest ideile tale sunt bune (de altfel s-a discutat si rasdiscutat despre aceste idei de ani de zile).

Daca vrei ce as mai adauga ca sa impac capra cu varza: daca se fac pasajele subterana pentru pietoni, nu inseamna ca trebuie sa desfiintam complet trecerile de pietoni. As proceda astfel: facuta un fel de bariera ca la trecerile cu calea ferata la trecerea de pietoni. Cand apare ambuteiajul rutier sau cand se stie ca sigura urmeaza (cand dau buzna turistii), atunci barierele se lasa jos si blocheaza trecerea de pietoni. Semaforul pentru pietoni nu mai arata nici o culoare, nici verde nici rosu si apare pe un panou electronic "Trecere de pietoni inchisa temporar, va rugam folositi pasajul subteran". Evident, ca sa functioneze actiunea, trebuie gard in lungul DN pe cel putin 100m dreapta stanga fata de trecere (ideal pe ambele parti ale drumului, dar ajuta si pe o parte). Gardul poate fi decorativ, exista destule variante in lume, care arata bine, nu trebuie sa fie un zid de netrecut.

Astfel localnicii pot traversa legal la sol cam 70-80% din timp. Si fix cand statiunea e plina de turisti, acestia sunt pusi sa traverseze pe dedesubt, ca sa nu blocheze masinile cu alti turisti. Ca evident, nu localinicii sunt problema pe trecerile de pietoni, ci aceesi turisti care vin cu masina si apoi se plimba de colo colo.

Ce zici?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

razvan96


DarkFranck

@vancouver Cred că de asta e util forumul ăsta, e un bun exercițiu de brainstorming. Nimeni nu se poate gândi la toate detaliile, dar gândindu-se mai mulți la același lucru vedem lucrurile mai bine și chiar ne schimbăm părerile (și mie mi s-a întâmplat de când urmăresc forumul și nu e nicio rușine să zic). Acum despre pasajele în discuție: viitorul va arăta dacă chiar rezolvă ceva sau nu (asta dacă chiar se fac). La Comarnic și Bușteni aș zice că ar putea rezolva ceva, dar rămâne problema traficului auto local (destul de important). Chiar le-am trimis rudelor mele din Poiana Țapului datele despre pasaj, nici nu știau de proiect, și mi-au spus că nu se opun, n-ar fi rău să se facă, dar ei consideră că pentru ei nu rezolvă mare lucru, ei au o problemă mare că ei chiar circulă local des (stau la vest de DN1 și au o proprietate la est plus prieteni/treburi), traficul de pe DN1 îi afectează foarte mult (mai ales în weekend/sezon), pierd foarte mult timp să își rezolve treburile sau pur și simplu să meargă la cumpărături. Oricum, cred că suntem de acord că orice soluție se adoptă, până nu scoatem traficul de tranzit din localități (mai ales Comarnic-Bușteni), se pot face doar mici îmbunătățiri punctuale, nu se va rezolva adevărata problemă.
Fluctuat Nec Mergitur

vancouver

Cine n-are chef sa citeasca toata polologhia, poate sa se duca direct la concluzii.


Chestia e in felul urmator: clar ca nu se rezolva problema generala a aglomeratiei prin masuri punctuale. Ba chiar as indrazni sa zic ca nici autostrada nu va rezolva problema (unii au impresia ca autostrada rezolva orice). Asta nu inseamna ca nu trebuie adoptate masuri punctuale sau ca nu trebuie facuta autostrada.

Dar, daca analizam unele aspecte cu seriozitate si nu doar superficial (adica nu doar ca eu cred sau oamenii din Poiana Tapului cred) atunci putem sa tragem niste concluzii.

Din experienta altor tari (citit de mine in reviste auto din Germania), fluxul maxim se inregistreaza la 80 km/h. La mai mult (pe autostrada) distantele intre vehicule cresc (nu se mai poate merge in siguranta bara la bara), la mai putin fluxul scade liniar. Adica la 0 km/h e 0, iar la 80 km/h e maxim.

Fluxul maxim masurat astfel la 80 km/h este de 1800 vehicule/ora, chestie confirmata si de diverse grafice puse aici pe forum, de ex. unul din Suedia comparand diverse tipuri de drum. Cu o singura banda mai mult de 1800 pe ora nu ai cum.

Tot in revistele acelea am citit cum pot sa apara "ambuteiajele din nimic" pe autostrazi. Adica ambuteiaje care nu sunt generate de un santier pe autostrada sau de un accident sau de vreun fenomen meteo. Pur si simplu cand fluxul e spre maxim (spre 3600 veh / ora la 2 benzi) se intampla urmatorul fenomen: un sofer schimba banda si-l obliga pe altul sa franeze. Unii soferi usor neatenti din spate vad tarziu frana si franeaza mai brusc, mai tare. Cârdul fiind infinit, fenomenul nu dispare, ci se propaga pana ajunge la 0 km/h pe acea banda. Apare un fenomen de armonica. Toti in spate trebuie sa opreasca apoi toti pornesc din nou. STOP AND GO se mai numeste. Si aici ajung in punctul important: acest ambuteiaj nu dispare niciodata de la sine, pentru ca SOFERII SE PUN MAI GREU IN MISCARE decat soferii care se adauga in spate. Unii casca gura si nu pornesc "bara la bara" de cel din fata lor. In schimb in spate nu exista ca unii nu franeaza "bara la bara" pentru ca tot puhoiul vine bara la bara si nu are de ales.

Deci atentie, retinem: plecarea de pe loc la sfarsitul congestiei se face mai lent decat adaugarea de vehicule in plus la coada, daca vehiculele vin in flux continuu bara la bara. Coada creste necontenit!

Daca vreti o dovada in plus a acestui fenomen: in orase s-a constatat ca la un semafor trec mai multe masini daca fiecare ciclu dureaza 2-3 minute, decat daca se fac cicluri scurte, in care se pune rosu, iar verde, iar rosu. Asta o puteti vedea concret prin Bucuresti, unde multe semafoare (de ex. pe Stefan cel Mare) stau si 2 minute pe verde. Zici ca e o coada imensa si abia vezi semaforul, dar treci pe urmatorul verde, care tine f. mult. Fragmentarea nu este buna.

-----

Daca avem un cârd infinit de masini (ca la Busteni in perioade aglomerate), daca acest cârd se misca cu 20km/h, atunci fluxul va fi de 1800*20/80=1800*0,25=450 de vehicule pe ora. Daca reusim sa-l urcam la 40km/h va fi dublu (900) si la 60 la ora triplu.

Trecerile de pietoni obliga AMBELE sensuri de mers sa opreasca complet. Deci o perioada viteza este zero km/h. Apoi plecarea de pe loc, care au retinut anterior ca se face LENT! Apoi fragmentarea. Mereu cate un pieton - doi si gata. Apoi altul si tot asa. Hâț - hâț. Ba trec 2 masini, ba toata coloana se opreste...

In medie in zilele normale (nu alea cu ambuteiaj, zile normale vorbesc) prin Busteni vezi coada de masini miscandu-se cu 30-40 km/h. Hai sa zicem o medie de 40km/h. Asta inseamna 900 de vehicule pe ora.

Asta se suprapune peste masuratorile facute de @cristi5 prin camerele video. Si de mine la fel. E simplu de vizualizat: 3600:900=4. Daca in medie vezi o masina trecand la 4 secunde, inseamna ca fluxul este de 900. Si pe toate inreg. video cam asta se vede, o masina la 3-4-5 secunde, cu o medie de 4.

In zilele de ambuteiaj maxim asta cu un vehicul la 4 secunde ar fi un vis! Cand te uiti coloana ba sta, ba se misca cu frecvența asta de 4 herți. Deci medie jumatate din fluxul de 900: 450. Acelasi lucru l-am observat si la trecerile de pietoni, pe timp de zi turistica: fiind plini de turisti, aproape permanent se gaseste cineva sa treaca. Trec 2-3 vehicule, iara pieton. Si colac peste pupaza nenea politaiul. La care 50% din soferi fac pipi in pantaloni si se misca foarte foarte foarte incet... Si atunci, desi ii opreste pe pietoni sa treaca cate unul, masini tot nu trec mai multe, ca se misca cu mortu'.

Daca in zilele turistice s-ar reusi macar mentinerea frecventei din zilele normale, ar fi deja mult mult mai bine. Daca ar disparea complet trecerile si politistii, atunci chiar e posibil. Cum speneam, trecerile pot functiona in zilele normale, dar nu atunci cand avem mega ambuteiajele turistice. Atunci avem nevoie de pasaje.

VIRAJUL LA STANGA

Legat de virajul la stanga, sunt 2 situatii: exista sau nu banda de stocaj.
- daca nu exista banda de stocaj, atunci un flux este oprit complet, pana cand "virajorul" gaseste ocazia sa treaca. Dar chiar si asa, doar un flux e oprit, nu ambele, ca la trecerile de pietoni. Iar o eventuala incetinire a unui sofer ca sa lase pe cineva din sens opus sa faca stanga nu se compara cu oprirea de la trecerea de pietoni.
- daca exista banda de stocaj teoretic niciodata nici un flux nu este intrerupt. "Virajorul" trebuie sa astepte pana apare o ocazie buna.

Mama masii de treaba, in punctele hot se poate face banda de stocaj ! ! Si nu doar ca sa stocheze 1 masina mica, ci de 35-50 de metri, sa poata la o adica sa astepte si un camion si cateva masini mici (autoturism - 5m, camion scurt - 10m, lung - 20)


CONCLUZII:

1. Fluxul maxim este la 80km/h => 1800 vehicule pe ora. La viteze mai mici proportional mai mic.
2. Plecarea de pe loc la sfarsitul congestiei se face mai lent decat adaugarea de vehicule in plus la coada. Coada creste necontenit! Trebuie evitata orice oprire pe loc, ca sa nu existe plecari de pe loc!
3. Semafoare cu ciclu scurt fragmenteaza traficul - scade fluxul (trecere piet. nesemaforiz. = semafor cu ciclu neregulat, posibil f. scurt = cea mai mare catastrofa). Daca nu se poate evita oprirea, macar sa fie perioada cat mai lungi fara oprire. Deci neaparat semaforizarea tuturor intersectiilor si trecerilor de pietoni si cicluri lungi (gen Bd. Stefan din Bucuresti).
4. Fix cand e plin de masini in ambuteiajele turistice, atunci max. pietoni pe treceri (turisti). Atunci se inchida trecerile de pietoni si pietonii obligati sa mearga prin pasaje.
5. Toate virajele la stanga cu banda de stocaj 35-50m.
6. Dispar parcarile in spic si orice posibilitate de parcare in lungul DN1.
7. Daca se iau masurile 4 + 5 + 6 atunci in perioadele maxime turistice masile vor putea sa curga aproape continuu cu 50km/h, ceea ce inseamna 900-1100 vehicule pe ora. Fata de 450-500 acum e pur si simplu alta lume!
8. In zilele obisnuite, in care si acum fluxul este de ca. 900 veh/ora, nu este necesar sa se interzica pietonilor traversarea la suprafata, chiar daca vor exista pasajele subterane. Totusi, macar pe timp de zi, trebuie sa functioneze semafoare cu buton si ciclu minim de 1 minut verde pentru masini.

DECI NU SE "REZOLVA" CU MASURI PUNCTUALE, DAR SE POT FACE MINUNI! De la 450-500 veh/ora la 900-1100 e diferenta uriasa!

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

@vancouver De acord cu tine ca eliminarea obstacolelor ar creste viteza.

Dar hai sa numaram vehiculele intr-o zi cu ambuteiaj sa nu mai dam cu presupusa. Ne face @vladioan_bv un video.

Cred ca densitatea poate fi mare, desi viteza e mica.

flux= densitatea * viteza

dr4qul4

Indiferent ce rezolva sau nu, pasajele pietonale sunt un plus.
Or prefera unii pietoni semafoarele, dar cand ai de ales intre a sta 1 minut la semafor si a cobora 3m (1 etaj), parca preferi scarile.
Totul e sa fie facute cu cap sa nu te ocoleasca (adica sa fie in genul pasajului latin sau a celui de la universitate). Daca la telecabina il fac dublu (adica sa poti traversa si spre Penny) ar fi perfect.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

@cristi5, nici matematica, nici fizica si nici logica nu tin cu tine. Dar hai sa numaram. Poate ca realitatea bate filmul.

@dr4qul4: de acord cu tine. Imaginea prinsa intamplator de google vorbeste de la sine:



Sunt 8 persoane angrenate in traversarea pe pasarela pietonala din Busteni. Imaginea este din luna septembrie. Cat de aglomerat e drumul se vede de asemenea. Deci clar ajuta. Doar ca trebuie mai multe, astfel incat sa se poata desfiinta toate trecerile de pietoni la nivel.

Mai trebuie minim:
- un pasaj subteran cu lift la Str. Fantanii. Acolo e politia locala, statie de autobuz, posta, casa de cultura. Si la doi pasi este gara. Pasarela aflata in celalalt capat al scuarului de la gara e prea departe (e buna si aceea).
- o pasarela supraterana la Str. Cuza Voda. (pe o parte e cam ingust, dar se gaseste o varianta).
- o pasarela supraterana la Str. Viitorului
- o pasarela supraterana in locul actualelor 3 treceri de pietoni consecutive dintre Str. Decebal si str. Nestor Ureche
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

nenea_hartia

^ E incredibil ce citesc aici. Adică deoarece CNAIR, sau cum îi mai spune, nu a mișcat un deget timp de 30 de ani ca să facă ceva pe unul din cele mai gâtuite drumuri din țară, locuitorii din așezările respective trebuie obligați să se cocoațe pe fierătaniile alea hidoase ori de câte ori au de gând să traverseze strada?

@vancouver și ceilalți care îl aprobați: de ce nu militați să se desființeze toate trecerile de pietoni de la voi din orașe? Localitățile din România nu au nici o vină că niște impotenți din trecutul mai recent nu au fost în stare să scoată drumurile interbelice din centrul lor, iar niște cretini din ziua de azi încearcă să le lărgească la 2 benzi pe sens. Ce urmează, parapete New Jersey la Bușteni, ca să fluidizăm traficul auto și mai și?? Tendința europeană în urbanism, și asta de câteva decenii încoace, este de a reda localitățile locuitorilor, de a încuraja mersul pe jos, de a transforma artere rutiere în unele pietonale, nu de a crește viteza și fluxul auto pe strada principală. Înțeleg frustrarea celor care stau în trafic (eu sunt prahovean, am bătut de sute de ori drumul respectiv și de nenumărate ori am crezut că înnebunesc), dar e o greșeală să continuăm să tratăm Sinaia, Azuga și Bușteni doar ca pe niște obstacole enervante care stau în calea onor celor care le tranzitează și pe care trebuie să decidem doar noi, cei care nu locuim în ele, cum să le transformăm. Nu, ele sunt locuri populate ca și Clujul, Iașiul, Râmnicu Vâlcea, etc, și trebuie tratate exact ca acelea. Locuitorii Văii Prahovei au și ei dreptul să hotărască singuri ce să facă în localitățile lor și să spere că administrațiile locale se vor strădui să le facă viața din ce în ce mai ușoară și așezarea cât mai prietenoasă. Iar asta nu include în nici un caz schele de zidărie sau tuneluri prin pământ hotărâte la București cu votul șoferilor de tranzit, doar ca să traversezi 7 metri de stradă să-ți iei o pâine.

Da, și eu sunt de acord cu desființarea parcărilor în spic și o taxare usturătoare a staționării în zonele centrale, care să te facă să te gândești de două ori înainte să-ți pui burdihanul în mașină ca să străbați cei 50 de metri între pensiunea unde ești cazat și localul în care dorești să comanzi o ceafă cu cartofi prăjiți, că d-aia ai venit la munte. Cu siguranță că nu ar rezolva gâtuirea traficului de tranzit, dar poate ar ajuta. Evident, o taxare în centrul Bușteniului ca la Londra poate părea ridicolă, atât timp cât administrațiile locale consecutive au transformat un orășel altădată simpatic într-un târg murdar care arată ca într-o zi de bâlci.

@razvan96: cât timp crezi că vor funcționa lifturile acelea în țara în care cuvintele mentenanță și întreținere sunt simple neologisme din DEX pe care nu le înțelege nimeni? :)

@DarkFranck: ai un +1 de la mine. A trebuit să aștept timpul regulamentar :lol:, dar al doilea +1 a mers la @Valentin.

vancouver

@nenea_hartia, sunt de acord cu tine. Hai sa lamurim intai niste lucruri:

1. Eu nu "militez" pentru desfiintarea trecerilor de pietoni din Busteni. Eu doar am incercat de vreo 15 ani incoace sa explica ca acolo este punctul nevralgic. Si ca urmare trebuie gasite solutii.

2. Solutia care se poate numi rezolvare si solutie este cea prezentata de mine aici: https://www.contributors.ro/strategie-pentru-dezvoltarea-infrastructurii-pe-valea-prahovei/
Daca citesti acolo vezi de exemplu ca eu vreau sa desfiintez masinile din statiuni (sa interzic parcarea pe orice drum public, doar parcarea pe teren privat permisa), ceea ce ar reduce mult tentatia de a veni cu masina. Vreau trenuri multe si parcari P+R la Campina de exemplu. Sa lase turistu masina acolo si sa vina cu trenul. Vreau gari curate, curate, cu echipe permanente de intretinere toalete. Vreau trenuri mega curate, etc... Pentru asta "militez".

3. Mai mult, "militez" pentru mutarea DN1 din centru de unde e acum, semiingropat intr-o zona paralela cu albia raului, unde nu mai vede si nu mai aude nimeni masina. Deci eu militez pentru ca masinile sa dispara din oras.

4. De asemenea daca erai atent, observai ca i-am explicat lui @Dark Frank: daca faci pasarele si pasaje pietonale subterane nu inseamna ca desfiintezi trecerile. Ele pot functiona marea majoritate a timpului. Le inchizi doar cand e nebunia, adica poate 10% sau poate 20% din timpul unei saptamani, numai fix cand avem ambuteiaje majore.

-------------------------

Si acum nenea_hartia, vreau sa-mi explici ceva: din cate stiu esti si fan feroviar. In Europa in gari, ca sa treci de pe o linie pe alta ai fie pasarela supratenara, fie pasaj subteran. Pai asta cum merge? Nu e tot obraznicie la adresa pietonilor? De ce nu-i lasa sa treaca la nivel, sa fie calcati de trenuri sau si mai bine, sa faca bine trenurile sa astepte pietonii sa treaca!

Adica scuze, in orice rahat de gara din Germania trebuie sa intru prin subteran ca sa iau trenul, iar aici n-am inteles?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Ce bine ar fi daca am avea pasaje subterane in locul tuturor trecerilor de pietoni din Bucuresti. In special pentru pietonii calcati.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

nenea_hartia

@vancouver: La gară alegi să te duci, în timp ce pe pasarelă ești obligat, și nu obligat de primăria ta sau de concetățenii tăi, ci de ăia care îți tranzitează localitatea.

@dr4qul4: nu te împiedică nimeni să propui acest lucru administrației tale, în schimb văd că ți se pare normal să fie impusă altora.

naivu

Gazda mea de la Bușteni este persoana care a măsurat în ultimii aproape 20ani cotele Prahovei la Bușteni (are jumătate de normă); la Bușteni, râul Prahova depășește în fiecare an 50cm, iar maximul înregistrat de dânsa a fost 140cm. Nu știu dacă este mult sau puțin pt proiectul unei centuri îndiguite în albia râului.
Nu au fost gospodării inundate în Bușteni (dar nici nu construiește nimeni pe malul râului).