Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei


CNAIR şi Ministerul Transporturilor au semnat un contract de finanţare de 3,6 milioane de lei pentru a creşte capacitatea de circulaţie pe DN1, între Comarnic-Predeal


Quote

Primul obiectiv presupune amenajarea pasajului pietonal subteran sau suprateran în piata centrală din Comarnic intersectie DN 1 cu strada Ghioseşti şi amenajare pasaj pietonal subteran sau suprateran la Primăria Comarnic.

Al doilea obiectiv presupune amenajarea pasajul pietonal subteran sau suprateran de la intersecţia DN1 cu strada Crinului (Poiana Ţapului), strada Telecabinei (Buşteni) şi strada Panduri (Predeal).

Al treilea obiectiv îl reprezintă realizarea pasajului rutier de la intersectia DN1 cu strada Prahovei (Azuga), iar al patrulea obiectiv înseamnă realizarea pasajului rutier de la intersecţia DN1 cu DN73A (Predeal).

Obiectivul al cincilea presupune realizarea unui pasaj rutier la intersectia DN1 cu Bulevardul Republicii (Sinaia Sud), iar al şaselea obiectiv înseamnă realizarea pasajului rutier la intersecţia DN1 cu Bulevardul Ferdinand (Sinaia Nord).

Calin88

@rt25

Turistul care vine cu avionul nu se va caza in Sinaia, Busteni sau Predeal pentru ca, efectiv, in afara de Peles sau Cantacuzino, nu ai ce face in statiunile respective. Turistii de tip city break, caci la ei ne referim, se vor caza la Brasov de unde pot merge in toate directiile sa viziteze zona, nu intr-o statiune care e efectiv moarta in afara de perioadele cu ski (si turisti straini nu ar veni la ski in Sinaia; se pot gasi oferte mult mai bune la aceeasi bani pentru un strain).
De ce ti-ai alege cazarea intr-o satiune care se afla la S de toate punctele de interes din zona si in care, pe deasupra, efectiv nu ai ce face? De la Brasov se poate merge catre Sighisoara, Sibiu, Bran, zona Fagarasului, zona Zarnesti, zona Rupea direct, fara a schimba trenuri sau autobuze interurbane. De ce ti-ai complica viata sa pierzi timp pe drum zilnic doar ca sa stai in Sinaia? Chiar si traseele montane care ar putea genera interes turistic de tip city break sunt, in marea lor majoritate, in alte zone (Piatra Craiului sau Fagaras).
Cei care sunt cazati in statiuni si vor in Brasov (sau invers) au momentan oferta suficienta prin trenurile CFR si, oricum, sunt, in marea lor majoritate, turisti care vin in weekend. Trenul ala metropolitan ar circula cu 10 pasageri intr-o marti de noiembrie pe la amiaza. Mai mult, un turist care vrea sa mearga la Brasov din Sinaia sau invers are nevoie de tren dimineata si tren seara, ori, momentan, are variante decente de la CFR. Mai simplu ar fi adaugarea de vagoane la trenurile existente si adaugarea de noi trenuri in intervalele orale mai prost deservite. Asa il ajuti si pe ala care vrea sa mearga de la Sinaia la Brasov si pe ala care vrea sa faca acelasi lucru de la Ploiesti.

Centrul orasului Brasov este plin in fiecare weekend de masini din alte judete, dar majoritatea turistilor astia sunt cazati ori in zona Bran-Moieciu, ori in Brasov, ori nu au cazare si pleaca in aceeasi zi in care vin. Pe ei nu i-ar ajuta un tren pana la Sinaia pentru ca ori sunt cazati in zone care ii obliga sa ia masina, ori au orasele de provenienta/destinatie mai la S de Sinaia.


Trenurile metropolitane din Brasov ar trebui sa se opreasca la Predeal si turistii care au nevoie mai departe pot folosi trenurile deja existente pe relatia Brasov-Sinaia.

Skynick

Ingustarea aia pe vreo 200 de m de la doua benzi la o banda, inainte de Comarnic oare o sa se rezolve vreodata? Retorica.

rt25

^^

Vancouver propune Campina - Predeal (deci scoate din calcul Brasovul)
Tu propui Brasov-Predeal deci se scoate din calcul restul de statiuni de pe valea Prahovei.


Treaba cu Sinaia era un exemplu de beneficiu colateral, nu motivul numarul 1. Spre exemplu, in Italia la lacul Como exista tren din 30 in 30 de minute din ce imi aduc aminte, un tren regional ce opreste prin toate statiunile.
Oricum, pana una alta singura solutie viabila e autostrada. + trenuri cu mai multe vagoane (ca e penibil sa circuli cu 1 locomotiva si un vagon)

Calin88

Nu am propus Brasov-Predeal pentru a rezolva problema turistilor; oricum traficul intre Brasov si statiuni e un procent foarte mic al traficului de pe DN1.
Vroiam doar sa punctez ca trenul metropolitan Brasov-Sinaia nu ar rezolva nici o problema si ar aglomera inuitil magistrala de cale ferata cu trenuri care ar circula mai mult goale. Tinand cont de limitarile liniei, parerea mea este ca ar trebui sa o folosim rational si sa scoatem maxim de capacitate posibila din ea (sa nu uitam ca pe coridor trebuie sa treaca si marfa).

Si orice varianta se va alege, chiar daca folosim magistrala la maximul teoretic de capacitate, DN1 tot se va bloca, deci orice imbunatatire pe feroviar trebuie sa fie complementara cu A3, nu sa inlocuiasca A3.

vancouver

Inca o data repet, sambata dimineata trenurile vin pline burdusite de la Bucuresti la Sinaia, iar de la Predeal pleaca mai departe goale. Si invers, de la Brasov la Predeal sunt goale.

Intrebare: Dar pana la urma cu ce ma deranjeaza ca se plimba trenurile goale pe Predeal - Brasov?
In definitiv si trenurile care revin sambata dimineata spre Bucuresti vor fi goale. Ei bine, iata de ce nu este ok sa mearga pana la Brasov:

Bucuresti-Predeal se poate face in 1:45-1:50. Asta inseamna ca o garnitura poate pleca inapoi la 2 ore dupa ce a pornit, iar la 4 ore dupa ce a pornit din Bucuresti este din nou pe peron la Bucuresti, gata de plecare intr-o noua cursa.

Daca vrei sa faci trenuri la 15 minute iti trebuie 4 ore / 15 minute = 16 garnituri.

Bucuresti-Brasov faci 37-39 min in plus, plus oprirea la Predeal min. 2 minute. Adica in 2:25 - 2:30. => plecare inapoi la 2:40, revenire in Bucuresti la 5:20 ore. Nr. garnituri necesare la 15 minute = 5:20 / 0:15 = 21,33 - adica trebuie 22 de garnituri.

22 > 16. Ca sa ce, sa plimbam niste trenuri goale? Si repet, nu inseamna ca nu vor exista deloc trenuri Predeal - Brasov. Tot ce exista acum se pastreaza, deci minim un tren pe ora.

PS. La licitatia pentru rame interregio CFR vrea sa cumpere 40 de rame. Cuplam cate 3 si facem de aici 13 garnituri cu capacitate ca. 1000 de oameni. Folosim 12 si una de rezerva. Plus cate un tren clasic pe ora (care merge mai departe la Brasov) si ne descurcam cu necesarul de 16 garnituri la 4 ore. In varianta in care ne-ar trebui 22 de garnituri, cele 40 de rame nu mai sunt suficiente sau se pot cupla doar cate 2 si nu cate 3, deci capacitate mult mai mica de la Bucuresti la Sinaia, unde este zona critica.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Xenos

Nu pricep de ce nu se face un pasaj pietonal si in zona pietei din Busteni, acolo e gatuirea maxima...@cutter, @horatiu.cosma

NGC

Pun si aici pe scurt castigatorii pentru licitatiile despre care am scris initial aici.


[CN1023506] / 11.08.2020: "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru Realizare pasaj rutier la intersectia DN 1 cu Bulevardul Ferdinand (Sinaia Nord)" -> Contractul a fost atribuit catre asocierea Metroul + ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA.

[CN1023507] / 11.08.2020: "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru Realizare pasaj rutier la intersectia DN 1 cu Str. Prahovei (Azuga)" -> Contractul a fost atribuit catre NV Construct SRL.

[CN1023509] / 11.08.2020: "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru Realizare pasaj rutier la intersectia DN1 cu Bulevardul Republicii (Sinaia Sud)" -> Contractul a fost atribuit catre asocierea Metroul + ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA.

[CN1023510] / 11.08.2020: "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru "Realizare pasaj rutier la intersectia DN 1 cu DN 73A (Predeal)"" -> Contractul a fost atribuit catre asocierea ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA + Metroul.


Toate contractele au fost atribuite anul acesta.

rt25

https://www.g4media.ro/fluidizare-pe-valea-prahovei-dn-1-se-largeste-la-cornu-pe-o-lungime-de-doar-300-de-metri.html

QuoteDrumul Naţional 1 – Valea Prahovei va fi lărgit la Cornu, în judeţul Prahova, însă pe o lungime de doar 300 de metri, în contextul în care Ministerul Transporturilor are în plan fluidizarea circulaţiei pe această șosea extrem de circulată.

Carosabilul va fi extins de la 3 la 4 benzi, între kilometrii 95 + 100 şi 95 + 400 metri, la Cornu, în judeţul Prahova, lucrările de lărgire fiind prevăzute pentru sensul de urcare Ploieşti – Braşov.

Inteleg ca aici: https://www.google.ro/maps/@45.1416347,25.7040479,3a,75y,270.25h,87t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUF76kVv0lgq6z0I7z7rMNA!2e0!7i13312!8i6656

15 ani mai tarziu se face intr-un final exproprierea asta...

yetiman

"DOAR" 300 m......

Ziaristii astia sau sunt tampiti sau sunt rau intentionati.
Si inainte, si dupa acesti "300 m" sunt deja 4 benzi.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

medicul de garda

Apropo de DN1 pe valea Prahovei, acum ca s-a rezolvat si ultima ingustarea inainte de Breaza, nu credeti ca ar trebui cumva reglementata si circulatia pe benzile acelea extrem de late pana in Comarnic? Pe care de facto se circula pe 4 randuri, desi sunt 2 benzi. Mai rau ca pe DN2, unde macar e delimitat "acostamentul". Poate ar merge aici un 2+1? Ma gandesc ca in momentul in care se va fi face centura Comarnic parte din A3, va fi o mare problema cu acea gatuire...
Trust me, I'm an east-european doctor!

naivu

^Nu-mai dau seama cum va arata nodul Comarnic S si pe unde va continua A3 spre S (Consitrans are contract sa faca SF pe toata sectiunea Ploiesti-Rasnov), dar ma astept la multe largiri prin zona. Nici nu pare f greu: e o portiune de 400m in Nistoresti unde DN1 este "strans" intre calea ferata si un "deal" de cativa metri inaltime, dupa care CF se "dezlipeste" de DN1, daca se expropriaza si apoi excaveaza 4m din dealul acela, pt restul de 4km pana la Comarnic este loc de largire pe partea cu CF.
Pana atunci, mi s-ar parea o idee buna ca, pe portiunea Nistoresti-Comarnic, sa retraseze marcajul astfel incat sa fie 2 benzi pt cei care ies din Comarnic si 1 banda pt cei care intra in Comarnic. Cei care ies din Comarnic vor avea o a doua banda ca sa-i depaseasca in siguranta pe cei mai lenti in spatele carora au facut coloana pe serpentinele de la Posada si prin Comarnic, cei care intra in Comarnic vor fi aranjati pe o linie si astfel vor trece mai usor de intersectia dinspre Breaza N (nu se pune problema depasirilor pt ca ambuteiajul se intinde oricum pana la Nistoresti).


Valentin

Long live the Queen! (Queen = masina). Care e pasul urmator? trecem si casele in subteran? Dupa putem sa facem X+1 benzi rutiere si rezolvam problema  :D


DarkFranck

^ ^ Pasajele astea subterane o să rezolve doar o mică parte din problemă și nu știu dacă merită efortul și deranjul pe perioada execuției. Se încearcă fluidizarea traficului în detrimentul localnicilor, din nou, așa cum s-a încercat deja cu alea supraterane (pe care nu prea le folosește nimeni). Ex pasajul str. Urlătoarea (Poiana Țapului): păi acolo merg foarte des, am rude în zonă, ultima dată am fost de Paște și am trecut de vreo 3 ori pe trecerea aia în 4 zile. Ăla e folosit de localnici fie pt cumpărături la magazinul de pe partea cu biserica, fie pur și simplu ca să meargă vecin la vecin sau spre parc. Sunt multe persoane în vârstă, pentru care e un deranj să treacă prin subteran, cu toate lifturile. Cred că o semaforizare inteligentă ar fi avut un efect similar cu cost mult mai mic.
Fluctuat Nec Mergitur