Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nenea_hartia

^ Da, să stăm mai întâi și să vedem, că știu ei miniștrii mai bine? D-aia suntem unde suntem. Lucrurile astea trebuie discutate înainte de începerea oricărui proiect, nu după.

În primul rând că Bode citează cifre care în absolut orice țară europeană sunt publice, măsurătorile de trafic. Cum la noi, în spirit securist, sunt secrete, dă-mi voie să nu-l cred până când nu văd negru pe alb că 30% din trafic e de tranzit. Și unde sunt făcute măsurătorile? Pentru că, dacă sunt făcute la Sinaia sau la Bușteni, o parte din tranzitul ăla e generat și de mașini din zonă, care chiar dacă tranzitează spre Brașov sau Sibiu, tot pe Valea Prahovei o vor face.

În al doilea rând, nu neg că e posibil să se fi asfaltat între timp, dar astă-vară, când am trecut pe acolo, drumul nu arăta nicicum a  ,,drum reabilitat, covor asfaltic în condiții foarte bune de circulație". Promit să mă interesez.

În al treilea rând, eu sunt originar din Câmpina și m-ar avantaja teoretic și pe mine un astfel de drum, dar numai la pachet cu centura orașului, așa cum a fost propusă acum câțiva ani. Nu pentru că sunt eu de acolo, ci pentru că, ultima dată când am verificat, eram în 2020, când soluțiile de tip 1970-toamna n-ar trebui să mai meargă nici în Somalia. În paranteză fie spus, văd că Bode se laudă că a discutat cu toți primarii, dar pe ăla din Câmpina nu pare să-l fi întrebat de sănătate.

În al patrulea rând, faptul că  ,,mai sunt 11 kilometri de reabilitat" e praf în ochi pentru naivi. Rămân tocmai cei 11 kilometri dintr-o zonă muntoasă, împădurită, cu nenumărate izvoare și cu altitudinea din Pasul Predeluș de circa 1300 m. Prin comparație, Predealul e cu vreo 250 m mai jos. Aia cu realizarea în 2 ani e o glumă extrem de proastă, chiar și când vine de la un incompetent ca Bode.

Ca o constatare finală, aberația asta nu face decât să întârzie alți ani buni rezolvarea soluției acolo unde doare cu adevărat, pe DN1 și DN1A (dacă pentru mine, ca șofer cu categoria B, DN1A e un coșmar, nici nu vreau să mă gândesc ce înseamnă pentru șoferii de TIR). Nu mai vorbesc de ridicolul de a avea trei drumuri de secolul trecut, pline de serpentine care urcă până în înaltul cerului, și pe care suntem obligați să segregăm traficul de tranzit de ăla local și de cel de marfă ca să ascundem mizeria sub preș, că nu suntem în stare să luăm taurul de coarne și să ne apucăm odată să facem ce trebuie cu adevărat.

pest1969

Am si eu o intrebare. Cu o atat de bogata activitate turistica, primariile de pe Valea Prahovei nu dispun de buget suficient pentru a-si imbunatati reteaua rutiera, pentru a face drumuri noi sau chiar centuri si pasaje?
Chiar trebuie totul finantat de la bugetul central?

pasadia

Evident că au banii necesari, dar nu vor să ii cheltuie. Lor le convine sa fie ambuteiaj, vând mai multe cafele pe marginea drumului.
Au învățat oricum de la Timișoara sau București, că doar și aia au bani de centură dar preferă să îi folosească în alte scopuri.

PS: nu știu dacă sunt serios sau nu, mesajul la care răspund mâ nedumerește prea mult.


alin2pas

Centurile Bucureștiului și Timișoarei nu aparțin municipiilor și de aceea nu pot investi legal în ele; de asemenea, din câte știu, drumurile naționale care trec prin sate, comune și orașe aparțin CNAIR, numai porțiunile care sunt pe raza municipiilor aparțin de municipii. Cât despre băutul de cafele pe marginea drumului, când ești un șofer blocat în trafic și nu ai unde să parchezi mașina nici să mergi două minute la WC, nu cred că e posibil. Ce pot face primăriile e să găsească variante de ocolire pentru localități, fie că sunt drumuri secundare care se pot moderniza, fie că sunt drumuri județene sau forestiere. Cei de la fața locului cunosc mult mai bine situația din teren decât niște șefi de la București și orice soluție prin care se scoate traficul de tranzit din localități și mai ales din centrul localităților este un câștig pentru fluența traficului.

pasadia

Care era semnul de sarcasm sau joke?

Mă rog, se pare că nu are rost și nu vreți să înțelegeți: soluția e tunelul, soluția e scumpa. Nu zic, ar trebui implementată la nivel regional, eu tot susțin asta, dar nici nu pot fi de acordul cu rahatul ăsta de atitudine: să se descurce aia local, să asfalteze drumuri forestiere, dar pentru DNCB trebuie neapărat să contribuie toată țara (ca și pentru Metrorex sau RADET). Puie Mucuresti!

alin2pas

Soluția pe termen lung e tunelul (sau tuneluri) la profil de autostradă. Până atunci trebuie rezolvată problema traficului prin soluții care pot fi puse în practică mai rapid. Avem nevoie să putem circula decent și acum sau peste 1 - 2 ani, nu numai peste 5 - 10 ani. Variantele ocolitoare care se pot face vor folosi și pentru trafic local. Pentru a merge din Azuga în Sinaia de exemplu nu va avea sens să folosească autostrada.

pasadia

Pentru a merge din Azuga in Sinaia vei folosi un DN eliberat de o parte din trafic datorita tunelurilor, nu centuri tâmpite imaginate prin păduri.

Nu de alta, dar o centura de genul asta ai in Bușteni prin fața palatului Cantacuzino. O prostie de drum care însă ocazional e mai rapidă decât DN-ul.

In plus nu, nu trebuie obligatoriu o soluție ACUM. S-a circulat anul asta așa cum s-a circulat anul trecut și la fel cum se va circula și peste 4 ani. Trebuie o soluție corecta, nu una rapida.

voicul

Drumul acela ar putea fi imbunatatit, prin mutarea C mai spre S (sa nu faci ocol pe degeaba).

Am mers pe el si a fost ok, dar e ingust pe alocuri si parca se mai parcheaza si pe strada, daca mai vine si unul din fata ...

Leo-Ph

Varianta e ok daca :

1. Exista bunavointa  din partea soferilor ce sunt in colona pe DN1 sa te lase sa "reintri" pe DN.
2. Nu prinzi bariera la trecerea de nivel cu CF.

pasadia

Drumul ăla e o străduță de cartier. NICiODATA nu ar trebui privita că fiind o centura / soluție. Dar mă rog, în RO orice e posibil.

Xenos

@pasadia: Acel drum de pe Zamora, cartier din Poiana Țapului, ar trebui folosit numai pentru trafic local...vara trecută mă plimbam cu copilul și era extrem de periculos să trecem strada pentru că unii mergeau cu 80 km/h, ce să țină cont de pietoni, de treceri de pietoni...nu e în regulă!
De altfel Bușteniul ca zonă de vacanță a început să fie ocolit și ponosit tocmai din cauza blocajului DN și a faptului că se gonește pe străduțe care altă dată erau de promenadă sau maxim trafic local....

Am venit azi dinspre Brașov pe DN 1A, plin ca nicicând, există un trafic foarte consistent Brașov-București și este inexactă ideea că majoritatea pleacă din așa-zisele stațiuni pe de V. Prahovei...
Finalmente, dincolo de diferite idei temporare precum ce zice Bode acum, trebuie musai (!) centuri la Comarnic și Bușteni și pe termen lung celebra autostradă...

pasadia

Mda, si eu stiu ca e un trafic consistent Brasov - Bucuresti. Din perspectiva mea acesta reprezinta mai mult decat traficul local, indiferent de care anume vorbim (Comarnic - Sinaia, Sinaia - Busteni sau Predeal - Azuga). Eu singur sunt vinovat de 2 drumuri dus-intors pe ruta asta numai in acest an. Insa ideea e vehiculata decatul de mult de:
- cei care au acces la rezultatele unui recesamant oarecum secret (2015)
- cei care se incred in datele si metodologia de la ultimul facut public (2010) si in care, intr-adevar, apare un trafic mai redus la nord de Predeal.

Realitatea e insa aceea ca trafic exista pe diverse rute:

Bucuresti - Brasov (constant)
Bucuresti - Predeal - cu iesire spre Bran (ocazional)
Bucuresti - Sinaia / Busteni / Azuga (ocazional)
Brasov - Sinaia
Ploiesti - Busteni
Brasov - Ploiesti (continuare spre Buzau / Urziceni / Targoviste)
Campina (Breaza) - Sinaia / Busteni / Brasov

Ultimele 4 destul de constante chiar daca mai reduse in volum. Iar centuri, sub formele vehiculate (adica vechi strazi, asfaltate sau neasfaltate, cu viraje / pante nepotrivite, inguste, etc...) nu vor fi folositoare decat pentru traficul ce are O/D in Sinaia sau Busteni. Si din cauza asta m-as lipsi de ele.

Eu insist, solutia e simpla: un SF care sa bata in cuie un traseu si niste tunele (mai ales in zona Sinaia / Busteni / Azuga). Daca se poate cat mai asemanator cu traseul propus de Vinci in 2008. Apoi obtinere de AM strict pe lucrari / proiecte mici, gen:
- tunel Zamora plus drumuri de legatura la nord de Sinaia si la nord de Busteni. 
- traseu Comarnic - Sinaia
- tunel plus restul lucrari intre nod Sinaia Sud si nod Poiana Tapului

Fiecare dintre ele va putea fi executata ca half-profile intr-o prima faza daca se considera util.

In principiu in acest mod de lucru cred ca ar putea aparea prime rezultate in trafic pana in 2025-2026.

dan tm

Pînă ar face cineva drumuri si tunele pe acolo, nu s-ar putea face navete cum sînt prin alte tări?

urci la Ploiesti si cobori la Brasov.

:-[ :-[ :-[

TibiV

Stirea in format video este mai completa...

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/discutii-privind-autostrada-spre-munte-mai-multi-primari-in-vizita-la-transporturi.html

Primarii localităţilor Sinaia, Azuga, Buşteni şi Comarnic s-au reunit în Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară, pe scurt ADI, şi au ajuns miercuri la Ministerul Transporturilor.

După 3 ore de discuţii au decis să renunţe la ideea construirii unor şosele care să ocolească fiecare staţiune în parte, acolo unde şoferii stau multe ore în blocaje în fiecare weekend.

Nici cealaltă propunere, un drum forestier transformat în şosea naţională pentru ocolirea staţiunii Azuga, nu mai este luată în considerare.

Vlad Oprea, primar Sinaia: ,,Ar fi însemnat să renunţăm la autostradă. Decizia corectă este să facem o autostradă pentru că o autostradă este de viitor. În acest moment nu mai sunt viabile centurile ocolitoare."

A supravieţuit doar ideea reabilitării unui drum ocolitor al staţiunilor, care începe din Campina, trece prin Valea Doftanei şi ajunge până aproape de Braşov. Dar există riscul să se aglomereze localităţile Câmpina sau Săcele, unde nu există centuri.

Adrian Vestea, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov:
,,Sunt două variante alternative, astăzi toate localităţile sunt aglomerate şi nu există o localitate pe tot acest traseu unde să vezi că nu este aglomerat. Vom vedea la vremea respectivă, vom găsi soluţii pe zona respectivă, dar asta nu înseamnă că mutăm tot traficul de pe DN1 pe Valea Doftanei."

Primarii din asociaţia ADI susţin că vor construi chiar ei autostrada, cu ajutor de la Ministerul Transporturilor.

Ar fi nevoie însă de peste un miliard de euro, iar primarii speră să obţină fonduri europene şi bani de la buget. Nu pot estima când ar începe lucrările şi nici cât vor dura.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Io

Minunata intilnire, senzationala. Cafeaua a fost buna? Si apa? Bun. Vreo secretara mai proaspata v-a facut cu ochiul, o glezna promitatoare, vreun decolteu angajant, vreun toculet mai saltaret, ceva? Bravo, baieti.
Cit despre miliardul ala, cum sa va zic eu, ce-ar fi sa-l faceti nu-l sa-l cereti? Ca la stat cu mina-ntinsa dupa bani sintem campioni mondiali absoluti.
V-ati recuperat usor insotitoarele de la Mall Baneasa? Bravo. Adio, baieti, succes la cotcarelile voastre locale, dar cu "solutiile" lasati-o cum o aveti. Mai moale.  :p
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.