Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Cred ca e timpul sa fim mai vocali pt A3. As fi multumit si cu un HP, cu doar 2 noduri, 1 la Sinaia si celalalt la Predeal. Limita de 80km/h. Sunt vreo 60 de km. Imaginati-va cum e sa-i faci in 45 de minute?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Dacă tot e "valea plângerii" aici, vin și eu cu o completare de "om prost".

Sâmbătă seara eram încă la Horezu, după 2 zile superbe petrecute în Buila. Un mic accident pe coborârea din Curmătura Builei m-a făcut să renunț la ideea unui traseu scurt pentru duminică dimineață, așa că am reconfigurat traseul.

Și am plecat ca prostul spre București, dornic să merg la un eveniment ce se întâmplă în Capitală și să mănânc la un anumit restaurant. În mintea mea era ideea că apoi, înapoi spre casa, voi fi în contra-fluxului căci "duminică seara e aglomerat spre București, nu spre Brașov".

La plecare din București, pe la 16:30, estimarea Waze era de 2:20 (pe traseul standard). Și a început să crească doar târziu, după centura Ploiesti-ului (care era firesc, aglomerata pe sensul spre București, trăiască giratoriile!)

Până la urmă am ajuns sa vizitez Breaza, Sinaia (nu mai intrasem de vreo 4 ani prin Sinaia, de fiecare data am folosit centura) și am cedat apoi renunțând la vizita prin Zamora. Am ajuns acasă după 4 ore, convins fiind că de acum încolo, dacă nu folosesc CFR-ul, atunci voi folosi DN1A. Sau chiar DN10.

PS - am ajuns la concluzia că waze-ul e inutil. Nu estimează deloc corect.

PS2 - niste prieteni bucureșteni au rămas în BV până azi. Au plecat de aici acum 2 ore, se opresc in Campina pentru a recupera câinele de la părinți. Brașov - Campina era estimat la 2:40 in loc de 1:15 cât ar fi fost firesc. Înțeleg că e vacanta școlară săptămână asta, dar parca nu e firesc să avem asemenea aglomerări in trafic. Ieri nu am văzut poliție nicăieri, bănuiesc că nici azi nu pot fi deranjați astfel încât să încerce să mai elibereze intersecțiile (nu că aș crede că ar avea mari șanse de reușită).

pasadia

A, da, știu că e alt topic dedicat drumului "alternativ" de pe valea Doftanei, dar scriu totuși aici - o sursa de la Erbasu îmi spune că:
- încă durează proiectarea
- pe vreo 3 km trebuie mutată o LEA; se studiază încă alternativa, adică mutarea drumului mai în lateral, dar e distracția cu "culoarul de expropriere" și "scoaterea din circuitul forestier". Nu e clar ce decizie se va lua.
- mai la vale cică exista alta problema mare - o magistrală de apa de diametru mare care ar fi la o distanta foarte mica de terasamentul drumului (sub 1,5 metri). Dar cică in zona respectiva nu își pune nimeni problema de a muta nici drumul, nici conducta. Se va vedea în timpul lucrărilor dacă rezista și apoi cum "o vrea Dumnezeu".
- in principiu va începe șantierul în primăvara. Evident nu știe nimeni în mod real când se va termina.


rt25

Din pacate, trenurile astea parca sunt scurte din ce am vazut pe thread-ul dedicat. Daca e asa, e un downgrade. Pe Bucuresti Nord -> Brasov trebuie un tren cu vreo 10 vagoane ca sa poti sa spui ca oferi ceva capacitate ca sa muti macar 3 masini de pe sosea. Acum vreo 15 ani cam asa aratau trenurile, acum sunt motoare cat 2 vagoane sau trenuri mici care dupa parerea mea mai mult incurca decat sa ajute: a se vedea motoarele de la Transferoviar sau Astra Trans sau trenul Softronic (frumos ca-i romanesc, dar tot scurt e) sau personalele cu 1 sau 2 vagoane de la CFR. Astea, ocupa trasele degeaba.

E valea plangerii aici si pentru ca nu turismul provoaca trafic in principal ci insasi orasele mari au "atractia lor". Studentii din Ploiesti care nu intra la facultatea dorita in Bucuresti nu de putine ori ii regasesti la Brasov. Si faptul ca "astia" (politicieni, politruci, proiectanti incompetenti etc) ne rad in fata... Iar lumea a ramas asa descumpanita sa ai un drum strategic blocat fara nici o solutie la orizont. Cand totul e fara speranta atunci se nasc cu adevarat probleme in societate...

nirolf

Ramele se pot cupla la nevoie. Am venit duminică seara cu trenul din Sinaia, a avut 12 vagoane, fără omeni în picioare (nu se mai vând bilete fără loc). Am făcut 1h35' până în Gara de Nord, am și ațipit un pic. Bilete luate vineri seara, joi seara nu mai erau locuri la unele trenuri, dar au mai adăugat vagoane.

Dar să vedem cât mai rezistă și trenul, deja pe porțiunile de viteză smucește destul de urât în linie dreaptă. Plus din ce în ce mai multe restricții. Cum ar fi să ai restricție de 30 pe autostradă și să fi nevoit să mergi cu viteza asta din cauza denivelărilor. Ar ieși revoluție, ar cădea guvernul. La tren nu interesează pe nimeni.

prom

Cand va fi gata intreg A1 si A13 pana la BV , Buc - BV cred ca vor fi cam 370km , deci 3h, mers in siguranta si ocolit f mult, dar consider ca mai bine merg decat sa stau. Acum, cel mai prob, asta va fi varianta alternativa pt zilele de Vineri si Duminica  :)

pasadia

Eu sper sa am variante - poate vreau sa ocolesc pe la Răcăciuni, Bacău - vreo 300 km in plus, parfum. ;)

rt25

^^
sper din tot sufletul ca e sarcasm pentru ca, sincer sa iti zic, nu imi pare.

Pai stai asa, in loc de 170km sa fac 370 km ? In 3 ore ca merg cu 130km/h. Oricat de tare ai trage mai mult de 110km/h nu scoti ca medie, si tocmai ti-am zis mai sus ca am facut 4h 30 stand in ambuteiaj. Daca as avea o super masina sa fac 200 + 200 km in plus si bani de motorina extra, da as face asta. Dar vorbim de economie aici si faptul ca e o ruta strategica care are potential dezastruos pentru legaturile economice dintre capitala si cel  mai mare pol economic si de populatie la sub 200km distanta. Basca traditia de sute de ani ca principala vama intre toate regiunile Romaniei.

^^^
2 rame cuplate nu fac cat trenul cu multe vagoane cu care ai mers. Desi ma bucur sa aud ca au facut asta (12 vagoane), stiu sigur ca e o exceptie (probabil trenul de Satu Mare sau cel de Timisoara care aduna in compunere vagoane din mai multe directii)

oc7avian

Filmarea pentru centura Comarnic am făcut-o într-o zi de duminică. Am plecat din Brașov la 10:30. Am făcut 3h până la Etu de la Breaza/Cornu, unde am luat o pauză de masă. Deja pietonii în Bușteni nu mai erau o problemă, pentru că puteau traversa liniștiți oriunde printre mașini. Blocajele păreau de la viraje ori parcări. Și foarte probabil plimbat între/prin stațiuni cu mașina. Eu încă sunt șocat de ce văd în centrul Brașovului: sâmbăta asta Poliția a trebuit să blocheze accesul în centru pe Mureșenilor pentru că nu mai era loc. Dacă ar fi putut, ar fi parcat și în Piața Sfatului, deși la 10-15min pe jos aveai parcări gârlă.

La fel am avut coloană la Comarnic din cauza intersecției de la Kaufland. Acolo chiar era un efect de acordeon.

Chiar și niște centuri normale ar ajuta semnificativ fluența. Se plânge de giratorii în proiecte, dar la Sinaia nu țin minte să fi văzut blocaje semnificative. Deci reușesc să ducă traficul de pe VP.

rt25

^
Sa facem o diferentiere. Giratoriile NU duc traficul pe centura Ploiesti foarte bine si il duc rezonabil pe "autostrada" Campina-Ploiesti ("autostrada" ca se circula cu 140 pe sectiunea aia) - ma refer la cele din bidoane.

Giratoriul de la iesire din Sinaia spre Busteni nu impacteaza prea tare pentru ca efectul de palnie se face ori intr-o parte ori in cealalta a lui (Comarnic sau Busteni), ce trece prin el astazi e un trafic  deja adaptat.

Totusi, ce spun eu e ca sunt proiecte pentru giratorii suspendate, unul fix la cel mentionat de tine, unul la intrare in Sinaia in partea cealalta si unul la Predeal la intersectia cu DN73A, varianta spre Paraul Rece. Ori aceste intersectii nu pun probleme in contextul traficului iar suma pentru ele este imensa. De acei bani faci centura Busteni la nivel de A3 cu tot cu tunel daca includem bugetul alocat pentru proiectul de centura 1v1 pentru Busteni.

Problema mare e ca dupa ce ca se ia in bascalie A3 pe Valea Prahovei si se justifica cu costul, bagam bani in proiecte megalomanice inutile care NU vor rezolva problema cu un decont in, poate aceiasi bani...

Cum ar fi sa intri pe A3 la nodul Sinaia si sa iesi dupa Busteni undeva prin Azuga?

PS: Raspunsul e... ai ocoli Comarnic pe la Pucioasa... pe unde bagam un DX la aceleasi costuri sau mai mari decat A3 ocolire la Comarnic. Dar daca nu faci ceva optim pentru Busteni, degeaba ...

cristian_ch

Eu cand am recomandat traseul spre Brasov prin A3/DJ100B/DN1D/DJ102C/DN10, cineva de pe aici cu rang  m-a luat in ras si mi-a zis sa astept sa se termine A1 Pitesti-Sibiu si A13! In weekendul asta am folosit dupa multa vreme DN1 la rugamintea iubitei mele ca sa scapam de pe curbele de pe DN1A sau din cele de pe traseul de mai sus! Vineri mi-a crescut timpul estimat cu cel putin o ora si jumatate iar la inapoiere am facut de la OMW Predeal pana la Penny Busteni undeva in jur de o ora si 20 de minute pe aproximativ 15 km! Da, nu e o solutie fezabila ocolul pe prima varianta dar cel putin nu zaci in coloana! Nici DN1A sa prinzi un camion in fata si sa nu-l depasesti pana pe centura Sacele! Poate vine cineva cu viziune si intelege ca autostrada intre Ploiesti si Brasov nu e deloc for fun, e o necesitate pentru o zona puternic populata si cu ceva productie sau turism! Ar fi mult mai bine sa fie prioritizata inainte de sectorul montan A8, A9 ori gluma proasta Filiasi-Tg.-Jiu! Da' n-avem cu cine!

mirceaeliade

@dr4qul4 Cum propui 'sa fim mai vocali'?  E cineva interesat de un copy-paste la MVA?  Facut petitii online? Sau cum?

dr4qul4

Nu cred in petitii. Dar ar merge niste commenturi la postarile lui ginerica. Sau ne putem toti la semantura "Vrem Autostrada Half-Profile pe Valea Prahovei".
Sau cand postam poze/clipuri, punem si un banner.
Forumul asta a devenit principala sursa de informatii pentru presa din Romania atunci cand vine vorba despre infrastructura de transport.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Cipi

Poate-s eu batran si trecut prin vremuri pe care le credeam demult apuse, dar comunicatul asta imi aduce aminte de...

QuotePentru a asigura progresul conform planului, președintele Nanu a subliniat necesitatea corectării unor deficiențe observate în proiectul tehnic inițial. Printre aspectele care necesită ajustări se numără relocarea rețelelor de medie și joasă tensiune, precum și a rețelei de distribuție a gazelor naturale, care nu au fost prevăzute într-o manieră optimă în proiectul inițial. De asemenea, s-au identificat necesități suplimentare de expropriere pentru a permite consolidarea versanților din apropierea traseului, asigurând astfel stabilitatea acestora și prevenind eventuale riscuri structurale pe termen lung", arată un comunicat de presă al CJ Prahova.

BizBrasov