Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dumbravaandrei

este suficient trafic local cat sa gatuie DN1 pe sectorul Predeal-Sinaia. Nu doar traficul de tranzit face probleme acolo. E o combinatie de mai multi factori:
- Localitati care au crescut fantastic in ultimii 30 de ani
- DN1 a cam ramas in aceeasi configuratie, desi drumurile locale, numarul de imobile si infrastructura comerciala a crescut exponential (au aparut hipermarket-uri, farmacii, magazine de materiale). Astfel, apar concentratii de populatie si de masini parcate (de exemplu in Busteni mare parte din buleala se datoreaza parcarii de la complex)
- Localnici sunt si cei care au proprietati in aceste localitati, fara a avea domiciliul sau resedinta acolo. Si numarul lor este considerabil.

Cat despre aglomeratie, de 2 ani, e tot timpul aglomerat. Eu am prins drumul asta in diverse momente, ca de 10 ani fac naveta la Bucuresti. Mai aglomerat ca acum, nu a fost niciodata. Inainte se mai aglomera de sarbatori / week-end-uri prelungite, dar acum e aglomerat indiferent de ora.

Solutia de decongestionare e simpla si complicata: crearea unei cai de transport principala, fara intersectii la nivel si cu bretele de fluire/afluire suficient de lungi incat sa poata absorbi intrarea in localitati. Suna a minim centura cu 2+1 si in visele  cele mai umede, desi mare diferenta n-ar face, drum expres/autostrada.

rt25

Si iti dai seama cati evita sau duc la minim tranzitarea acestei rute. Eu merg poate odata pe luna sau chiar mai rar, dar daca as avea autostrada mult promisa sa ajung in 1h30 la BV, probabil as parcurge saptamana ruta. Asa merg ca n-am ce face, trag aer in piept si aia e.
Centura Comarnic va rezolva *ceva*, dar ambuteiajul din Busteni va deveni mai crancen ca oricand, pentru ca nu va mai exista palnia din Comarnic. Asadar, Sinaia va fi OK, chair si cei care au destinatia finala Busteni, ce este dupa (Azuga, Predeal, Brasov)... Dumnezeu cu mila.

Deci ii urmarim pe cei de la Coni cu interes, desi ma indoiesc ca presupusa centura Busteni va rezolva complet ambuteiajul pentru ca imediat ce va fi livrata cei ca mine isi vor mari frecventa deplasarilor si daca se va ridica restrictia pentru TIR-uri vor veni instant pe DN1 inapoi (DN1A e un calvar)


Xenos

@dumbravaandrei si @rt25
Este evident că ruta Bucureşti-Braşov ar fi mult mai folosită dacă nu ar fi această bătaie de joc imensă, să faci ca 40-50 km în 2 ore sau chiar mai mult. Numai acest lucru şi necesitatea evidentă a legării capitalei de centrul şi nordul ţării, respectiv legătura Buc-Braşov în sine relevă necesitatea absolută a autostrăzii.
Revenind la micromanagementul daunei totale actuale, eu cred că centura Buşteni va ajuta mult, dar nu văd să fie gata înainte de vreo 2-3 ani, la ce e de făcut acolo, timp în care va fi şi mai rău, de altfel.
Pe de altă parte, pentru că ai menţionat punctual zona parcării de la aşa-zisul complex comercial (o adunătură tristă de buticuri), acolo ar trebui urgent făcut ceva, parcări de-a lungul str. şi nu în spic, de pildă. Sau făcută o parcare mai mare mai în spate în zona pieţei şi interzis total parcare de-a lungul DN. Trebuie negociat ceva cu primarul din Buşteni, oferit ceva în schimbul acestei concesii.
Pe de altă parte, dacă s-ar face nişte pasaje subterane ar fi eliminate sau reduse mult acele treceri de pietoni supraterane care blochează totul enorm.
Impresia mea personală e că Buşteniul şi chiar Sinaia au decăzut mult, Buşteni este o fantomă faţă de anii 90, iar explicaţia e tocmai acest blocaj care face să nu te poţi duce niciunde.

Cipi

Pasaje subterane prin statiuni. Chiar incurajator pentru turisti... Statiunile respective vor fi mai atractive (in masura in care dezastrul imobiliar mai poate fi rezolvat) daca spatiul pietonal ar fi extins, nu trimis in subteran.

Solutia nu poate fi alta decat scoaterea traficului din statiuni (tunel ar fi solutia mea preferata).

As mai avea ceva de zis, din experienta mea cu autostrazile din afara: pe o vale atat de ingusta precum Valea Prahovei, cred ca nivelul de zgomot produs de o astfel de autostrada ar fi imens. Orice solutie care nu include tuneluri ar fi un dezastru pentru zona. Spre exemplu, am stat intr-un camping din Germania destul de departe de autostrada si zumzetul traficului a fost deranjant, desi ma asteptam sa nici nu se auda, tinand cont de configuratia zonei si distanta.

Xenos

Fără îndoială că într-o lume civilizată aşa ar fi, dar care e plăcerea să te plimbi prin Buşteni pe lângă ambuteiaj şi să inhalezi gazele tuturor automobilelor? Buşteniul oricum nu (mai) e - de fapt nu a fost vreodată - o staţiune veritabilă. Până în 1989 era mai mult un mini-oraş industrial cu o telecabină, iar acum e o buticăraie şi un ambuteiaj perpetuu.

TibiV

Quote from: Cipi on September 18, 2024, 02:26:25 PMPasaje subterane prin statiuni. Chiar incurajator pentru turisti... Statiunile respective vor fi mai atractive (in masura in care dezastrul imobiliar mai poate fi rezolvat) daca spatiul pietonal ar fi extins, nu trimis in subteran.

O solutie pentru extinderea spatiului pietonal in statiunile de pe Valea Prahovei: inchidem/desfiintam DN1.
Turistii pot ajunge acolo prin parasutare.
Plecarea va fi mai dificila, dar deh...


Ce spui tu este ca nimic nu este bun, in afara de un A3 integral tunelat.
OK, poate copii tai vor putea folosi aceasta solutie...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cipi

Ce spun eu este ca daca vrem sa avem turism pe Valea Prahovei si pentru a proteja si mediul din zona, trebuie sa gasim solutiile de a pastra acel turism si acel mediu. Am intarziat atat de mult rezolvarea problemei incat va trebui sa mergem pana la radacina. Altfel vom avea solutii care rezolva o parte a problemei, generand alte probleme.

rt25

Quote from: rt25 on August 30, 2024, 12:20:15 PMDe banii astia, plus giratoriul suspendat de la Predeal, Sinaia si centura Busteni-Azuga (strict de pe portiunea mentionata in screenshot) pe 1 banda pe sens si nspe giratorii faceam A3 tunel la Busteni....

Atat aveam noi nevoie standard de autostrada sa rezolvam cea mai mare bataie de joc a statului roman pentru un bazin de minim 500.000 de locuitori si una din cele mai importante aglomerari economice din tara... Si nici macar nu sunt alti bani decat cei mentionati pentru proiectele de mai sus.

(am gandit ca se termina la nord de Busteni temporar in magica ipotetica centura acolo unde par a se calca pe picioare cele 2 proiecte.)

Powered by API/PUM imgur uploader

De atat avem nevoie, e nevoie de un singur tunel.
Apropo, mai sunt solutii, cum e tunelul de la Bascov sau pietonalul din Rasnov, asa ar putea fi in centrul Busteniului, dar nu se poate face lucrarea din pacate (ca DN1 chiar nu poti sa il inchizi). Ipotetic, ar fi o solutie ok ca DN1 sa fie ingropat pe o portiune de 1-2 km chiar in centru iar pe deasupra sa fie spatiu pietonal, ar face si statiunea sa aiba un centru veritabil. Dar de banii astia revenim la Quote-ul de mai sus.

DanStanciu

Centura Comarnic, vazuta din tren, pare un vis indepartat. Se lucreaza, dar avansul e timid si fara relocarea retelelor electrice si de gaze nu se poate avansa semnificativ. Chiar langa podul peste Prahova e o statie de transformare, nu vad sa existe suficient spatiu pentru a strecura centura intre calea ferata si statia de transformare. Daca va fi nevoie reamplasarea statiei de transformare o sa dureze o vesnicie, avand in vedere cat asteptam pentru a muta un stalp. Despre aceasta statie de transformare vorbesc

danutzu_1069

#1299
Probabil o sa fie pile in zona aia, ca urmeaza Prahova. si oricum este in zona de protectie CF.
Nu or sa fie pile. Am vazut pe o filamre de la sfarsit de iulie, culeea sud este f aproape de culeea podului CF..

DanStanciu

#1300
In filmare celor de la SkyScraper, la 0.55 se poate vedea deja culea podului, ma tem ca au ales varianta scurta. :o


Feri

AC aditional pentru Centura Comarnic (cred):

Acces rutier complementar descărcare A3 - Comarnic" - Etapa a IV-a: Amenajare intersecție cu sens  giratoriu km 0+000, Parcări km 3+700 și km 4+480, Pasaj km 5+681 (parțial, între km 5+500 – km 5+620), Sectoare km 0+000 - km 0+410, km 2+142 - km 2+310, km 2+450 - km 2+700, km 3+160 – km 3+885,  km 4+110 – km 4+220, km 4+430 – km 4+940, km 5+040 – km 5+620, Intersecție cu sens  giratoriu DN1 - DJ101R (lucrări edilitare), km 0+410 – km 1+080 (lucrări edilitare), km 1+125 – km 2+142 (lucrări edilitare), km 2+310 – km 2+450 (lucrări edilitare), km 2+700 – km 3+160 (lucrări edilitare), km 3+885 – km 4+110 (lucrări edilitare), km 4+220 – km 4+430 (lucrări edilitare), km 5+620 – km 5+898 (lucrări edilitare)

Ionut

Centura Comarnic - filmare completă 13 septembrie - duminică - Frasinul-Arthenis

Pentru patreoni 24h exclusiv, mâine seară publicăm pentru toată lumea.

Coperta:

dr4qul4

Vineri am parcurs prima parte din ea (1,5 km). Era coada atat de mare la Nistoresti incat am luat-o prin Breaza (pe unde era jale ca erau zilele orasului), dar in loc sa ma pun la coada pe pod sa ies inapoi in DN1, am luat-o pe strada Giosesti pana la Podul de sud (si de acolo am iesit dupa Piata).
Am mers mai mult prin santier decat pe "strada Ghiosesti" . Cateva masini au continuat prin spatele Garii, dar nu cred ca mai au pe unde sa traverseze CFul.

Mai e mult pana va fi gata.... Poate la sfarsitul anului viitor, dar trebuie sa creasca mobilizarea (era cam abandonat santierul pe portiunea aia).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Centura Comarnic - 13.10.2024 - Frasinul-Arthenis - filmare completă dronă