Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Eu nu cred nici in vrajeala asta, dar am pus articolul pentru ca e o harta:

De unde a apărut ideea drumului forestier care să salveze traficul pe DN1. Cel mai optimist scenariu indică ani de aşteptare

Traficul de pe DN1, drumul plângerii pentru zeci de mii de români care stau în coloană ore în șir în fiecare weeend, ar putea deveni istorie. E doar o promisiune din partea ministrului Transporturilor, care după ce a stat șapte ore în trafic de la București la Brașov a venit cu o soluție: este vorba despre un drum forestier din zona Azuga, care ar putea prelua o parte din aglomerație. Despre mult așteptata autostradă Comarnic-Brașov, Lucian Bode susține că Guvernul ar avea bani la buget pentru a finanța acest proiect.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/de-unde-a-aparut-ideea-drumului-forestier-care-sa-salveze-traficul-pe-dn1-cel-mai-optimist-scenariu-indica-ani-de-asteptare-1248785


GDPR

^Cateva mici comentarii:

Quote"Problema apare la baza pasului Predeluţ, exact în dreptul serpentinelor care traversează Carpaţii. Este o porţiune de aproape trei kilometri destul de dificilă şi nerecomandată decât maşinilor cu adevărat 4x4 şi doar pe timpul verii. E important să precizăm asta, pentru că n-aş vrea să ne trezim cu maşini blocate acolo.

Situatia e reala, drumul nu e recomandat masinilor obisnuite.

QuoteAcesta a precizat că în urmă cu trei ani, Consiliul Judeţean Prahova a obţinut finanţare prin PNDL pentru modernizarea unui tronson scurt, de 3 kiloetri din cei 12 care se află pe teritoriul judeţului Prahova. "S-a dat oridinul de începere anul trecut. Într-o lună, două încep lucrările pe acest tronson scurt de 3 kiloemtri", a mai spus Vileford.

Ar fi de util de aflat unde sunt localizati cei 3 km care urmeaza a fi asfaltati.

QuotePrimarul comunei Valea Doftanei susţine că asfaltarea integrală a celor 24 de kilometri costă aproximativ 25,30 de milioane de euro, bani care ar putea veni de la Compania Naţională de Investiţii. Autorităţile locale şi judeţene sunt în prezent în discuţii cu ministrul Dezvoltării şi cu CNI pentru finanţarea proiectului.

Implicarea autoritatilor locale si judetene din Prahova nu rezolva decat pe jumatate problema, ar trebui si cele din Brasov implicate.

Quote"Este un drum uşor de făcut, realizabil de către o companie seriosă într-un an şi jumătate. Ştiu ce spun. Acest drum are o zestre, în terminologia constructorilor zestrea unui drum înseamnă că suprafaţa de dedesupt este cu piatră cu balast. Nu este un drum cu pământ, de căruţă. Substratul lui este sănătos, cu piatră. Acolo trebuie raşchetată partea de sus şi apoi să se intervină cu straturi noi de balast, piatră concasată şi asfalt. Nu este vorba despre defrişări, există traseu configurat, există lăţimile necesare", a adăugat Lucian Vileford.

Zona care acum e abordabila doar cu masini 4x4 necesita schimbare de traseu, asa ca afirmatia primarului e doar partial adevarata.

oc7avian

În timp ce citeam ultimele pagini, am avut o impresie că ne axăm mult pe traficul dinspre București. Cel puțin în discuția despre autostrăzi, speculez că A10 și A1 vor fi gata sau aproape gata până când pe A3 se va intra în teren (CNAIR mă face în halul ăsta de pesimist). Asta presupune și înseamnă mai multe lucruri:

  • declarate sau nu, numărul de unități de cazare va crește oricum (încă nu e greu să construiești)
  • cum AirBnb a devenit un Uber al cazărilor, în 10 ani ne putem aștepta la tot felul de surprize
  • traficul spre stațiuni va crește și dinspre nord pentru că zona va deveni tot mai accesibilă ca timp (~3h de la Cluj Napoca, de exemplu)
  • din Brașov până în vestul Bucureștiului vei putea face tot vreo 3h în majoritatea timpului (A10, apoi A3)

Așadar, simt că soluțiile vin din ce s-a discutat recent: optimizarea traficului pe DN1 și optimizarea transportului de persoane în masă.

P.S.: voi mi-ați scos ideea de mașină din cap și încerc să arăt beneficiile transportului public cât mai multor persoane acolo unde e inteligent. Însă pe Valea Prahovei am simțit sete de alternative la mașină de la multă lume. Toți caută (exagerat un pic) acel ceva pe care l-a oferit Uber în București și i-a scăpat de taximetria aia deplânsă în povești

tom_sawyer

"Prima (porțiune), drumul județean Câmpina - Valea Doftanei - Săcele se prezintă în felul următor: de la Câmpina la Valea Doftanei avem 35 de km de drum judetean asfaltat. De la Valea Doftanei până la granița cu Brașovul, avem 14 km de drum neasfaltat, dar care este prins în PNDL și poate fi finanțat integral. De asemenea, de la limita cu județul Brașov până la Săcele, cei 12 km, este un drum județean pietruit. Acest drum poate intra, de asemenea, într-un program de finanțare de la Ministerul Dezvoltării și cei 61 de km de drum județean. Aproximativ 18 milioane de euro ar fi valoarea investiției, cred că nu e o investiție foarte mare, astfel încât să construim o rută alternativă pentru micul trafic la aglomerația de pe Valea Prahovei" a explicat Lucian Bode, potrivit Mediafax.

"Noi vom trimite până la sfârșitul lunii către ANAP documentația spre validare și după validarea ANAP urcăm în SICAP proiectare și execuție variante ocolitoare Comarnic – Brașov. Mai departe, vreau să spun că UAT-urile orașelor Comarnic, Sinaia, Bușteni, Azuga și Predeal au agreat constituirea unei asociații de dezvoltare intercomunitară. Această asociație a venit către guvern, am avut o primă întâlnire sub coordonarea doamnei vicepremier Raluca Turcan anul trecut, vom avea săptămâna viitoare o altă întâlnire, au venit cu câteva soluții pentru decongestionarea traficului în zona respectivă. Pasarele supraterane, fie că vorbim de DN sau de calea ferată, sensuri giratorii, poduri, legături, lărgirea la patru benzi a drumului național acolo unde se poate, drumuri alternative așa cum este cel din Sinaia, cum este cel din Azuga, acestea sunt posibile soluții puse pe masa de către autoritățile locale care se asociază într-o asociație de dezvoltare intercomunitară eligibilă la finanțare pe fonduri europene. Aceste rute alternative sunt în preocuparea noastră a fi finanțate și realizate înainte de a începe lucrările la autostrada Comarnic-Brașov. Adică tot în doi ani", a spus Bode.

"Aceste drumuri, că vorbim despre drumul alternativ de la Sinaia, că vorbim despre acel drum forestier din zona Azuga, ele trebuiesc aduse, modernizate la standardele corespunzătoare astfel ca circulația să se desfășoare la parametri optimi. Vom veni cu documentațiile, vom finanța prin fonduri europene, este eligibilă la finanțare această asociație, vom identifica soluția de la un capăt la altul cu fiecare bypass, îl vom finanța și îl vom moderniza. Pe Comarnic, respectiv Bușteni, cele două centuri ocolitoare vor fi scoase la licitație și ele trebuie, sigur, dacă nu intervin contestații și alte situații cum apar în aceste proceduri, în această primăvară să semnăm contractul de execuție de proiect tehnic și execuție la cele două centuri ocolitoare, să ieșim în câteva, două-trei săptămâni, cu o soluție pe care să o prezinte public domnul prim-ministru în ceea ce privește finanțarea, atât pe autostradă cât și pe cele 3-4 obiective alternative, pentru drumul județean avem finanțarea de la Ministerul Dezvoltării, mai trebuie doar să suplimentăm bugetul acolo, și se lucrează pe PNDL, deja pe un tronson cum spuneam. Deci, în acest an, aceste obiective ar trebui să intre în diverse etape în execuție", a conchis ministrul Transporturilor.

hotnews.ro

dr4qul4

Ne concentram pe traficul dinspre si spre Bucuresti/Ploiesti pentru ca reprezinta peste 90% din trafic. Nu vine nimeni de la Cluj pe Valea Prahovei.
Este scump si aglomerat. Si mai departe ca variante mult mai bune: Baisoara, Straja, Paltinis, Sovata, Vatra Dornei.
Noi, bucurestenii, nu avem nici o alta alternativa. Oricat de aglomerat ar fi, cea mai apropiata partie e la Sinaia.
Daca cineva are vreo recomandare, sa o puna aici ca sigur scoate cateva masini de pe VP. Poate sa fie si fara partie, dar macar sa simti ca esti la munte.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

nenea_hartia

Quote from: adrian rosca on January 22, 2020, 08:00:03 PM
Ar fi de util de aflat unde sunt localizati cei 3 km care urmeaza a fi asfaltati.
E vorba aproximativ de zona asta, chiar dacă pe Google dă mai mult. Se dorește asfaltarea până la casele din Plaiul Orjogoaia. Licitația e [SCN1019553] - ,,REABILITARE DJ 102I VALEA DOFTANEI, KM 35+100–KM 37+620", poate alții mai deștepți ca mine o găsesc și pun un link :D. Din câte știu a fost câștigată de Coni SRL Ploiești. E frecție la piciorul de lemn, e ca și cum ai spune că demarezi autostrada spre Suceava și că deja a construit omul ăla primul metru, deci n-ar mai fi mult de lucru.
Proiectul ăsta e o aberație (nu că oamenii din zonă n-ar merita drumuri decente), e un nou DN1A, doar că scump, că s-ar face aproape de la zero. Am mai scris aici, anterior a fost propus împreună cu o centură pentru Câmpina, ceea ce mai avea o logică, dar așa cum e aruncat acum în presă e un gunoi marcă înregistrată CNAIR, geometrie de tip drum de care cu boi (serpentinele de la barajul Paltinu sunt de nota 10, dar vor fi întrecute de acele de păr din Pasul Predeluș), traversare de localități (Câmpina și Valea Doftanei), restricții de tonaj, turme de vaci pe stradă (Valea Doftanei), etc. Atâta știu oamenii, atâta propun, iar ministrul ăsta habarnist acceptă.

tom_sawyer

^ licitatia castigata de Coni SRL e asta (prima, adica cea de mai sus a fost anulata) :

Anunt de participare simplificat: [SCN1037270] - ,,REABILITARE DJ 102I VALEA DOFTANEI, KM 35+100–KM 37+620" (proiectare si executie)

Earthchild

@dr4qul4, "nici o alternativa".
Nu te supara prea tare pe mine.  :zen:

dr4qul4

Nu ma supar. Initial am scris de Ranca, dar am sters ca era mesajul prea lung.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

https://www.digi24.ro/stiri/minivacanta-s-a-incheiat-valea-prahovei-este-sufocata-iar-politia-recomanda-rute-alternative-cfr-dubleaza-numarul-vagoanelor-1250762

QuoteZece trenuri de călători care se întorc duminică de pe Valea Prahovei în Capitală au un număr dublu de vagoane față de o zi obișnuită, ajungând la aproape 80, anunță compania.

CFR spune că peste 6.600 de turiști se vor putea întoarce de la munte cu trenul în Capitală, față de 3.600 într-o zi obișnuită.
Este vorba de trenurile IR 1634, R 3006, IR 1636, IR 347, R 3008, R 3010, IR 1746, R 3012, IR 1646 și IR 1538.

Pentru cei care vor să se bucure de nocturnă pe pârtiile de ski, CFR Călători va dubla și capacitatea trenului care pleacă din Brașov la ora 20.15.
CFR Călători operează in intervalul orar vizat un număr de 10 trenuri pe relația Brașov-București, 6 trenuri în rang de Interregio și 4 în rang de tren Regio.

Un prim pas...

Mai trebuie cativa pasi esentiali:
- IGIENIZAREA garilor. PERMANENTA. Curatarea toaletelor cel putin o data pe ora in aceste perioade turistice. Serviciu special de instalatori, care sa inlocuiasca imediat orice piesa stricata, rupta, atat la Bucuresti, Ploiesti, Campina, cat si in statiuni
- Permanentizarea acestei dublari de capacitate si chiar trenuri speciale suplimentare in week-end, mai ales in aceste week-enduri prelungite.

Alte masuri suplimentare utile:
- parcari create in zona garilor Bucuresti Nord, Ploiesti, Campina. Unde sa se poata lasa masina gratuit pe durata week-endului. Eventual ocupata o parte a bulevardelor de langa gara. Luni dimineata eliberate din nou.
- colaborare cu autoritatile locale si acordarea unor reduceri pentru cei care au bilet de tren dus - intors; de ex. ski-pass-ul la jumate pret, urcarile cu telecabinele, gondolele etc. la jumate pret, etc.. (intai dublat pretul peste tot, si apoi date aceste reduceri, adica practic pretul normal, dar numai pentru cei care vin cu trenul). Biletele cu trenul care asigura aceste reduceri trebuie sa fie nominale.
- 2 garnituri de tren speciale care asigura o pendula Campina-Predeal. Daca se aglomereaza grav DN1, panou informativ, oamenii cu masini sa poata parca gratuit in jurul garii din Campina si de acolo sa aibe o data pe ora aceasta pendula, plus minim inca un tren pe ora (cele obisnuite), deci in final sa nu astepte acolo nimeni mai mult de 30 de minute.
- cresterea subventiei CF SPECIAL numai pe zile acestea de concedii numai pe VP. Atunci poate ca si privatii vor suplimenta.

------------------

Asa cum am mai aratat, oricate autostrazi s-ar face si ar atrage astfel mai multe masini in zona, trecerile de pietoni si intersectiile din Busteni, Predeal, Azuga, Comarnic, tot vor cauza probleme mari mari. Asa ca trebuie cautate solutii si acolo.

CEA MAI SIMPLA ESTE SEMAFORIZAREA. Trebuie sa iesim din prostia cu lipsa semafoarelor pe DN-uri. La asa o aglomeratie nu se poate altfel. Timp de macar 1 minut traficul trebuie sa curga fara probleme. Apoi 15-20 de secunde pietonii si virajele la stanga, apoi din nou trafic principal. SE POATE DUBLA ASTFEL CAPACITATEA DE TRAFIC PE DN1 PRIN STATIUNI LA ORELE CU MULTI PIETONI.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Deci alternative nu autostrada!

SUMBRU: Peste 6 ani o să stăm 17 ore pe DN1
Ministrul Lucian Bode ne spune ce ne așteaptă dacă nu se găsesc soluții alternative pentru Valea Prahovei.

Peste şase ani vom ajunge să stăm 17 ore pe DN1, iar instituţiile guvernamentale caută soluţii pentru decongestionarea traficului pe DN1, o primă variantă alternativă fiind drumul judeţean 102i, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

"Peste şase ani vom sta 17 ore pe DN1. Este inadmisibil să stăm cu mâinile în sân şi să nu ne uităm la variante alternative la acest trafic sufocant pe DN1.

Şi atunci, prima varianta alternativă şi cea mai la îndemâna autorităţilor, în cazul nostru Ministerul Dezvoltării, prin Compania Naţională de Investiţii, este drumul judeţean 102 i Câmpina-Valea Doftanei- limita cu judeţul Braşo-Săcele. (...) Avem 27,5 kilometri de la Câmpina la Valea Doftanei, drum reabilitat, covor asfaltic în condiţii foarte bune de circulaţie.

De la Valea Doftanei până la limita cu judeţul Braşov sunt 14 kilometri de drum judeţean, din care 3 kilometri sunt în reabilitare, asfaltare prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, mai rămânând 11 kilometri de reabilitat.

De la limita judeţului Braşov până la Săcele mai sunt 14 kilometri. 11 kilometri în Prahova şi 14 km în Braşov, soluţia din punctul nostru de vedere, discutată la cel mai înalt nivel, cu prim ministrul, cu ministrul Dezvoltării şi doamna preşedinte al Companiei Naţionale de Investiţii", a spus ministrul.

El a subliniat că CNI are în acest an 1,1 miliarde lei credite de angajament în buget, având astfel deschiderile necesare pentru a susţine ce înseamnă finanţare pe cele 2 obiective (11 plus 14 km).

"Am făcut un calcul, pe PNDL cei 3 km costă circa 710.000 euro pe km. Să mergem pe maxim, 1 milion pe km. Vorbim de 25 milioane de euro, aproximativ 125 milioane lei.

Cele două obiective sunt predate prin procedură către Compania Naţională de Investiţii, ei realizează avizarea, propun hotărârea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economic, studiul de fezabilitate, dacă nu există, licitaţie, proiectare şi execuţie şi finanţarea acestui obiectiv.

Când finalizează obiectivul îl predau către proprietar, Consiliul judeţean Prahova, respectiv Consiliul judeţean Braşov.

Estimarea lor e la 20-22 luni, sub 2 ani, se pot realiza. Pe tot ce înseamnă tronsonul Prahova avem documentaţie finalizată şi scoaterea din fondul forestier a suprafeţei de pădure necesară pentru a fi predat către antreprenor respectivul traseu pentru a realiza obiectivul. Acelaşi lucru îl vom face pe sectorul judeţului Braşov.

Facem toate demersurile pentru scoaterea din circuitul forestier a suprafeţei necesare pentru realizarea acestui obiectiv. Astfel, într-un termen relativ scurt, avem alternativă la circulaţia pe Valea Prahovei pentru traficul uşor, până la 7,5 tone", a explicat Bode.

Acesta a menţionat că, din măsurătorile de trafic, a rezultat că în momentele de vârf, când drumul de la Bucureşti la Braşov se face în 6-7 ore, 30% dintre cei care circulă pe acest drum nu merg în staţiunile de pe Valea Prahovei, ci sunt în tranzit şi vor putea alege noua variantă.

Totodată, ministrul a mai semnalat că, până acum, nimeni "nu a avut bunăvoinţa" de a aduce la aceeaşi masă instituţiile guvernamentale responsabile, Compania de Drumuri, Ministerul Transporturilor, cel al Fondurilor Europene, Ministerul Dezvoltării şi autorităţile locale.

"I-am adus noi, pentru prima dată. Cele 5 primării de pe Valea Prahovei: Azuga, Buşteni, Comarnic, Sinaia, Predeal. Următoarea întâlnire va avea loc miercuri, pentru a avansa cu soluţii. Împreună cu ei vom găsi soluţii alternative la decongestionare a traficului pe Valea Prahovei.

Avem fonduri europene, circa 4 milioane euro pentru a elimina punctele negre de pe DN1. Suntem determinaţi să folosim aceşti bani şi să construim pasarele, supra-travesări peste linia de cale ferată, sub-traversări unde este cazul, sensuri giratorii", a mai spus Lucian Bode.





https://www.money.ro/sumbru-peste-6-ani-o-sa-stam-17-ore-pe-dn1/

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Leo-Ph

Mie imi convine varianta  cu 102 I..sunt din Ploiesti...Cand merg in statiuniile din zona folosesc trenul...Cand tranzitez cu auto VP catre Ardeal plec dimineatea la 06:30 de acasa sa nu mai fiu nevoit sa stau la Nistoresti->Comanic->Brasov ore in sir fara sa ma misc...Cand ma intorc din Ardeal catre casa fie folosesc DN1A sau din Brasov DN1D pana la Cislau si dupa DJ 102C care nu este in totalitate asfaltat...
De ce pentru cei in tranzit sub 7.5 tone sa nu fie o varianta viabila DJ 102 I ?..Da..o sa vina unii si altii ca in V.Doftanei  se circula greu, ca in Campina o sa se blocheze orasul...pana nu o sa vedem  mai bine sa nu ne dam cu presupusul.