Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Cipi

Cu mentiunea ca "-Pasaje peste DN1 intre Bucuresti-Comarnic, in diferite stadii de proiectare si licitatii, nu de executare." nu ar trebui sa fie in topicul asta (cu toata insistenta lui Eliade de a le pune aici).

Nu de alta, dar nu vor avea efect asupra Vaii Prahovei.

dumbravaandrei


Cipi

E pur si muove!

QuoteConsiliul Județean Prahova poate semna contractul de peste 500 de milioane lei pentru Centura Bușteni-Azuga cu antreprenorul prahovean CONI, după ce Curtea de Apel Ploiești a respins marți, 14 mai 2024 contestația Ozaltin (Turcia) și a menținut decizia CNSC, conform datelor pe care le-a consultat Economedia. Instanța a respins contestația la primul termen.

Durata contractului de proiectare și execuție este de 36 de luni, iar finanțarea asigurată prin Programul Transport 2021-2027 (cu 40 % bani europeni).

Economedia

bZ1-

parere pur personala - putem sa ne luam adio de la A3 Pl-Bv cel putin 10 ani din moment ce se investesc banii astia in variante ocolitoare care foarte usor ar fi putut parti din viitoarea autostrada...

GIV

sunt curios cati bani europeni  vor fi dupa 2027 si cum se vor directiona ei asta ca sa nu ne luam adio de tot :lol:

naivu

^^centura Bușteni (chiar și centura Comarnic) ar fi fost necesară și dacă era autostrada terminată. Ținând cont de cât va întârzia CoBra, e bine că le face.

Sorinus

Practic, blocajele sunt la Comarnic (trecerea de la gara), la Busteni (tot) si la Azuga (trecerea de la gara). Centurile ne scapa de astea. Da, se va scoate o viteza medie de 40km/h pe VP, ceea ce nu e chiar de autostrada, dar e absolut decent pt o zona montana plina de localitati si turism.

skydreamer

Tot ca o parere strict personala, cred ca locul unde se termina acum A3 in centura Ploiestiului este foarte nepotrivit. Centura aia este deja foarte aglomerata si va continua sa se aglomereze. Cred ca ar fi folositoare o extindere pana la Campina chiar daca nu se intentioneaza realizarea continuarii spre Brasov in urmatorii ani.

Sorinus

Asta scrisesem si eu dar am sters, m-am gandit ca o sa zica lumea ca avem deja 2x2 pana la Comarnic. Dar da, centura Ploiesti e aproape depasita. Cred totusi ca mai putem trage de timp daca giratoriile alea se transforma in Pasaje, devenind aproape DEx. Dar trebuie pasaje si la Baicoi, Floresti si trecerea la nivel cu calea ferata spre Slanic.
Deci s-ar putea ca, costul sa ajunga la 60-70 din costul unui drum nou, tinand cont si de deranjul in trafic. Si nu elimini traficul local, mare si lent.

mirceaeliade

Cu darea in functie a giratoriului spre Floresti, am ramas surprins ca nu au interzis la stanga celor care vin dinspre Baicoi.  INCA se risca accidente majore cu 'bagaretzii' care vin in DN1 desi au optiunea sa ocoleasca 1 km pana la giratoriul de pe dreapta lor si inapoi.

skydreamer

Cred ca atunci cand se va deschide si A7, parte din traficul intre Moldova si sa zicem Targoviste, se va intersecta cu traficul Bucuresti - Brasov fix pe centura Ploiestiului.

Cipi

Si inca una tot de la Azuga:

QuoteLicitația pentru construirea pasajului subteran de la Azuga pe DN 1 Valea Prahovei a fost publicată miercuri, 15 mai în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice. Contractul are o valoare de 18 milioane lei și o durată de 12 luni. Procedura este lansată cu clauză suspensivă, iar Consiliul Județean Prahova încearcă obținerea finanțării prin Fonduri Europene (Program Transport 2021-2027). Traseul propus al pasajului are o lungime totală de 236 metri și o lățime de 9 metri, se arată în caietul de sarcini pe care l-a consultat Economedia.

Urmare a prezentei proceduri se urmarește realizarea obiectivului de investiții ,,REALIZARE PASAJ RUTIER LA INTERSECTIA DN 1 CU STRADA PRAHOVEI (AZUGA)". Analizând situaţia existentă a traficului pe DN1 s-a constatat că este necesar realizarea unui pasaj rutier subteran la intersectia DN1 cu strada Prahovei si str. Independentei in orasul Azuga.

Economedia

Stiu ca traim in tara unde nu orice ajunge la stadiu de acte sau licitatie ajunge si implementat, dar:

Eu inteleg ca baietii care au studiat solutia sustin ca traficul din orasul Azuga - post implementare centura va necesita mega-pasajul subteran...

Sau ca nu au luat in considerare viitoarea centura sau au pus pariu ca nu va fi implementata...

... sau ca e o clasica sifonare de bani.

survola

Până se va face centura Azuga, se termină subtraversarea asta a DN1 de ani buni.
Că nu e complicat de făcut.
Dacă se va face!  :o

Cipi

Eu nu zic nici ca e simplu, nici ca nu e (desi, daca e - ma pot intreba de ce nu s-a facut pana acum).

Eu zic asa:
- Daca se face inaintea centurii, va gatui aproape un an DN1.
- Daca se face dupa centura, eu nu sunt convins ca traficul va mai fi atat de intens incat sa justifice investitia. Cred ca traficul local ar putea fi rezolvat foarte usor de un giratoriu sau de un semafor.

dr4qul4

Pasajul ala ar putea fi de fapt centura Azugii. 236m avem de la podul peste Azuga pana dupa casele de pe dreapta!
Si se poate face fara un deranj prea mare al traficului. Adica oricum avem dopuri la Predeal si Busteni. Vei sta la Azuga si va fi mai liber dupa.

Dar centurile astea sunt doar pentru traficul cu O/D pe Valea Prahovei. Nu prea ajuta traficul Bucuresti-Brasov/Bran si nu ajuta deloc camioanele care vor ramane pe DN1A (ziua) si pe DN1 noaptea.
Eu sper sa fie facut. Poate fi o solutie pentru multe localitati mici. Un Pasaj asemanator functioneaza decent la Bascov, dar ala nu iese dupa ultimele case si coada se formeaza dupa masina de gunoi care opreste din poarta in poarta
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist