Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

BIGRED1984

#1125
well ... nu esti departe de adevar si nu exclud varianta ... ar fi , ipotetic, prin 2030, vreo 360km de autostrada..~3h ...dar macar stii ca mergi intins... iar A3 PL-BV mi-e ca nici nu incepe pana atunci.

rt25

Eu ieri de exemplu am facut 2h 14 min, din Breaza (ocolire fata de Nistorest)->intrare Brasov. Nu am vazut niciodata coada in Breaza pe DJ101R imediat dupa serpentinele de coborare din oras.
Adica 2h 14 minute pentru 49km.

Pe sensul opus, dumnezeu cu mila. Era coada de la ultima serpentina de dinainte de intrare in Predeal pana la Busteni. Nu cred ca puteai parcurge acei 30 de kilometrii sub 3h de ambuteiaj.

Concluzia e ca avem 2 zone istorice ale tarii complet rupte de infrastructura uan de cealalta. 
Din orice considerent, economic, tactic si chiar strategic, de populatie, aceasta sectiune de A3 ar trebui sa fie prioritatea #0 din tara impreuna cu modernizarea CF intre Predeal si BV (singurul sector care nu e in lucru).

Xenos

E prioritatea zero alaturi de PiSi, dar ne incapatanam sa nu vedem ci sa argumentam contrariul.

dumbravaandrei

Nu e vorba de prioritate. Si ne incapatanam sa nu luam deciziile corecte incat sa ajungem la un proiect tehnic suficient de detaliat incat sa poti face o estimare de costuri cat mai lipsita de riscuri.
E vorba ca si maine daca ai toti banii necesari, n-o poti construi. Si daca te apuci de construit, de la Campina pana la Rasnov trebuie minim 1-2 ani suplimentari de lucru fata de PiSi (ca ai mai multe tunele/viaducte). 
Iar de scos la licitatie ceva pe executie suntem departe rau. In urmatorii 2 ani nu cred ca poti scoate ceva la licitatie pe tronsonul asta.

Iar in timpul asta, trebuie rezolvat si traficul, ca nu or sa scada cifrele. De la luna la luna, e din ce in ce mai greu sa traversezi predeal-nistoresti, indiferent de ora. Busteniul, eternul dop... acum se face un dop la Azuga. Cand o sa se deschida Kauflandul la Sinaia, mai apare inca un dop. La Comarnic, de cand s-a deschis Kauflandul, deja avem dop mai mare la intersectia cu ghiosestiul...

cristian_ch

Quote from: dr4qul4 on January 03, 2024, 09:29:03 PM@cristian_ch  :o . La DN10 nu m-am gandit intre Rasnov si Bucuresti. Mai avem putin si o sa spunem ca nu mai e nevoie de autostrada, pentru ca va fi Brasov-Boita-Pitesti si putem veni pe acolo..
Decat sa stau blocat, prefer un ocol! Categoric, trebuie autostrada, n-am zis ca nu! Dar pana o sa vedem autostrada, ne descurcam pe unde se poate!

Cipi

QuoteLucrările de reabilitare şi modernizare a drumului judeţean DJ 102I Valea Doftanei, judeţul Prahova – Brădet, judeţul Braşov vor începe în acest an. Consiliul Judeţean Braşov a găzduit astăzi prima întâlnire de lucru din anul 2024 a factorilor de decizie cu atribuţii în supervizarea implementării contractului de proiectare şi execuţie a acestui obiectiv investiţional de importanţă strategică pentru judeţele Braşov şi Prahova.
[......]
În acest context, proiectantul a comunicat că varianta finală a culoarului de expropriere pentru tronsonul de drum din judeţul Braşov a fost definitivată, incluzând şi suprafeţele de teren necesare pentru realizarea trotuarelor pe ambele părţi ale drumului din arealul localităţii Săcele.

Astfel, solicitarea primarului din Săcele privind rezolvarea problemei trotuarelor, analizată în prealabil cu conducerea Consiliului Judeţean, a fost rezolvată, iar săptămâna viitoare proiectul va intra spre avizare la comisia de circulaţie din cadrul Primăriei Săcele.

Participanţii au discutat despre emiterea autorizaţiilor de construire atât pentru tronsonul de drum din Prahova, cât şi pentru cel din judeţul Braşov, care ar urma să se facă în perioada următoare, dar şi despre pregătirea organizării de şantier. În acest sens, reprezentantul firmei constructoare a comunicat că are nevoie de un teren în zona Săcele cu o suprafaţă de o jumătate de hectar, cu acces la electricitate, apă şi reţea de telefonie. 

În urma discuţiilor, primele lucrări de construcţii ar putea începe chiar în această primăvară, mai întâi pe acele tronsoane care nu fac obiectul procedurilor de expropriere.

BizBrasov

Personal, nu vad proiectul asta ca si solutie pentru ocolirea Vaii Prahivei. Cred ca va duce la antropizarea excesiva a zonei Pasului Predelus, zona destul de salbatica in prezent. Primaria Sacele avea de gand de ani de zile sa dezvolte o statiune de ski in zona muntilor Neamtului, proiectul asta ii vine ca o manusa (in conditiile in care iernile devin din ce in ce mai putin favorabile skiului). In general, as zice ca drumul este o acoperire pentru diverse interese... private.

Vlad94

Exista pe undeva planse cu centura Busteni-Azuga? Nu am gasit nimic in afara de randarea aceea sinistra a CJ Prahova.


Geri

Centura Comarnic: Ministerul Transporturilor a emis autorizație de construire

Centura va ocoli oraşul Comarnic şi DN 1 prin vest, va avea o lungime de aproape 6 km şi două benzi de circulaţie.

Geri

Legat de drumul pe Valea Doftanei ca alternativa a Vaii Prahovei:

 Reabilitarea se face pentru Clasa Tehnică IV, cu portanță maximă de 11 tone, așadar nu va putea susține camioane de mare tonaj.

de aici:
Modernizarea drumului pe Valea Doftanei, alternativa DN 1 Valea Prahovei

pasadia

Dar asta era un lucru cunoscut. De altfel, din câte știu, va fi limitat la 3,5t, deci nici măcar la 7,5t (bine, asta rămâne de văzut).

GAC

nu inteleg care e ratiunea de a construi un drum handicapat din nastere.
acest drum trebuie sa poata duce si trafic greu, intrucat e mai scurt si mai putin intortocheat ca DN1A.

pasadia

Daca vrei sa duca trafic greu trebuie alta geometrie - pante, raze de curbura (fata de actualul drum forestier). Plus lucrari mult mai complexe, cu un cost aferent. Iar ei nu vor decat sa faca ceva pentru ochii lumii - uite, aveti o varianta noua la Valea Prahovei. Nu neagraba noi, localnicii, va spunem ca drumul ala va fi util strict pentru cei din zona (vei ajunge mai usor din Valea Doftanei la Bv si invers).

Daca se dorea o interventie semnificativa dar totusi ieftina, atunci ar fi trebuit luata in considerare ceva in genul propunerii lui @vancouver - un tunel pe DN1A pe sub Bratocea, care scutea multi km dificili de serpentine atat pentru masinile mici cat si pentru traficul de marfa.

Liviu M

Quote from: Geri on January 31, 2024, 10:54:01 AMCentura va ocoli oraşul Comarnic şi DN 1 prin vest,
Oare cum poate un drum, care taie o localitate în doo, să o și ocolească (indiferent de punctul cardinal)?  :o

LE Informația interesantă din articol ar fi
QuoteCentura Comarnic va servi ca drum de descărcare a viitoarei autostrăzi
Tare-s curios cum o să le iasă descărcarea asta. 

Cipi

QuoteConsiliul Județean Prahova nu poate semna contractul de aproximativ 600 de milioane lei pentru Centura Bușteni – Azuga cu antreprenorul prahovean Coni (care lucrează pe Autostrada Moldovei) după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a admis, în parte, contestația Ozaltin (Turcia), constructor care lucrează pe primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești. Astfel, Consiliul Județean Prahova trebuie să reevalueze ofertele, potrivit deciziei CNSC pe care a consultat-o Economedia. Contestația Ozaltin a fost depusă pe 15 decembrie 2023, iar analiza a durat aproape două luni.

Economedia