Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mirceaeliade

E bine daca refac asfaltul pe podul ala.  Cel putin cand veneai dinspre Brasov, era extrem de neplacut sa trebuiasca sa tii bine de volan ca incepea si curba acolo.

mirceaeliade

#1066
Am facut si eu VP weekendul asta si am fost neplacut surprins sa realizez ca desi se lucreaza la Bănești la podul peste Doftana, si se gatuieste serios tot traficul, doar cativa kilometri mai incolo ar putea fi facute TOT ACUM lucrari de reparatii ca sa se rezolve toate problemele acum.  Pana la noul giratoriu de la Comarnic mai sunt cel putin doula puncte care au nevoie curand de atentie: 
1) subrtraversarile de la Campina pe sub calea ferata spre salina s-ar putea reface terasamentul ca sa nu mai merci ca pe valuri;
2) si si podul chiar inainte de giratoriu ar putea fi refacut pentru ca si acolo par a fi probleme la asfalt; 
3) nu mai vorbesc ca chiar inainte de podul de la Banesti, pe coborarea/urcarea aia e destul de prost asfaltul si desi nu se circula pe el, nu pare sa fie in plan refacerea lui acum cu lucrarea asta.
Exista vreo metoda de notificare a celor de la CNAIR sa li se dea cateva din sugestiile astea?  Vestea buna e ca se lucra cu utilaje si oameni la alunecarea de pe la Cornu unde se inchisese prima banda spre Ploiesti.

Si o intrebare tot de pe DN1: in zona Sinaia-Azuga par sa se faca defrisari notabile pe langa asfalt.  Ai zice ca se pregateste o largire a partii carosabile.  Exista ceva in plan sau pur si simplu se taie copacii ca sa nu mai faca umbra la carosabil?

stangabriel

https://www.g4media.ro/contractul-de-proiectare-si-executie-a-centurii-orasului-comarnic-a-fost-semnat-termenul-pentru-finalizare-este-de-2-ani.html

Consiliul Judeţean (CJ) Prahova a anunţat, luni, că a fost semnat contractul de proiectare şi execuţie a centurii oraşului Comarnic, proiect important pentru descongestionarea traficului de pe Valea Prahovei, relatează Agerpres.

Conform unui comunicat transmis de CJ, licitaţia pentru acest obiectiv de investiţii a fost câştigată de asocierea SC Frasinul SRL (lider) – SC Artehnis SRL, valoarea fiind de 236.740.000 lei fără TVA.

Centura va ocoli oraşul Comarnic şi DN 1 prin vest, va avea o lungime de aproape şase kilometri şi două benzi de circulaţie.

În cadrul proiectului vor fi construite trei poduri noi şi va fi dublat podul peste râul Prahova de pe D J101R. De asemenea, se va construi un pasaj peste râul Prahova şi calea ferată Ploieşti – Braşov.

Potrivit CJ, termenul pentru proiectare este de trei luni, iar cel de execuţie este de 21 de luni.

Proiectul va fi finanţat prin Programul Operaţional Transport 2021-2027.

,,Am încredere că anul viitor vom circula pe centura Comarnic. Este un proiect de importanţă majoră pentru prahoveni şi pentru românii care pierd astăzi ore în şir în trafic pe Valea Prahovei. Mă bucur că această lucrare complexă va fi realizată de un constructor român. Îi solicit acestuia să dea dovadă de profesionalism şi de patriotism: să aplice cele mai înalte standarde de calitate şi să execute lucrările în cel mai scurt timp cu putinţă. Este un drum pe care trebuie să îl lăsăm moştenire generaţiilor următoare", a declarat, conform comunicatului, preşedintele CJ, Iulian Dumitrescu.

TibiV

"Am încredere că anul viitor vom circula pe centura Comarnic (...) a declarat, conform comunicatului, preşedintele CJ, Iulian Dumitrescu...."
:puke:
Proiectare 3 luni + executie 21 de luni = 24 luni = 2 ani (tot conform comunicatului si, mai ales, conform contractului)

Bai tovarase presedinte al CJ Prahova, la varsta matale inca mai crezi ca se poate face "cincinalul in 4 ani si jumatate"?!?!
Pana si Ceasca visa la o reducere a termenului cu numai 10%, mata vrei o reducere cu 25% - adica cincinalul in 3 ani si 9 luni.

Javre de politicieni de stransura...

PS
Cei mai de varsta mea cunosc foarte bine (pana la saturatie) expresia "cincinalul in 4 ani si jumatate". Expresie care, invariabil, prin anul 3 sau 4 al cincinalului, se transforma brusc in "cincinalul inainte de termen"...
Cei mai tineri cautati pe gooogle, nu ma apuc acum sa fac teoria esecului economic al oranduirii socialiste multilateral dezvoltate...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Liviu M

Fără supărare, dar to'arășul are dreptate. Pe o parte din "centura" Comarnicului se circulă deja.  :lol:  E drept, nu trafic de tranzit.  :(
Din păcate la fel se va circula și la anul.  :(

Hercule

Sunt 7+12 luni pana la anul in decembrie. 19 luni fata de 24 contractate nu e chiar asa fortat.
Deșteaptă-te române!

naivu

Randare a traseului centurii Comarnic de pe youtube
Traseul pleacă pe podul spre BreazaN și revine pe str Podul lui Neag, unde începe urcarea de la Posada.

mirceaeliade

Mdeah, sunt chiar sigur acum ca daca nu exista centura asta, nu era nevoie ca A3 sa o ia pe dreapta cu 5+ km de tuneluri pentru Comarnic. S-ar fi putut desena ceva pe partea stanga si prin albia Prahovei. Dar apa curge, pietrele raman.  Sa vedem acum de unde se gasesc bani pentru tuneluri.

tom_sawyer

06.06.2023 Şedinţă de lucru la CNI pentru modernizare a drumului judeţean DJ 102 I Valea Doftanei (judeţul Prahova) – Brădet (judeţul Braşov)

În cadrul discuţiilor a fost analizat stadiul implementării contractului, având în vedere că antreprenorul a depus documentaţiile necesare obţinerii avizelor, iar documentele aferente proiectului pentru autorizaţia de construire au fost înaintate supervizorului spre a fi analizate.

În prezent se lucrează la proiectul tehnic de execuţie, astfel încât, potrivit conducerii CNI, Ordinul de Începere a Execuţiei Lucrărilor va putea fi emis în cursul lunii septembrie 2023.

Demararea lucrărilor este condiţionată de îndeplinirea obligaţiilor care le revin beneficiarilor finali, respectiv consiliilor judeţene Braşov şi Prahova, în ceea ce priveşte exproprierea terenurilor afectate de investiţie.

În acest context, s-a convenit necesitatea finalizării coridorului de expropriere la nivel de proiect tehnic, astfel încât documentele să corespundă întru totul cu realitatea din teren, iar apoi să se treacă la realizarea exproprierilor pentru cauză de utilitate publică a terenurilor necesare construirii drumului interjudeţean.

Oficialii braşoveni au propus ca serviciile de proiectare poduri tehnologice şi rute ocolitoare, care iniţial erau în responsabilitatea celor două administraţii judeţene, să fie contractate şi implementate de CNI, finanţarea rămânând în sarcina consiliilor judeţene Braşov şi Prahova, iar această idee a fost agreată la nivelul conducerii CNI.

De asemenea, au fost discutate responsabilităţile părţilor în ceea ce priveşte relocarea reţelelor de utilităţi, în cazul în care acest lucru va fi necesar în cursul implementării proiectului.


Finanțarea proiectului este asigurată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, prin Programul național de construcții de interes public sau social derulat de CNI SA, iar judeţele Prahova şi Brașov au în responsabilităţi finanţarea din venituri proprii a lucrărilor neeligibile prin program.

De altfel, lista de investiţii a Consiliului Judeţean Braşov din acest an cuprinde realizarea exproprierilor de imobile situate pe amplasamentul drumului, pentru care s-a prevăzut suma de 6.315.320 lei, precum şi o finanţare de 1.095.550 lei destinată demarării lucrărilor neeligibile.

Amintim că drumul care urmează să fie proiectat, reabilitat şi modernizat în următoarele 42 de luni se desfășoară între km 37+620 și km 63+256,08, pe o lungime totală de 25,63 km.

Traseul său se împarte în două segmente:
• Tronsonul 1, aflat pe raza județului Prahova, între km 37+620 și km 50+820,38 (limită Jud. Braşov), în lungime de 13,20 km;
• Tronsonul 2, aflat pe raza județului Brașov, între km 50+820,38 (limită jud. Prahova) și km 63+256,08, în lungime totală de 12,43 km.

judbrasov.ro

mirceaeliade

Poate careva sa imi explice si mie ce zic semnele astea doua pe DN1 intre Floresti si Banesti? Ca am inteles ca traficul greu nu mai e restrictionat in weekend de ani buni.


danutzu_1069

Interzis trafic cu mtma mai mare de 7,5t, in intervalul orar specificat pe plcuta aditionala.

JohannDB

 Din postarea lui @ naivu, din 23.05.23 și nu e vina lui..... Apare pe filmarea youtube, ca titlu:"" Frasinul construiește centura Comernicului și rezolvă ........."" Dragilor, aveți mai multă  grijă la redactare/scriere, că le văd prea mulți privitori !

mirceaeliade

#1077
Licitatia executie VO Busteni-Azuga a fost anulata.  Politistii din Busteni vor continua sa blocheze traficul de pe VP inca ani buni de acum incolo. 

Cu siguranta politistii locali nu au nici o idicatie "de la decidentii locali" sa opreasca traficul din principal de pe DN pentru a lasa localnicii sa isi scoata masinile de pe arterele secundare/parcari "cand vrea muschii lor".  Si cu siguranta nimeni nu va veni sa investigheze cum doar pe aici se blocheaza traficul exact cand politistii sunt in ture. Atata timp cat primarii din Busteni si Azuga nu vor primi si bani de variante ocolitoare, si bani de conexiuni directe la tunelurile de pe A3, sute de mii de romani vor continua sa piarda ore in coloane, si turismul din zona va continua sa fie gatuit.

https://economedia.ro/pana-la-autostrada-ratam-si-centurile-esec-major-la-un-proiect-esential-pentru-fluidizarea-circulatiei-pe-dn-1-valea-prahovei-consiliul-judetean-prahova-a-anulat-licitatia-pentru-executia-centurii.html

oc7avian

Ai văzut blocaje + poliție și ai făcut o conspirație corelație. Dar falsă. Dar da, e normal să mai scoată mașini de pe secundare. Apropo, de pe unele secundare vin "nelocalnicii" care fentează coloana.

Dar hei, avem inamici noi: cine i-a pus pe ăia să locuiască în Bușteni, Azuga etc?

Însă da, e nevoie de centuri + A3.

naivu

Pe mine mă deranjează că proiectarea centurilor de pe VP nu se face la pachet cu proiectarea A3.