Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cris_ct

^ Sa zicem dublu, triplu nu cred...

Meanwhile, the Minister Bode says: ..... ,,În paralel (cu debutul construcţiei sectorului de autostradă Comarnic-Braşov, n.r.), rezolvăm pe termen scurt, până când se construieşte autostrada, drumurile pentru micul trafic, pentru a decongestiona acest sector. Am stat şi eu 7 ore în trafic de la Bucureşti la Braşov, pe 30 decembrie, ştiu ce sentimente trăiesc românii care circulă pe acest tronson şi stau 7-8 ore, de aceea cred că drumul judeţean Câmpina-Valea Doftanei limită cu Braşov-Săcele – 61 de kilometri de drum judeţean, poate fi reabilitat printr-o intervenţie a statului cu finanţare de la Ministerul Dezvoltării, şi astfel avem o variantă alternativă. De asemenea, la Sinaia avem un drum paralel cu drumul naţional identificat de autorităţile locale şi acolo putem să îl reabilităm şi salvăm câţiva kilometri, în zona Azuga am identificat un drum forestier care poate fi folosit ca şi rută alternativă, iar cele două variante ocolitoare, Comarnic şi Buşteni, ele sunt deja prinse în master-plan pe fonduri europene şi ele pot fi realizate înaintea autostrăzii. (...) Acolo se blochează traficul, trebuie să recunoaştem acest lucru, iar construirea celor două variante ocolitoare, Comarnic şi Buşteni, în regim de autostradă, ar rezolva problema aglomeraţiei şi a gâtuirii traficului în zona respectivă", a precizat ministrul Transporturilor, la Radio România Actualităţi......
Asta ca tot se vorbea zilele trecute pe forum de variante alternative pe VP. Uite de ce e bun forumul asta!
Link https://www.g4media.ro/ministrul-transporturilor-am-gasit-o-alternativa-la-aglomeratia-de-pe-valea-prahovei-un-drum-forestier-in-zona-azuga.html

Liviu M

Quote from: TibiV on January 21, 2020, 03:51:52 PM
Deci undeva la sub 30 k locuitori pe toata VP (nu a dat cifra pentru Busteni si alte maruntisuri...)
Voi pierdeti la numaratoare locuitorii localitatilor "nestatiuni" - Comarnic (>10000), Secaria, Tesila, Trăisteni..., care desi (sau poate tocmai pentru ca) nu dorm in statiuni, paticipa grozav la traficul local.
Multi din ei lucreaza (chiar in turism) si fac naveta. S-au modernizat si profita c-au masini.
Iar cand locuiam eu in zona, magazinele (de haine, incaltaminte...) erau mai bine aprovizionate in Sinaia/Busteni - alta sursa de tradic local.
In afara de cei care chiar locuiesc in zona, sunt multi bucuresteni care au cumparat in zona. Nu cred ca-s numarati la recensamantul cu spatiile de cazare, da' de mers la Comarnic/Secaria... (si de acolo la plimbare prin statiuni) sigur o fac.

Io

Bode: "la Sinaia avem un drum paralel cu drumul naţional identificat de autorităţile locale şi acolo putem să îl reabilităm şi salvăm câţiva kilometri, în zona Azuga am identificat un drum forestier care poate fi folosit ca şi rută alternativă"

Ce fumeaza asta? Sint fumator de tigara si de trabuc, sa stiu sa ma feresc  >:(
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

vancouver

@TibiV, sa ne lamurim un pic:

1. Am spus de la bun inceput ca nu pot sa stiu exact ce aduce viitorul, si ca este doar un SCENARIU. Poate ca va avea loc, poate ca nu. Nu vad sensul de a ma contrazice, de vreme ce am spus chiar eu ca poate va fi sau poate nu va fi asa.
2. Am aratat apoi ca sunt suficiente 3000 de vehicule in 3 ore ca sa ajunga ambuteiajul pe autostrada.
3. Faptul ca o artera noua, moderna, atrage trafic suplimentar, este un lucru cert.

Eu sunt convins pentru mine, ca scenariul este realist. Am vazut deja prea multe situatii asemanatoare in lumea prin care am calatorit si in care traiesc. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa crezi si tu in acest scenariu.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

GDC

Hai sa facem un rezumat:

3000 de vehicule in 3 ore de varf vi se pare "ridicol de mare". Atunci nu avem cum sa avem 15000 de vehicule pe zi nici macar in 20 din alea 100 de zile unde se formeaza ambuteiaj acum (considerand ca se formeaza ambuteiaj de doua ori pe saptamana in fiecare saptamana a anului). Se mai justifica autostrada doar pentru traficul de turisti? Apropos, din ce inteleg de la voi ala nu mai creste mult ca doar cat sa se mai construiasca pe VP? Asadar fix traficul care e acum majoritar pe VP, ala pentru care toata lumea vrea autostrada, nu va ajunge niciodata la 3x1000 de vehicule pe ora in ore de varf (am zis ca s-ar imparti in mod egal intre cele 3 statiuni mari, ceea ce evident nu e adevarat, una din ele va avea mai mult de o treime si valoarea aia maxima e cauzatoarea de probleme).

Ceea ce va creste insa va fi traficul de tranzit, incet dar sigur. Prima oara chiar brusc, fiindca se va muta de pe DN1A. Si voi vreti sa-l bagati prin statiune. Na bun.

Mi s-a reprosat ca exemplele date de mine sunt proaste fiind niste fundaturi. Sunt zone turistice mai mari decat VP, cu trafic mai mare decat ala pentru care vreti autostrada. Si ca sa nu fie doar fundaturi: Garmisch-Partenkirchen (27194 locuitori). A95 ajunge aproape, o continuare spre A12 austriac ar mai conecta si alte statiuni si nu ar fi foarte complicat de realizat. Si ar mai fi o trecere intre Germania si Austria. Tind sa cred ca traficul de acolo e un pic mai mare decat intre Muntenia si Ardeal. Se va face vreodata continuarea? NU De ce? Fiindca nu vor sa-si distruga regiunea din jurul Zugspitze cu o autostrada.
In schimb au tunel cu 2 benzi pe sens la Farchant, se construieste unul la fel la Oberau si vor mai urma. Vor face parte din A95? Niciodata, ca sa nu dea impresia ca A95 aproape atinge A12 austriac si astfel sa atraga trafic de tranzit.

Peste tot in lumea civilizata se incearca despartirea traficului de tranzit de zonele turistice. Propunerea mea cu autostrada care la nord de Posada sa aiba alt traseu si cu centuri prin tunel la statiuni, e similara cu modelul german, austriac, etc. In Romania sa inteleg ca nu e buna, voi vreti trafic de camioane prin statiuni.

Ii multumesc (fara ironie) colegului TibiV ca m-a luminat de ce:


Quote from: TibiV on January 21, 2020, 03:51:52 PM
Niste exproprieri nu sunt un dezastru national, la fel cum nici traficul de autostrada nu va deranja nici macar 50% dintre turisti, ca oricum nu aud nimic, pentru ca petrec noaptea in cluburi...

Asadar nu avem o problema, imi cer scuze pentru toata discutia creata, mai departe cu A3 prin VP.

nenea_hartia

^ Mi-aș dori să treci măcar o dată pe acolo și să vezi cu ochii tăi înainte să scrii. Și nu neapărat iarna, când merge lumea la schi. Argumentele tale poate arată bine pe tastatură, dar nu mai sunt așa faine când faci joi (nu vineri sau sâmbătă) două ore în coloana continuă dintre Comarnic și Predeal. Nu înțeleg despre ce distrugere viitoare vorbești, aerul stațiunilor e distrus chiar acum de miile de mașini care stau ore bune la ralanti. Și autostrada ta între Posada și Săcele nu va schimba absolut nimic. Așa cum s-a mai explicat, traficul de acum e generat de stațiuni și 90% din el se oprește în stațiuni.

storm1980_25

La niste mega parcari la intrarile in statiuni nu s-a gandit nimeni? Cumulate cu un transport local adecvat+interzicerea traficului auto in statiuni, ar mai domoli furnicarul.
Bineinteles cu centuri de ocolire a statiunilor...
Sa bagi direct autostrada pe VP nu stiu cat de ok va fi daca nu adopti si masuri complementare de genul celor scrise mai sus. Poluarea fonica va fi imensa, iar ambuteiajele se vor muta de pe DN1 pe A3.

ghrt

Mulţi au bagaje şi nu vor să ia transportul în comun, trebuie şi parcare în oraşul de plecare sau cel mai aproape la Câmpina. Transportul în comun din staţiuni nu este ok, stă şi ăla în ambuteiaj etc. S-a mai discutat.

Apoi, dacă adaugi o oră prin oraş până la GdN la durata călătoriei cu trenul plus marja de 15 minute, plus taxi în BV, cel puţin pentru mine e mai rapid cu maşina până la BV (în zilele obişnuite).
Cont (aproape) inactiv.

Io

Cred ca Vancouver are dreptate si ca traficul local genereaza de fapt ambuteiajele. Folosesc deseori DN1A pentru Brasov si desi e un drum care merge prin toate satele si care are citeva locuri unde se incetineste mult (urcari in curbe cu raza mica in zona Maneciu, in Izvoarele sau mai sus de Cheia) sau chiar se opreste (treceri la nivel si treceri de pietoni in Valeni sau cite una ratacita prin vreun sat mai sus) nu l-am prins niciodata blocat. Niciodata, chiar daca am prins camioane lente, coloane, vreme grea etc, niciodata nu mi s-a intimplat sa exersez cu jumatatea de ora pornirea de pe loc, lucru aproape comun azi pe DN1 nu doar in weekendurile de iarna, circulatia fluenta la intrarea in Comarnic devenind o raritate in ultimii ani. De aceea ipoteza lui mi se pare corecta, traficul local intre Ploiesti si Valeni/Cheia e totusi minor si nu prea are influenta asupra traficului de tranzit (cu o oarecare exceptie in Valenii de Munte), spre deosebire de cel din si intre statiunile de pe DN1.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

alin2pas

Pe Valea Prahovei nu am circulat decât vara, iar atunci se circula în coloană, dar fluent între localități, cu 40 - 60 km/h. În localități în schimb apăreau blocaje de fiecare dată când cineva dorea să vireze la stânga sau la trecerile de pietoni. Centurile ocolitoare (chiar și 1+1) și intersecțiile prevăzute cu bandă specială pentru virare la stânga nu ar face minuni, dar ar contribui foarte mult la fluidizarea traficului. Aceste lucrări se pot realiza independent de viitoarea autostradă și vor ajuta foarte mult și pentru traficul local după construcția autostrăzii, care va prelua în principal traficul de tranzit.

elphax

in 15 de ani de cand se discuta de autostrada se facea DX Ploiesti - Brasov (suficient pentru suplimentarea DN)  si daca lucra Aktor cu 10 oameni si 2 roabe

bogdanstancu

#116
Trebuie inceput cu un lot care sa ocoleasca Comarnic si inca un lot care sa ocoleasca Busteni. E chiar asa greu? Profil de autostrada. Si apoi mai vedem. Atat.
Dar nu glume cum a fost acum cativa cand voiau sa liciteze un fel de centura pt Comarnic, dar proiectul nu includea si legatura cu DN1 la nord de Comarnic.

slartibartfast

Ideal ar fi un HP din A3 care să ocolească Bușteni și Comarnic. Dar nu aș ignora nici ideea cealaltă, mai ales dacă ar fi rapid de implementat: Sinaia e o stațiune mai aglomerată și mai mare decât Bușteni și Comarnic, dar DN1 e rareori aglomerat pe acolo, tocmai pentru că are o variantă care nu trece prin centru, chiar dacă e și cu treceri de pietoni și străzi laterale și e 100% prin localitate.

TibiV

Quote from: bogdanstancu on January 22, 2020, 10:35:58 AM
... acum cativa cand voiau sa liciteze un fel de centura pt Comarnic, dar proiectul nu includea si legatura cu DN1 la nord de Comarnic.

Un pic inexact...
Proiectul inludea legatura respectiva ( 284 de metri !), dar nu au ajuns niciodata sa si semneze.
Pentru primii 2,85 km s-a semnat, dar ce folos?!...

Uite pozitia API din urma cu mai bine de 2 (doi) ani:
https://www.facebook.com/proinfrastructura/posts/870773716429970
Quote
Asociația Pro Infrastructură
7 decembrie 2017 ·

Acum două zile, pe 5 decembrie, a fost semnat contractul de proiectare și execuție pentru Centura Comarnic, între pozițiile kilometrice 0 și 2+850. Contractul a fost încheiat cu Asocierea Next Level Europe-Eurostrade-Groma Societa Di Ingegneria pentru suma de 17.043.587,58 lei fără TVA și are o durată de 31 luni (3 luni proiectare, 4 luni execuție în teren și 24 luni garanție).

Sectorul de drum va porni din DN1, la actuala intersecție dintre DN1 și DC119, respectiv DC1F, va continua pe traseul DC119, rămânând pe un traseu cuprins între Râul Prahova și calea ferată București-Brașov până la capătul tronsonului, în zona de vărsare a Râului Bătrâioara în Prahova. Centura va avea o bandă pe sens.

Deși este greu, ne străduim să trecem cu vederea criticile vehemente aduse constructorilor pe care mulți experți îi văd incapabili să ducă acest obiectiv la bun sfârșit. Ne dorim ca acest proiect să fie finalizat în 7 luni însă, din experiența actualelor proiecte pe care CNAIR le derulează, încadrarea în termenul contractual se va lovi de realitatea dură a birocrației românești.

Mai mult decât atât, riscăm ca acest drum să devină o "centură muzeu" (știți că deja avem autostrăzi muzeu). Capătul de nord al centurii (km 2+850 - km 3+134), care prevede conexiunea cu DN1 și include două pasaje subterane (unul pe sub magistrala de cale ferată, celălalt pe sub DN1), nu este inclus în contractul proaspăt semnat.

Solicităm CNAIR să lanseze în cel mai scurt timp procedura de licitație pentru conectarea centurii la DN1 pe partea de nord, astfel încât ea să devină funcțională! În plus, cerem CNAIR să întreprindă în cel mai scurt timp toate demersurile pentru soluționarea chestiunilor birocratice, precum realizarea exproprierilor și obținerea avizelor necesare.

#CenturiRutiere #DN1 #CenturiMuzeu

Gasesti plansa cu centura / varianta de ocolire Comarnic in thread-ul dedicat: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1943.0
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

bogdanstancu

@TibiV am inteles acum. Pentru mine e destul de clar ca chiar si asa cum era centura Comarnic a fost blocata intentionat pentru e mari miza unui PPP in zona. Chiar daca nu ar rezolva blocajele mari , centura comarnic tot trebuie facuta pentru a scoate traficul din centrul oraselului.