Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Calin88

Pe DN1A, de la Blejoi la Maneciu au vreo 45 de km care sunt aproape in intregime in interiorul localitatilor. Intr-o lume civilizata, traficul greu de tranzit nu ar avea ce sa caute pe acolo, chiar si cu imbunatatiri in zonele cu serpentine, cu atat mai putin cu cat vorbim de unul din coridoarele principale de tranzit ale tarii.

Cat despre o A3 pe Valea Doftanei, nu ai oferi legatura pentru statiunile de pe VP. Drept urmare, ar trebui sa investesti si in VP - minim centura la Busteni, Azuga, ceva mai civilizat decat actuala centura de la Sinaia sau sa lasi in continuare statiunile alea sufocate de trafic doar de dragul de a duce o autostrada noua printr-o zona pustie, unde intre Campina si Sacele nu exista, practic, nimic care sa justifice o autostrada.
Zonele turistice preferate din zona Brasov (Bran-Moeciu, Zarnesti, Rasnov) sunt toate in V orasului, drept urmare, o autostrada pe valea Doftanei ar reprezenta un ocol prea mare, multi soferi vor prefera in continuare varianta Ploiesti-Predeal-Rasnov. Pentru traficul de marfa, producatorii industriali cei mai mari din Brasov si parcurile logistice sunt predominant in V orasului, la fel ca viitorul aeroport si o buna parte din zona metropolitana a orasului. Deci o iesire a autostrazii in E orasului nu ar face altceva decat sa aglomereze inutil centura/centurile Brasovului si sa reprezinte un ocol semnificativ pentru marea majoritate a directiilor in care chiar exista trafic.

TVlad

Exista pe undeva un studiu de trafic din care sa vedem foarte clar cit din traficul dintre Comarnic si Predeal este local, cit are drept destinatie aceste localitati si cit e de tranzit? Cred ca raporturile intre aceste trei cantitati schimba foarte mult datele problemei.

AlexxC

La iesirea din Predeal spre Brasov ai vreo 12k MZA din care cu punct de origine la sud de Comarnic vreo 7k;  dai la o parte tot ce e peste 3,5to si ramai cu vreo 5k , adaugi aici 1k atrasi de pe DN1A si faci un total de vreo 6k MZA atrasi pe Valea Doftanei. 
Procentual,din traficul de pe VP va migra intre 5-10% (1k-2k) cand DN1 e liber si maxim 30%(6k) cand ai ambuteiaj.

silviu74

Partea cea mai problematică pe Pasul Predeluș este asta: link OSM

În 4km ai 200m urcare și 200m coborâre, deci o declivitate medie de 10%! Se cam exclude traficul greu de tranzit pe acolo. Nu știu care este soluția tehnică însă mi-e greu să cred că se va face tunel.

În rest avem drum relativ drept, doar pe firul văii, fără serpentine.

dr4qul4

Mai ai si la barajul Paltinu 1km si ceva cu 10%. Acolo ar fi nevoie de un viaduct destul de lung
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Feri


dr4qul4

pe Secaria? Cred ca nu ai vazut urcarea prin Comarnic.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

apoi daca nu largesc DN1 la 2+2 pana in Comarnic si varsa in acelasi 1+1, mai bine sa taie frunze la caini, ca nu rezolva nimic decat sa mai creeze o zona pentru pensiuni. La Comarnic se va sta si mai mult ca acum...

Leo-Ph

Traficul greu nu are ce sa caute prin V.Doftanei daca nu vrem sa avem revolte in comuna.
Aceasta varianta este pretabila ptr max 7.5 tone

mirceaeliade

QuoteConsiliul Județean Prahova a primit două oferte la licitația pentru construirea centurilor Azuga și Bușteni. Cele două oferte provin de la constructori din România, Bulgaria și Turcia.

Asocierea CONI (Leader) – SC DINENG DEV SRL – RIA DESIGN CONSULTING SRL – Trace Group Hold – INFRA EXPERT

Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Leader) – VISIO CONSTRUCTION WORKS

Durata contractului este de 36 de luni. Autoritatea contractantă a planificat finalizarea serviciilor de proiectare în termen de 6 luni de la emiterea ordinului de începere a prestării serviciilor iar finalizarea execuției lucrărilor în termen de 30 de luni de la emiterea ordinului de începere a execuției lucrărilor

https://www.economica.net/centuri-azuga-si-busteni-au-fost-depuse-doua-oferte-de-la-constructori-din-romania-bulgaria-si-turcia_653770.html

Dan_s

QuoteAm transmis astăzi spre validare către ANAP documentația pentru lansarea licitației necesară proiectării și autorizării lucrărilor de construire pentru patru noi pasaje denivelate!
- .....
- Pasaj rutier denivelat la intersecția DN1 (km. 61+900) cu DJ129 (județul Prahova);

Nu mai speram sa se faca ceva sa scapam de acel giratoriu de pe centura Ploiestului de la intersectia cu drumul spre Strejnic.

PS. eu zic ca se incadreaza la acest topic, de multe ori aici se circula la fel de greu ca la Comarnic!

mirceaeliade

#1046
Quote from: tom_sawyer on April 07, 2023, 10:55:28 AMAutorizatie  nr.  15/04.04.2023 - ,,Realizare pasaj rutier la intersecția DN1 cu strada Prahovei (Azuga)"
MT





Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

Astăzi, 13 aprilie 2023, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre a Guvernului pentru  aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenți obiectivului de investiții ,,Acces Rutier Complementar Descărcare A3 Comarnic", județul Prahova

Scurtă descriere

Proiectul are ca scop realizarea unui sector de drum omogen, în vederea asigurării infrastructurii de bază necesară cererii de transport în creștere, asigurând un grad ridicat de siguranță a traficului rutier.

Pentru promovarea obiectivului a fost incheiat un parteneriat între C.N.A.I.R. – S.A. cu nr. 92/104743/07.12.2022 și Consiliul Județean Prahova cu nr. 28625/07.12.2022 în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziție justă.

Documentația tehnico-economică aferentă obiectivului de investiții "Acces Rutier Complementar Descărcare A3 Comarnic", județul Prahova, a fost avizată în Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe cu Avizul nr.11 din 21.03.2023. Au fost aprobați următorii indicatori tehnico-economici: lungime drum 5,845 km, lățime platformă drum 8,50-9,00 m, structuri (poduri/pasaje) 4 buc., amenajare intersecții la nivel 15 buc.

Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) 341.383 mii lei, din care construcții + montaj (inclusiv TVA) 286.717 mii lei.

Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport (P.T.) 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii. 

MT


Astăzi, 13 aprilie 2023, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenți obiectivului de investiții ,,Acces Rutier Complementar descărcare A3 Azuga – Bușteni", județul Prahova

Scurtă descriere

Proiectul are ca scop realizarea unui sector de drum omogen, în vederea asigurării infrastructurii de bază necesară cererii de transport în creștere, asigurând un grad ridicat de siguranță a traficului rutier.

Pentru promovarea obiectivului este încheiat un Acord de parteneriat între C.N.A.I.R.- S.A. și Consiliul Județean Prahova, în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziție justă.

Documentația tehnico-economică aferentă obiectivului de investiții "Acces Rutier Complementar Descărcare A3 Azuga – Bușteni", județul Prahova, a fost avizată în Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe cu Avizul nr.10 din 21.03.2023. Au fost aprobați următorii indicatori tehnico-economici: lungime drum 9,434 km, lățime platformă drum 9,50-10,00 m, structuri (poduri/pasaje) 17 buc., amenajare intersecții la nivel 14 buc.

Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) 838.287 mii lei, din care construcții + montaj (inclusiv TVA) 694.299 mii lei.

     Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport (P.T.) 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii. 

MT

pasadia

Acestea fiind de fapt centurile dorite de CJ Prahova. Remarcati numarul "intersecțiilor la nivel".

JohannDB

...............""" ..., amenajare intersecții la nivel 15 buc.""" Eiii, un fleac !! Câteva, acolo !! Mărunțiș !! :lol:  :lol:  :lol: