News:

.

Main Menu

Pasaje pietonale

Started by cristi5, December 01, 2019, 10:38:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

Incerc un nou topic pentru separarea traficului pietonal (si velo) de rutier si feroviar

Nu este nici rutier, nici feroviar. Cred ca un asemenea topic este foarte important dat fiind ca
- aproape jumatate din victimele traficului rutier sunt pietoni si biciclisti
- DNurile supra-incarcate se blocheaza la trecerile de pietoni
- pasarelele de pe DNuri sunt niste dezastre cu spume
- in general, cine nu e in masina ca demnitaru' e pe ultimul loc la orice fel de proiectare, urbanism, etc.  Deci orice e pietonal sau feroviar (sau amandoua) va fi facut in doru lelii. De unde dezastrele de proiectare pe care le vedem.


cristi5

Pe mine m-a frapat exemplul de la Ramnicu Valcea

https://adevarul.ro/locale/ramnicu-valcea/video-cea-mai-complexa-lucrare-infrastructura-valcea-terminata-zece-ani-debut-sute-oameni-s-au-imbulzit-inaugurare-1_5de12ca75163ec4271896a4d/index.html

Quote
Dar, cea mai mare dintre problemele rămase este faptul că nimeni nu a luat în calcul traficul pietonal. De la bun început, de când s-a proiectat pasajul, pietonii au rămas ai nimănui. După scandalul iscat, s-a decis construirea unei pasarele pietonale, paralelă cu pasajul suprateran dar, doar peste calea ferată, peste care s-au cheltuit aproximativ 2 milioane de lei fonduri europene. Numai că acesta nu a fost niciodată deschis traficului pietonal, fiind încuiat şi la această oră.

- se construieste un pasaj exclusiv rutier peste CF
- la un moment dat, oamenii intreaba, bun, dar pietonii pe unde trec?
- ups, facem si un pasaj pietonal
- pasajul pietonal sta inchis, nu-l foloseste nimeni, oamenii trec peste linii ca inainte.
- se pare ca firma de paza il inchide ca sa nu intre boschetarii

https://adevarul.ro/locale/ramnicu-valcea/factura-lumina-platita-inutil-bani-publici-pasajul-pietonal-2-milioane-lei-nefunctional-3-ani-1_5a578a60df52022f75689b8f/index.html

cristi5

#2
Eu cred ca  un pasaj pietonal trebuie sa fie bine proiectat ca arhitectura. Adica sa te invite sa treci pe acolo.

Uneori, pentru a "invita" se construiesc spatii comerciale in pasaj.  Subtraversarile din Brasov (centrul civic) au incercat asta si cel de sub Bd Victoriei chiar a reusit. Multe gari  din Elvetia sunt practic un pasaj peste linii, cu magazine in dreapta si-n stanga.

Alteori, senzatia ca intri usor e data de un plan inclinat. Exemplu: pasajul din gara Brasov. Functioneaza excelent pt a ajunge in parcul Tractorul unde nu e plan inclinat dar se pare ca unul ajunge :)

Altceva ce am observat e ca subtraversarile pietonale functioneaza mult mai bine decat supratraversarile. Rationamentul e simplu: omul are, pe inaltime, gabarit de 2m, rutierul si feroviarul au gabarit mult mai mare. Sa pui omul sa se catere pe o pasarela 10m in inaltime nu are cum sa functioneze, oamenii vor prefera oricand sa treaca la nivel.

In concluzie, cam asta e propunearea mea pentru Talmaciu, Busteni etc. Subtraversari bine facute din punctul de vedere al utilizatorului. Ridicat soseaua 1,5m (adica o refacere a drumului pe vreo 50m), coborat trotuarul cu 1,5m si subtraversare. De obicei la deal si munte se pot gasi locuri cu diferente de nivel naturale astfel incat nu e necesara neaparat interventia la drum. Oamenii nu vor mai traversa pe unde sunt ei obisnuiti, dar repet, cu o gandire centrata pe cetatean, se poate gasi un loc potrivit.

Sigur, o ridicare a drumului ar crea "probleme de acces din curti" dar daca vrem cu adevarat (si punem pietonul pe primul loc, nu la coada), ele se pot rezolva de la caz la caz.

Pun aici un pasaj pe sub care baiatul meu trece cu bicicleta cateva zile pe saptamana. Stau linistit pt ca toate drumurile cu trafic mare pe care le intersecteaza au subtraversari.. Pasajul este creat profitand de o urcare a drumului, si ingropand putin trotuarul.

https://goo.gl/maps/4PfQz3ryWbsey75r8




Nu am vazut aproape deloc in Suedia supratraversari pietonale. Nimeni nu s-ar duce pe ele. Din pacate chiar si pasajul de mai sus are o hiba: nu e bine legat de trotuarele drumului de deasupra, asa ca la 100m mai incolo pietonii traverseaza ilegal in draci spre statia de autobuz, desi exista trecere de pietoni. Vor pune probabil un gard la mijloc.

https://goo.gl/maps/PxfE75m65eeFpH7w5

cristi5

Mi-a scris @frunzaverde pe alt canal:

Quote
Legat de pasajul din Vâlcea citiți Defensible Space de Oscar Newman. Acolo explica de ce anumite spații sunt imposibil de aparat contra vandalismului, criminalității și boschtarelii. Si cum sa le faci aparabile.

Spatiile trebuie sa aparțină clar cuiva,în mod vizibil.

Spatiile trebuie sa fie largi și deschise, fără subspatii izolate

Iar acolo unde exista predispoziții la antisociale trebuie sa existe control implicit - spatii comerciale de exemplu

Pasajele de toate felurile din România nu respecta nimic din cele de mai sus

Și supra și subteran, ajung veceuri publice în săptămâni

Avem exemple de arhitectura bună și în România - pasajul subteran din Gara Brasov

Și cel suprateran din noua gara Pitești, unde pasajul e o parte integrata din clădirea gării


tom_sawyer

Pe DNCB, la Chiajna:

Autorizatie nr. 46 - "Realizare pasarelă pietonală peste Șoseaua de Centură, Lot 1, km 55+870"

http://mt.ro/web14/documente/interes-public/autorizatii/2021/46/AC%2046_2021.pdf

tom_sawyer

Anunt de participare simplificat: [SCN1091396] Servicii de proiectare fazele PAC + PTE + AT si Executie lucrari pentru obiectivul: Pasarele pietonale pe centura Municipiului Bucuresti, intre DN 1A - DN 1,
Lot 1 - km 68+230;
Lot 2 - km 68+480;
Lot 3 - km 69+730;
Lot 4 - km 70+285;
Lot 5 - km 71+305.

Valoarea totala estimata: 11.392.063 lei

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 09.09.2021

Deutschländer

Sunt curios daca de data asta o sa au succes.
Mai tin minte acum cateva ani cand Ștefan Ionita a explicat intr-un interviu ca chiar a vrut astfel de pasarele peste CB, dar din pacate nimeni nu a depus oferte.
Sunt doar cu 10 ani intarziere.

Referitor la pasarela la Chiajna: km 55+870 este A1? Si o sa fie pe partea nordica pentru zona Carrefour sau sudica pentru zona de Hornbach?

tom_sawyer

#7
^^ o singură ofertă:

Asociere : TRANSFEROVIAR GRUP SA (Leader), SC SSAB-AG SRL, Loturile: 1,2,3,4,5

http://e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100144222

tom_sawyer

Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Amenajare pasaj pietonal subteran Piața Centrală din Comarnic – intersecție DN 1 cu strada Ghioșești"

Scurta descriere a reglementării:

În prezent, traficul rutier în interiorul orașului Comarnic se realizează cu dificultate datorită numărului mare de autoturisme ce tranzitează orașul, cu precădere înspre zonele montane adiacente. De asemenea, circulația rutieră este îngreunată și din cauza prezenței trecerilor de pietoni ce conduc către timpi mari de așteptare ai autoturismelor în interiorul localității.

Circulația rutieră pe direcția Nord-Sud, se realizează pe drumului național DN1 (strada Republicii) prevăzut cu două benzi de circulaţie reglementată în dublu sens. Adiacent părții carosabile există suprafețe pietonale (trotuare), iar legătura dintre dintre acestea se realizează printr-o trecere de pietoni aflată în apropierea intersecției DN1 cu strada Ghiosești. Circulația rutieră pe direcția Est-Vest se realizează prin intermediul str. Ghiosești, respectiv str. Poiana, prevăzute cu două benzi de circulaţie reglementată în dublu sens. Adiacent părții carosabile, există suprafețe pietonale (trotuare).

Din cauza trecerii de pietoni din zonă, care îngreunează fluenţa circulaţiei rutiere în interiorul orașului Comarnic, se doreste reconfigurarea intersecției prin eliminarea trecerii de pietoni de la nivelul drumului național DN1 și amenajarea unui pasaj pietonal subteran în locul acesteia.

Amplasamentul propus pentru realizarea pasajului pietonal este situat în orașul Comarnic, în zona Pieței Centrale, la intersecția drumului național DN1 cu strada Ghiosești.  Pasajul are o lungime de aproximativ 30 m si este prevăzut cu două accesuri situate de o parte și alta a drumului național DN 1.

Prin Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii 1017/2021 au fost aprobaţi indicatorii tehnico - economici ai acestui obiectiv de investiții și până în prezent nu s-a semnalat necesitarea actualizării acestora.

Pentru realizarea obiectivului de investiții, este necesară dobândirea prin expropriere a unei suprafețe de teren de 408 mp, aferentă unui număr de 3 imobile proprietate privată.

MT

tom_sawyer

#9
Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind declanşarea procedurii de expropriere a imobilului proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Amenajare pasaj pietonal subteran - intersecție DN 1 cu strada Telecabinei (Bușteni)"
MT

Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Amenajare pasaj pietonal subteran - intersecție DN 1 cu strazile Urlătoarei, Gloriei și Nicolae Bălcescu (Poiana Țapului)"
MT

tom_sawyer

#10
^ mult a durat:

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind actele normative aprobate în ședința Guvernului României din 6 iulie 2022

10. HOTĂRÂRE DE GUVERN privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilului proprietate privată, care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Amenajare pasaj pietonal subteran - intersecţie DN 1 cu strada Telecabinei (Buşteni)", precum şi aprobarea listei imobilului proprietate publică a unităţii administrativ-teritoriale, care face parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Amenajare pasaj pietonal subteran - intersecţie DN 1 cu strada Telecabinei (Buşteni)"

Pentru declanșarea procedurilor de expropriere a unui imobil proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării "Amenajare pasaj pietonal subteran – Bușteni", Guvernul a aprobat suma de despăgubire în cuantum total de 195.230 lei.

gov.ro

dumbravaandrei

Of Doamne ce legislatie tampita... cum mama masii sa se ocupe GUVERNUL cu aprobatul unei exproprieri pentru o chestiune LOCALA ce tine de PRIMARIA BUSTENI?

Chiar nu se poate modifica legislatia de asa natura incat daca guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici, din momentul ala - daca nu vorbim de vre-o proprietate strategica a statului - sa se ocupe de exproprieri primariile / maxim CJ-urile? 

punktnet

Daca nu ma insel, ce se intampla pe zona unui DN tine de partea nationala, chiar daca acesta strabate o localitate.
Just kidding.

AndreiB

Exceptand in cazul municipiilor, parca.

tom_sawyer

[CN1056388] Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect pentru Autorizarea Lucrărilor de Construire pentru realizarea obiectivelor de investiții: Lot 1-4

Data publicare: 18.06.2023
Autoritate contractanta: COMPANIA NATIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A.

Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect pentru Autorizarea Lucrărilor de Construire pentru realizarea obiectivelor de investiții:

Lot 1: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 6 în zona km 381+200, Gara Băile Herculane, jud. Caraș-Severin;

Lot 2: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 7 în zona km 383+830, în localitatea Sântandrei, jud. Hunedoara;

Lot 3: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 7 în zona km 536+700, în localitatea Vladimirescu, jud. Arad;

Lot 4: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 79 în zona km 42+100, în localitatea Chișineu Criș, jud. Arad

Valoarea totala estimata: 1.242.586 lei

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 07.08.2023