News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Aeroportul Constantin Brancusi Bucuresti

Started by Bacauanul1971, November 27, 2019, 10:14:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dumbravaandrei

e ridicol ca vrea Baluta sau ca se mai face inca un aeroport la Bucuresti?
La al doilea capitol, avand in vedere aglomerarea de pe OTP, n-ar strica un alt aeroport, altul decat Baneasa (eu inca nu pot vedea volume mari pe Baneasa, ca e prea in oras la ora actuala)
Si nu uitati ca sunt sanse imense ca acest nou aeroport sa debuteze direct pe pozitia a doua ca trafic aerian din Romania. Podiumul sigur il prinde.

Cat despre zona in care se va construi, asta ramane de vazut, dar zona dinspre S4/S3 sigur nu e de neglijat, infrastructura fiind ceva mai dezvoltata si mai coerenta in zona aia decat in alte zone din Bucuresti. S1 excludem ca e deja suprasaturata

misiekwas

#16
^la capitolul al doilea aeroport, este adevărat ca e nevoie pentru ca e depășit Otopeni. Dar "proiectul" (să-l spunem generos) lui Baluta e cam bătaie de joc. Nimic concret, proiectul scos din pălărie, ba, nici măcar locul preliminar. Dar va primi câteva titluri în presa "Sectorul 4 construiește aeroport!" și la asta se rezuma de fapt. Nu m-ar mira dacă liniile următoare vom afla și ca aeroportul Tudor Arghezi (căci totulin s4 e Tudor Arghezi) va avea și legătură cu Canalul București-Dunăre. Pentru ca - cum spun polonezii -" Hartia este răbdătoare, primește totul"

frunzaverde

#17
Aeroportul Otopeni nu este depasit. Terminalul - care e partea cea mai ieftina a unui aeroport - este depasit!. In rest, pistele, suprafetele de miscare, spatiul de dezvoltare etc. etc. au capacitati pentru 30+ milioane de pasageri si pentru triplu-cvadruplul numarului de miscari de azi. Plus spatiu de dezvoltare practic infinit.

Nu e nevoie de un alt aeroport. Un aeroport nou, de marimea celui de la Otopeni - deci o cascarabeta imputita - te va costa peste un miliard de dolari - bani cu care faci Otopeniul un aeroport de 30 milioane de pax.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

misiekwas

#18
Chiar ma gândeam. Nu ma pricep la aviație și nu era sigur dacă e vorba numai de terminal sau si de pista etc. Dacă ajunge terminal, sa facem T2. Btw. chiar dacă s-ar fi hotărât construcția de al doilea aeroport, nu neapărat zona indicata dinspre s3/s4 ar fi zona indicata, cred.

frunzaverde

Suprafetele de miscare (piste, platforme si cai de rulare) la OTP sunt gandite sa fie muuuult mai mari si mai generoase decat, spre exemplu, la WAW sau PRG. De exemplu:

- WAW si PRG au doua piste care se intersecteaza, putand deci sa fie o singura pista in operare la orice moment, OTP are doua piste paralele, care pot fi operate simultan.
- Spatiile de parcare la OTP sunt mai generoase chiar si azi decat la WAW si PRG (fiind folosite adesea efectiv cu gunoaie - exista parcate tot felul de epave scoase din uz de zeci de ani, inclusiv rablele Blue Air). Platformele pot fi extinse fara probleme - platforma existenta poate fi triplata ca lungime in camp, fara nici un fel de probleme (doar exproprieri).
- WAW si PRG nu au spatiu de extindere. La WAW e dezastru, fiind inconjurata de constructii. La OTP este spatiu pentru inca doua piste daca se doreste.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

misiekwas

As spune ca poate sa existe un topic "Proiecte electorale" sau satirice.

TibiV

#21
De fapt cred ca Baluta incearca sa reinvie proiectul BlueAir din urma cu vreo 15-20 de ani.
Era vorba despre un teren imens in Adunatii-Copaceni, langa DN5, dupa podul peste Arges...

Nu ma credeti, dati google-search, eu nu mai am energie pentru prostiile pe care le-am auzit in urma cu decenii.

PS
Si ce treaba are PS4 cu Adunatii-Copaceni, care nu este in S4, ci in Ilfov Giurgiu?...

Am uitat ca raul Arges este "granita" Ilfov-Giurgiu...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

misiekwas

^Adunați-Copaceni este în Giurgiu, nu Ilfov. :)

shift2rail

Evident ca interesul primarului e politic-electoral: un aeroport in periferia sudica a orasului ar deservi masiv locuitorii S4, S5, poate chiar S3, care irosesc 1-2h, functie de trafic,  pana la Otp.

dr4qul4

Crezi ca vei face 1h+ pe A0 intre Otopeni si Jilava?
Ca doar nu termina astia aeroportul inainte sa fie gata A0.
O prostie fara margini. Avem nevoie de un terminal nou la Otopeni si de o conectivitate mai buna.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

misiekwas

#25
@shift2rail pe cine ar deservi? Locuind la sudul Bucureștiului, nu văd nicio problema insurmontabila în a ajunge la aeroport. Sa spun ca e o ora (varianta pesimista, de obicei cu Bolt e mai repede). Perfect acceptabil.
Un nou aeroport, care ar fi la Cuca Macaii (încât clar ca aceasta vrăjeală ar fi construita în jud. Giurgiu, nu in Ilfov), n-ar fi mai bine conectat la oraș și s-ar bloca oricum masiv din cauza navetei cu mașina (de tren sa uitam) de la București la sateliți. Infrastructura e mult mai slaba decât la nord.
Cauza principala de care irosești timpul la Otopeni, nu-i drumul acolo, ci imprevizibilitatea legata de timpii de așteptare la control de siguranță și control pașapoarte. Iar sa aștepți ca companii aeriene își vor dubla costuri logistice pentru a deservi același clientela îmi se pare nerealist.

@TibiV diferența aici e cheie, după părerea mea. Ilfovul are 0 interes în aeroport de peste prăjit, dpdv județului, dar și politic. Iar colaborarea aia cu Giurgiu clar indica scopul electoral al proiectului.

tom_sawyer

#26
Consilierii Sectorului 4 au votat asocierea cu Giurgiu pentru construirea unui aeroport / Va fi unul internaţional, mai mare decât cel de la Braşov / Consilierii din Giurgiu au votat și ei proiectul

Potrivit unui comunicat al Primăriei Sectorului 4 transmis, marţi, aeroportul va fi unul internaţional, mai mare decât cel de la Braşov, întrucât ar urma să deservească un număr mai mare de judeţe, cu o populaţie mai numeroasă.

De asemenea, va fi proiectat cu terminale pentru pasageri şi pentru transportul de marfă, în condiţiile în care Aeroportul Otopeni este ,,suprasolicitat".

,,Împreună cu autorităţile statului şi după studiile de specialitate vom decide unde este locul potrivit. M-ar bucura foarte mult să fie un aeroport de talia Aeroportului Otopeni. Dacă nu reuşim să-l facem atât de mare, măcar două treimi din ceea ce înseamnă Aeroportul Otopeni. (...) Aceasta va fi o investiţie publică, a statului român şi va rămâne în proprietatea statului român", a declarat primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă.

g4media.ro


Ministrul dezvoltării, în alt context:
,,Dacă până în prezent au existat mai multe oportunităţi de dezvoltare aeroportuară prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare, începând cu exerciţiile financiare viitoare aceste dezvoltări nu se vor mai putea face din fonduri europene, drept urmare autorităţile locale în situaţia în care aceste regii vor rămâne în proprietatea lor vor trebui să gândească strategii de dezvoltare prin intermediul bugetelor proprii", a afirmat Veştea.
administratie.ro

misiekwas

Probabil pana la alegeri vom trebui sa suportam carociala aia de Baluta, ca sigur, aeroportul... :o bine măcar ca nu a spus ca va fi în competiție cu Istanbul sau Frankfurt.