News:

.

Main Menu

Perdele forestiere pe drumuri

Started by alexa_adrian2001, November 15, 2019, 02:40:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

carutasul

Am ajuns acolo și fără perdea de protecție :) Eu mă refeream la faptul că dacă înființezi o pădure evident că aceasta devine habitat pentru animale și că numărul lor e mai mare decât în lipsa pădurii deci e nevoie să îngrijești mai bine gardurile, incidentele vor fi mai dese. Evident că și acum ar trebui întreținute.

dr4qul4

@JohanDB, exproprierea se face la pretul din grila. Cine nu e multumit, poate merge in instanta sa ceara mai mult.
Si pe langa asta, dupa ce statul planteaza ce copaci doreste pe acel teren, il concesioneaza gratis fostilor proprietari, cu conditia sa-l intretina.
Uite pe A10 de ex.

Portiunea aia dintre panouri si gard, ar trebui concesionata gratis fostilor proprietari. e o portinue mica, dar merge plantat un rand de copaci, care, peste cativa ani vor retine o parte si din zgomot si din praf. Daca ramane la CNAIR, acel teren are sanse bune sa devina depozit de gunoi, sau cel putin se va umple de balarii.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

parcă îi și văd pe ăștia de la CNAIR semnând așa ceva,  deși e de bun simț ideea ( și sincer eu aș planta câțiva brazi și fără aprobare, nu cred că e infracțiune :) ) :)    Pentru că acum să zicem că o rezolvă Pizza cu niște ziduri mai groase la sol, dar când o să înceapă traficul pe autostradă gardul ăla n-o să mai aibă nici un rol. O să rămână doar cel de sus, așa că niște copaci înalți ar fi bineveniți.

alexa_adrian2001

Ideea mea a pornit de la toate stirile din ultima perioada cu defrisari de paduri. Degeaba oprim defrisarile daca nu si impadurim imediat la loc. Asadar, avem putinele sute de kilometrii de autostrazi in tara. De ce nu am planta paduri in paralel cu ele avand in acelasi timp dublu efect: protectie pe timp de vara si iarna.
Sigur, ca nu ar fi ok sa expropriezi in zone scumpe, dar acolo unde e ieftin sau unde e proprietatea statului: ce te costa?? Doar puietii luati de la Romsilva.
Nu stiu care sunt solutiile legale dar ar fi un benefiu enorm pe termn lung pentru tara. In 30 - 50 de ani acei copaci deja ar putea fi folositi + alte replantari. Vezi padurile creeate la unguri din plopi.
API are o influenta majora in tara. Asadar am putea cere astfel de lucruri. :)

elphax

ar putea fi adaugat ca si un normativ la orice proiect nou de A si DX - sa se faca acel culoar/coridor verde. 10 metri pe fiecare parte cat sa pui 2 randuri de copaci - idee de proiect pt API

dr4qul4

10 m nu iti ajung ca nu poti planta pomul exact langa gardul de imprejmuire si oricum, ai nevoie de minim 6-7 randuri de pomi ca sa functioneze ca parazapezi. Iar in partea cealalta nu trebuie sa umbresti terenurile agricole. Un minim ar fi de 20m, dar eu am zis 35 pentru ca cele de pe dreapta DN7 (intre Chitila si Tartasesti) au undeva la 30-40m. La bulgari, perdelele forestiere au 15-40m latime, dar ei au mai multe randuri, pentru ca le folosesc si pentru imprejmuirea terenurilor agricole (ex zona Dobrich), astfel ca zapada nu este spulberata pe zone intinse ca la noi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

elphax

ce latime au azi cele 2 tipuri de culoar expropriat - DX si A ?

dr4qul4

pentru autostrada este 70m. Dar asta inseamna (aproape) din gard in gard. Pentru ca intre gard si platforma mai ai drum tehnologic, rigola de scurgere, rambleul si parapetele.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

JohannDB

În funcție de  soiul copacului....., luând în calcul înălțimea maximă de creștere, această "perdea verde", nu ar trebui plantată MAI APROAPE de extremitatea dreaptă a unui sens de pe o autostradă, mai mică decât înălțimea maximă/copac pusă la orizontală (cazul prăbușirii prin desrădăcinare/rupere sub vânt puternic..... La calea ferată, prin nepăstrarea unor culoare cu lățimea reprezentată de lungimea celui mai înalt copac din zonă pusă la orizontală duce la atâtea întreruperi de trafic, la adieri ceva mai tari.....
   

alexa_adrian2001

Da, sigur. La distanta cea mai aproape de carosabil trebuie pusi arbori micuti: mesteceni, maciesi, chiar spini :)), pe urma carpenul, fag, stejar, brazi catre exterior. Nu am fii primii care sa inventam perdele forestiere, trebuie sa ne inspiram de la ceilalti.
Pe langa perdele forestiere pentru autostrazi/drumuri nationale/comunale: cum ar suna perdele forestiere pentru cai ferate?

Nu am fost niciodata in Baragan pe timp de iarna dar mi se pare foarte interesant cum pe timp de viscol/ninsoare toate drumurile se inchid in partea de sud est a tarii. Trebuie facut ceva rapid.

alexa_adrian2001

meanwhile: am gasit si o stire din primavara: https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/15-km-de-perdele-forestiere-in-17-ani-in-romania-explicatia-autoritatilor.html

Isi propun sa faca exact la ce ma refeream:  baraganul!

Până acum, Romsilva a plantat perdele forestiere în apropierea autostrăzii A2, în judeţele Ialomiţa şi Călăraşi, pe o lungime de 15 km. Urmează restul autostrăzilor, Centura Bucureştiului, şi drumurile naţionale pe raza judeţelor Argeş, Dâmboviţa, Ilfov, Giurgiu, Călăraşi, Ialomiţa, Constanța, Brăila, Buzău şi Vrancea.

dr4qul4

Se vede ca nu ai fost niciodata pe A2 iarna. Noaptea si dimineata ai ceata. Iar ziua vezi zone unde zidul de zapada are 5m, si zone unde nu e zapada deloc.
In timpul viscolului nu stiu sa-ti spun cum e, ca desi imi plac senzatiile tari, am grija sa calculez riscurile, si sa mergi pe acolo pe viscol, se incadreaza la prostie. Chiar si cu perdele forestiere, A2 tot se va inchide pe timp de viscol.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

O stire "proaspata" in urma cu vreo 5 ani si jumatate...
Dar grafica este utila ca sa intelegem cum trebuie facute aceste perdele forestiere....

Quote
O picatura in ocean. Romania va planta 26 de hectare de perdele forestiere care vor proteja drumurile de viscol
30 Martie 2014

Statul s-a hotarat, in sfarsit, sa planteze primele perdele forestiere care sa protejeze drumurile de zapezi. Prima fasie are 26 de hectare si se intinde intre Fetesti si Cernavoda, pe autostrada A2.

Acolo, ori de cate ori a viscolit puternic, soseaua a fost acoperita de munti de zapada. Din pacate, totul este doar o picatura intr-un ocean, daca tinem cont ca cel putin 1.700 de kilometri de drumuri au probleme mari atunci cand vine iarna.

Primele perdele forestiere vor fi plantate pe autostrada Bucuresti-Constanta.

Impaduririle se vor face pe o distanta 11 kilometri, de la Cernavoda la Fetesti pe sensul de mers catre Bucuresti. Grosimea perdelei forestiere o sa varieze intre 12 si 30 de metri, in functie de cat de expusa este zona la viscol.

In componenta unei perdele de protectie intra trei etaje. In partea de sus pot fi stejari sau frasini, in al doilea etaj intra salcioara sau corcodusii care vor umple golurile lasate de arborii inalti, iar in partea de jos sunt plantati arbustii pentru protectia solului.


Vor fi plantati copaci de pana 1 metru inaltime. Pomii vor creste cu aproximativ 50 de centimetri pe an astfel incat in 8 ani vor ajunge la maturitate, adica la peste 5 metri inaltime.

Langa Bucuresti, proprietarii cer despagubiri mari pentru ca statul sa planteze copacii pe terenurile agricole de langa autostrada.

VOX "Mai am 24 de hectare, cate 5 kilometri de o parte si de alta a Autostrazii Soarelui. Sper sa aiba bani, sa ofere bine, altfel nu sunt de acord", a declarat un agriculor.

La nivelul Romaniei, circa 1700 de km de drumuri nationale si autostrazi ar trebui protejate cu astfel de perdele.

Conform legii, perdeaua de protectie trebui sa aiba cel mult 30 de metri latime si sa fie plantata la o distanta de 20-50 de metri de sosea.

In ritmul anuntat de autoritati vor trece zeci de ani pana cand soselele noastre vor fi cu adevarat ferite de viscol.
https://stirileprotv.ro/stiri/social/o-picatura-in-ocean-romania-va-planta-26-de-hectare-de-perdele-forestiere-care-vor-proteja-drumurile-de-viscol.html

VIDEO
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adi

si inca o treaba buna ce am observat-o....
din zona nodului Drajna(de acolo am intrat) spre Bucuresti, s-a plantat perdea forestiera pe aprox 20km(25-30m latime din estimari) , si inca se planta in zona km 76.

ionut_16

Perdele forestiere de-a lungul autostrăzii, la Arad şi Şagu
https://www.aradon.ro/aradon-stirile-judetului-arad/perdele-forestiere-de-a-lungul-autostrazii-la-arad-si-sagu-1233063/

"Scris de M.B. - Guvernul va expropria 102 proprietari de
terenuri din cele două zone, pentru a planta arbori pe aproape şapte kilometri pe marginea şoselei de mare viteză.

Un proiect anunţat de Guvern cu ani în urmă începe să prindă contur. Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor va finanţa amenajarea unor perdele forestiere care să protejeze autostrada A1, pe segmente din zona municipiului Arad şi a comunei Şagu. Vor fi plantaţi arbori pe o lungime de aproape şapte kilometri, cu o suprafaţă de 20,5 hectare.

Licitaţie pentru exproprieri

Pentru a putea începe lucrările, Direcţia Silvică Arad a început demersurile birocratice în vederea realizării exproprierilor. Un număr de 102 proprietari de terenuri au fost identificaţi şi vor fi despăgubiţi pentru suprafeţe care vor fi preluate de stat pentru amenajarea perdelelor forestiere.

Purtătorul de cuvânt al Direcţiei Silvice, Gelu Zdrenghea, ne-a declarat că în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice a fost publicată licitaţia în vederea angajării unei firmei specializate în realizarea lucrărilor cadastrale.

,,Serviciile cadastrale sunt necesare pentru a se putea face exproprierile. După ce terenurile vor fi preluate de stat, se va organiza şi licitaţia pentru execuţia lucrărilor la perdelele forestiere. Probabil licitaţia va avea loc în acest an, dar apoi urmează o perioadă pentru pregătirea terenului în vederea plantărilor. Estimăm că în toamna anului 2021 vor fi plantaţi copacii", a declarat Zdrenghea.

Pentru serviciile cadastrale, a fost alocat un buget de 166.451 lei, însă lucrările efective vor costa milioane de lei.

DN7 şi DN69, în aşteptare


Proiectul a fost anunţat de Guvern încă din 2016, iar lucrările efective ar fi trebuit să înceapă în primăvara anului 2019. De altfel, în august 2018, ministrul Apelor şi Pădurilor de la acea dată, Ioan Deneş, declarase la Arad că vor avea loc plantări de arbori şi pe marginea DN7 şi DN69. Ar fi trebuit să fie împădurite, în total, 90 de hectare, prin realizarea de perdele forestiere pe A1 (zona municipiului Arad şi a comunei Şagu), DN 7 (Păuliş – Pecica – Nădlac) şi DN 69 (de la intrarea în judeţ dinspre Timişoara, până în municipiul Arad). Pentru cele două drumuri naţionale nu s-au făcut însă demersuri concrete.

Justificare

Într-un raport mai vechi publicat de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor se arată că realizarea perdelelor forestiere este necesară, pentru că autostrada este afectată iarna ,,de înzăpeziri cu intensităţi variate, având consecinţă blocarea parțială sau totală a traseului cu zăpadă, ceea ce determină întreruperea traficului sau întârzieri semnificative în desfăşurarea normală a acestuia, cauzând importante prejudicii economice, mai ales că acest sector de autostradă leagă cele două importante reşedinte de judeţ din vestul țării: Arad şi Timişoara".

Autostrada a fost dată în folosință în 2011, iar pe marginea ei nu există parazăpezi.

,,Vegetația forestieră constituie o adevărată barieră biologică atât împotriva poluanților de orice fel, cât şi împotriva factorilor climatici dăunători, iar pentru diminuarea efectelor negative datorită acţiunii vântului şi a fenomenului de viscol, care produce înzăpezirea căilor de comunicații, s-a impus necesitatea înfiinţării de perdele forestiere de protecţie, în punctele cele mai expuse acestor fenomene", se mai arată în raportul ministerului.

Monitorizare

După plantarea miilor de arbori, proiectul va fi monitorizat timp de cinci ani, pentru că se estimează că un sfert dintre copaci se vor pierde în primul an şi 15% în al doilea an, astfel că vor fi necesare lucrări de înlocuire."