News:

.

Main Menu

Perdele forestiere pe drumuri

Started by alexa_adrian2001, November 15, 2019, 02:40:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

@alexmocian tot asa le ies si autostrazile pe care le fac. Si acolo ar trebui sa fie specialisti..

Dracila e ruda cu dancila?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danvoicu


GIV


alexmocian

Mie corcodusul ca face tuica, chiar si palinca daca mai faci focu odata  :lol:

dangre

#109
Salcâmul nu este specie autohtonă. Din păcate este folosit tot mai des la înființarea de noi plantații doar pe considerentul că ajunge la starea de masiv repede (2-3 ani față de 7-10 ani timp necesar pentru pădurile natural fundamentate)
PS Legat de lista cu specii din anexa de mai sus: nu știu ce ,,expert" a întocmit-o, dar să treci păducelul la arbuști când de fapt el crește peste 7 metrii, să introduci specii care se folosesc preponderent în amenajarea de spații verzi precum spyraea x vanhouttei, pyracantha, salcâm japonez, etc. Să propui tei, frasin dar să lipsească stejarii....NO COMENT.
PPS Din câte văd salcâmul (Robinia pseudoacacia) nu este în listă.

dan tm

Nu stiu unde ai vazut tu paducel de 7 metri. Îm fapt păducelul e un arbust care dacă are condiții bune ocupă repede o arie mare și fiind  tufă își poate îndeplini menirea de a opri zăpada.

În fapt daca observați acolo sînt niște liste cu diverși arbori și arbusti.
Cum bine remarca un coleg trebuie combinate cu grijă astfel încît la un anumit nivel arbuștii să oprească zăpada iar la un nivel superior arborii să oprească și vînturile.

Apoi nu poți combina chiar orice cu orice, castanul porcesc este castanul obișnuit căruia i se spune așa pentru a fi deosebit de castanul comestibil.

Nu se găseste salcîmul pentru că acesta este o specie foarte exclusivistă. Pe sub salcîmi nu prea se ma dezvoltă altă vegetație.Plus ca daca sînt și ei prea deși cresc foarte înalti și drepți caz în care scopul lor de perdea de protecție cam dispare. (se stie că pe vremuri fiecare casă avea în capatul grădinii niște salcîmi drepți care în orice moment puteau fi folosiți ca un stîlp de gard sau poate grinzi sau corni la un acoperis, pentru protecție la vînt și pe străzi am avut aliniamente de salcîmi pînă partidul a dispus să fie înclocuiți cu pomi fructiferi si s-au umplut străzile de pruni). 

Listele sînt mai largi probabil si pentru a avea de unde să se aleagă în funcție de sol, e cunoscut faptul că salcia și plopul valorifică bine solurile cu ape stagnante. Alte specii de acolo sînt cu ghimpi și avînd ramurile subțiri n-au valoare economică să fie tăiate de foc

Probabil că și perdelele ar trebui făcute cu consultarea unor specialiști silvici sau horticoli, altfel te poti trezi cu niste copaci rupti de furtuna si aruncați în drum cum se întîmplă acuma pe căile ferate. (bine acolo în anumite zone natura a făcut singura perdele forestiere dar nu sînt întretinute adică toaletate pentru a avea o formă și a ieși din gabarit).



 




reed

#111

KingDei14

Pe lângă zapada,perdelele forestiere pot opri și vanturile care vin din est și din cauza cărora Baraganul se transforma încet încet în desert.
.. Oricum, chiar nu înțeleg de ce nu se pun peste mai toate autostrazile( în afara de locurile unde ba deja trec prin pădure ba nu se poate fizic). Adică nici nu ocupa mult teren sa zici ca distrug agricultura și bănuiesc ca nici nu ar fi o investiție foarte costisitoare. Ba chiar de miliarde de fapt, benefic noua.

JohannDB

#113
                    Din experiența proprie, consider că perdelele forestiere plantate "otova" (mai ales unde nu trebuie) au și un prost rol asupra ochiului celui ce merge ore întregi printr-un "tunel de culoare verde", care după o vreme, devine enervant, obositor, agasant. La condus timp îndelungat în monotonia unei autostrăzi, vrei nu vrei ai nevoie de-o variație a peisajului, cel puțin pentru tot ce înseamnă "senzorial".... Afirm cu certitudinea pățaniei proprii (e adevărat că autostrăzile germane), că mersul îndelungat printr-un astfel de culoar, coroborat și cu o lipsă a reperelor kilometrice prin care să mai poți vedea cât mai ai până la destinație, induc acea stare de iritare tradusă prin întrebarea "nu se mai termină odată ??" Și în loc de o relaxare/plăcere la volan intrii într-o stare de iritare, total nedorită/neindicată.

TVlad

Nici o grija, nu o sa infiinteze astia perdele forestiere peste tot. Abia daca le planteaza unde e reala nevoie; e tevatura cu exproprierile, plantarea efectiva, intretinerea, etc.

alexa_adrian2001

As propune ca pentru noile proiecte de aici incolo oriunde se taie copaci ca sa faca loc unei autostrazi/drum sa se ia in calcul o replantare cu aceeasi suprafata. Suprafata nou plantata ar trebui sa constitue o perdea/umbrire la sosea sau se planteze in continuarea padurii taiate.



JohannDB

 Apropo de vegetația de lângă șoselele....altora !!     În imaginile da mai jos este vorba de șoseaua (națională) poloneză "12" pe care ajungi după ce ieși de pe A15 din Germania, treci granița la Forst peste Neisse rulând scurt  pe A 18 - polonez și ieși "12" între Krolow - Strzeszowice, cu direcția Glogow (acolo este o fabrică,"Famaba", ce produce secțiuni de turn de eoliană).... Ce m-a "uimit" (într-un fel) a fost faptul că polonezii nu sar cu drujba pe copacii din lateralul drumului, care pe alocuri sunt chiar (foarte) aproape de banda de asfalt; s-or gândi că nu copacii-s vinovați dacă unul cu instinctul de conservare uitat acasă, intră într-un copac... Imaginile sunt din mai 2019 în zona localității Chrobrow, pe al lor "12". Copaci toaletați, marcați reflectorizant, cu un trunchi ce arată "o vechime", în rest piesa dintre volan și scaun n-are decât să țină drumul; și ce plăcut este când, vara, rulezi mai pe la umbră......












Powered by API/PUM imgur uploader

alin2pas

E o plăcere să mergi pe acolo. La noi însă e pericol de accidente să lași copaci atât de aproape de drum. Parapeți din beton aflați imediat lângă banda de circulație, șanțuri adânci, astea nu sunt pericole  :headbash:
Noi avem altceva: podețe în curbă, unde în loc să fie o supralărgire a drumului, e chiar mai îngust, iar această îngustare nici nu e semnalizată. Nu îți dorești să trebuiască să treci pe acel podeț dacă vine un TIR pe contrasens, pentru că va depăși inevitabil linia continuă:
 https://www.google.ro/maps/@45.4471383,23.3077248,3a,75y,78.56h,69.47t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTLo3aQpPHMHdAD9BC4XDYw!2e0!7i16384!8i8192?hl=ro&entry=ttu

Rodeo

#118
Dar hei, ce mult te distrezi când podețul nici măcar nu e aliniat cu drumul:

E doar drum județean dar tot nu e simplu sa te întâlnești cu cineva acolo.


Powered by API/PUM imgur uploader

pasadia