News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Perdele forestiere pe drumuri

Started by alexa_adrian2001, November 15, 2019, 02:40:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexa_adrian2001

Nu stiu unde sa postez aceasta intrebare, asa ca o las aici:
avem o statistica despre cati kilometrii de autostrazi avem pe langa care s-au realizat perdele forestiere? Iarasi vine iarna si iarasi o sa ne plangem ca nu s-a facut nimic. Ar putea API sa sesizeze pe cine trebuie pentru a veni cu niste proiecte clare, planuri de plantare a copacilor pe langa autostrazi?

Daca spre exemplu, acolo unde se poate, CNAIRul ar planta padure sa zicem, 50 de metri de o parte si alta a autostrazilor, am castiga foarte mult pe parte de protectie impotriva vantului, umbra timp de vara + racoare, am creste suprafetele de paduri din tara...

Cumva din momentul cand se gandeste a construi noi km de autostrada, ar fi intelepet prevazut si asta in contract de implementare.

alin2pas

50 m probabil ar depăși limitele terenurilor care au fost expropriate, dar în limitele de proprietate a statului se poate face, în special în zonele de câmpie și debleu cu probleme de stabilitate (gen zona Aciliu - A1).


kitsune

100 m lungime pe 30 m lățime nu vor da niciodată 2,350 ha. În niciun sistem de unități de măsură. Poate doar în ăla în care kilometrul avea 900 m
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

alexa_adrian2001

Înțeleg. Dar eu ce as propune pentru orice proiect de autostradă nou să exproprieze extra spatiu pentru a planta și copaci. Oarecum sa compenseze furtul din codrii :(

mirceaeliade

@alexa  O autostrada e deja scumpa, si exproprierile poate fi unul din costurile majore.  Sa incurajezi costuri si mai mari nu ar face decat ca furturile deja existente sa para mai mici.

TibiV

Quote from: kitsune on July 25, 2019, 11:18:12 AM
Perdele forestiere de protecție pe A2

În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 611, din data de 24 iulie 2019, a fost publicată Legea privind aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 65/2018 pentru modificarea anexei la Legea nr. 289/2002 privind perdelele forestiere de protecţie.

Astfel, sunt aprobate următoarele zone de-a lungul autostrăzilor A2 şi A4, administrate de către Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Constanţa, unde vor fi înfiinţate perdele forestiere:
- Călăraşi - A2 - km 132+490-134+086, în lungime de 1.595 metri
- Ialomiţa - A2 - km 134+086-139+320, în lungime de 5.234 metri
- Ialomiţa - A2 - km 139+420-142+800, în lungime de 3.380 metri
- Ialomiţa - A2 - km 146+500 - 157+400, în lungime de 10.900 metri
- Constanţa - A2 - km 182+183-182+925, în lungime de 640 metri
- Constanţa - A2 - km 183+183-183+983, în lungime de 800 metri
- Constanţa - A2 - km 184+503-184+723, în lungime de 1.220 metri
- Constanţa - A2 - km 185+936-186+403, în lungime de 440 metri
- Constanţa - A2 - km 186+663-187+583, în lungime de 920 metri
- Constanţa - A2 - km 188+123-189+443, în lungime de 1.320 metri
- Constanţa - A2 - km 191+583-192+123, în lungime de 540 metri
- Constanţa - A2 – km 192+483-194+163, în lungime de 1.680 metri
- Constanţa - A2 – km 194+843-195+363, în lungime de 520 metri
- Constanţa - A2 - km 196+103-196+863, în lungime de 760 metri
- Constanţa - A2 - km 197+183-197+363, în lungime de 180 metri
- Constanţa - A2 - km 199+403-199+903, în lungime de 500 metri
- Constanţa - A2 - km 200+403-202+083, în lungime de 1.680 metri
- Constanţa - A2 - km 202+403-203+863, în lungime de 1.460 metri
- Constanţa - A2 - km 204+163-204+423, în lungime de 260 metri
- Constanţa - A2 - km 205+323-206+023, în lungime de 700 metri
- Constanţa - A2 - km 206+683-207+003, în lungime de 320 metri
- Constanţa - A2 - km 207+463-207+983, în lungime de 520 metri
- Constanţa - A2 - km 208+443-209+183, în lungime de 7.400 metri
- Constanţa - A2 - km 209+743-210+223, în lungime de 480 metri
- Constanţa - A2 - km 210+923-211+923, în lungime de 1.000 metri

Sursa
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

#7
Costul terenului extravilan din lungul autostrazilor, este, de cele mai multe ori, infim.
Nu spune nimeni sa plantam copaci in mijlocul localitatilor, eventual cu demolarea unor case (desi pe A10 ar merge o perdea de pomi intre casa aceea si autostrada, ca sa o izoleze fonic), sau sa relocam sonde pt asta.
Insa, unde avem teren, chiar si arabil (desi in multe cazuri avem pasuni sau chiar parloaga), costul real este de 1-2 lei pe m2. Daca expropriezi 2 culoare de 35m, ai la un lot de 100 km, 35x2x100000x2 lei =14.000.000 lei.
100 km de perdele forestiere ajung pt minim 200 km de A (mai ai si paduri, si sate si pasaje, si locuri unde nu se justifica).
Asadar 7 mil de lei pt 100km sunt o nimica toata in comparatie cu costul drumului.
Si eu am calculat la medie de 2 lei/m2, iar cnair plateste si 0.40 lei/m2.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

carutasul

Cred că se poate realiza o centură împădurită și fără a expropria terenurile,  prin facilități fiscale acordate proprietarilor de teren . La mine pe plaiurile căruțești (fără autostradă) s-a împădurit o zonă fostă agricolă prin formarea unei asociații de proprietari, folosind fonduri europene . Pădurea se exploatează în regim silvic. Mi s-ar părea o inițiativă excelentă, în loc să dai bani pe exproprieri și să obții o pădure pe care trebuie să o și administreze cineva, mai bine o lași în proprietatea oamenilor, eventual le dai niște facilități gen scutire de impozite pe terenul respectiv pe 20 de ani și în final le faci și un bine, pentru că o să aibă și lemn de foc sau de lucru. Sigur, e ceva de lucru să convingi oamenii, dar mai ales primarii unui anumit partid majoritar de-a lungul A2 au metode :)

dr4qul4

nu merge chiar asa. Gasesti pe unul sa fie gica-contra.
In schimb ar merge expropiat terenul (la pretul de grila, adica infim), plantati pomi si dat in concesionarea proprietarilor, gratis, pe 49 de ani, cu conditia sa aiba grija de padure.In cazul in care nu au, sa fie transferat in administrarea primariilor. Sau dat direct primariilor.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

carutasul

măi, la noi a mers. Și acolo au existat gică-contra ( unii chiar justificat pentru că era singura parcelă de pământ agricol, din (ne)fericire nici cine să îl muncească nu mai era așa că până la urmă s-au lăsat "convinși") .  Importantă e însă exploatarea în regim silvic, aici asocierea s-a făcut cam ... dubios dar rezultatul e că au pădurar (plătit), nu se mai taie ilegal , pădurea s-a dezvoltat frumos și cred că e singura proprietate din care avem un oarecare profit - din vânzarea de lemne :)  În cazul autostrăzii A2, că aici e cel mai necesar, și probabil la A7 când o fi, e vorba de o porțiune de teren din margine, nu de loturi agricole întregi, nu cred că ar fi  prea greu de convins. Eu sunt din principiu împotriva exproprierilor fără rost, aici perdeaua de protecție ar ajuta și agricultura, oamenii din zonă cred că nici nu prea au lemne.... zic că ar trebui măcar încercat . Nu știu cum e proprietatea în zonă, că acolo în Bărăgan au fost moșii mai mari, noi n-am avut "boier" deci proprietatea e foarte fărâmițată și totuși s-a reușit.   

JohannDB

..........ar merge expropiat terenul (la pretul de grila, adica infim)...... Serios ?? Nu cred că ți-ar place să-și bată joc orice autoritate, de tine, într-o astfel de situație...... Din păcate încă autoritatea deși are legea ce prevede fără de comentarii că ,,nimeni nu  poate  fi  expropriat  decât  pentru  o  cauză  de  utilitate  publică, stabilită potrivit  legii, cu  dreaptă şi  prealabilă  despăgubire"......
     Hai să vedem, puțin, caracterele despăgubirii....""""""Despăgubirea  trebuie  să  fie  dreaptă, adică să  reprezinte  valoarea  adevărată  a  bunului expropriat  [5],  să  acopere  întreaga  pierdere  suferită  de  persoanele afectate [6]. Potrivit Legii nr. 33/1994, art. 26, despăgubirea se compune   din   valoarea   reală   a   imobilului   şi   din   prejudiciul   cauzat   proprietarului  sau  altor  persoane  îndreptăţite.  La  calcularea  cuantumului  despăgubirilor, experţii, precum şi instanţa vor ţine seama de preţul cu care se vând, în mod obişnuit, imobilele de acelaşi fel în unitatea administrativ-teritorială, la data întocmirii raportului de expertiză, precum şi de daunele aduse  proprietarului  sau,  după  caz,  altor  persoane  îndreptăţite,  luând  în  considerare şi    dovezile    prezentate    de    aceştia.    Caracterul    just    al    exproprierii, aşa cum s-a considerat în literatura noastră [7], exclude orice plafonare a acesteia.  Despăgubirea mai trebuie să fie prealabilă, adică trebuie să fie plătităproprietarului   înainte   de   deposedarea   sa.   Aşa   cum   s-a   afirmat   [8],   caracterul  prealabil  al  despăgubirii  este  o  garanţie  importantă  acordatăpersoanelor   îndreptăţite   la   despăgubire,   numai   în   acest   fel   persoana   expropriată   nu   numai   că îşi   păstrează   aceeaşi   valoare   a   activului   patrimonial, dar are posibilitatea efectivă să înlocuiască, în patrimoniul său, dreptul  real  pierdut  în  urma exproprierii cu o lichiditate,  iar  nu  cu  o  simplăcreanţă a cărei realizare ar fi incertă. """""" Sursa http://www.armyacademy.ro/biblioteca/anuare/2007/a29.pdf....

   Și atunci să achiesăm la japca "normală" utilizată de autorități prin prețul minim, de grilă (mai ales pentru un om obișnuit, fără pile și altele, care are nenorocul să fie într-o "zonă bună") ?? De aici apare bătaia de joc la despăgubirile legate de expropieri (și pe lângă autostrăzi, terenurile chiar nu mai sunt de "0" lei........ Dăm "nas" arbitariului și bunului plac în despăgubiri, făcându-ne că nu vedem valoarea și prețul real ?? Cheltuielile aiurea, ale autorității, pot fi lesne moderate și îndreptate spre astfel de cazuri, în care situație, e culmea că s-ar respecta deplin principiile legii și legea...în sine......................................................................

alin2pas

Pentru realizarea perdelelor forestiere de protecție a drumurilor ar fi (separat de problema terenurilor pe care să se realizeze) încă două probleme:
1. FINANȚAREA. Majoritatea partidelor consideră ca fiind necesară introducerea unei taxe de poluare pentru autovehicule pentru a evita ca România să devină groapa de gunoi a Europei, dar nu a găsit nimeni o formulă echitabilă, care să nu poată fi contestată. Realizarea perdelelor forestiere ar putea fi realizată din fondurile obținute din astfel de taxe, precum și din fonduri de mediu de la guvern sau UE, aceste perdele având și un rol de filtru pentru noxele emise de autovehicule.
2. PRIORITATEA REALIZĂRII. Având în vedere că nu se pot realiza în același timp pe toate drumurile din România, ar trebui să se înceapă cu porțiunile de autostrăzi și drumuri naționale cele mai expuse înzăpezirilor în caz de viscol (CNAIR ar putea furniza în acest sens o statistică a evenimentelor de acest tip din ultimii 20 de ani), dar și cu zonele predispuse la alunecări de teren (de exemplu autostrada A1 - OS3), unde prin împăduriri s-ar stabiliza terenurile mult mai eficient decât cu geogrilă și înierbare.
De asemenea, pentru viitor s-ar putea modifica normativele pentru construcția de drumuri rapide astfel încât perdelele forestiere de protecție și împădurirea debleelor să fie prevăzută încă din faza de proiectare a lucrărilor. Pentru perdelele de protecție ar putea fi necesare exproprieri suplimentare, dar pentru deblee situația e mai simplă, deoarece oricum pentru realizarea acestora se expropriază terenurile.

carutasul

încă o dată: de ce și-ar face statul o pădure? De ce trebuie să aibă statul proprietăți care nu îi trebuie în funcționare normală? Ce fel de stat e ăla, că sigur nu capitalist? Surse de finanțare s-ar găsi, probabil găseșți și voluntari la plantat, eu cred că se poate rezolva totul într-un mod care să nu atingă proprietatea, dimpotrivă. Și mai ales într-un mod "durabil" cum se zice acum. Dacă faci un calcul la cât se câștigă acum din agricultura "mare" pe terenurile alea eu zic că se poate găsi o formulă de schimbare de bună voie numai  din scutiri de taxe și finanțarea unor activități ( paza în primii 4-5 ani e esențială, altfel o să găsești Miorița păscând copaci). După aia devine autoeficientă. Cheltuieli mult mai mici decât exproprierea și înființarea unei păduri de care nu va avea nimeni grijă ulterior. Desigur, vor fi și unele probleme de rezolvat ulterior, de exemplu iepuri sau dropii pe autostradă, dar să ajungem noi acolo :) 

JohannDB

.......de exemplu iepuri sau dropii pe autostradă, dar să ajungem noi acolo .... Am ajuns, fii pe pace; pe A2, în luna trecută, am dat de coana vulpe nu departe după Cernavodă, spre Constanța, pe la km 165.... Și la același drum am dat de animale și până la Dunăre, după "Lehliu" un...câine și la Drajna, până-n stația de carburant, o vulpe...... De păsări nu mai zic, răpitoare de noapte, mai ales; cu cele diurne, rar te întâlnești.... Așa că, am "ajuns acolo"...... Cum ți-e "norocul"...