[CT] Modernizare Str. Stefan cel Mare si strazile adiacente

Started by Harry, October 23, 2019, 02:35:06 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

Zona centrală a Constanței va intra într-un amplu proces de reabilitare și modernizare.

Valoarea totală a investiției pentru îmbunătăţirea accesului și a mobilităţii pietonale: 89.854.757,70 lei
Decebal Făgădău, primarul muncipiului Constanța:
,,Zona pietonală nu înseamnă strict strada Ștefan cel Mare, ci și străzile laterale, unde vom schimba tot ce înseamnă astăzi infrastructură, dalaj, iluminat și vom adăuga spațiu verde, pentru că ne dorim să avem un spațiu public de calitate, este un capitol la care suferim".
Proiectul prevede:
Pentru strada Ștefan cel Mare:
Refacere infrastructură pietonală, ocazional carosabilă
Extinderea traseelor pietonale
Fântâni arteziene
Spații verzi fixe și amovibile, inclusiv irigații automatizate
Marcaje speciale pentru persoanele cu dizabilități
Mobilier urban inteligent
Sisteme de informare
Sistem de supraveghere video
Iluminat public
Canalizație unică subterană
Supraînălțarea trecerilor de pietoni
Modernizare pasaj pietonal

Pentru strada Mircea cel Bătrân, bulevardul Mamaia, strada Mihai Viteazul, strada I.G. Duca, strada Atelierelor, strada Ștefan Mihăileanu, strada Cuza Vodă, strada General Manu, strada Răscoalei din 1907, strada Miron Costin, strada Ion Lahovari, strada Jupiter:
Modernizare și resistematizare rutieră
Introducerea benzii unice de transport public
Reabilitarea/ extinderea traseelor pietonale
Realizarea de piste de biciclete
Spații verzi mediane și irigații
Semnalizare verticală și orizontală
Mobilier urban inteligent
Stații de autobuz
Iluminat smart pentru trecerile de pietoni
Canalizare unică subterană pentru comunicații și rețea electrică de iluminat.














kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

S-a semnat cotnractul de finantare.

Conform proiectului tehnic:

Bulevardul Ferdinand (intre strada Theodor Burada si strada Mircea cel Batran): Se propune realizarea unei benzi de circulatie pe directia dinspre strada Mircea cel Batran catre strada Theodor Burada, a 2 benzi pentru traficul general pe directia dinspre strada Theodor Burada catre strada Mircea cel Batran, latimea benzilor fiind de 3,50 m. Trotuarele se vor reabilita, urmand ca in cadrul latimii trotuarelor sa se realizeze, pe zonele unde spatiul existent permite acest lucru, piste dedicate exclusiv biciclistilor, cate o pista de bicicleta pe fiecare sens de circulatie.

Strada Mircea cel Bătrân (intre bulevardul Mamaia si bulevardul Ferdinand): Se propune realizarea unei benzi dedicate exclusiv mijloacelor de transport public, reabilitarea trotuarelor si realizarea de piste pentru biciclisti (in limita spatiului disponibil).

Strada Ștefan cel Mare (intre strada Mircea cel Batran catre faleza si strada Atelierelor): Se propune transformarea strazii intr-un spatiu pietonal de promenada.

Strada Ștefan Mihăileanu (intre strada Stefan cel Mare si bulevardul Ferdinand), Strada Miron Costin (intre strada Cuza Voda si bulevardul Ferdinand), Strada Jupiter (intre strada Cuza Voda si bulevardul Ferdinand): Se propune transformarea acestor strazi in spatii shared-space (spatiu in care pietonii si biciclistii sa aiba prioritate, urmati de autoturisme, autoturisme a caror viteza sa nu depaseasca 5km/h, spatiu deschis fara trotuare delimitate de borduri).

Celelalte strazi din zona centrala prevazute in proiect: Se propune reabilitarea trotuarelor.

Strada Stefan cel Mare:

Tronsonul 1, cuprins intre strada Atelierelor si strada I. Ghe. Duca: Se propune ambientarea catre frontul sudic cu arbori incastrati la nivelul pavimentului, intercalati cu jardiniere cu locuri de sedere si plantatii bogate, iar pe frontul nordic cu spatii verzi cu locuri de sedere in configuratii diferite pentru evitarea monotoniei si ambientate cu vegetatie bogata si arbori pentru umbrire.

Tronsonul 2, cuprins intre strada I. Ghe. Duca si strada Stefan Mihaileanu: Se propun spatii verzi cu locuri de sedere, in configuratii diferite pentru favorizarea desfasurarii activitatilor comerciale de alimentatie publica.

Tronsonul 3, cuprins intre strada Stefan Mihaileanu si strada Mihai Viteazu: In zona din fata CEC se propune o piateta cu fantana de pardoseala, jardiniere amovibile si banci, pentru desfasurarea unor posibile evenimente. In continuare se propune dezvoltarea unor ansambluri de spatii verzi cu elemente de sedere de tip deck si instalatie de pulverizare apa intre care se intercaleaza o fantana la nivelul pardoselii cu posibilitate de traversare. Accesul la pasajul pietonal Mihai Viteazu va primi o constructie de acoperire din metal si sticla si preluarea apelor meteorice inainte de coborare.

Tronsonul 4, cuprins intre strada Mihai Viteazu si Rascoalei 1907: Se propune realizarea in fata teraselor complexului comercial Tomis Mall a unui ansamblu de fantani la nivelul pardoselii, cu spatii verzi, elemente de sedere in configuratii diverse, paviment de tip deck, cu posibilitate de traversare. Dupa constructia Tomis Mall se propune blocarea vizuala a strazii infundate cu un spatiu verde bogat plantat si ambientarea cu un ansamblu de iluminat si sedere, apoi se continua cu arbori incastrati in paviment pe zona ingustata, alternand cu ansambluri de banci si o umbrire decorativa cu plasa decorativa agatata la inaltime de fatadele fronturilor construite avand acelasi regim de inaltime. In dreptul Casei Modei se propun ansambluri de sedere de tip sezlong cu spatiu verde si fasii verticale de perete verde de diverse inaltimi care sa creeze un tablou luxuriant.

Tronsonul 5, cuprins intre strada Rascoalei 1907 si bulevardul Tomis: Se propune realizarea unor ansambluri de sedere cu elemente de tip deck, cu decupaje pentru spatii verzi si fantani, care se inchid catre bulevardul Tomis cu o cascada pe trei laturi catre o rigola la nivelul pardoselii.

Tronsonul 6, cuprins intre bulevardul Tomis si strada Mircea cel Batran: Se propune continuarea ambientarii cu ansambluri de fantani, cu o alta cascada catre rigola in paviment catre bulevard. Ansamblurile de fantani din fata teraselor vor avea diferente de nivel si caderi de apa, elemente de sedere liniare sau in zig-zag catre spatiile verzi. In fata Colegiului se propune realizarea unei piatete cu banci si jardiniere amovibile, pentru posibile evenimente, ambientat cu un ansamblu de iluminat si sedere.

Tronsonul 7, cuprins intre strada Mircea cel Batran si coborarea spre faleza: Se propune dispunerea de arbori in aliniament si spatii verzi bogat plantate ce pot deservi activitatilor de alimentatie publica. Axul compozitional se termina intr-o piateta de tip belvedere cu banci si un ansamblu de sedere cu elemente de tip deck decupate cu spatii verzi si fantana, arbori incastrati in paviment si un ansamblu de iluminat si sedere.

Strada Mircea cel Batran, strada Mihai Viteazu si bulevardul Ferdinand: Au fost prevazute statii de transport public inteligente, statii prevazute cu panouri fotovoltaice, incarcare USB, afisaj publicitar, si informare calatori, rastele pentru biciclete, banci smart.









vancouver

Frumos. Esentiala va fi intretinerea. Sunt orase prin Italia sau Germania, in care in centru nu s-a facut nimic nou de 100 de ani sau chiar si de 500 de ani. Si arata f. bine, prin prisma lipsei degradarilor si mai ales prin CURATENIE. Iar curatenie se poate face si mentine si acum pe Mangaliei (Stefan cel Mare).

La intersectia cu Mihai Viteazu se va putea traversa si la suprafata, in randare nu se vede vreun gard. Daca va fi asa, pasajul subteran trebuie desfiintat.

Personal as opta pentru crearea unui sens unic pe Mihai Viteazu, dinspre sud spre nord (dinspre port spre Bd. Mamaia). Autobuzele 44 si 51 in sens invers folosesc I.G.Duca de la casa de cultura spre Ferdinand, apoi stanga Ferdinand, apoi comun cu 48. Iar 42 vine si el pe Mamaia mai departe pana la Ferdinand. Toate vor avea statie comuna cu 48 (statia Piata Grivitei), apoi dupa ce fac stanga pe Ferdinand iarasi imediat statie (statia Republica), dupa care fac drepta spre port pe M. Viteazu. Portiunea intre Ferdinand si Traian a str. M. Viteazu cu dublu sens. Sau alternativ sa fie si acolo sens unic si 48,42,44,51 merg mai departe pana la Grand, dreapta pe Tomis, dreapta pe Traian. La 48 si 42 as renunta atunci sa mai foloseasca terminalul PIIP si poate continua imediat inapoi spre Tomis Nord.

Cu aceasta simplificare, deci cu sens unic pe M. Viteazu, mult mai lejer se poate regla treaba la intersectia cu Stefan. Se poate pune semafor cu buton, autobuzele vor avea banda separata de rest trafic in acel punct. Pasajul subteran se poate elimina, costuri muuuult mai mici de intretinere - si intre noi fie vorba, acel pasaj e un meci pierdut din start, niciodata nu va fi igienic si primitor, cu exceptia unui control extrem de dur cu camere si amendare a TUTUROR care arunca fie si un chistoc - dar asta inseamna un efort urias de urmarire si sanctionare.

Alt punct critic al proiectului este tzigania de la Piata Grivitei. Acolo eu vad numai o masura radicala: inchiderea pietei agro-alimentare. Ca sa fie clar: parintii mei locuiesc la 2 strazi distanta de piata si am copilarit acolo. Piata este sufletul acelei zone, sau a fost. DAR NU PUTEM TRAI DIN AMINTIRI. Cumparaturile se fac acum la Lidl, Profi, Mega si in mall-uri. Desi la 2 strazi distanta de piata, EU NU MA DUC ACOLO (cand vin vara), din cauza mizeriei si tziganiei, care include hoti de buzunare, etc... Ma duc la Tomis jos la Mega sau iau masina si ma duc la Cora. (doar pentru suberec ma mai sacrific si infrunt mizeria)

Toate astea f.f. aproape de Stefan cel Mare si induc si acolo mizerie si teama. Seara iti e frica sa mergi pe Mangaliei langa Piata Grivitei. Si asta nu se va elimina cu niste pomisori si bancute. TREBUIE INCHISA PIATA. Pot ramane alte piete agro-alimentare in Constanta, dar asta chiar nu e ok, acolo, ultracentral.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Harry

^^Corect. Chestia cu intretinerea obiectivelor e o problema nationala. La noi pare ca nu se intelege sau nu se vrea sa se inteleaga chestia asta. Cat despre piata, acolo trebuie demolat TOT: piata si asa zisul complex comercial si facuta o piateta pietonala si in ea reconstruita piata originala din perioada interbelica dar care sa aiba destinatia de cafenele, restaurante, mici spatii comerciale specifice unei zone istorice.




Liviu M

@vancouver: in zonele vechi/centrale ale oraselelor germane s-au facut/se fac reparatii/reconditionari/modernizari ale cladirilor, cu pastrarea caracteristicilor arhitecturale.
La modernizari intra (zic eu) montatul de termopane la cladiri istorice, respectand forma/aspectul geamurilor originale. Costa mai mult, dar primariile acorda ajutoare celor care fac modernizari de-astea. Cel putin asa mi-a zis un cunoscut care si-a cumparat/renovat o casa de-asta istorica.

vancouver

Da, cu pastrarea caracteristicilor arhitecturale din sec. 13-14-15-16. Nu cu pastrarea de maghernite.

De ex. in centrul Frankfurtului dupa razboi era nevoie mare de locuinte si s-au construit blocuri dreptunghiulare. ACUM LE DARAMA pe unele dintre ele, si refac in stilul medieval. Dar chiar si asa exista critici, pentru ca inghesuiala medievala nu lasa sa se mai vada cladiri emblematice, cum ar fi domul, in intreaga splendoare. Asa ca trebuie mereu gandit de la caz la caz si creat ceva frumos. Pentru asta avem arhitecti, care sa imbine noul cu vechiul si sa creeze atmosfere.

Un lucru iti spun sigur din Germania: nimic nu se face in virtutea unui principiu, de ex. prinicipiul pastram TOT. Nici vorba de asa ceva. Totul se analizeaza cu seriozitate, se pun idei cap la cap. Si asa dispar vechi fabrici din orase sau zone folosite ca depou de trenuri si apar intregi cartiere noi.

In cazul Constanta lucrurile stau asa:
- pasajul subteran de langa magazin Tomis trebuie sa dispara (nu e nimic acolo de pastrat)
- piata Grivitei trebuie sa dispara, e singura sansa de a elibera cartierul centru de bandele de hoti de buzunare si de diverse alte personaje care isi fac mici ciubucuri pe acolo. Ce se face in locul pietei Grivitei e alta poveste. Se poate face un concurs de proiecte si se alege cel mai frumos si care dispune de cea mai buna finantare.

ALTFEL PROIECTUL PREZENTAT ESTE SIGUR SORTIT ESECULUI.

Mai tineti cont de un aspect: comerciantii si restaurantele de pe Stefan cel Mare nu pot rezista cu clienti doar in week-end si ceva in plus vara. De aceea ZONA TREBUIE SA PRIMEASCA UN PLUS DE CLADIRI DE BIROURI. Piata Grivitei inlocuita de un ansamblu de cladiri de birouri ar fi o solutie ideala. Atunci avem clienti si timpul saptamanii, clienti cu bani, si zona va inflori.

In Frankfurt artera pietonala din centru este aproape de zona de zgarie nori si exista cladiri de birouri si de-a lungul acestei artere. Intr-un capat al arterei pietonale este si un sediu important al primariei.

Eu as porni un proiect de birouri combinat cu ceva spatii comerciale la parter, cu arhitectura inspirata din poza pusa de Harry in locul Pietei Grivita. Un al doilea punct de birouri l-as face in locul actualei poste mari. Posta mutata in alta parte, oricum nu mai functioneaza asa serviciile postale cu un sediu mare, coletaria s-a mutat pe internet, preluarea de pachete se face altfel, etc...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Harry

Acolo nu mai e posta, e un spital privat. Cat despre birouri .. stau goale cladirile de pe Bd. Mamaia. Nu exista cerere. Nu exista industrie IT in Ct, iar astia din shipping prefera sa inchirieze spatii in vile sau uneori apartamente pentru ca nu au mai mult de 4-5 angajati. Spre exemplu CMA-CGM aveau pana de curand sediul intr-un apartament pe Regina Elisabeta.

La partea cu termopanele se face confuzie. Termopan este geamul. Si il poti pune la orice tip de tamplarie. PVC e tamplaria de plastic care e oribila pe cladirile istorice. Ideal e sa se monteze gemuri termopan pe tamplarie metalica specifica perioadei sau pe tamplarie din lemn stratificat.

Harry


Harry

La licitatia pentru ,,Achiziția și Contractarea Execuției Lucrărilor de Construcții în cadrul Proiectului "Acces și mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului Constanța"-Cod SMIS 129226, au fost depuse doua oferte, dupa cum urmeaza:

1.MEVA CONCEPT, cu tert sustinator CONSORZIO STABILE EBG, si subcontractanti HIWATERS SOLUTIONS, FRAICOM S.R.L., MOOZ SERVICES.

2.Asociere: HIDRO SALT B 92 S.R.L. (Leader),Trace Group Hold, cu subcontractanti SWARCO TRAFFIC ROMANIA si INFO SERVICE&COMPUTERS.

Harry

Primaria Municipiului Constanta a lansat achizitia serviciului de dirigentie de santier pentru proiectul de reabilitare a strazii Stefan cel Mare.

denumirea achiziției:

Serviciul de supervizare a lucrărilor prin diriginţi de şantier pentru obiectivul de investiţii ,,Acces și mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului Constanţa"

Cod CPV: - 71520000-9 – servicii de supraveghere a lucrărilor



valoare estimată   131.700,00  lei fără TVA

   

descriere contract:   

Durata de finalizare a serviciului: Durata serviciului este egală cu durata lucrărilor de execuţie, de la data emiterii primului ordin de începere, pana la încheierea procesului verbal de recepţie la terminarea lucrărilor executate, adică 18 luni, adică 540 zile calendaristice şi se calculează de la data prevăzută în primul ordin de începere.

Mascarpone


Harry


Sorinus

Mai au suberec la piata Grivitei? Tot bun ca pe vremuri? :D