[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

nicolaem

troleu - nu vrea Neag.
articulate, da sunt.
Ce nu am inteles e daca aceste 18 autobuze sunt licitatie noua sau e cea anuntata si anul trecut de vre 25. Is cumulatice sau nu cifrele, pt ca 18 busuri nu sunt suficente (avem in uz vre0 30 de Renaulturi SH mai vechi de 20 de ani).

GML

Anul trecut nu era licitatia cu troleibuzele, care au si baterie, sau ala era mai devreme?

Sunt si electrice articulate, de ex. are si Solaris, Urbino 18 electric

danny_cbu

Vad ca nimeni din presa nu pune punctul pe i legat de autobuzele full electrice.
Pot circula maxim 8 ore/zi la autonomia curenta! Asta inseamna ca CTP trebuie sa aiba 2 masini care sa circule intr-o zi, fata de 1 singur troleu.
Cred ca orasul iesea mai ieftin din extinderea retelei de troleu + 10  trolee noi fata de o achizitie de 20 autobuze electrice.

Solutia pentru un oras ca si Clujul erau troleele cu autonomie, care sa circule pe sub fire pe majoritatea traseului si pe baterie pe bucatile de traseu fara fire trase.
UE sponsorizeaza la greu extinderile de retele de troleibuz, deci era nevoie doar ca cineva sa munceasca pentru obtinerea fondurilor.

nicolaem

busuri electrice si copaci... sunt in trend si nimeni nu se pune cu trendul.

dar da, pe traseele principale unde in mare parte exista retea de troleu, ar trebui prioritaza extinderea.
electricele pot ramane pe rutele mai scurte, in general cele cu "capat" in Mihai Vitezu.

GML

Cu un incarcator rapid la Gara sau la PMV,poate ar fi mai eficienta flota de electrice.

Nu prea inteleg de ce nu circula mai multe autobuze electrice in weekend, cand teoretic ar fi posibil,pe liniile 32 sau 32B de ex,  ca programul e mai lejer.

GML

https://www.stiridecluj.ro/social/un-autobuz-ctp-implicat-intr-un-accident-vizavi-de-iulius-mall-cluj-soferul-a-derapat-din-cauza-unui-trotinetist

Un autobuz al Companiei de Transport Public în Comun și un trotinetist ar fi fost implicați într-un accident rutier petrecut vizavi de Iulius Mall. Troleibuzele sunt oprite în stația de la FSEGA, iar traficul îngreunat.

Din primele informații, un trotinetist ar fi ieșit în fața autobuzului. Încercând să-l evite, șoferul a pierdut controlul direcției de mers și a intrat în coliziune cu un stâlp de iluminat public.


endre.kemenes

Licitatie de 40 de autobuze electrice în Cluj: https://www.zcj.ro/administratie/primaria-cluj-cumpara-40-de-autobuze-electrice-articulate-pentru-zona-metropolitana-contract-de-30-milioane-euro--238592.html

QuotePrimăria cumpără 40 de autobuze electrice articulate de 18 metri, 18 stații de încărcare lente și 6 stații de încărcare rapidă. Contractul este estimat la peste 145,9 milioane lei (aproape 30 de milioane de euro).

Primăria din Cluj-Napoca a depus, în asociere cu administrația locală din Florești, un proiect comun de circa 15 milioane de euro pentru cumpărarea a 18 autobuze electrice articulate, a 18 de stații de încărcare lentă și 6 de încărcare rapidă pentru a fi finanțat în cadrul PNRR. Primarul Emil Boc anunța că autobuzele vor circula în Florești, dar și în alte localități din zona metropolitană.

''Conform studiului de oportunitate, autobuzele electrice articulate vor fi exploatate pe următoarele linii: 35, 46B, 24B, 21, 31, 36B, 52", se arată în caietul de sarcini.

Durata contractului este de maxim 11 luni – termen de livrare pentru autobuze, 6 luni – termen de livrare pentru stațiile lente, 9 luni – termen de livrare pentru stațiile rapide. Termenul limită pentru depunerea ofertelor ziua de 8 noiembrie 2022.

Garanția cerută pentru autobuze este de minim 5 ani sau 350.000 de kilometri. Mijloacele de transprot trebuie să aibă minim 40 de locuri pe scaune, cu tot cu conducătorul auto. Autobuzele trebuie să poată fi racordate la actualul sistem de ticketing din Cluj-Napoca, să aibă culorile folosite pentru flota care circulă deja în oraș (mov, alb, gri), iar ofertantul să asigure și sesiuni de instruire pentru cei 200 de șoferi ai Companiei de Transport Local sau cele circa 70 de persoane care se vor ocupa de mentenanță.

nicolaem

era cazul...
din pacate stirea asta ascunde si un alt aspect. CTP a renunat la extinderea liniei de troleu din pacate.

GML

18 autobuze pe 7 linii, din mai multe zone?

Ideea e buna, dar nu stiu cat de folositor e sa pui 2-3 autobuze electrice pe linia 35.Sunt curios, daca va fi un incarcator in Zorilor, in Pta Garii, sau la PMV.

alexV

In zorilor au depou la capat de linie. Poate acolo.

endre.kemenes

^^^ @nicolaem: am impresia ca strategia pe termen scurt e inlocuirea tuturor autobuzelor cu electrice, iar pe termen lung nu m-ar mira sa scoata si troileibuzele si sa le inlocuiasca cu electrice. Astfel ar scapa si de cablurile de alimentare, ceea ce ar fi un castig de marketing pentru primarie si s-ar putea lauda din nou cu imaginea orasului.

nicolaem

nu se pune problema, orasul are 70 trolee articulate mari nou. astea au durata de viata inca 15 ani cel putin
pretul de achizitie pe bucata e sensibil mai mic pt troleu, iar pe durata de viata la electrice faci si un schimb de baterie f scump.

sincer acum, CTP nu are absolut nici o strategie, face declaratii in functie de ce da bine.
CTP beneficiaza doar de faptul ca sunt in primarie cativa oameni care is pe faza la fonduri si achizitii pe fonduri europene.

alexV

Quote from: endre.kemenes on October 11, 2022, 11:33:05 AMpe termen lung nu m-ar mira sa scoata si troileibuzele. Astfel ar scapa si de cablurile de alimentare, ceea ce ar fi un castig de marketing pentru primarie

Neah, infrastrutura din CLuj cu cabluri de troleu e buna, si troleibusurile bat busurile electrice cam la orice: capacitate de transport, cost, fiabilitate & mentenanta, durata de viata, poluare.

Inteleg ca electrobusurile sunt "cool" astazi, si au atuurile lor, dar nici chiar sa inlocuiasca complet troleele bune si eco-friendly. Problema electrobusurilor e ca isi duc energia in cocoasa, asta adauga greutate, complexitate, limiteaza distante, le creste costul.

qionescu1

Am mai supus aici, primaria a intentionat initial sa achizitioneze pe fonduri europene troleibuze. Nu au avut nu stiu ce aviz de la o institutie, nu mai retin ce dar am scris mai in spate aici. Pana la urma au luat si din astea dar asta nu scuza incapacitatea primariei de a extinde liniile de troleu, extindere care nu presupune nu stiu ce cheltuieli sau capacitate de realizare... dar uite ca nu le avem. Se putea faza in mai multi ani dar cea mai buna primarie din tara nu a fost in stare si nici nu il interesa pe primar.

Acum nici electricele nu sunt bune, testam hidrogenul si avem un motiv sa nu mai facem nimic vreo 10 de ani in afara de PR.

RobertH

 [CN1047871]- Contract de furnizare a 40 de autobuze electrice articulate de 18 m si statii de incarcare aferente

Valoarea totala estimata: 145.908.828 Moneda: RON

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 08.11.2022 15:00