[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

klax187

Incarcatoare rapide sunt si in Grigorescu. (de la inceputul proiectului)

qionescu1

Ce e interesant  e că am auzit voci care vorbesc deschis de NECESITATEA regândirii întregului sistem de transport public în Cluj. De la itinerarii la lungimea între stații etc. etc... tot. Discuțiile sunt legate de noul plan de mobilitate urbană, au apărut și în presa locală. 

Asadav

Se pare ca se pregateste extinderea liniilor de troleibus pe strada Liviu Rebreanu din Gheorgheni si se doreste un studiu de fezabilitate pentru extindere si in Zorilor. Nu stiu de ce nu se ia in calcul extinderea si pe Calea Floresti, mai ales ca ar trebui doar pe o portiune scurta, de la autobaza Manastur pana pe Calea Manastur la giratoriul cu strada Campului, de unde exista reteaua pe care circula liniile 1,6,25, etc si s-ar asigura astfel reteaua necesara pentru o zona dens populata si cu multe linii pe care in prezent circula autobuze Diesel.

QuotePrimăria clujeană a organizat o dezbatere publică pe bugetul anului 2022. În cadrul acesteia, un activist civic, Răzvan Radu, membru al Consiliului civic local, a cerut prelungirea liniei de troleibuz spre Zorilor și în Gheorgheni, pe strada Liviu Rebreanu. Extinderea liniei de troleibuz este prevăzută în planurile de mobilitate urbană durabilă, mai vechi și mai noi, ca soluție pentru un transport verde, nepoluant, în municipiu.

"Linia de troleibuz pe strada Liviu Rebreanu este finanțată în buget", a răspuns primarul Emil Boc. Acesta a subliniat că, pentru Zorilor, este în pregătire un studiu de fezabilitate care să găsească soluția optimă pentru alimentarea rețelei electrice și pentru amplasamentele pe domeniu public ale substațiilor de redresare. "Nu va fi anul acesta", a conchis Boc.

Tot legat de mobilitate, Răzvan Radu a propus ca Primăria să facă experimente de transport public: să aloce buget suplimentar pentru linii noi, care inițial vor fi nerentabile până când potențialii călători se acomodează. Primarul Emil Boc s-a arătat receptiv și, deși a subliniat că bugetul pentru transport public nu este un sac fără fund, a anunțat că va propune CTP să relizeze o serie de trasee-pilot.

Iată lista de cereri privind mobilitate transmisă primarului de Consiliul civic local:

1) Proiecte insalare post trafo si statii de incarcare auto electrice in parkinguri (doar cele mai noi + Motilor avand asa ceva, cele vechi precum Negoiu, Baisoara, Fabricii etc neavand aceste facilitati), cu supradimensionarea posturilor trafo (rezerva de putere pt N statii de incarcare, la inceput se monteaza 4-5-6 buc), amplasarea statiilor de incarcare la vizitatori sau la abonati dar cu acces in regim vizitator (pentru deservirea mai multor auto de catre o statie in 24h), fie gratuit, fie cu monetizare prin costul parcarii, fie costul energiei sau ambele.

2) Linii de troleibuz Zorilor si Rebreanu (eventual crescut bugetul pe ideea ca in final marja de profit sporita va atrage macar un executant in a licita, oricate dificultati tehnice ar fi).

3) statii de incarcare autobuze electrice in alte puncte; de exemplu in Borhanci langa biserica exista post trafo pt consum general fix in locul de intoarcere a busului, la fel la capatul strazilor Barc I,II, III post trafo la 20m

4) prin aplicarea celor doua puncte de mai sus, zonele bine utilate ar fi deservite de transport public electric, iar autobuzele diesel raman disponibile pentru rute noi radiale spre zone prost deservite (Campului, Europa, Buna Ziua-A.Muresanu, Mehedinti spre Groapa Mosului, Iris, Dambu Rotund, str. Bucuresti)

5) Pentru sustinerea masurii de mai sus, daca transportul este o facilitate subventionata, sa aloce buget suplimentar pentru liniile noi care initial vor fi nerentabile pana cand potentialii calatori se acomodeaza (ex bus gol la inceput, dar din 10 in 10 min la ore de varf)

6) Buget separat pentru parkinguri modulare metalice de dimensiuni reduse cu 1 etaj (faza de tranzitie pt spor parcari pana la solutii subterane definitive gen Mogosoaia, sau finale in zone patrate dar de mici dimensiuni)

7) Buget separat pentru parkinguri de biciclete (exista model-tip in parkinguri dar si in aer liber, cel din urma pe str. Tulcea)

sursa: https://media9.ro/se-extinde-linia-de-troleibuz-la-cluj/

nicolaem

as zice sa nu crezi stirea asta.
e doar un raspuns politicos la o intrebare.
sunt vreo 4 ani de cand stirea tot apare, dar CTP (in speta directorul Neag) nu prea e interesat de aceasta extindere.
Poate dupa pensionarea dansului....
au mai lansat o licitatie pt studiu la acea extindere. licitatie anulata si ne reluata. asa ca daca chiar vor sa faca extinderea prima data trebuia sa aflam de reluarea licitatiei din 2019.

https://primariaclujnapoca.ro/achizitii-publice/initiere-de-achizitie/scn1052419/

sa mai discutat si aici pe topic acum vreo 2 ani.

GML

https://www.stiridecluj.ro/social/linia-de-autobuz-8l-va-merge-pana-in-dezmir

CTP Cluj-Napoca SA informeaza publicul călător că, începând cu data de 14.02.2022, următoarele curse pe linia 8L (Maresal Constantin Prezan – Agro Transilvania) vor fi prelungite până în Dezmir.

Orarul cursei:

Plecari Maresal C-tin Prezan:  15:30 – 16:30;

Plecari Dezmir: 16:00 – 17:00.


GML

http://www.ctpcj.ro/index.php/ro/despre-noi/stiri/reluare-linia-25n-2022/1496

Transportul de noapte la Cluj-Napoca va fi reluat pe linia 25N.
Odată cu ridicarea restricțiilor privind starea de alerta pe teritoriul României, Primăria Cluj-Napoca și CTP Cluj-Napoca, anunță reluarea transportului de noapte pe linia 25N, începând cu data de 14 martie 2022.

Astfel, cursa speciala 25N va circula între orele 23:00 – 01:30, începând cu data de 14.03.2022, pe traseul : cart. Mănăștur (Bucium) – Izlazului – Moților – 21 Decembrie – T. Mihali – cart. Gheorgheni (Unirii), cu întoarcere cart. Gheorgheni – N. Titulescu – P-ța A. Iancu – Memorandumului – Cal. Mănăștur – Primăverii – cart. Mănăștur (Bucium). Transportul se va efectua cu autobuze.

Călătorii au posibilitatea de a cumpăra biletele de călătorie de la conducătorii auto sau de la POS-urile instalate în mijloacele de transport. Tariful unei călătorii este de 4 RON. Menționăm faptul că pe linia 25N alte titluri tarifare sau abonamente nu sunt valabile.
Programul de funcționare a liniei 25 N este următorul :
Plecări Bucium : 23:05 – 23:35 – 00:05 – 00:30;
Plecări Unirii : 23:00 – 23:30 – 00:00 – 00:30.
Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A.

nicolaem

#876
@Asadav legat de extindere, a pus un coleg o sesizare la CTP dupa ce ai postat stirea si a primit urmatorul raspuns:


Transportul  în  comun  pe  străzile  Liviu  Rebreanu  și  Calea  Florești  se  va
realiza  cu  noile  troleibuze  cu  autonomie,  ce  vor  fi  achiziționate  de  către
Primăria Municipiului Cluj-Napoca, motiv pentru care nu mai este necesară
extinderea rețelei aeriene


Asa ca ramane doar sa speram ca se pensioneaza Neag, apoi mai discutam pe subiect. Pana atunci doar minciuni.

Mie acum 2 ani mi-a raspuns ca proiectul e intarziat datorita pandemiei.
Acu vreo 4 ani era dat realizabil "in curand".

Fiecare poate trage concluzia lui, dar adevarul e ca stam cu 30 trolee astra dotate cu AC luate prin 2010 la garaj, si folosim dieseluri din 1999 pe linia 48 de ex.

Manodragon

De azi se muta putin niste statii pe 21 Decembrie: http://ctpcj.ro/index.php/ro/despre-noi/stiri/relocare-statii-bulevard-21-decembrie/1504

,,RELOCARE STAȚII BULEVARDUL 21 DECEMBRIE 1989
În atenția publicului călător !
Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA informează publicul călător că, începând cu data de 31.03.2022, în cadrul proiectului de modernizare a Bulevardului 21 Decembrie 1989, vor fi relocate pozițiile a patru stații de transport public, după cum urmează:

Stația Victoria – relocată în zona numerelor poștale 24-30, spre Mărăști;

Stația Sora – mutată spre P-ța Unirii, înaintea trecerii de pietoni din fața magazinului Sora;

Stația Somes – relocată de pe actualul amplasament spre Mărăști, în zona clădirii Companiei de Apă Someș;

Stația Biserica Sf. Petru – mutată spre Mărăști, în dreptul Colegiului Tehnic de Construcții Anghel Saligny;

Menționăm că stațiile din zona Regionalei CFR vor păstra aproximativ același amplasament ca și cel actual.
"

nicolaem

CTP zice ca a renuntat la proiectul de extindere linie troleu, pt ca asteapta achizitia de electrice cu burduf pe Rebreanu si C Floresti.

probabil Troleele astra au ruginit cu totul in parcare... trist management

Asadav

^
Conducerea CTP cauta toate motivele posibile ca sa se fereasca de munca. Din pacate, fosila de Neag va pleca de la CTP doar cu picioarele inainte.

GML

Nu au mai facut planuri, pt. troleibuze cu baterie, dar nu a iesit nimica, ca nu au primit bani?

Nu prea sunt la zi in topic, dar nu au planuit niciodata sa faca ceva in Grigorescu? Ca de Zorilor tot am auzit, ca e in plan, dar nimica in Grigorescu.


GML

Extindere linie de troleu in Grigorescu, sa inlocuiasca 30ul .

klax187

Primăria Cluj-Napoca cumpără 18 autobuze electrice noi. Vor fi folosite în toate comunele zonei metropolitane

În cadrul ședinței extraordinare a Consiliului Local al municipiului Cluj-Napoca de marți, primarul Emil Boc a precizat că autobuzele care urmează să fie achiziționate vor circula în Cluj-Napoca, Florești, Apahida și Baciu.
...
Autobuzele vor fi achiziționate atât prin cheltuieli din bugetul de stat, cât și din fonduri PNRR. Acestea vor fi destinate municipiului și zonei metropolitane a Clujului, începând cu Florești, întrucât conform edilului, și locuitorii comunei Florești sunt tot clujeni și trebuie să le fie asigurate mijloace de transport confortabile și nepoluante.
...
În cadrul proiectului vor fi cumpărate 18 autobuze electrice noi, 18 stații de încărcare lentă și 5 de încărcare rapidă pentru mașini pentru transportul electric Cluj-Florești.

De asemenea, pentru municipiu se vor achiziționa încă 45 de stații de încărcare pentru mașinile electrice.

Înnoirea parcului de vehicule destinate transportului public ajunge la valoarea de 73,4 milioane de lei, dintre care 61,9 milioane reprezintă cheltuieli eligibile asigurate din PNRR (Planul Național Redresare și Reziliență) și 11,7 milioane lei reprezintă cheltuieli asigurate din bugetul de stat.


https://www.monitorulcj.ro/administratie/98428-primaria-cluj-napoca-cumpara-18-autobuze-electrice-noi-vor-fi-folosite-in-toate-comunele-zonei-metropolitane

bacovia

Ar trebui extinsă si acoperirea liniilor de troleu. Da cin' să se ocupe...

Pe metropolitan e nevoie de autobuze articulate. Sunt din astea electrice?