[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzeti

Autobuz electric de la ATP Motors Baia Mare in teste. Surprins în piața Mihai Viteazu pe linia 44.







Powered by API/PUM imgur uploader

csebi24

Am fost ieri cu un tramvai dupa cred ca vreo 5-6 ani si am prins un Astra. Mi se pare incredibil de galagios pentru un tramvai fabricat in 2020. Tin minte ca ultima data am fost cu un PESA, nici nu se aude ca circula pe sine.

Oare s-a stricat sina sau is ele mai galagiose?

Nu vreau sa par un rasfatat, e doar o pura curiozitate. Mai bine astra astea noi decat cele vechi, dar totusi parca sunt o clasa sub PESA.

GML

PESA mi se pare mult mai comfortabil. Daca Astra e atat de galagioasa la 1 an, ce o sa fie peste 5-10 ani?
Daca sinele erau problema, atunci si PESA avea probleme.
Si in celelalte orase exista problema cu tramvaiele Astra?

ciprebbe

Avem semnale ca in zona garii, unde e bucla de intoarcere, la revenirea pe Horea fac un zgomot infernal in viraje. Sunt ceva filmulete puse pe net cu laude aduse lui Boc pt isprava.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

frunzeti

Circul din cand in cand cu tramvaiul. Pot sa confirm zgomotul infernal pe care il fac tramvaiele Astra si la cele mai mici viraje. Nici tramvaiele din modelul vechi nu scoteau asa zgomote si vibratii in curbe...

Ce ma mai deranjeaza pe mine e si sunetul de atentionare de la usi. Cand se inchid/deschid in statii, efectiv te surzesc. Pun mana in foc ca depasesc limita de decibeli permisa in caietul de sarcini (daca exista vreouna) sau in standarde, dar cel putin limita de suportabilitate a urechilor mele sigur.

TheStig

Da, confirm si eu ca cele Astra sunt extrem de zgomotoase. Eu locuiesc pe str. Plopilor si de fiecare data cand trecea un tramvai Astra zgomotul era mai mare decat la cele Pesa si chiar decat era la cele vechi, cumparate SH. Am crezut ca doar in exterior e problema, dar chiar saptamana asta am circulat pentru prima data cu un tramvai Astra de la gara pana pe Plopilor, iar zgomotul din interior este foarte deranjant, si nu doar la viraje, ci imediat dupa ce se pune in miscare. Un alt lucru pe care l-am observat e ca daca stai langa "burduf", mai vine cate o "briza" de aer la viteza mai mare.

GML

http://ctpcj.ro/index.php/ro/despre-noi/stiri/statie-noua-str-borhanci/1481



Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA informeaza publicul calator ca, incepand cu data de 7 decembrie 2021, pe str. Borhanciului (in apropierea intersectiei cu str. Bocskai Istvan), se infiinteaza o noua statie de imbarcare- debarcare, pentru ambele sensuri, valabila pentru liniile de autobuze 18, 20 si M13.

ionutz08

aveam mai mari asteptari de la astra. m-a mirat ca sunt asa zgomotoase si pot si eu confirma "briza" de la burduf. in rest imi va fi dor de mijloacele de transport scoase din circulatie si nu inteleg de ce nu doresc (nu e vorba ca nu pot) sa faca un muzeu al transportului in comun.

GML

In ultima vreme, autobuzele Setra circula si pe M13/linia 20.





Powered by API/PUM imgur uploader

Asadav



https://www.monitorulcj.ro/administratie/95595-11-statii-de-transport-in-comun-vor-fi-modernizate-vezi-care-sunt-acestea

QuotePrimăria Cluj-Napoca a lansat recent, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), licitația pentru încheierea unui acord-cadru pentru servicii de proiectare SF/DALI privind modernizarea a 11 stații de transport public în comun.




Sunt vizate următoarele locații:

Str. I.P.Voitești f.n. (suprafața estimată=356 mp)
Str. Aurel Vlaicu f.n.- stația Atlas (s.est.=500 mp)
Str. Aurel Vlaicu/Siretului (s.est.=90mp)
Str. Observatorului - stație capăt (s.est.=160 mp)
Str. Unirii - stația Borsec (s.est.=75 mp)
Str. Primăverii - stația Minerva (s.est.=550 mp)
Str. Izlazului f.n. (s.est.=165 mp)
Str. Primăverii -stație capăt (s.est.=230 mp)
Str. Unirii f.n. - stația Snagov (s.est.=183 mp)
B-dul 1 Decembrie 1918 f.n. - stație capăt 9s.est.=440 mp)
Str. Observatorului fn. - vis-a-vis de I.E.I.A. (s.est.=270 mp).
Prin realizarea obiectivului de investiţii, se urmăreşte modernizarea celor 11 statii pentru transportul în comun din Municipiul Cluj-Napoca.


,,Având în vedere faptul că stațiile existente pe locațiile enumerate mai sus nu mai corespund din punct de vedere estetic și tehnic și sunt uzate moral, este necesar ca acestea să fie gândite astfel încât din punct de vedere tehnic și operational să se alinieze la standardele internaționale în domeniu. În funcție de soluția identificată în Expertiza tehnică, dacă aceasta va fi de demolare, în cadrul propunerilor de amplasare a mobilierului stradal (stații), se va tine cont de configurația terenului, de ansamblul urbanistic general și caracteristicile ambiental zonale.

Se vor lua în calcul criterii atat estetice cât și functionale, incluzandu-se statiile care au posibilitatea de a fi oportune inclusiv pentru publicitate. Se vor prezenta minimum două scenarii care să trateze atât varianta modelelor existente pe piață la aceasta dată ca mobilier urban, cât și o variantă care să prezinte o soluție complexă care să înglobeze pe lângă funcțiunea principală de adapost pentru călători, o complementare în spațiile disponibile la un comerț civilizat și atractiv pentru cetățeni (ex.presa-carte). De asemenea se va lua în calcul refacerea pavajelor, trotuarelor, devierea de rețele edilitare (dacă este cazul), înlocuirea de stâlpi de iluminat public/ îngroparea în subteran a cablurilor aflate pe acestea (după caz)", se arată în caietul de sarcini.


Valoarea estimată a contractului este de 249.398 lei, bani din bugetul local, iar criteriul de atribuire a contractului, prețul cel mai scăzut.

Ofertele pot fi depuse până în data de 10 ianuarie 2022, la ora 15.

andrey_rsu

Confirm si eu ce au  raportat și alți colegi aici, tramvaiele Astra chiar sunt excesiv de zgomotoase, atât la interior dar și la exterior.
Locuiesc pe Bulevardul Muncii și am de ani buni urechea formata sa recunosc fiecare tip de tramvai după zgomotul făcut ( e o  porțiune de strada perfect dreapta).  De departe cele noi de la Astra  sunt cele mai zgomotoase, la concurenta cu cele vechi, scoase între timp din circulație. Cele Pesa aproape nu se aud.
Poate cineva în domeniu ne poate explica de ce rotile sau sistemul de rulare e asa zgomotos la tramvaiele Astra

qionescu1

Autobuzele electice in Sibiu - probleme.  N-ar fi rau sa avem o analiza la Cluj (publica si asumata) pt autobuzele electrice. Nu de alta dar se anunta cele cu hidrogen deja.
https://www.turnulsfatului.ro/2022/01/21/nu-tin-bateriile-tursib-modifica-orarul-microbuzelor-electrice-188924

alexV

Solicita info la CTP, care e starea bateriilor si busurilor electrice. Locuind pe deal in Zorilor, vad din cand in cand bus electric in cartier. Ceea ce la inceput nu se intampla, si credeam ca e din cauza ca n-au incredere ca bateriile urca dealul :)

@cip, stii ceva despre uzura busurilor electrice?

qionescu1

Aș face, dar compania poate jongla cu datele astfel încât să nu reiasă mare lucru în afara succesului. Nici nu știu/știm cum a contorizat datele RATUC și nu cred că ar pune la dispoziție o analiză detaliată unui simplu cetățean, dar dacă s-ar cere rapoarte prin consiliul local ar fi altă treabă. Cert e că planurile primăriei includ pe viitor autobuze pe hidrogen, și nu puține, ceea ce e suficient să intuim niște lucruri.

GML

alexV, pe linia 45 sunt autobuze electrice. Intrebarea e daca au pus si incarcator in Zorilor, sau numai in Gheorgheni?
Sunt curios daca e in plan sa puna CTP mai multe incarcatoare rapide, ca eu am vazut numai in Marasti.