[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

neobluenet

As mai adauga faptul ca in Cluj-Napoca sunt 50 de troleibuze aproape noi, livrate cand a inceput pandemia. E mai ieftin de intretinut o flota de troleibuze decat una de autobuze electrice.

Din pacate CTP Cluj este condusa de un "dinozaur" aflat in functie de mai bine de 20 de ani. Abia a introdus solutia integrata de ticketing si abia a fost convins sa renunte la abonamentele pe linii in favoare celor cu numar limitat de calatorii pe orice linie. Sistemul electronic de informare referitor la mijloacele de transport in comun care urmeaza sa vina in statie este cel mai ieftin posibil si pare a fi adus din epoca de piatra.

Efectele colaterale ale pilelor si oamenilor lipiti de scaun este ca angajatii nu sunt motivati sa faca ceva pentru a imbunatati compania. Daca in caietul de sarcini pentru afisajul cu informatii nu au putut pune niste conditii pentru solutii de generatie mai noua, e de asteptat sa nu fie in stare sa faca un caiet de licitatii pentru extinderea liniei de troleibuz, care contine inclusiv statii de transformare si alimentare, nu doar fire si console.

Ar trebui infintat in fiecare companie de stat un departament pentru proiecte cu finantare europeana, iar mandatele directorilor sa fie pe 4 ani. Daca in ultimul mandat nu semnat niciun contract, cei din departament isi pierd locul de munca si directorul nu mai are dreptul sa conduca o companie de stat timp de 8 ani. Cu astfel de conditii, ar aparea brusc interesul sefilor si angajatilor sa puna osul la treaba.

nicolaem

neobluenet, nu pot sa nu sanctionez o asa eroare.

Dinozaurul e in functie de peste 30 de ani, nu doar de "peste 20".

Despre PNRR. extinderea care era in discutie in oras nu e proiect atat de mare. Sunt cateva sute de metri, un sens giratoriu, 2 poduri.
Cat sa putem inlocui trasee de busuri ( care intamplator se suprapun 90% cu linii de troleu). Linia 9 si 48 in principal, 2 din cele mai lungi si incarcate din oras.

bacovia

In Baia Mare s-a extins linia de troleu cu fonduri UE. De ce nu s-ar putea si la Cluj?

oana888

#843
din pacate CTP se face de ras de 3 ani si nu extinde reteaua... din ce stiu nici macar nu a mai lansat licitatia

nicolaem

corect Oana. Bine ai venit.
Nu au mai lansat nimic.

@bacovia (fost alexD, nu?) parca altfel ti-s postarile de cand ai nume nou. La Cluj nu e neaparata nevoie de fonduri UE pt extindere. Partea critica are doar cateva sute de metri in Gheorgheni pe Rebreanu si aproape 1km in Manastur pe Calea Floresti. Lucrarile is simple si nu pot costa prea mult, dar impactul pt acesti 1.5km ar fi enorm intrucat ar permite inlocuirea multor linii existente de autobuz cu trolee.

bacovia

Salut Nicolae,
Da, la cererea publicului mi-am schimbat useru :)

GML

Ar fi un pas mare electrificarea unei linii mai mari, gen 30 sau 35, unde autobuzele circula mult mai des, decat pe linia 9 sau 48.

nicolaem

investitia e mult mai mare acolo. km multi, traseu mai dificil.
oricum scopul nu cred ca e sa punem troleu peste tot.
in schimb cei 1.5km de care zic eu inseamna nu doar linia 9 si 48. acolo e si 24,33. Cumva is zonele cu cel ai mare impact cost/beneficiu. De asta aici era si licitatia initiala de extindere.

Inca mai avem in circulatie 15 Renaulturi lungi fara AC din 1999. Pe termen scurt e urgent sa le trimitem la casare.
Si nu vad nici un plan in acest sens, din contra dupa extinderi in metropolitan avem deficit de autobuze, si avem excedent de troleibuze. Vreo 20 de astre din 2005 stau parcate si nefolosite la garaj.

dumghen

Liniile 9, 24, 31, 32, 32b, 33, si altele de autobus  ar putea fi inlocuite usor si cu succes cu linii de troleu. Investitii minime pt niste stalpi si cabluri. Tot ce nu urca in gruia/zorilor (desi si Calea Turzii nu ar fi cea mai mare panta pt troleibuze) poate fi deservit de troleibuze.

GML

Pentru 32 si 32B nu e nevoie nici de stalpi noi, ca stalpii sunt deja acolo, numai ca nu au tras cablurile.

Bogdan_Cluj

Oare mai sunt troleibuze, autobuze, tramvaie din generatia "non-mov" pe liniile din interiorul municipiului sau chiar toate-toate sunt "noi"?


Decizie istorică la CTP. ,,Am decis să retragem tramvaiele vechi de pe trasee"
https://media9.ro/decizie-istorica-la-ctp-am-decis-sa-retragem-tramvaiele-vechi-de-pe-trasee/

GML

#851
Am mai vazut de cateva ori Citelis, generatia veche, articulata, de ex. pe linia 3.

klax187

Am cam pierdut sirul achizitiilor de anii trecuti dar cred ca au fost "branduite" cateva autobuze vechi.
De exemplu pe liniile Metropolitane (Baciu, Popesti, Gheorgheni, etc) sunt autobuze destul de vechi dar mov. Nu cred ca au fost cumparate recent.

nicolaem

ba da, doar ca is SH. au fost luate in 2019 de CTP 10 astfel de autobuze si le-au revopsit si retapitat scaunele.
au AC, is decente. mult peste cele verzi inca in circulatie

GML

Pot sa vezi si pe linia 48 sau 35.
Cred ca numai ultima achizitie a fost revopsita. Bine, ca au si Aer Conditionat.