[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kamov

Doar pt ca e plat nu inseamna ca se si justifica 15km de retea. Pana ieri nici nu exista transport metropolitan pana in Gilau...
Ar fi mai eficient sa electrifice in interiorul orasului unde cu o retea mai scurta (investitie mai mica) pot acoperi mult mai multe linii care au si o frecventa mult mai buna fata de liniile metropolitane. Implicit si impactul asupra poluarii ar fi mai mare.

GML

Din cauza lucrarilor de langa Catedrala, autobuzele merg pe o ruta alternativa. Merg pe Dorobantilor-Petőfi-21 Decembrie.
Pe linia 3 si 25 avem autobuze. Nu prea intelegeam de ce avem un Renault pe linia 25, sau un autobuz electric pe linia 3.

GML

Oare nu stiti ce cauta un autobuz electric ATP pe Brancusi? E ceva test?
Am incercat sa gasesc ceva articol despre asta, dar nu am gasit numai articolul despre autobuz.

https://www.clujmanifest.ro/comunicat/atp-group/

QuoteATP Bus este noul produs iar denumirea sa comercială este UpCity.

klax187

Era in presa locala un articol despre autobuz, dar de asemenea, fara detalii foarte relevante.
Eu am inteles din articol ca este prezentat/expus in oras.

http://www.monitorulcj.ro/actualitate/90140-primul-autobuz-electric-made-in-romania-a-ajuns-pe-strazile-clujului

L-am vazut pe Motilor din masina, mi-a facut o prima impresie placuta. Arata foarte bine :D

Dominik

You're in Steelers Country

TibiV

+1

Inca o dovada ca tramvaiele incurca traficul rutier!!!!...  :lol:

Sau doar Siemens Imperio incurca?...
 
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GML

Nu era mai usor pt. ei pe cealalta ruta,spre Sebes, unde ai foarte multe km de autostrada?

GML

Erau ceva lucrari azi seara pe linia de tramvai?
Am fost la Gara dupa ora 20, si pe linia 101 erau autobuze.100 a venit pana la Piata Garii, , dar nu a facut turul clasic, numai vatmanul a mers dintr-o parte in cealalta parte.

qionescu1

Se pare ca Primaria Sibiu achizitioneaza 40 de autobuze pe CNG. Din cate am inteles aici pe forum astfel de autobuze gasim si in Ramnicu Valcea. Sunt curios ce solutii au ales si alte administratii din tara.

https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?TopicId=5226&PageNum=1

GML

Nu foarte des, dar inca mai vad si autobuze Renault R312. Am vazut si pe linia 20, ieri a fost pe 46B.





Powered by API/PUM imgur uploader

nicolaem

din pacate circula destul de des.
asta din cauza ca nu s-a mai facut extinderea de linie de troleu prevazuta. asa ca stam cu 30 trolee (generatie 2005) in garaj care ar fi putut inlocui cateva Renaulturi mult mai puturoase (generatie 1999).
Acum cu Covid si pierderile imense la bugetul CTP nu vad cum vom scapa de ele inca vreo cativa ani.

GML

Nu pot sa primim bani de la UE pt. extindere? E proiect verde.

Manodragon

Nu ma pricep prea tare la partea legislativa dar nu stiu daca o companie de transport in comun poate accesa acele fonduri PNRR.
Si apropo de extinderea liniei de troleu, stiu ca au fost cel putin 2 licitatii dar la care nu s-a prezentat nimeni. (unde bugetul cred ca era propriu, nu pe fonduri europene).
Atat timp cat echipa de acum de la CTP nu sunt in stare sa incerce macar si proiecte pe fonduri europene nu cred ca o sa se schimbe nimic.
Din alte discutii, nu mai stiu daca de aici sau de pe alte forumuri, CTP nu are ingineri care sa poata puna semnatura pe constructia de la 0 a unei linii de troleu. (dar poate in schimb sa modernizeze liniile existente - strada Fabricii de exemplu) - aici poate spun prostii, deci daca e cineva care are informatii mai bune sa ne spuna

endre.kemenes

Poate cineva sa-mi explice de ce ar fi bine extinderea liniei de troleu? Intr-o lume in care toate vehiculele devin electrice, de ce sa nu schimbam toata flota la autobuze electrice si in acelasi timp ar disparea cablurile de troleu si n-ai sta blocat in troleu cand are probleme cu cablurile.

TibiV

Pentru ca bateriile se incarca lent, sunt mari, grele, scumpe si poluante la finalul ciclului de viata.

Troleibuzul clasic este mai ieftin si mai usor.
Si cat timp liniile de transport in comun au trasee (relativ) stabile, troleul este o solutie mai buna - cred eu.
Si exista si varianta de troleibuz cu autonomie - o baterie mica pentru doar cativa kilometri - pentru a putea "sari" peste zone cu probleme (accidente, avarii la linia de contact)...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)