[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nicolaem

e pe bune?
eu de la sulea nu cred nimic. mincinos e prea dulce pt omu ala.
si daca da, care e traseul exact? ma uit pe harta dar nu imi dau seama

GML

Proiect pilot:CTP ul incearca din nou transportul de biciclete. Parca in trecut au renuntat la idea asta.
Sursa: Emil Boc, Facebook








Powered by API/PUM imgur uploader

Kamov

Au existat in urma cu câțiva ani alti suporti, montati in fata autobuzului. Nu retin de ce au fost demontati.
La cei vechi te vedea cand iei / pui bicicleta, la cele noi trebuie mai multa coordonare cu soferul presupun, altfel te dai jos si pleaca cu bicicleta cu tot.

Bogdan_Cluj

Nu cred ca am inventat noi apa calda. La ceilalti cum se face, in Olanda, Germania, etc? Cu siguranta exista bune practici definite de ceva vreme (poate chiar decenii). Stie cineva pe afara cum se procedeaza, unde sunt pozitionate (daca exista astfel de sisteme si nu au ajuns la concluzia ca nu "se merita")?

Asa din exterior si mie mi se pare logic sa fie in fata.

micutzu

Elvetia
Majoritatea autobuzelor care urca in zone de munte (si nu numai) au dotari de genul:

In plus autobuzele noi din Cluj au camera in spate care poate fi folosita de sofer.


RaduC

Daca cereau in loc de genuflexiuni o bicicleta de spinning, puneau un dinam, poate reuseau sa si genereze ceva electricitate pentru noile busuri electrice/trolee...
Faina initiativa, din alta lume Clujul tot mai mult

frunzaverde

@Bogdan_Cluj - in majoritatea oraselor europene, este strict interzis accesul cu biciclete in autobuzele urbane, in tramvaie, in metrouri, in trenuri locale, punct. In Amsterdam sunt strict interzise (exceptie un singur traseu), in Copenhaga la fel (strict interzis exceptie pe trenul local, dar doar la ore non-varf, si nu poti urca/cobori la gara centrala), la Stockholm la fel (strict interzis, exceptie trenul local), la Londra la fel (doar pe unele trenuri si metrouri la unele ore, in rest interzis).

Si are sens - autobuzul urban si bicicleta servesc aceluiasi scop - transport pe distante scurte - nu are sens sa ocupi locuri in autobuz cu un alt mijloc de transport pe care l-ai putea folosi ca sa te transporti pe distanta pe care circula autobuzul, nu? In plus, incarcarea si descarcarea bicicletelor ia foarte mult timp - pana la 2 minute fata de 10-15 secunde cat este o oprire normala intr-o statie de transport in comun, facand orarul neatractiv pentru utilizatorii autobuzului. In SUA si Canada se permit pe scara larga autobuzele, statiile ajung sa dureze foarte mult (securizarea bicicletei pe cadru si apoi coborirea ei), orarele sa devina impredictibile si incomfortabile. Dar, americanii oricum nu folosesc transportul in comun, asa ca... nu le pasa.

Singurul loc unde bicicletele ar trebui transportate pe autobuz sunt liniile de medie si lunga distanta si liniile de agrement (de exemplu, cum au la Brasov linia spre Poiana, care are remorca de biciclete). Altfel, in oras, nu produci decat incurcaturi. Si, in oras, daca ti-ai luat bicicleta cu tine, mergi cu ea, ca de-aia ai plecat la drum cu ea! Nu e ca si cum 5-10 km, cat merge un autobuz urban, ar trebui sa fie vreo problema pentru vreun biciclist.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

csebi24

^ ai dreptate, doar ca la Cluj problema este cu Zorilor/BunaZiua, pentru bicicilisti este foarte greu de ajuns acolo si liniile pe care s-au pus biciclete sunt astea care urca in Zorilor, ceea ce e ok. Eu am lucrat un an de zile in zorilor si am renuntat la bicicleta tocmai ca nu aveam cum fizic sa urc in fiecare zi din GHG pana acolo.

dragos76

Accesul în Bună ziua nu ar trebui să fie o problemă, să fim serioși. Oricine cu o pregătire fizică medie ar trebui să poată urca, panta e medie. Excepție dacă vrei să o iei direct pe Trifoiului, în loc de a urca pe Becaș. Ar fi o porțiune de vreo 50 de m unde cam trebuie să bagi la "push bike". Problema mai mare e în schimb legătura cu orașul pentru bicicliști.

În schimb în Zorilor de acord, e o problemă. Acolo pantele sunt cam mari pe oricare din străzi ai încerca să urci, și fără o bicicletă electrică nu prea e practic.

csebi24

^ pai da, unu cu o pregatire medie/buna, dar nu toata lumea care se da pe bicicleta o are. Adica eu de exemplu stau in GHG si mergeam la lucru in P-ta 1 mai.  Bicicleta era perfecta cate 4km dus 4 intors, dar nu ajungeam transpirat la lucru. Cand m-am mutat cu lucru in buna ziua am renuntat la bicicleta, chiar daca poti urca pe becas ( note : subestimezi panta de pe becas ) pentru ca ajungeam foarte transpirat la birou. Nu e practic deloc, oricine ce ar zice.  Plus ca din centru pana in B-Z nu ai doar Becas mai ai si C-tin Brancusi de urcat spre exemplu.

raul.olaru

Intradevar, daca ai de urcat catre birou... nu-i practica bicicleta normala, pt ca ajungi transpirat, chiar daca ai conditie fizica buna.
E destul de dificil relieful clujului pentru biciclisti, dar vine "salvarea" acum de la electrice (trotinete, biciclete, skate-uri, etc.) pentru cine isi permite $

GML

#792
^calino,
Eu am incercat ieri, dar era coada la aparat.

alexV

In Bruxel e permis cu bicicleta in metrou si in tramvai, e loc marcat "zona de biciclete" pe podeaua acestora. Nu stiu de busuri.
Bruxel nu e mai deloc deloc plat, poate de-aia. Dar nici ca clujul.

Conditia fizica e bine c-o ai, dar n-ar trebui sa conteze. Orice panta pune dificultati biciclistilor navetisti. Gandeste-te la domni in costum, la doamne in rochie. Navetistii au nevoie de ceva comfort in trafic, piste si optiune alternativa la deal.

AndreiB

Sau biciclete electrice. Pantele devin irelevante.