[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qionescu1

#585
Va plac autobuzele autonome? 600 000 de euro pentru doua mini autobuze de 10 locuri si cu viteza mica, care vor avea nevoie si de un traseu stabilit prin centru, de care sunt foarte curios. Se mai gandesc la inca vreo doua. Deci ar fi cam 1 200 000 euro. Isi poate imagina cineva ca solutia va fi una functionala? Tot zic, e doar PR... Una din cele mai scumpe campanii... in timp ce investitii nu foarte mari dar cu efecte deosebite se lasa asteptate de multi ani de zile (ex. strada Rasaritului). 

Manodragon

Haide prima dată să vedem o licitație și să vedem din ce bani se cumpără.

nicolaem

evident ca e PR nu inteleg de ce te agiti atata.
iar daca peste 5 ani va fi cumparat 1 si va fi functiona va fi un PR bun. daca se cumpara mai multe ar fi vorba de bani irositi.
dar hai sa nu ne agitam inutil pe declaratii politice.

csebi24

Le-am facut sesizare legata de statia de la central. Raspunsul lor a fost urmatorul

QuoteNr.4982  / mail


   Buna ziua,

   Referitor la sesizarea dvs. inregistrata  cu numarul de mai sus, ne cerem scuze pentru lipsa de informare a publicului calator cu privire la reinfiintarea statiei in vechea locatie.
   Ne cerem scuze pentru neplacerile cauzate.

SERVICIUL EXPLOATARE

Pe site stirea tot nu a fost publicata.

qionescu1

 Nu sunt simple declaratii politice si e evident doar cand se arata deschis si explicit problema. Pastrand proportiile e din acelasi registru de PR cu autobuzele electrice. Nici aici lumea nu cunoaste in mod real intreaga problema si nu le vina sa creada cand le zici ca studiul de oportunitate al primariei chiar, spune ca inlocuirea a 30 de autobuze diesel cu 30 electrice este un exercitiu financiar negativ. Asta cu toate ca bateriile autobuzelor sunt schimbate de doar 2 ori in 10 ani (din care o data gratuit!) si cu toate ca pretul a fost subventionat in procent de 85%! Bine, daca ar fi sa scoata un ban din buzunarul propriu multi si-ar reevalua instant optiunile...  In rest ma agit pentru ca imi pasa si vad cat de bine prind campaniile astea de PR, chiar si aici. Poate ma repet dar ar prinde bine o campanie API cu cateva articole critice vizavi de problemele din Cluj-Napoca. Fara presiune astia nu o sa faca nimic.

Manodragon

S-a reluat licitația pentru extinderea și modernizarea liniei de troleu pe traseul specificat mai sus.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor e 16 Decembrie.


GML

1.Un 24L, Vivo-Aeroport, pe banda dedicata ar fi o idee foarte buna, cu troleu dublu articulat, dar nici macar in teste nu a aparut la CTP nimic dublu articulat. Sunt cateva linii, unde articulatele nu prea mai fac fata, de ex. 24B, 30,35, dar si 6 sau 25, unde nu prea pot sa vezi altceva, decat troleu articulat.

2. Sunt in plan mai multe linii de troleu, dar 24B era vreodata in plan, sau ceva pana la Vivo/Calea Floresti?

3. Erau si la Cluj semafoare smart, cu countdown. Era foarte fain, ca macar stii, ca mai ai x secunde. Din pacate, si semafoarele pt. autobuze sunt mai ciudate. Langa Tribunal, daca vine 45 sau 46B, tot ce e dupa, asteapta inca o tura.Pe Bdul 21 Decembrie, dupa statia Constanta, verdele pt. Bus tine foarte putin, si nu trec mai mult de 2-3 autobuze.

csebi24

Revin cu informatia promisa legat de autonima celor electrice. Am discutut cu un sofer de pe 33. A zis ca un plin de baterie face 10 curse. Nu stiu exact lungimea la traseu linie 33, dar nu e foarte mare. Deci max 100 de km. A zis oricum ca depinde oricum de linie autonomia. Cand mai prind altii prin statie o sa-i mai intreb.

GML


qionescu1

      Un sofer Ratuc comenta pe net ca schimba si 3 autobuze electrice zilnic. Acum vad ca altul afirma ca autonomia e de doar 75 km pe traseul lui 33 (10 curse a 7,5km). Deci e mai rau decat credeam.  Daca mai adaugam clima/temperatura si niste dealuri cred ca mai putem cobori putin autonomia reala. Si daca nici autonomia nu e cea pe care o specifica producatorul nici durata de viata a bateriilor nu va mai fi aceeasi. Trebuie sa ne mai  intrebam de cate autobuze electrice suplimentare (incarcarea dureaza) e nevoie pentru acoperirea orarului unei linii in comparatie cu ce avem/aveam acum?
      Daca adaugam toate astea la studiul de oportunitate, negativ financiar, al primariei facut in parte cu specificatiile producatorului, cred ca avem dimensiunea reala a costurilor...
       
     

Manodragon

#596
Am văzut un Trollino 18 azi pe Memo cu pasageri și fără număr





Powered by API/PUM imgur uploader

StefanCelMare

#597
Eu când îi spun lui qionescu că citește doar ce îi convine, se supără și zice că-s rău.
În studiul de oportunitate de pe pagina primăriei (https://storage.primariaclujnapoca.ro/userfiles/files/studiu-oportunitate-autobuze-final.pdf) scrie totuși niște lucruri interesante, dacă citești.

Referitor la poluare, prin folosirea mijloacelor de transport electrice (troleibuz, tramvai, autobuz electric), se emit 554.008 kg CO2 mai puțin anual (!), echivalentul a 554 de copaci maturi plantați pe străzile din oraș. Eu unul prefer mijloacele electrice exact pentru aceste motive.

Referitor la poluarea fonică, lucrurile devin iar interesante: "Efectele dăunătoare asupra sănătății datorate poluării sonore sunt următoarele: deteriorarea auzului, tulburarea somnului, hipertensiunea arterială, creșterea pulsului, tulburări ale ritmului cardiac, efecte fiziologice, boli mentale, etc. Principalele grupe de risc sunt: persoane care suferă de boli cronice, persoane aflate în convalescență, persoanele cu deficiențe de auz, copii mici, bebeluși, bătrâni, etc."
"În conformitate cu un studiu realizat de Guvernul Marii Britanii [82] nivelul poluării fonice este legat direct de bolile generate de hipertensiunea arterială. Astfel, pentru un nivel al zgomotului mai mare de 81 dB(A) se estimează un cost/gospodărie asociat AVC de aproximativ 180 Euro. În prezent statisticile arată că bolile cardiovasculare sunt responsabile pentru decesul a peste 60 % dintre cetățenii români. Costul mediu cu cheltuielile de spitalizare pentru un pacient în România este de 48 Euro/an. Totodată studiile și cercetările de specialitate estimează ca reducerea cu 1 dB(A) a nivelului de zgomot duce la reducerea cu 0,1 % a incidentei bolilor cardiovasculare. Luând în calcul o populație totală de 400.000 de locuitori
pentru municipiul Cluj-Napoca și raportându-ne la flota actuală de 236 de autobuze vom estima valoarea cu care se reduce incidența bolilor cardiovasculare în situația înlocuirii a 30 de autobuze clasice din dotarea parcului auto cu 30 de autobuze electrice. Reducerea nivelului de zgomot pentru un autobuz electric este de 55 dB(A) (de la un nivel de 95 dB(A) pentru un autobuz clasic, la 40 dB(A) pentru un autobuz electric). Multiplicând această valoare cu numărul de 30 de autobuze electrice, rezultă o reducere cu 13 % a nivelului de zgomot pe raza municipiului Cluj-Napoca."

Nici eu nu cred că pe termen lung autovehiculele pe baterii reprezintă cea mai bună soluție ecologică, acestea urmând probabil să fie înlocuite de tehnologia pe bază de hidrogen (tot electrică, dar cu centrala de producție la bord). Dar până ajunge la maturitate combustia pe bază de hidrogen, sunt pentru orice mijloc de transport care are efecte benefice asupra sănătății umane, mai ales în orașe aglomerate precum Clujul.

Doar 2 fraze de mai sus dacă citești, merită: 1) pentru un nivel al zgomotului mai mare de 81 dB(A) se estimează un cost/gospodărie asociat AVC de aproximativ 180 Euro. 2) un nivel (al zgomotului) de 95 dB(A) pentru un autobuz clasic vs. 40 dB(A) pentru un autobuz electric. Mai este nevoie de alte detalii? Și aici nu vorbesc despre cei 180 de euro, ci despre boală (AVC-ul este în general groaznic)!! La fel, dacă te uiți la studiile legate de particulele fine (emise de diesel cu toate filtrele).

Dacă calculăm tot pe bază de cost, ajungem la concluzii absurde, cinice. Dacă un aparat medical este prea scump, nu îl mai iei pentru că nu poți absorbi costul său? Chiar dacă salvează vieți? Pe aceeași idee, hai să luăm autobuze non-euro, fără costurile filtrelor sigur ieșim mai ieftin. Ce dacă vom sta în smog și vom muri la 40 de ani. Dacă poți pune preț pe orice, asta înseamnă că ai putea trăi cu echivalentul în bani al respectivului bun? Dacă pui un cost pe albine, la nivel global, vei putea trăi fără ele, cu banii respectivi?

nicolaem

posturile lui qionescu se transforma in trolling.
eu ii pot respecta parerea, dar sa citezi o persoana care a auzit de la un sofer ca i-a spus ca face x curse, numar la care sa mai si aplica un coeficient "din burta" in jos e prea mult.

plecand de la ce a zis soferul eu pot interpreata ca el face 10 curse dar lasa pt siguranta la incarcat autobuzul desi mai putea face 1-2 ( pe argumentul ca si un telefon il pui la incarcat cand te aproprii de 15%). deasemenea cele 10 curse au fost facute recent care e f frig deci in toamna  fara clima ar putea face lejer peste 12 curse mult peste asteptari. Ori astea nu sunt dezbateri serioase si cred ca ar trebui sa ne oprim aici.

pot in schimb fi de acrod ca in urmatorii 5 ani nu e necesara sa se achizitioneze alte autobuze electrice in oras, si sa tragem linie cand vine prima schimbare de baterii.

qionescu1

@ StefancelMare
         Nu ma supar pe tine, chiar imi plac interventiile tale.  Desigur autobuzele electrice polueaza mai putin dar cand vii cu date atat de generale ale cercetatorilor britanici si fara nicio corelare concreta cu date din Cluj si numai cu generalitati adaptate la un numar mediu al locuitorilor mi se pare neprofesionist. Asa ca eu as privi mai rezevat beneficiile de care vb primaria.
        Pana la urma problema e de eficienta si de raportul cost/beneficiu care va fi esential in alegerile viitoare cel putin pe termen mediu (5-10 ani, intre diesel euro6 si electrice). Analiza trebuie sa fie cu toate datele pe masa pentru ca se va reflecta in pretul biletelor cu tot ceea ce rezulta de aici si trebuie sa fim sinceri cu noi insine.