[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StefanCelMare

#510
Una din problemele majore ar fi intersecția Republicii - Creangă.
Acolo ar trebui lărgite trotuarele ca să poți pune semafoare.
Altfel, vei avea probleme cu autobuzele acolo (e un dezastru acum, pietonii rup fluxul auto mereu, și apar blocaje).
Astfel, eu aș proceda după cum urmează:
1. Aș muta traficul spre centru pe Bisericii Ortodoxe.
Asta mi-ar permite să lărgesc trotuarul de pe partea stângă cum urci.
2. Aș desființa o parte (nu enorm de mare) din zona verde de la Oncologie, unde aș face trotuar mare.
3. Intrarea pe Creangă ar trebui să fie one line (o bandă). Cu input doar dinspre Republicii pe sens urcare.
Astfel ai putea lărgi trotuarul pe latura nordică a străzii Creangă.
Spațiul rămas în plus pe Republicii (o bandă actuală) l-aș adăuga la trotuare.




Powered by API/PUM imgur uploader

alexV

Pe Republicii nu incape busul de 12m, a expus Stefan "challenge-uri" - ca sa nu le zic probleme. Dar si eu zic ca daca vrei, poti.

Am avut ocazia sa merg la primarie in audienta in Aprilie, si au mentionat ei, din proprie initiativa, ca au in lucru o linie de bus sa lege zorilor de primarie. Nefiind in tema atunci, n-am stiut sa continui discutia.  Bine, au mentionat la pachet cu alte masuri ce le-au implementat intre timp, gen banda pe titulescu, si linia noua 45.

StefanCelMare

#512
Am uitat de o problemă.
Bucla "eternă" - adică fără timpi de repaus la șofer.
Soluția ar fi să duci linia până în Piața M. Viteazu, unde poate staționa 5 minute autobuzul (fără evacuare pasageri).
Sau pui o pauză în zona Pieței Zorilor, unde le poți face și mică gheretă, să aibă o toaletă, un aparat de cafea.
Eu aș recomanda tot fără evacuare pasageri.
Nu prea are logică să duci linia în capăt Zorilor, ar fi o bucată de buclă complet inutilă.
Cea mai bună opțiune este tot Piața M. Viteazu, dar și acolo toaleta șoferilor cred că este doar la dispecerat, și probabil e aglomerată.
Dacă pui pauza sus în Zorilor, scazi din atractivitate (studenții din Observator nu o vor mai lua, la fel și cei care merg la Infecțioase).
Minusul la prelungire spre PMV e că pe centru va deveni super aglomerată cursa, pentru că ar duce trafic dintr-unele zone din centru spre piața M. Viteazu, ceea ce lipsește, iar frecvența curselor va fi mai redusă (max. la 10 minute, ca să aibă timp șoferii de mers la toaletă).
Eventual merge pusă stația terminus chiar în stația cu toaleta (cred că cea dinspre Mac), ce să zic.
Mai este și opțiunea să ai vreo 2 șoferi în plus, astfel că fiecare șofer să fie schimbat la terminare buclă, dar implică niște costuri de personal și logistică (spațiu încălzit în care să stea acei șoferi extra).

StefanCelMare

#513
Alte probleme generate:
- virajul stânga spre Bisericii Ortodoxe de pe Republicii (sens urcare) ar trebui interzis pentru fluidizare.
Prin urmare, ar fi nevoie de un giratoriu mic în intersecția Republicii - Borza ca să permită returul spre centru al riveranilor.
Acest giratoriu ar putea cauza probleme cu demarajul autobuzelor care urcă, dacă trebuie să cedeze stânga însă.
- deși nu știu dacă e absolut necesar, datorită dimensiunii autobuzelor (12 m), e posibil să fie nevoie să renunți la parcări din curba mare de pe Republicii în jos (de fapt cam de la giratoriul Republicii - Borza).









Powered by API/PUM imgur uploader

Manodragon

În altă ordine de idei, pe la început de Septembrie s-a lansat o licitație pentru extinderea liniilor de troleu:
"MODERNIZARE SI EXTINDERE RETEA DE CONTACT TROLEIBUZE IN MUNICIPIUL CLUJ-NAPOCA"
Aceasta din câte văd s-a anulat.
Știe cineva de ce? Oare nu s-a prezentat nimeni?

GML

MODERNIZARE STATIE DE AUTOBUZ CARTIER GHEROGHENI/ZONA LIDL/KAUFLAND
--- Sunt curios cate voturi va primi proiectul.
O intrebare: Oare e posibila o modernizare a statiei langa Opera? Macar ceva acoperis, cand ploua.

Manodragon

Linia 21 revine la vechiul traseu
Compania de Transport Public Cluj-Napoca informeaza publicul calator ca, incepand cu 6 noiembrie 2019, linia 21 (P-ta M. Viteazul – cart. Buna Ziua) revine la traseul de baza, in sensul de mers spre cart. Buna Ziua, dupa cum urmeaza:

P-ta M. Viteazul –  P-ta Stefan cel Mare – P-ta Cipariu – Str. C. Brancusi – str. B. Delavrancea – Str. Alex. Bohatiel – Str. Becas – Str. Fagului – Str. Buna Ziua – Cl. Turzii.


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GML

Am mers astazi cu 3, ieri cu 35, si ambele s-au oprit la Central. A aparut ceva articol despre asta? Ultima data am citit, ca au desfintat, dar nimic altceva de atunci.

klax187


nicolaem

nu va bazati ca opreste. am prins si eu recent o oprire pt ca au cerut calatorii (oricum traficul era semiblocat din cauza lucrarilor). soferul a deschis usa dar a si strigat "aici nu e statie"

csebi24

Pai oficial nu e inca statia acolo. Practic soferul comite o ilegalitate si eu inca nu inteleg pietonii care cer soferului sa deschida usa. Prefer sa intarziu decat sa-i cer unui om sa faca o chestie care e posibil sa-i aduca o amenda.

GML

Intrebarea e daca mai exista statia de pe Horea, sau nu. Am mers cu 44, care nu avea statie acolo nici inainte.
Acuma functioneaza in statie si afisul digital, care nu stiu daca a mers in ultima perioada.

csebi24

Am fost ieri cu 3-ul. In fata era un 35. Amandoua au oprit in statie la central. In 3 eram cateva persoane si nimeni nu i-a cerut soferului oprirea, deci ma gandesc ca li s-a comunicat din nou sa opreasca acolo.
Erau si oameni in statie. O sa le dau un mail sa ii intreb pozitia oficiala.

Manodragon

Până la finalul lunii se speculează că s-ar da în folosință 21 din cele 50 troleibuze Solaris.
articol