[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StefanCelMare

#495
Eu zic că ruta 22-ului e relativ OK pe unde este.
E suficient să ai stație pe Marinescu pentru Hașdeu, nu e nevoie să bagi microbuz în campus efectiv.
Poate ar merge lărgită bucla, trimis pe Marinescu - Sighișoara - Dima cu retur pe la piața Zorilor - Pasteur - Babeș.
O a doua stație pentru campus, pe coborâre ar putea fi la Marty Hașdeu.
Singura "bubă" pe care o văd eu la un astfel de traseu este că probabil ar fi foarte solicitat.
Cred că ar fi insuficient microbuz.
Iar autobuz pe moment sunt de acord că nu poate urca mai ales pe Republicii, dar și pe Marinescu (unde ar trebui desființat un rând de parcări).
Pe Dima ar trebui sens unic, iar cu unele parcări desființate.
Ca să faci toată chestia ar trebui mai întâi parcările de pe Sighișoarei, Dima și Hașdeu terminate.
Bine ar fi să ai și parcarea de pe Avram Iancu gata, pentru că și pe Republicii prin trecere la 2 benzi sens unic urcare se pierd parcări (logic ar fi să facă benzi de biciclete).
Alte schimbări logice ar fi Hașdeu sens unic spre Mănăștur (cu benzi de biciclete) - poate și cu barieră.
Posibil chiar și anulare parcări la Bordură pe Pasteur, unde ai putea să faci bandă dedicată de bus și biciclete (coborâre).
Pe Babeș mai greu să o continui, dar poți da semafor prioritar în intersecția cu 5 străzi.
Pe Creangă ar merge forțat și bandă dedicată bus, iar prin grădina Neuro/prin fața Onco ar trebui dus gardul mai sus și făcută pistă de biciclete, care să conecteze campusul la benzile de biciclete de pe Republicii și de acolo cu centrul.
Iar la studenți ar trebui să le dai card cu 120 de călătorii lunar gratuit.
Ar fi suficient, 6 călătorii pe zi lucrătoare.

GML

22ul ar putea deservi o parte din Hasdeu lejer. Caminul 14 e aproape de Marty, si celelalte camine de fete. E mai usor sa mergi de la cantina pana la Marty cu bagajul, decat pana la Spitalul de copii. O legatura directa intre Hasdeu si Gara cred ca ar fi un succes.
Oricum, linia 22 nu e foarte folosit, datorita si programului.

https://ziuadecj.realitatea.net/eveniment/--102028.html

QuoteInfrastructura nu prea permite accesul autobuzelor în zonă. Exista linia 22 şi pot să vă spun că înregistrează o cifră modestă de călători.
Au scos la un moment dat, dar au reintrodus.

klax187

QuoteCluj-Napoca va fi primul oraş din România care ar urma să aibă, de anul viitor, autobuze fără şofer.
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/primul-oras-din-romania-care-va-avea-de-anul-viitor-autobuze-fara-sofer-1204251

Stiti careva mai multe detalii legate de acest topic? nu am reusit sa gasesc stirea originala nicaieri.

Manodragon

Ăsta cred că e primul articol pe tema asta.
În articolul  ăsta de azi și Boc vorbește despre asta. Nu știu exact unde e dar probabil la Conferința Inovație și calitate în sectorul public (vezi postarea de pe pagina de Facebook a lui)

GML

http://www.monitorulcj.ro/actualitate/75034-primaria-cluj-cumpara-10-autobuze-second-hand-pentru-15-mil-lei#sthash.6JGMNSys.dpbs

QuotePrimăria Cluj-Napoca a lansat un anunț de achiziție pentru furnizarea de 10 autobuze articulate second hand pentru transportul de călători.

Valoarea contractului se ridică la suma de 1.515.000 lei, iar ofertele pot fi depuse până în 4 noiembrie.

Potrivit caietului de sarcini, autobuzele trebuie să aibă podea coborâtă, rampă pentru persoanele cu dizabilități și aer condiționat. Acestea vor avea aceeași marcă, tip și producător și vor fi utilizate pentru transportul urban de călători în zona metropolitană Cluj-Napoca.


nicolaem

din cate stiu, licitatia este facuta de Compania de Transport Public ( CTP ) si nu de primarie.
scopul este acoperirea cererii pe zona metropolitana in conditile in care primariile din jur sunt parte din CTP dar nu au contribuit la buget pentru achizitionarea de autobuze noi.
primaria are contracte pe fonduri europene pe maximul sumei disponibile pe bugetul actual pentru autobuze noi.

RobertH


kumar

După 25 de ani, Clujul scapă de staţiile de autobuz comuniste din Piaţa Gării şi de la Expo Transilvania

Consilierii locali vor vota joi, 31 octombrie, două proiecte care prevăd demolarea staţiilor de transport în comun din Piaţa Gării, colţ cu strada Craiovei, respectiv de pe strada Aurel Vlaicu -  Siretului.

Stația de la Expo Transilvania, constând într-o construcție cu structură metalică, este dotată cu chioșcuri pentru vânzare bilete, comerț și alimentație publică, în suprafață de 200 mp. Spaţiul a fost concesionat, în 1994, firmei SC DO-RE-DO SRL în vederea construirii unei stații de transport în comun multifuncționale. Primăria a decis, în 2017,  încetarea contractului de concesiune, fără posibilitate de prelungire, imobilul fiind preluat în proprietatea privată a Municipiului Cluj-Napoca.

,,În vederea finanțării proiectelor de transport urban, în cadrul Programului Operațional pentru Dezvoltare Regională 2014-2020, a fost elaborat planul de mobilitate urbană durabilă Cluj-Napoca, care urmărește crearea unui sistem de transport durabil. Sub aspectul viziunii urbanistice, este necesară o recâștigare a spațiului public, prin regândirea stațiilor de transport în comun, adaptarea la nevoile comunității (inclusiv la nevoile individuale ale persoanelor cu mobilitate redusă), realizarea unui design conceptual la polus opus al opțiunii strict utilitaristice ce a predominat în anii '90 când au fost realizate", se arată în referatul ce însoţeşte proiectul de hotărâre .

Staţia de pe Aurel Vlaicu, cu o suprafaţă de 65 mp a fost concesionată de aceeaşi firmă, tot în 1994, contract care a încetat la rândul său în 2017, terenul fiind preluat de Primărie.

Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca are în vedere modernizarea a 87 de staţii de autobuz şi alinierea acestora la standarde internaţionale în domeniu, se mai arată în referatul de aprobare a HCL.

"Calitatea punctelor de oprire și a zonelor de așteptare ale transportului public este foarte importantă pentru păstrarea călătorilor și pentru atragerea de noi călători, astfel, pentru atingerea acestor aspecte, Compania de Transport Public a elaborat proiectul «Modernizarea și extinderea sistemului ed transport public în zona metropolitană Cluj – etapa I», proiect care include și modernizarea a 87 de stații de transport public călători existente în municipiul Cluj-Napoca și alinierea acestora la standard international în domeniu".

CTP arată că este necesară modernizarea construcțiilor existente și precizează că automatele sistem ticketing cu copertine, bănci și coșuri de gunoi sunt amplasate în afara terenurilor concesionate.

Sursa

ciprebbe

In sfarsit dispar cele doua bombe din oras. Era jenant cum aratau, mai ales la gara.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Bogdan_Cluj

#504
Linie speciala care sa acopere centrul, spitalele din HD si cele doua campusuri studentesti.

Plecand de la discutiile de aici (cateva pagini in urma) am formulat urmatorul traseu pentru Zorilor - piata Unirii (bucla) - sincer nu imi dau seama daca exact acest traseu a fost discutat, imi este greu sa urmaresc discutii fara o harta. Eu mi-l imaginez doar pe un sens (adica cu statii doar pe o parte a traseului, o singura directie de mers: Republicii in sus, Zorilor, Pasteur in jos, bucla Piata Unirii - Republicii).

Traseu/Statii:
1. Plecare din fata Casei de cultura a Studentilor - este loc de statie bus chiar in fata
2. Statie in fata la Oncologie - cum s-a propus aici, este loc chiar in fata intrarii "oficiale" a spitalului pe str. Republicii
3. Cantina Observator - statie existenta
4. Spitalul de Recuperare - statie existenta
5. Langa sensul giratoriu din Zorilor - in fata la Reifeisen Bank, este loc pt statie
6. Spitalul de Boli Infectioase + Regina Maria - Pasteur
7. Campus HD - langa Toskana, chiar in intersectia mare, este loc (aici)
8. Piata Unirii, unde sunt acum taxiurile
9. Motilor - statie existenta - se continua pe langa Primarie pana la Casa de Cultura a Studentilor



Variante extinse
A) Eventual bucla ar putea sa fie si mai mare pe la Central, Baritiu, Emil Isac (statie chiar cum intri pe Emil Isac pe dreapta in locul unor parcari la bordura) - acopera UTCN
B) Eventual bucla sa fie mai mare spre Teatru, sa inconjoare Biserica Ortodoxa si inapoi pe la Sora, sau si mai mare bucla pe traseul 35 pe Cuza Voda + Baritiu.

Probabil e nevoie de autobuze de 10m mai inguste, cum exista la Brasov, dar poate e ok si cu cele de 12m existente acum la CTP.

THOUGHTS?





Powered by API/PUM imgur uploader

alexV

Superb traseu, magnific. Bravo. Daca am ocazia il iau sub brat si merg cu el la primarie.

Sa notam totusi ca trebuie autobuze mici, cele de 12 metri nu ar incapea in multe din locurile mentionate. De asemenea e interesant ce se intampla la bucla, cand din aceeasi statie autobuzul poate pleca in 2 directii direfite. Dar sa nu ne pierdem in detalii.

Bogdan_Cluj

De aceea la coborare am sarit peste statia de la Casa de Cultura tocmai pentru a nu face confuzie. Sau cea spre centru sa fie mai spre BCU, iar cea spre Republicii sa fie chiar inspre Republicii. Initial aveam alt traseu cu venire pe Shincai (pe langa Doner Kebab) dar nu cred ca este loc de statie la Casa de Cultura pe latura cu Republicii. Sau daca vor sa faca, trebuie rapid sa schimbe proiectul de modernizare a pietei Lucian Blaga, care va incepe in primavara.

Unde anume nu incap cele de 12m? Singura problema o vad dupa statia #6, e o mica serpentina mai jos de Spitalul de Boli Infectioase.

StefanCelMare

#507
Eu de mult zic că ar fi nevoie de linia asta, dar nu cred că se va aproba vreodată.
Sunt mai multe motive, printre care faptul că șoferii dictează foarte multe în CTP, și ei s-ar opune la chestii precum:
1. stația Memo - să oprești pe Memo și apoi să te încadrezi pentru stânga, e greu. Poate s-ar rezolva fără oprire acolo, și cu încadrare pe Petru Maior pentru urcare pe Republicii... Eventual mai faci o stație pe Petru Maior (ar fi a 3-a stație nouă pe centru, propusă doar pentru această rută...).
2. foarte probabil, intersecția Republicii - Ion Creangă: și cu actuala configurație, un autobuz trece greu pe acolo... poate dacă s-ar interzice virajul la stânga la coborâre de pe Republicii spre str. Creangă. Or să te cam înjure cele câteva zeci de mașini ale personalului spitalului care veneau din sus la parcarea de acolo, dar poate iau și ei autobuzul pe viitor. Restul traficului spre Hașdeu dinspre Zorilor, se va duce natural prin Cireșilor - Pasteur.
3. strada Pasteur ar trebui făcută sens unic coborâre, cel puțin până la intersecția cu Viilor (sau interzisă parcarea pe ea) + interzisă parcarea de la Viilor spre Infecțioase (dar și mai jos cred, pentru că ai aduce trafic adițional pe Pasteur, cei care nu mai pot face stânga la Oncologie la coborâre).
4. Intersecția în T dintre Republicii și Observatorului - ar fi mai greu de luat curba acolo de un bus, dar totuși nu e imposibil... poate se poate discuta/expropria ceva acolo să se facă o curbă mai OK, nu unghi drept.
CTP s-ar opune cred la numărul mare de stații noi. Ăștia fac accident vascular cerebral când trebuie să facă ceva nou, e cu "does not compute". Mai ales că sunt 3 stații noi în centru. Cred că ar face implozie cerebrală.
Linia ar fi absolut necesară, mai ales că zona extinsă centru-Zorilor fără acoperire CTP aduce trafic auto.
Prevăd și o altă problemă:
Linia va fi super aglomerată, pentru că cerere ar fi foarte mare. Estimez că ar prelua 60-70% din utilizatorii rutelor 35 și 46, la care s-ar adăuga trafic nou (studenții din campusurile Observator și Hașdeu, persoane care stau / lucrează pe Republicii, sau în Piața Zorilor + pe Pasteur, oameni care merg la spitale - Oncologie, Infecțioase, Recuperare, sau turiștii la Grădina Botanică).
Dacă ar fi implementată bine (cu frecvență bună, și cu optimizare semaforizări în zona capăt sus Republicii, intersecție Pasteur cu 5 străzi), ar atrage inclusiv persoane dinspre cartierele Europa și Bună Ziua, cu schimb pe strada Observatorului. La pariu.

PS - ar mai merge o stație pe Republicii, mai spre nr. 80 sau așa. Chiar dacă e fără alveolă, ar merge făcută cu oprirea traficului, e necesară.
PPS - bonus, Republicii este o stradă problematică iarna când ninge puternic. Am văzut cazuri când nu se putea urca cu mașina. Și asta ar putea fi invocat la capitolul nu se poate domle.

Bogdan_Cluj

Singurele motive reale pe care le vad, este ca nu vrem, e greu, trebuie sa dezapezim cum trebuie (adica tot noi, primaria).
Cat de greu e sa faci o statie de bus? Si noi vrem sa facem METROU? FFS.

Iar motivele de la final cu linia 35 si 46 e un motiv in plus ca aceasta linie noua sa se faca. Nu duci tot traficul pe un singur traseu (super aglomerat), ci il imparti pe mai multe artere, iar aglomeratia se va echilibra.


StefanCelMare

Din ceea ce știu eu, primăria e destul de deschisă la idei.
Blocajul e la compania de transport, unde se merge pe cum decide nea' Gicu șoferul.
Altfel spus, dacă șoferii zic că se poate, se încearcă, dacă zic că nu, nu.
Sindicatul la putere.