[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vasile.silion

Pentru problemele de pe Calea Turzii, unde azi dimineață am stat o jumătate de oră în 35, după care șoferul a deschis ușile și ne-a lăsat să coborâm pe undeva aiurea, am sunat imediat la tel. primarului de pe My Cluj. Mi-a răspuns o tipă, știa de problemă, mi-a spus că de la ora 4 se lucrează în Cipariu la o conductă spartă. I-am spus să transmită mai departe că trebuie luate urgent măsuri pentru traficul de pe Calea Turzii, că altfel, am zis eu, cetățenii se vor revolta. Mi-a răspuns: ,,Asta aștept și eu." Am rămas mască, ce să mai zic.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

nicolaem

Quote from: Manodragon on October 10, 2019, 02:45:16 PM
Mail/Informare din partea CTP primit azi, mai devreme:
"Începând cu data de 11 octombrie 2019 va fi ajustat programul de circulaţie pentru linia 44
Noul program de circulaţie va putea fi consultat pe site-ul www.ctpcj.ro începând de azi, dupa ora 23:30."

e deja  2-a oara de cand il modifica pe o linie introdusa de 1 luna. si nu neaparat in bine. acum autobuzul circula la 12 minute apoi 15 apoi 20 apoi iar 15 mai tarziu 25. pai asa cum poate avea succes o linie? nu poti sa iti planifici sa mergi cu 44 niciodata. doar daca intamplator trece prin statie cand esti acolo. daca nu iei te urici in ce prinzi.

Manodragon

Eu mai văd linia pe Dorobanților și aproape întotdeauna e aproape gol busul. 1-2 persoane și câteodată chiar gol. Cred că ajustează programul în funcție de asta. Nu zic că modifică în bine neapărat.
Asta pe când linia 45 tot pe Dorobanților văzută are în mare majoritate un număr mare de pasageri, pe scaune și în picioare

klax187

Eu circul pe linia 44 din capat in capat.
Pot spune ca In Grigorescu autobuzul e plin dimineata si lumea coboara in PMV si la Tribunal. Dupa Tribunal mai raman 4-5 persoane :)
Dar pot sa iti confirm ca si pe linia 30 e acelasi tarfic, dupa Regionala CFR si Somesul I, mai raman 10 persoane...

Programul pe linia 44 a fost ajustat in functie de flota lor, nu de traficul de calatori. Pana ieri erau intarzieri foarte mari, cu asteptari de 15-20 minute unde autobuzul trebuia sa ajunga in 10-12 minute. Au marit timpii in orar si au rezolvat problema (NOT). :)

StefanCelMare

#469
Brâncuși, acest El-Dorado al parcărilor la bordură.
Dacă se face și cartierul Borhanci, pe lângă Bună ziua care e deja făcut și e parțial în cârca Gheorgheni zona Brâncuși, va fi interesant de văzut ce soluții se vor găsi.
Soluțiile nu mai pot fi decât de-astea extreme, gen Brâncuși sens unic cu 3 benzi dinspre centru spre cartier, din care una pentru bus dedicată, iar Albini 3 benzi dinspre cartier spre centru - la fel 1 bandă dedicată bus.
Ce faci cu mașinile însă? Parcări nu prea ai loc să faci acolo.

bacovia

Linia 44 e cam degeaba.

CTP se incapataneaza sa limiteze accesul la toate liniile, mai ales studentilor. Oamenii au de umblat in mai multe directii. Decat sa platesti 3-4 bilete, mai bine iei masina.

Intr-o tara civilizata, o administratie inacapabila sa gestioneze traficul prin dezvoltarea infrastructurii ar trebui sa ofere transport public gratuit.  Asa macar n-ai nici o scuza sa nu mergi cu busu.

nicolaem

nici vorba.
in cluj cine circula cu masina nu ar renunta la ea pt 70 lei pe luna gratuitate. hai sa nu fim populisti, e destula gratuitatea pt pensionari elevi si studenti.

44 e binevenita. daca ar monta peste tot panouri informative + aplicatie actualizata ar fi si mai bine.

e ciudat ca a disparut linia 28 dar nu a zis nimeni. comunicare CTP =0. s-au gandit ca nu se afla sau cum?
acum 1 an am propus CTP prelungirea liniei 28 pana in gheorgheni.
in schimb ei acum se lauda cu introducerea linie noi 44. si desfinteaza pe ascuns 28. bine ca avem acum 28b... o numerotare plina de logica.
nici un zvon despre pensionarea lui Neag?

bacovia


Bogdan_Cluj

#473
Mai terminati cu gratuitatea. Come on, 70 ron e infim vs cat te costa o masina. Eu mi-am vandut masina (LE: a doua masina a familiei) de 1 an, iar costurile cu deplasarea in oras mi s-au injumatatit (merg cu bus si ocazional cu taxi).

Problema e la cum e gandit abonamentul. Ar trebui sa poti schimba mai usor liniile (dpdv al abonamentului), si sa nu mai faca linii asa de lungi care pe jumatate de traseu sunt goale. Mai bine fac rute mai scurte cu legaturi bune si schimbi (atata timp cat nu te costa mult la bani sa poti schimba).

L-am auzit pe Boc la radio acum o luna ca zicea ca se gandesc sa schimbe abonamentul la studenti (parca doar la ei) incat sa poata schimba mai multe linii si sa se deplaseze in mai multe directii. Nu stiu daca era doar campanie sau chiar vor sa faca asa ceva.


dragos76

Nu prea merge asta cu gratuitatea; s-a încercat și prin alte părți, și s-au văzut efecte secundare destul de "pervese".
Unul ar fi aglomerarea excesivă, din cauză că fiind gratis, nu mai ești co-interesat să îl folosești cu măsură serviciu. Observat și la noi de situația cu gratuitățile date pensionarilor.

GML

Din cate vad eu, linia 44 a inlocuit linia 28, care nu mai exista.
StefanCelMare,sincer, pe Brancusi ai 2 optiuni:
-desfintezi parcarile de langa bordura, cum au facut dupa strada Mihai Veliciu
-sens unic dus Brancusi, intors Albini, dar nu cred ca ar fi o idee foarte buna.
Dimineata, oricum e mai ok sa vii pe jos de la ciuperca. Si cum Borhanciul o sa fie si mai aglomerat, nu cred ca se va imbunatati situatia.

StefanCelMare

#476
Raportat la costurile de operare al unei companii de transport de dimensiunea CTP, nu se poate discuta realist despre gratuitate.
Salarii, combustibil, reparații mijloace transport, reparații infrastructură (linii de tensiune, șine etc), asigurări, sisteme IT de supraveghere flotă, investiții... vorbim de sume destul de însemnate.
Nu cred că costul abonamentelor este prohibitiv.
După cum se spunea pe forum, principalele cauze ale evitării transportului public sunt altele.
#1. Aglomerația. Mai ales datorită nerespectării orarelor, cauzate de trafic - dar și de rutele prea lungi.
1a. Lipsa unui orar pe stație - sau a unei surse de informare live cu referire la cursa care te interesează (ești lăsat să ghicești, și să stai uneori zeci de minute în stație).
#2. Lipsa de acoperire pe suprafețe mari - am spus și repet, sunt zone slab acoperite. Zorilor între Observatorului, Frunzișului, Calea Turzii și Moților / Memo are 0 barat acoperire. Buba e că e prinsă de centru zona, deci aduce trafic auto fix în punctul 0 al orașului. Strada București are 1 singur autobuz.
#3. Conectivitatea redusă. Dacă trebuie să schimbi autobuze, mai bine iei mașina sau taxiul, pentru că rețeaua pur și simplu nu este gândită pentru asta (stațiile sunt departe unele de altele, iar dacă vrei conexiune care iese de pe magistrală, orarul este imprevizibil).
#4. Lipsa de viziune, micile defecte care enervează
    - cursele care duc la mall nu circulă în weekend,
    - heading-ul de pe bus pare făcut de un nene obosit (nu este corect să afișezi ambele direcții tot timpul).
    - ai 5 sisteme de plată dar uneori rămâi ilegal fără biletul clasic perforat (nu poți pune bani pe cardul CTP, stickerul 24pay cu codul de bus lipsește, sistemul BCR contactless lipsește sau dă erori, SMS-ul prea des dă chix și e prost făcut - în oraș dai SMS cu număr linie, pe metropolitan dai un cod!...).
    - rețea de contact troleibuz din 1980, piese de muzeu, care se traduc în timpi pierduți de mijloacele de transport în trafic (încetiniri nejustificate de trafic).

Ionut

Aveti idee ce procent din veniturile totale este adus de vânzarea de bilete? În Cluj nu stiu, dar la București este foarte jos, in jur de 20%. Restul? Subvenție de la primărie. Nu zic ca e bine sau rau sa fie gratis. Nu ma pricep. Doar va zic sa nu mai puneti atat de mare accent pe cati bani face regia de transport public din bilete.

StefanCelMare

#478
La Cluj cred că e ceva mai mult din venituri proprii, pentru că și biletele și abonamentele sunt la prețuri cam duble față de București, iar dimensiunea rețelei e net mai mică.
Subvențiile de la primărie cred că vin doar pe parte de abonamente gratuite pentru elevi, studenți, pensionari (dar intră probabil la venituri din transport călători în buget).

Ceva detalii pe 2018 aici: https://files.primariaclujnapoca.ro/hotarare_consiliu/2019/05/24/444.pdf
La pag. 45 din pdf scrie venituri din transport călători - pondere in total venituri - 91.1%.
Nu știu dacă e pe bune suma, pare OK.

Pe 2019:
Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA a estimat venituri din vânzarea biletelor şi abonamentelor pe anul 2019 în valoare de 32,8 milioane de euro. CTP Cluj-Napoca SA a estimat venituri totale de 167,3 milioane lei, din care veniturile din transportul de călători se ridică la suma de 154,4 milioane lei.

http://www.monitorulcj.ro/actualitate/70442-venituri-de-328-mil-%E2%82%AC-din-vanzarea-biletelor-pentru-ctp-cluj-napoca-cand-ajung-noile-autobuze#sthash.aHwBFjRJ.dpbs

PS - investițiile nu intră cred în acest buget:
Pentru anul 2019 s-au bugetat cheltuieli pentru investiţii în sumă totală de 236.194.000 lei, după cum urmează:

30 autobuze nearticulate Mercedes în valoare de 31.410.000 lei. Autobuzele erau prevăzute iniţial în planul de investiţii pentru 2018, dar au fost recepţionate în ianuarie 2019. Sursa investiţiei este din creditul bancar contractat de CTP Cluj-Napoca

4 autobuze Mercedes pentru transport elevi în valoare de 4.380.000 lei. Surse proprii. Autobuzele vor intra în proprietatea companiei în luna mai

12 autobuze articulate second-hand în valoare de 1.740.000 lei. Surse proprii

Mijloace fixe care vor intra în patrimoniul privat al Primăriei Cluj-Napoca şi vor fi date în concesiune către CTP Cluj-Napoca – 188.291.000 lei, dintre care amintim:

25 troleibuze noi Solaris în valoare de 61.652.000 lei

6 tramvaie noi Astra în valoare de 46.410.000 lei

30 autobuze electrice noi Solaris în valoare de 71.242.000 lei

Ionut

Pai e fix ca la Bucuresti... daca vad eu bine:
32,8 milioane din 167,3 milioane = 19,6%