[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

TibiV

60 minute ?!?!... :o

Deci Clujul este mare cât Bucureştiul !... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Nu. E vb de tramvai. Ai idee cat face 1 de la cap la cap? Sau 5? Undeva la 2 ore. Poate si mai bine.

Partea buna e ca elimini toate pietrele de la rinichi :))
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

5 nu sare de 35-40 minute...
Dar devenim off...
Dacă vrei, pe B-If....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

neobluenet

Quote from: TibiV on January 25, 2016, 09:59:40 PM
Deci Clujul este mare cât Bucureştiul !... :)
Cluj-Napoca si Floresti au o suprafata mai mare decat Bucurestiul. Problema e felul in care acest oras este desfasurat, mai exact pe axa E-V, zonele de N si S fiind deluroase si nu permit o usoara dezvoltare radial concentrica.

S-a vrut face o zona cu tramvai separat de trafic, dar s-ar fi luat un petec de zona verde de langa Somes. Au inceput sa spumege activistii de mediu si protestatari de serviciu ca nu le convine si Boc avand nevoie de capital electoral a cedat.

Ideea cu tramvai pana in centru nu e rea, insa ar trebui facuta centura sudica, iar daca se vrea tramvai pe traseul trolebuzelor, atunci ar fi bine sa fie facut si tunelul pe sub centru ("Operatiunea Viermele :lol:).

dragos76

Da, fix acea bandă suplimentară ar fi rezolvat problema eficienței deplasării tramvaiului.

cristi5

#51
Tocmai am aflat ca Somesul are debitul maxim setat (prin barajele din amonte) la 60mc/s. Ar putea fi si mai mare dar nu e amenajat in aval de Cluj, asa ca nu se uzineaza mai mult.

Pentru comparatie, raul Viena are intre 0,2 mc/s si ... 450 mc/s. Si prin albia lui curge, de prin 1900...Stadtbahn (actualmente U4)



Daca la 450 mc/s s-a putut amenaja asa ceva, cred ca se poate si la 60 mc/s. Din moment ce terenul de sub Somes nu trebuie expropriat, ceea ce la CJ scade costurile enorm, cred ca o idee de luat in seama.

Se poate face o varianta mini, cu linie ferata Floresti-M300 pe aliniamentul Somesului, cu un nod la est de gara, pe malul drept (zona fabricii Clujana). Ar fi cam 10 km de cale ferata noua dar pt transport usor (ceea ce banui ca ar fi mai ieftin). In plus, constructia nu ar afecta traficul actual decat eventual la poduri (desi cred ca se poate sapa putin in albie)

Ar fi vreo 15-20 minute Floresti-aeroport, cu posibilitate de continuare pana in Apahida. Cred ca ar fi ceva pt care omul chiar si-ar lasa masina acasa. Odata ce exista o asemenea alternativa se poate reduce traficul in centru si facut loc pt biciclete, etc.

Spre vest se poate extinde pana in Gilau (pe Somes) si chiar mai departe pe valea Capusului.

ciprebbe

Se discuta foarte mult (in primarie si la CTP)varianta tram-ului pe digul Somesului atat in aval cat si in amonte.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe


ciprebbe

Da, scuze ca nu am mentionat.
Cel mai rapid "plan" de extindere pe termen scurt este prelungirea liniei de trloeibuz pana in Apahida.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cristi5

#55
Ca alternativa la troleu, ar fi viabil un tren urban de la Jucu/Apahida pe CF existenta?

Personalul face 20 min din gara Apahida (care nu-i bine plasata, dar exista si halta), acum sunt 24 de trenuri pe zi... Ar putea merge cu pana la 4 frecvente pe ora, eventual mai bine conectat cu transportul din oras (la Cluj Est/Aeroport si Clujana). Poate continua de ex. pana la Baciu (electric!)

Un operator cf care sa plimbe doua rame s-ar gasi... Trecerea pe celalalt fir nu e posibila acum in halta Apahida sau Juc, dar astea se rezolva...

Ca timp cred c-ar face max jumatate din cat face troleul, plus ca ar asigura o legatura ideala aeroport-gara (8 minute fata de 30 min cu troleul). Trebuie "doar" amenajata o statie si un acces...

ciprebbe

De prin 2011 am sugerat folosirea CF. Exact cum ai spus tu mai sus plus infiintarea de inca 3 statii (halte etc).
S-a discutat la nivel de CJ accesul in zona aeroportului si doar atat.
Daca nu sunt in stare sa duca linia de troleu pana la terminal in aeroport(intrarea din actualul giratoriu si iesirea liniei pe vechiul acces) mai poti spera ca se face ceva?
Sunt lucruri simple de realizat intr-un termen foarte scurt (max 30zile) si cu beneficii imediate pentru calatori insa "nu se vrea".
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Cum pot fi folosite cardurile de transport CTP Cluj

Cardurile de transport public CTP Cluj au fost puse spre vânzare la începutul lunii martie 2016, asta deși primul termen de finalizare lansat a fost sfârșitul anului 2013.

https://cluj.com/articole/cum-pot-fi-folosite-cardurile-de-transport/
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Primaria va garanta un imprumut pentru cumpararea a 50 de autobuze noi si a 7 tramvaie de ultima generatie! ‪#‎Cluj‬
Cresterea calitatii infrastructurii de transport constituie o prioritate pentru municipalitate. Modernizarea parcului auto al CTP Cluj este una dintre masurile pe care le implementam pentru a incuraja folosirea transportului public de catre un numar cat mai mare de clujeni, in locul masinilor personale.
In ultima sedinta a Consiliului Local a fost aprobat proiectul privind pre-acordul de finantare intre B.E.R.D., Municipiul Cluj-Napoca si Compania de Transport Public Cluj-Napoca.
Proiectul prin care astfel garantam un imprumut pentru cumpararea a alte 50 de autobuze noi si 7 tramvaie moderne poate fi consultat pe website-ul primariei (nr. 32 pe ordinea de zi a sedintei de CL din data de 15 aprilie http://www.primariaclujnapoca.ro/.../sedinte-proiecte-HCL.html).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe