[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

5 lei e prea mult. Spre exemplu in Constanta un bilet de 24 de ore pe toate liniile e 5 lei.

dragos76

F bună analiza, StefanCelMare... aș mai adăuga la ce ai spus tu încă un aspect: folosirea transportului public e foarte legată și de facilitățile pietonale; pentru că un utilizator de transport public e și pieton pe tronsonul dintre stațiile RATUC și destinația lui finală, respectiv punctul de plecare.

Deci degeaba am eu stație la 10 minute de mers de acasă, dacă până acolo am un trotuar de 50 de cm, sau unul blocat de mașini și eu ar trebui să merg pe stradă (în multe cazuri cu un copil mic de mână, sau cu un cărucior), sub pericolul traficului auto. Sau exemplul ce l-ai dat cu piața Avram Iancu, unde pe lângă distanța dintre stații mai ai și caricatura de trotuar de pe partea de est a catedralei. 

Primăria trebuie să înțeleagă că nu merge doar cu măsuri punctuale, e nevoie de strategii mai elaborate. Da, nu se pot schimba lucrurile peste noapte total, unele chestii le faci pas cu pas (de ex cum e asta, cu reînnoirea parcului auto). Dar e de așteptat să existe o strategie, că sunt luate în calcul toate aceste detalii, sunt planificate acțiunile în viitor, sunt coordonate între ele etc. Poate o fi ceva de genul ăsta și în Cluj, dar oi fi eu mai strâmb de cap și nu o pot ghici....

StefanCelMare

#167
Quote from: Harry on October 03, 2018, 10:53:41 AM
5 lei e prea mult. Spre exemplu in Constanta un bilet de 24 de ore pe toate liniile e 5 lei.

5 lei este biletul cu două călătorii.
Abonamentul pe 1 zi toate liniile este 14 lei.

La banii ăștia, ai putea avea pretenții.
Dar conducerea CTP este super-comunistă.

Nu, fără glumă, încă se dau salariile cash, iar șoferii decid foarte multe prin sindicat (altfel amenință cu grevă, etc).
Decid inclusiv unde se fac stații, rutele pe care merg, dacă vor să oprească în anumite stații, ceea ce este absurd.
-- din ce știu eu teoria este că PRIMĂRIILE decid rutele și le dau spre operare serviciului de transport!!! ---
A se vedea stația Sora, unde sunt anumite linii care nu mai opresc, deși este efectiv în drum.

Pe Zorilor suspectez iar că se refuză de către șoferi introducerea transportului pentru că, e drept, la configurația actuală, e foarte dificil de manevrat un bus acolo.
Dar soluții s-ar putea găsi.

Demult era linia 5 care urca pe Babeș - Marinescu și cred că cobora pe Pasteur.
Acum Babeș e sens unic coborâre, dar s-ar putea găsi soluții zic eu.
Republicii ar trebui să fie sens unic urcare până la Oncologie - sau să se desființeze parcările la bordură, și să facă bandă de coborâre.
Pe două benzi urcare, cu degrevare parcări la Oncologie (unde se face parking în curte, teoretic), acolo ar putea urca bus, sau un mini-bus ceva, cu continuare Marinescu - posibil chiar spre centrul de cartier (zona pieței Zorilor).

Pe strada Zorilor, ar trebui făcute parkinguri pe locul garajelor muuuulte (Zorilor colț cu Dima), și interzisă parcarea la bordură. Spații de parkinguri mai găsești pe acolo, pentru că este un vest sălbatic al parcărilor interzise cartierul ăla.
Fără parcare la bordură, s-ar putea lărgi suficient străzile să poți introduce transport public.

Desigur, ar presupune niște decizii cam nepopulare (desfințări de parcări, posibil sensuri unice noi).
Nu cred că primăria actuală a Clujului poate lua deciziile astea mai dure.

Apostu, arestat pentru corupție, avea planurile astea de a rupe pisica cu rutele CTP.
Dacă îl arestau cu un an mai târziu, aveam alt transport public în Cluj.

nicolaem

din pacate cat e Neag pe acolo nu o sa vedem mari schimbari. CTP a ramas incremenita in anii 90. am cerut de mai multe ori linii noi (cam ce zicea si StefanCelMare) dar am primit raspunsuri aproape la misto.
e o lipsa crasa de viziune acolo.

Abonamentele si preturile sunt totusi ok. cu 70 ron poti sa cumperi abonament pe o luna pe toate liniile. Alexd, de ce nu te multumeste acest abonament? are limitare la 60 de calatorii, dar ma indoiesc ca cineva are nevoie de mai mult.
Au si acel credit luat pentru modernizare, si orice am zice, la parcul auto vor sta  bine dupa ce vin si cele 60 de Mercedesuri.

ionutz08

mergeti in timisoara, calatoriti cateva zile cu transportul in comun si apoi o va fie dor de cluj.

Manodragon

La fel și despre Sibiu. Incercați sa va folosiți câteva zile de transportul în comun acolo (bilet de 2 lei) și o să vă convingeți ca și mine că 2.5 lei de aici sunt mai bine decât ok

dragos76

Posibil ca în alte locuri lucrurile să stea mai rău; dar nu cred că e relevant. Aici se ridicau niște obiecții și alternative foarte pertinente, care s-ar putea încerca cel puțin. Asta indiferent de cum ar sta situația pe la alții.

Ionut

Stiti ce cred eu? Ca in Burkina Faso transportul in comun e foarte naspa. Si la fel cred ca prin Europa de Vest e foarte misto, mai ales in capitale sau in orasele majore (asa cum e Cluj-Napoca pentru Romania). Deci nu are niciun fel de relevanta ca e mai naspa la altii. Ca depinde cum privesti. Plus ca in Bucuresti n-avem bus-uri electrice Mercedes ca-n Cluj. Deci iar depinde cum privesti.

bacovia

Abonamentele si preturile sunt totusi ok. cu 70 ron poti sa cumperi abonament pe o luna pe toate liniile. Alexd, de ce nu te multumeste acest abonament? are limitare la 60 de calatorii, dar ma indoiesc ca cineva are nevoie de mai mult.

Pai cum sa ajunga daca zilnic e nevoie sa schimbi linia, si la dus, si la intors? Asta inseamna 4 calatorii pe zi.

StefanCelMare

#174
Da, interesante abonamentele electronice.
La 120 de călătorii dai 95 de lei, orice linii.
Ăsta e chiar atractiv dacă ai de schimbat linii.

Exemplu pe luna asta, care are 31 de zile.
Ai 23 de zile lucrătoare, deci 92 de bilete obligatoriu consumate.
Rămân 28 de bilete pentru uz in 4 weekenduri, deci 7 bilete pe weekend.

Eu zic că merită, pentru că ai o reducere foarte bună pe bilet.
Dacă la abonamentul de 60 de drumuri ai reducere de cam 50% (aprox. 1,2 lei pe bilet în loc de 2,5 lei), la cel de 120 de drumuri dai 80 de bani (!) pe un drum... în loc de 2.5 lei (!!!).
Ăsta da discount de fidelitate, plătești 30% din preț pentru că mergi zilnic cu busul.

http://ctpcj.ro/index.php/ro/tarife/titluri-electronice-integrale

Bogdan_Cluj

E mai vechi, din 10 septembrie:
Invitati: LIVIU NEAG, director, C.T.P. Cluj-Napoca

Teme:
AUTOBUZE DEDICATE TRANSPORTULUI LA ȘCOALĂ PENTRU 900 DE ELEVI
MĂSURI LUATE DE AUTORITĂȚI PENTRU EVITAREA BLOCAJELOR ÎN TRAFIC
TRANSPORTUL ÎN COMUN SE SCUMPEȘTE?
BENZI  DEDICATE TRANSPORTULUI  ÎN COMUN
SOLUȚII PENTRU DEBLOCAREA TRAFICULUI /


Video: https://youtu.be/CuJgMgpPqug?list=PL0kgFO8KjIMHz_Dwi_sEb9pWbPKsdu3Ws&t=78

StefanCelMare

#176
Analizam un pic abonamentul nelimitat vs cel cu nr. de călătorii....

Cel nelimitat este 95 de lei pe două linii.
Dacă cele două linii sunt suficiente și în weekend, ăsta e mai bun, pentru că nu ai nr de călătorii impus.

La aceeași bani, poți alege să primești 120 de călătorii pe orice linie.
Dacă în weekend ai alte destinații predilecte comparat cu cele din timpul săptămânii, abonamentul ăsta îți dă mai multă libertate.

Destul de OK oferta CTP ca prețuri și libertate, sincer.
Doar că sistemul de bilete electronice este implementat prost.
Adică deseori în autobuze merge un singur validator din 3 și se fac cozi...

Plus, ultima dată când am încercat să reîncarc la automat de pe card, am rămas și fără bani în cont, și fără sumă alimentată pe card.
Bineînțeles că m-am chinuit să găsesc un automat cu card de altfel.
Majoritatea nu aveau instalat. Ba chiar mai mult, nu acceptau nici bancnote (deseori fanta este obturată, probabil vandalism).

Deci ajungi la fise.
Deci cred că trebuie să mergi să încarci la un ghișeu.
Bani bine cheltuiți pe automatele alea, zău.

Harry

^^Exista posibilitatea de a achizitiona prin sms?

mihaihedes

Acela prin SMS e bun daca circuli mai rar și nu merita sa faci abonament. Oricum cel cu SMS mi se pare super ok. De ce sa te mai obosești și să te mai complici sa iei bilete. La abonamente e altceva dar la bilete....chiar nu merită.

StefanCelMare

Este un pic mai scump prin SMS biletul...
0.5 euro + TVA = 0,595 euro (2,77 lei).
La asta se adaugă o taxă de 0.05 euro doar pe Orange. (total 0,645 euro, cca. 3 lei).
Dar da, dacă mergi foarte rar, e mult mai rapid și lipsit de bătăi de cap.
Ai și aplicație Android cel puțin, care te scutește și de scrierea SMS-ului (selectezi linia, dai cumpărare bilet și trimite aplicația SMS-ul corect completat).